ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Audi A1 - 30 TFSI

Ποιότητα μεγάλου σε συσκευασία μικρού         ..:: Παρασκευή, 07 Ιουνίου 2019 ::..

Η νέα γενιά του σούπερ μίνι της Audi προσφέρει κορυφαία ποιότητα και αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας, είναι ευχάριστη και ασφαλής οδηγικά, με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο να προσφέρει καλές επιδόσεις χωρίς να καταφεύγει σε εξεζητημένες λύσεις, με συνέπεια βεβαίως την αυξημένη τιμή της

Όταν η Audi παρουσίασε το πρώτο A1, θεωρητικά προηγήθηκε των δύο μεγάλων Γερμανών ανταγωνιστών της στην επέκταση της γκάμας της στην κατηγορία τον σούπερ μίνι, που είναι από τις δημοφιλέστερες στην Ευρώπη. Στην πραγματικότητα βεβαίως η BMW και Mercedes είχαν ήδη παρουσία στις μικρές κατηγορίες, με τις ξεχωριστές μάρκες μικρών αυτοκινήτων που έχουν (Mini και smart αντίστοιχα). Απλώς η Audi ακολούθησε μία διαφορετική προσέγγιση, προσφέροντας ένα μικρό αυτοκίνητο με τα δικά της σήματα αντί να δημιουργήσει ξεχωριστή μάρκα (άλλωστε η εταιρεία είχε ήδη κάνει μια πρώτη προσπάθεια -με εντελώς διαφορετικό προσανατολισμό- για μια παρουσία στις μικρές κατηγορίες στις αρχές του 2000 με το αλουμινένιο Α2). Η επιλογή της δεν ήταν άστοχη, το A1 βρήκε το δικό του κοινό και η νέα γενιά του παρουσιάστηκε το περασμένο φθινόπωρο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Όπως συμβαίνει συχνά στις μέρες μας το νέο μοντέλο είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο κατά 5,6 εκατοστά και ξεπερνάει πλέον τα 4 μ. (4,03).

Εσωτερικό
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι χώροι για τους επιβάτες είναι βελτιωμένοι και είναι απολύτως ικανοποιητικοί για την κατηγορία, τα αυτοκίνητα της οποίας χρησιμοποιούνται πλέον συχνά και ως μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα. Τέσσερις ενήλικοι μεταφέρονται χωρίς πρόβλημα, με επαρκή χώρο μάλιστα και για τις αποσκευές τους, που φτάνει τα 335 λίτρα, πλησιάζοντας τα επίπεδα της αμέσως επόμενης κατηγορίας. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του A1 δεν είναι πάντως οι χώροι, αλλά η ποιότητα κατασκευής και υλικών, που όντως βρίσκεται ένα σκαλί πιο πάνω σε σύγκριση με τα «μαζικά» σούπερ μίνι και δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Μια αίσθηση που ενισχύεται και από το hi tech περιβάλλον, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την μεγάλη κεντρική οθόνη στο ταμπλό. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς και η θέση οδήγησης καλή, όπως και η συνολική εργονομία. Θα επισημάνουμε όμως, επειδή μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με τιμή που παραπέμπει στην επόμενη κατηγορία, ότι μας έκανε εντύπωση πως το δάπεδο της θήκης στην κεντρική κονσόλα είναι από πλαστικό που γλιστράει και όχι από αντιολισθητικό υλικό, κάτι που σημαίνει πως όταν τοποθετήσει κανείς κάποιο αντικείμενο, όπως π.χ. ένα τηλέφωνο, αυτό θα «πηγαινοέρχεται» στις αλλαγές πορείας του αυτοκινήτου.

Η τιμή του A1 30 TFSI ξεκινάει από 22.200 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργό πρόγραμμα προστασίας πεζών, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, έγχρωμη οθόνη αφής, κάρτα SDXC Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Ποιοτικά κορυφαίο και τεχνολογικά προηγμένο, το εσωτερικό του A1 φιλοξενεί χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενήλικους επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Σύμφωνα με την νέα ονοματολογία των μοντέλων της εταιρείας, το A1 30 TFSI κινείται από το γνωστό χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο με τους 116 ίππους. Ένα κινητήρα πολύ καλό, που αποτελεί ένα από τα ατού του αυτοκινήτου, καθώς είναι εύστροφος, δυνατός, ελαστικός και ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα αυτοκίνητο που μπορεί να μεταφέρει 4 άτομα σ' ένα ταξίδι. Οι επιδόσεις του A1 30 TFSI (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5'' με χειροκίνητο κιβώτιο, 9,4'' με το S tronic διπλού συμπλέκτη) είναι πολύ παραπάνω από ικανοποιητικές, εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα. Η καλή ροπή που αποδίδεται από αρκετά χαμηλά (η μέγιστη τιμή της -20,4 kgm- αποδίδεται σταθερά από τις 2.000 ως τι 3.000 στροφές) κάνει ακόμα πιο ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγηση του αυτοκινήτου. Πολύ περισσότερο αν -όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας- υπάρχει το πολύ καλό 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που έχει σωστή κλιμάκωση και προσφέρει γρήγορες αλλαγές. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι καλές επιδόσεις του αυτοκινήτου συνδυάζονται με μία πολύ λογική κατανάλωση, που μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από 9 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και κάτω από 7 στο ταξίδι.

Οδηγώντας
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν στην έκδοση S line, που έχει σπορ ανάρτηση με πιο σφιχτές αναρτήσεις. Αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά, που είναι πολύ καλή, με πολύ καλό κράτημα και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση έχει και σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης το οποίο επεμβαίνει και στις αναρτήσεις. Το ικανοποιητικό τιμόνι και τα πολύ καλά φρένα ενισχύουν ακόμα περισσότερο την καλή εικόνα του αυτοκινήτου, που μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα χωρίς να γίνει «πλαδαρό» όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί. Η καλή ποιότητα κύλισης και το «πάτημα» του αυτοκινήτου παραπέμπουν σε μεγαλύτερη κατηγορία. Από την άλλη πλευρά η σπορ ανάρτηση επιδρά στην άνεση, που δεν είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας και θα την χαρακτηρίζαμε μέτρια, αφού οι ανωμαλίες του δρόμου γίνονται αισθητές στους επιβάτες.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό
- Κορυφαία ποιότητα για την κατηγορία
- Φρένα
- Χώρος αποσκευών
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στην κεντρική «θήκη» του ταμπλό
- Αυξημένη τιμή
- Μέτρια άνεση στην έκδοση S line
Ο χιλιάρης κινητήρας προσφέρει καλές επιδόσεις, ενώ η οδική συμπεριφορά και τα φρένα εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια
Συμπέρασμα
Αναμφίβολα η νέα γενιά του A1 είναι ένα αυτοκίνητο σαφώς καλύτερο από το προηγούμενο, που δικαιώνει τον "premium" χαρακτήρα του (αν και αυτό συνεπάγεται αρκετά αυξημένη τιμή, που περιορίζει σημαντικά το κοινό στο οποίο απευθύνεται). Στη συγκεκριμένη έκδοση με τον πολύ καλό χιλιάρη κινητήρα, ιδιαίτερα μάλιστα στην έκδοση εξοπλισμού S line (που είναι όμως ακόμα ακριβότερη) προβάλλεται ένα ιδιαίτερα νεανικό προφίλ, και σε αισθητικό επίπεδο, αλλά και σε επίπεδο επιδόσεων και οδικής συμπεριφοράς. Η ποιότητα και η λειτουργικότητά του αποτελούν πρόσθετα ατού, σίγουρα όμως η αυξημένη τιμή του δημιουργεί έναν ανταγωνισμό και από μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ίσως όχι "premium", αλλά πάντως αρκετά ποιοτικά και καλά εξοπλισμένα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.audi.gr


  UP