ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το DS 3 Crossback

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2019 ::..
Σχεδόν ταυτόχρονα με τα εγκαίνια του πρώτου DS store στην Ελλάδα στη Λεωφόρο Κηφισίας 240 - 242 στο Χαλάνδρι, που αποτελεί μέρος του προγράμματος προβολής της ξεχωριστής φυσιογνωμίας της premium μάρκας του γκρουπ PSA και της διεθνούς καθιέρωσής της ανάμεσα στους κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων, με ξεχωριστές υπηρεσίες πώλησης και "aster sales" η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε και μία δημοσιογραφική εκδήλωση για την παρουσίαση του DS 3 Crossback. Το νέο μικρό "crossover" της γαλλικής μάρκας, που έκανε την πρεμιέρα του το περασμένο φθινόπωρο στο Παρίσι, είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά. Οι τιμές ξεκινούν από 21.800 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.2 των 100 ίππων με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους (οι πλευρικοί και για τους πίσω επιβάτες), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ., ενώ οι τιμές του ντίζελ ξεκινούν από 25.900 ευρώ για το 1.5 των 100 ίππων.


Η καθιέρωση μιας νέας μάρκας ανάμεσα στους κατασκευαστές «πολυτελών» αυτοκινήτων δεν είναι κάτι εύκολο, ούτε γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Κι αυτό το παραδέχτηκε και ο εκπρόσωπος της DS που βρέθηκε στην Αθήνα για τα εγκαίνια του DS store, τα οποία αποτέλεσαν το δεύτερο μέρος της παρουσίασης του DS 3 Crossback, επισημαίνοντας ότι το γαλλικό γκρουπ αναγνωρίζει ότι χρειάζονται χρόνια για κάτι τέτοιο και είναι διατεθειμένο να κάνει ό,τι χρειάζεται σε επίπεδο προϊόντων αλλά και υπηρεσιών για να το πετύχει. Σ' αυτήν τη νέα εποχή για τη DS, που χαρακτηρίζεται από την παρουσίαση ξεχωριστών μοντέλων, ειδικά σχεδιασμένων γι' αυτήν, ώστε να εκπροσωπούν με τον καλύτερο τρόπο την γαλλική παράδοση στην πολυτέλεια, το DS 3 Crossback είναι το δεύτερο μοντέλο της μετά το DS 7, που παρουσιάσαμε πριν λίγους μήνες. Πρόκειται για ένα μικρό "crossover" με μήκος 4,21 μ., ανήκει δηλαδή σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της ευρωπαϊκής (και της ελληνικής) αγοράς. Είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο του γκρουπ PSA που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMP, πάνω στην οποία θα «χτιστούν» όλα τα μελλοντικά μικρά και μικρομεσαία μοντέλα του γαλλικού γκρουπ, αλλά είναι και το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας DS που σχεδιάστηκε από το μηδέν και δεν αποτελεί μια παραλλαγή κάποιου μοντέλου της Citroen. Είναι πραγματικά ξεχωριστό σχεδιαστικά, με διάφορες πρωτότυπες λεπτομέρειες από τις οποίες θα επισημάνουμε ιδιαίτερα τις «κρυφές» χειρολαβές στις πόρτες, που «αναδύονται» για να τις ανοίξουν, ένα χαρακτηριστικό που προέρχεται από το πρωτότυπο DS X E-Tense.

Η κατασκευή του DS 3 Crossback πάνω σε μια νέα πλατφόρμα, έδωσε την ευκαιρία στους μηχανικούς της εταιρείας να δώσουν ιδιαίτερη έμφαση και στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της κατασκευής (εκτός από τη δεδομένη έμφαση στα ξεχωριστά υλικά και τη συνολικά πολυτελή εικόνα), χωρίς τους περιορισμούς που δημιουργεί η εξέλιξη ενός μοντέλου που βασίζεται σε ένα άλλο ήδη υπάρχον. Κι αυτό είναι εμφανές με το που μπαίνει κανείς στο εσωτερικό του αυτοκίνητου, που αντιμετωπίζει μια εικόνα ποιότητας και "hi tech" χαρακτήρα πολύ πιο εντυπωσιακή από αυτήν της «αδελφής» μάρκας Citroen, δικαιολογώντας και τις ανάλογες διαφορές στις τιμές! Το DS 3 Crossback προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 άτομα, ώστε να μπορεί να εκπληρώσει επαρκώς το διπλό ρόλο του ως ευέλικτου μεταφορικού μέσο για τις αστικές συνθήκες, αλλά και μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου, με έναν επίσης επαρκή χώρο αποσκευών 350 λίτρων, χωρητικότητα που παραπέμπει στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών χάτσμπακ.
Αυτονόητη είναι η μεγάλη ποικιλία λύσεων που προσφέρονται για την εξατομίκευση του αυτοκινήτου, όπως επίσης και η μεγάλη λίστα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, αλλά και συστημάτων πληροφόρησης, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας που προσφέρονται στον στάνταρ ή τον έξτρα εξοπλισμό. Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, το αυτοκίνητο προσφέρεται με ένα βενζινοκινητήρα 1.2 σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις ισχύος, 100, 130 και 155 ίππων, από τις οποίες η πρώτη συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και οι άλλες δύο με το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων του γαλλικού γκρουπ, ενώ από πλευράς ντίζελ υπάρχει ο 1.5 BlueHDi σε εκδόσεις 100 και 130 ίππων (η πρώτη με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και η δεύτερη με το αυτόματο 8άρι). Ταυτόχρονα το αυτοκίνητο θα είναι σύντομα διαθέσιμο και σε μία ηλεκτρική έκδοση, καθώς η νέα πλατφόρμα στην οποία βασίζεται είναι σχεδιασμένη και για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τη βενζινοκίνητη έκδοση των 130 ίππων με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, το οποίο σίγουρα είναι μια επιλογή καθόλου συνηθισμένη για μικρά αυτοκίνητα. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών ξεχωρίζει με τα δεδομένα της κατηγορίας και παραπέμπει σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο, ενώ ιδιαίτερη προσοχή φαίνεται να έχει δοθεί και στην ηχομόνωση. Ο κινητήρας είναι προφανές ότι είναι παραπάνω από επαρκής σε απόδοση για να κινήσει πολύ άνετα ένα μικρό αυτοκίνητο σαν αυτό, χωρίς να διστάζει ή να «κρεμάει», κάτι στο οποίο συμβάλλει φυσικά και το πραγματικά πολύ καλό 8άρι κιβώτιο, που πραγματοποιεί ομαλές και γρήγορες αλλαγές και εκμεταλλεύεται τον καλύτερο τρόπο τον κινητήρα, χάρη και στο μεγάλο αριθμό των σχέσεών του. Η ποιότητα κύλισης είναι πραγματικά πολύ καλή, παραπέμποντας επίσης σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, ακόμα περισσότερο όμως εντυπωσιάζει η εξαιρετική ισορροπία που πέτυχαν οι Γάλλοι (ειδικοί του είδους άλλωστε) ανάμεσα σε μία άνεση από τις κορυφαίες της κατηγορίας και σε μία πολύ καλή οδική συμπεριφορά, που δεν αγχώνει ποτέ τον οδηγό, όσο κι αν πιέσει το αυτοκίνητο. Στη δική μας περίπτωση μας δόθηκε μάλιστα η ευκαιρία να το δοκιμάσουμε και κάτω από κάπως ακραίες συνθήκες, καθώς ένα μέρος της διαδρομή μας στην παραλιακή της Αττικής συνέπεσε με την σφοδρή καταιγίδα και χαλαζόπτωση της περασμένης Τρίτης. Τα καλά φρένα και το ικανοποιητικό τιμόνι ενισχύουν μία συνολικά πολύ καλή εικόνα των οδικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου, η οποία δείχνει ότι η έμφαση της DS στην πολυτέλεια, δεν αναιρεί το σπορτίφ χαρακτήρα που χαρακτήριζε τα πρώτα μοντέλα της μάρκας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP