ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Audi Q3 - 35 TFSI

Πρακτικότητα, ασφάλεια και ποιότητα         ..:: Σαββάτο, 15 Ιουνίου 2019 ::..

Μεγαλύτερο σε διαστάσεις και χώρους, αναβαθμισμένο σε ποιότητα και εξοπλισμό, αλλά και με εξαιρετική πρακτικότητα στο εσωτερικό του, το νέο Q3 είναι ένα πολύ καλό premium οικογενειακό SUV, με τη «βασική» του έκδοση να μην υστερεί ούτε σε δύναμη και επιδόσεις χάρη στον δυνατό 1.5 TFSI

Το πρώτο Q3, όπως άλλωστε και τα αντίστοιχα μοντέλα των ανταγωνιστών του, δημιουργήθηκε όταν τα πρώτα «μεσαία» SUV... παραέγιναν μεγάλα, με συνέπεια να γίνουν ακριβότερα και να χάσουν σε ευελιξία. Ήταν η σωστή κίνηση στη σωστή εποχή, το αυτοκίνητο πέτυχε εμπορικά και τώρα η premium μάρκα του γκρουπ VW παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του, η οποία μάλιστα, μια και υπάρχουν πλέον και ακόμα μικρότερα SUV, μεγάλωσε σε διαστάσεις. Το νέο μοντέλο έχει λοιπόν μήκος 4,485 μ. (97 χιλιοστά μεγαλύτερο από πριν), με μεταξόνιο 2.680 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Η αύξηση των διαστάσεων δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα στο θέμα των χώρων, που είναι πολύ καλοί για 4 επιβάτες (ένας πέμπτος δεν βολεύεται το ίδιο εύκολα στη μέση πίσω εξαιτίας του κεντρικού «τούνελ» που υπάρχει στο αυτοκίνητο, λόγω της ύπαρξης και τετρακίνητων εκδόσεων). Τα πίσω καθίσματα είναι ρυθμιζόμενα κατά μήκος σε μια διαδρομή 15 εκατοστών και είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα κι όταν είναι τραβηγμένα εμπρός, υπάρχει ακόμα επαρκής χώρος για να καθίσουν σε αυτά ενήλικες. Αντίστοιχα αυτή η ρύθμιση συνεπάγεται τη δυνατότητα αυξομείωσης του χώρου αποσκευών, που είναι από μεγάλος ως τεράστιος (530 ως 675 λίτρα), διαθέτοντας και δύο πρακτικές «θήκες» για μικρά αντικείμενα στα πλευρά του, όπως και μετακινούμενο δάπεδο σε δύο θέσεις. Όλα αυτά, σε συνδυασμό και με τους επαρκείς χώρους για μικροπράγματα που υπάρχουν στο εσωτερικό (και για τους πίσω επιβάτες), δημιουργούν μία πολύ καλή εικόνα στον τομέα της πρακτικότητας, στοιχείο σημαντικό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Η μόνη παρατήρηση που θα κάνουμε είναι ότι οι θήκες στις μπροστινές πόρτες έχουν άβολο σχήμα και πρέπει να «χώσεις» το χέρι σου για να φτάσεις στο πίσω μέρος τους.

Αναμενόμενη είναι η κορυφαία ποιότητα κατασκευής και υλικών που χαρακτηρίζει το εσωτερικό του αυτοκινήτου, χαρακτηριστικό στοιχείο του οποίου είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Πολύ καλή είναι επίσης η θέση οδήγησης, με αρκετές ρυθμίσεις για να βρει κανείς με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 32.900 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο και από 35.500 με 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Stronic, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με ill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, ενεργό πρόγραμμα προστασίας πεζών, 6 αερόσακους, κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED με αυτόματη ρύθμιση ύψους δέσμης, περιοριστή ταχύτητας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, κάρτα SDXC Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας (κάτι στο οποίο δεν μας είχε συνηθίσει στο παρελθόν η αντιπροσωπεία της Audi και πάντα επισημαίναμε, θεωρώντας ότι στην Ελλάδα είναι απαραίτητη η ρεζέρβα, πολύ περισσότερο σ' ένα αυτοκίνητο που προορίζεται και για ταξίδια εκτός πόλης).
Το σύγχρονο ταμπλό είναι λειτουργικό και πολύ ποιοτικό και η πρακτικότητα του εσωτερικού εξαιρετική
Κινητήρας-κιβώτιο
Σύμφωνα με τη νέα ονοματολογία των μοντέλων της Audi, το Q3 35 TFSI κινείται από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 TFSI των 150 ίππων, γνωστό ήδη και από άλλα μοντέλα του γκρουπ VW. Ένα πολύ καλό κινητήρα, δυνατό και εύστροφο, με πολύ καλή ροπή, που προσφέρει καλές επιδόσεις και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια στο μεγάλο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6'' ή σε 9,2'' με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη Stronic), το βάρος του οποίου δεν είναι και μικρό (περνάει τον 1,5 τόνο). Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας η μετάδοση γινόταν μέσω του πολύ καλού κιβωτίου διπλού συμπλέκτη Stronic με τις 7 ταχύτητες, που προσφέρει γρήγορες αλλαγές και καλή κατανομή των σχέσεων, ώστε να γίνεται η καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα. Βεβαίως η κατανάλωση σ' ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και των επιδόσεων δεν μπορεί να είναι χαμηλή, χωρίς όμως να είναι και υπερβολική. Στην πόλη εύκολα ανεβαίνει πάνω από 10 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο, με δεδομένο το σχήμα των SUV, που παρουσιάζει αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση, μπορεί να είναι αρκετά χαμηλότερη, αλλά εξαρτάται και από τον τρόπο οδήγησης και την ταχύτητα.

Οδηγώντας
Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το Q3 προσφέρει μεγάλη σταθερότητα στις ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου κι έχει καλό κράτημα, χωρίς να είναι αυτοκίνητο που έχει ως στόχο να προσφέρει ένα σπορ χαρακτήρα ή κάποια οδηγική απόλαυση. Είναι σαφώς ένα αυτοκίνητο με προτεραιότητα στην ασφαλή και άνετη μεταφορά των επιβατών, με καθαρά οικογενειακό χαρακτήρα, ελαφρά αυξημένες κλίσεις στις στροφές λόγω του ύψους του και μία απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, προοδευτικά υποστροφική, χωρίς αιφνιδιασμούς και χωρίς την εμφάνιση υπερστροφικών τάσεων αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Η άνεση που προσφέρει είναι ικανοποιητική για SUV, χωρίς φυσικά να εντυπωσιάζει με απόλυτα κριτήρια, με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα υπερυψωμένο SUV, το οποίο μάλιστα προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση για εκτός δρόμου χρήση. Τα εξαιρετικά φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει, ενώ το τιμόνι είναι ικανοποιητικό, με τα γνωστά χαρακτηριστικά των οικογενειακών Audi (ελαφρύ και μια πολύ μικρή «ασάφεια» στη θέση της ευθείας στις χαμηλές ταχύτητες, πιο «βαρύ» και με καλύτερη αίσθηση στην πίεση).
YΠEP
- Κινητήρας
- Ποιότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Χώροι
- Πρακτικότητα
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Όχι πολύ πρακτικό σχήμα για τις θήκες στις πόρτες
Ο δυνατός κινητήρας ανταποκρίνεται στις ανάγκες του αυτοκινήτου και η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής, χωρίς να αγχώνει ποτέ τον οδηγό
Συμπέρασμα
Το νέο Q3 αναβαθμίζει την ήδη πετυχημένη παρουσία της Audi στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων SUV, προσφέροντας ακόμα περισσότερους χώρους και καλύτερη ποιότητα, μια μεγάλη γκάμα σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων ανάλογα με την έκδοση, ένα δυνατό κινητήρα περιορισμένου κυβισμού που καλύπτει τις πιο σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές και μια συνολική συμπεριφορά στο δρόμο που προσφέρει ασφάλεια στους επιβάτες κι εύκολη και ξεκούραστη οδήγηση στον οδηγό. Όπως σε όλα τα premium αυτοκίνητα η τιμή του είναι υψηλότερη (όχι όμως σε βαθμό υπερβολής) από αυτήν των αντίστοιχων μοντέλων «μαζικής» παραγωγής, αλλά αυτό είναι κάτι που είναι και αναμενόμενο και αποδεκτό από τους αγοραστές της κατηγορίας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.audi.gr


  UP