ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Citroen C5 Aircross - 1.6 Puretech 180

Άνεση + πρακτικότητα = Citroen         ..:: Σαββάτο, 22 Ιουνίου 2019 ::..

Το μικρομεσαίο SUV της Citroen ανταποκρίνεται απόλυτα στην εικόνα της εταιρείας, προσφέροντας ευρυχωρία και πρακτικότητα σε συνδυασμό με κορυφαία άνεση για την κατηγορία, που στην έκδοση με τον κινητήρα τούρμπο 1.6 συνδυάζονται με καλές επιδόσεις, αλλά και ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση την οποία εξασφαλίζει το πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο

Η Citroen μπορεί να μπήκε λίγο καθυστερημένα στη -συνεχώς αναπτυσσόμενη- κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, αυτό όμως έγινε εσκεμμένα, γιατί οι Γάλλιον ήθελαν να μελετήσουν την εξέλιξη της κατηγορίας και τη συμπεριφορά του αγοραστικού κοινού και να παρουσιάσουν ένα αυτοκίνητο που θα ήταν συνεπές με την ιστορία και την εικόνα της μάρκας και θα κάλυπτε με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες των πελατών της κατηγορίας. Ένα άλλο στοιχείο την πορείας προς το λανσάρισμα του αυτοκινήτου, χαρακτηριστικό της εποχής μας, είναι ότι το ντεμπούτο του έγινε στην Κίνα, αγορά εξαιρετικά σημαντική για την κατηγορία, και μετά άρχισε να διατίθεται στην Ευρώπη! Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα (EMP2) με το DS7 Crossback, έχει μήκος ακριβώς 4,5 μ. και μεταξόνιο 2.730 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Το μεγάλο μεταξόνιο εγγυάται ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό, με πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες, με τη χρησιμοποίηση μάλιστα τριών ανεξάρτητων καθισμάτων πίσω, που είναι ρυθμιζόμενα κατά μήκος και κατά την κλίση της πλάτης, έτσι ώστε να προσφέρεται κορυφαία ευελιξία στη διαμόρφωση του εσωτερικού. Αυτή η ευελιξία επηρεάζει αντίστοιχα και τη δυνατότητα διαμόρφωσης του χώρου αποσκευών, που ούτως ή άλλως είναι πολύ μεγάλος για την κατηγορία, με χωρητικότητα που φτάνει τα 580 λίτρα και μπορεί να αυξηθεί στα 720 όταν μετακινηθούν προς τα εμπρός τα πίσω καθίσματα. Οι επαρκείς θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό συμπληρώνουν μια πολύ καλή εικόνα στον τομέα της πρακτικότητας, η θέση οδήγησης είναι καλή, ενώ προσεγμένη είναι και η ποιότητα και ο διάκοσμος του εσωτερικού, ώστε να ανταποκρίνονται στα επίπεδα της τιμής του αυτοκινήτου, η οποία ξεκινάει από 30.800 ευρώ για το 1.6 των 180 ίππων.

Χαρακτηριστικό στοιχείο, που προβάλλει μια εικόνα "high tech", είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 12,3″, ο οποίος παρέχει τη δυνατότητα προσωποποίησης, ανάλογα με τις προτιμήσεις κάθε οδηγού. Εντυπωσιακά πλούσιο είναι το επίπεδο του εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder και σύστημα επιλογής επιφάνειας κίνησης Grip Control με λειτουργία ελέγχου κατάβασης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ελέγχου προσοχής οδηγού, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμίνιου, μπάρες οροφής, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, Βluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Το αυτοκίνητο προσφέρεται στάνταρ με ρεζέρβα ανάγκης και είναι μια καλή ευκαιρία να υπενθυμίσουμε εδώ γιατί προσθέτουμε στα «Κατά» των αυτοκινήτων που δοκιμάζουμε την έλλειψη ρεζέρβας, αφού είχαμε ένα σχετικό συμβάν (πολύ συνηθισμένο στην ελληνική πραγματικότητα) όταν μας σκίστηκε ένα λάστιχο (περίπτωση στην οποία το κιτ επισκευής είναι εντελώς άχρηστο). Αν δεν υπήρχε ρεζέρβα θα έπρεπε να το παρατήσουμε επιτόπου και να καλέσουμε γερανό για να μεταφέρει το αυτοκίνητο στην άλλη άκρη της Αθήνας όπου έπρεπε να το παραδώσουμε (και μάλιστα σε κάποια ώρα που τα συνεργεία είναι ανοιχτά), ενώ χάρη στη ρεζέρβα το μετακινήσαμε με ασφάλεια και το επιστρέψαμε μόνοι μας σε ώρα που θα υπήρχε άνθρωπος να το παραλάβει. Τέτοιου είδους συμβάντα τα έχουμε δει συχνά και σε εμάς και σε γνωστούς και φίλους, γιατί είναι χαρακτηριστικό στοιχείο της κακής ποιότητας και της ασυδοσίας που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους. Γι' αυτό και θεωρούμε απαραίτητη την ύπαρξη ρεζέρβας στα αυτοκίνητα που κινούνται στην Ελλάδα.
Ιδιαίτερα ευρύχωρο, αλλά και ευέλικτο στη διαμόρφωση είναι το εσωτερικό, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση χαρακτηρίζεται και από ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας 1.6 τούρμπο με τους 180 ίππους είναι πολύ παραπάνω από επαρκής για να κινεί απλώς με αξιοπρέπεια το αυτοκίνητο, στο οποίο προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2'') και υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, εξασφαλίζοντας γρήγορα προσπεράσματα κάτω από όλες τις συνθήκες, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Δυνατός και εύστροφος, με πολύ καλή ροπή, η μέγιστη τιμή της οποίας εμφανίζεται μόλις στις 1.650 στροφές, προσφέρει ταυτόχρονα δύναμη και ελαστικότητα, κάνοντας ιδιαίτερα ευχάριστη, όσο και ξεκούραστη την οδήγηση. Σύμμαχός του σ' αυτόν τον ρόλο είναι το εξαιρετικό νέο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων του γκρουπ PSA, που είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ώστε να προσαρμόζεται στο στιλ οδήγησης του κάθε οδηγού, προσφέρει γρήγορες και πολύ ομαλές αλλαγές και εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα. Η μεγάλη δύναμη του αυτοκινήτου προδιαθέτει βέβαια και για κάπως αυξημένη κατανάλωση, η οποία στην πόλη εύκολα ανεβαίνει γύρω στα 11 λίτρα/100 χλμ. Όπως συνήθως με όλους τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες της νέας γενιάς με μικρή χωρητικότητα και μεγάλη ισχύ, πρέπει κανείς να μην παρασύρεται από τη μεγάλη διαθέσιμη ισχύ, οδηγώντας συνεχώς... με το πόδι στο πάτωμα, γιατί η παραγωγή μεγάλης ισχύος απαιτεί και την αντίστοιχη κατανάλωση καυσίμου.

Οδηγώντας
Βασικό στοιχείο κάθε Citroen είναι η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και η κορυφαία άνεση και το C5 Aircross δεν ξεφεύγει από αυτόν τον κανόνα. Άλλωστε το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το νέο -κατοχυρωμένο με ευρεσιτεχνία- σύστημα ανάρτησης της Citroen με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ και με αυτά που η εταιρεία ονομάζει «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions) και συμβάλλουν στην καλύτερη απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου. Και πράγματι το αυτοκίνητο μας εντυπωσίασε με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει, καθώς και με την κορυφαία για την κατηγορία άνεσή του, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα ασφαλείας χάρη στην προοδευτική και απόλυτα προβλέψιμη συμπεριφορά του. Προφανώς δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορτίφ (και δεν διεκδικείτε τέτοια ιδιότητα), με δεδομένη τη μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων που επιβάλλει η προτεραιότητα στην άνεση, τη μέτρια αίσθηση του τιμονιού, αλλά και το αυξημένο ύψος από το έδαφος, στοιχείο που χαρακτηρίζει τα SUV και στην προκειμένη περίπτωση είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, φτάνοντας τα 23 εκατοστά. Οι κλίσεις λοιπόν του αμαξώματος στις πιεσμένες στροφές είναι κάπως αυξημένες, χωρίς να επηρεάζουν όμως την τροχιά του αυτοκινήτου, το οποίο υποστρέφει προοδευτικά και δεν αιφνιδιάζει με απρόβλεπτες αντιδράσεις. Το σύστημα Grip Control (που στην έκδοση με τους τροχούς 18'' συνδυάζεται και με λάστιχα M+S για χρήση εκτός δρόμου) ρυθμίζει τη λειτουργία του ESP με δυνατότητα επιλογής από 5 διαφορετικά προγράμματα, ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται το αυτοκίνητο και αποτελεί ένα επιπλέον στοιχείο που εξασφαλίζει απροβλημάτιστη οδήγηση στο αυτοκίνητο, την ενεργητική ασφάλεια του οποίου ενισχύουν και τα καλά φρένα του.
YΠEP
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
- Καλές επιδόσεις
- Κορυφαία άνεση για την κατηγορία
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
KATA
- Μέτρια αίσθηση τιμονιού
- Κατανάλωση στην πόλη
Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το C5 Aircross προσφέρει ταυτόχρονα ασφαλή οδική συμπεριφορά και κορυφαία άνεση για την κατηγορία
Συμπέρασμα
Το C5 Aircross είναι ένα αυτοκίνητο αντάξιο της παράδοσης της Citroen, πρακτικό και με έξυπνες λύσεις, ευρύχωρο και προσαρμοστικό, πάνω απ' όλα όμως ασφαλές και ευχάριστο στο δρόμο, προσφέροντας την κορυφαία άνεση στην κατηγορία του. Η συγκεκριμένη έκδοση με τον δυνατό κινητήρα και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, ακόμα πιο προσεγμένη και πλούσια εξοπλισμένη, αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, που προσφέρει ασφάλεια, άνεση και υψηλό επίπεδο υπηρεσιών μέσα σε λογικές εξωτερικές διαστάσεις.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.citroen.gr


  UP