ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW 2 ACT - 216d Auto

Αντι-SUV!         ..:: Παρασκευή, 07 Ιουνίου 2019 ::..

Αποδομώντας το άλλοθι της ψηλής θέσης οδήγησης που επικαλούνται οι αγοραστές των κάθε είδους SUV, το πολυμορφικό της BMW προσφέρει επίσης ψηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με την πρακτικότητα των πολυμορφικών, αλλά και με καλύτερη οδική συμπεριφορά από τα SUV, με ποιότητα BMW και με πολύ οικονομική λειτουργία χάρη στον μικρό κινητήρα ντίζελ

Η ανανέωση της σειράς 2 Active Tourer εμπίπτει στην κατηγορία των "facelift" που γίνονται επειδή... πρέπει, επειδή έχει συνηθίσει το κοινό να ανανεώνονται όλα τα μοντέλα κάπου γύρω στην τριετία και όχι επειδή πράγματι χρειάζονται κάποια βελτίωση σε σημεία όπου υστερούν. Σε μια εποχή όπου τα πολυμορφικά χάνουν έδαφος γιατί υποκαθίστανται από τα κάθε είδους "Crossover" και "SUV" η ACT θεωρείται -τηρουμένων των αναλογιών- πετυχημένο πολυμορφικό και η ανανέωσή της περιορίστηκε σε κάποιες σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος και τα φωτιστικά σώματα, δύο νέα χρώματα για το αμάξωμα και νέα υλικά για το εσωτερικό. Ταυτόχρονα βέβαια οι κινητήρες, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα, προσαρμόστηκαν στη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία, ενώ το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων αντικαταστάθηκε μ' ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 ταχύτητες, που είχε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Εσωτερικό
Όπως είναι αναμενόμενο για όλα τα πολυμορφικά της κατηγορίας, λόγω του αυξημένου ύψους τους, η ACT προσφέρει άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες, με αρκετό «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι τους. Αυτό που θα θέλαμε να είναι στάνταρ, με δεδομένο το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, είναι μεγαλύτερη ευελιξία στη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων στη βασική έκδοση, αφού αυτή η ευελιξία αποτελεί και το βασικό χαρακτηριστικό των πολυμορφικών. Δυστυχώς όμως η ρύθμιση των πίσω καθισμάτων κατά μήκος, που επιτρέπει τη ρύθμιση της κατανομής των χωρών για επιβάτες και αποσκευές, είναι έξτρα. Ο χώρος αποσκευών είναι πάντως πολύ καλός, επιπέδου μεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου (468 λίτρα), έχοντας διπλό δάπεδο, που προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς αρκετών μικρών αντικειμένων στο κενό που σχηματίζεται (εκεί που κανονικά θα βρισκόταν η ρεζέρβα). Αυτό που είναι ασυνήθιστο για BMW (αλλά είναι λογικό και αναμενόμενο σ' ένα πολυμορφικό), είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο προσφέρει πολύ καλούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό του, ανοιχτούς και κλειστούς, κάτι που σίγουρα ενισχύει τον πρακτικό χαρακτήρα του.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως θα περίμενε κανείς από μία BMW, υπάρχουν αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή. Επίσης, μια άλλη παρατήρηση που τελευταία κάνουμε σε μερικά αυτοκίνητα της εταιρείας, είναι ότι το τιμόνι έχει μικρό άνοιγμα και μπορεί να κρύβει ένα μέρος των οργάνων, επάνω ή κάτω, ανάλογα με την τοποθέτησή του. Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου και δε θα περιμέναμε βεβαίως κάτι λιγότερο σε οποιαδήποτε BMW. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 33.840 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο (36.239 με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη), με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Start-Stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, λόγω της χρησιμοποίησης ελαστικών runflat. Από την άλλη πλευρά στην τιμή του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνεται δωρεάν σέρβις για 5 έτη (ή 60.000 χλμ.)
Το εσωτερικό προσφέρει πολύ καλούς χώρους και είναι ποιοτικό και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Η 216d ACT χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο κινητήρα ντίζελ της BMW, με χωρητικότητα 1,5 λίτρου και ισχύ 116 ίππων. Ένα κινητήρα που πρώτα απ' όλα εντυπωσιάζει με το χαμηλό επίπεδο κραδασμών και θορύβου σε σχέση με το τί θα περίμενε κανείς από την αρχιτεκτονική του. Προφανώς σ' αυτό παίζει ρόλο και η καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου, το δεδομένο είναι όμως ότι δεν γίνεται ενοχλητικός για τους επιβάτες στο ταξίδι. Από πλευράς δύναμης αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο, προσφέροντας πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (η BMW αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,1''), κάτι που εξασφαλίζει την αντίστοιχη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας αυτός ο κινητήρας συνδυαζόταν με το νέο επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που αντικατέστησε στο ανανεωμένο μοντέλο το αυτόματο εξάρι με το οποίο είχαμε δοκιμάσει το αυτοκίνητο πριν την ανανέωση. Αυτή η αντικατάσταση είχε διπλό όφελος, αφενός μεν το ότι το νέο κιβώτιο είναι ακόμα καλύτερο, με πιο γρήγορες αλλαγές και αφετέρου το ότι η -ήδη χαμηλή- κατανάλωση μειώθηκε ακόμα περισσότερο (σε συνδυασμό και με κάποιες βελτιώσεις στον κινητήρα). Έτσι, στην πόλη πέφτει κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. (7,7 στη δοκιμή μας), ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 6.

Οδηγώντας
Όταν οδηγείς μια προσθιοκίνητη BMW, έχεις την περιέργεια να τη συγκρίνεις με τις εμπειρίες που υπήρχαν μέχρι τώρα από τα οπισθοκίνητα αυτοκίνητο της εταιρείας. Από την άλλη πλευρά, η αλήθεια είναι ότι στα σύγχρονα αυτοκίνητα με τις εξελιγμένες αναρτήσεις και -κυρίως- με τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας, οι διαφορές ανάμεσα στην μπροστινή και την πίσω κίνηση έχουν σχεδόν εκμηδενιστεί, τουλάχιστον για τη μεγάλη πλειοψηφία των συμβατικών αυτοκινήτων που οδηγεί ο περισσότερος κόσμος. Κι αυτό το διαπιστώνεις και κατά την οδήγηση της ACT. Το αυτοκίνητο έχει απολύτως ουδέτερη συμπεριφορά στο δρόμο, με πολύ καλό κράτημα και προοδευτική υποστροφή όταν το φτάσεις στα όρια της πρόσφυσης, που δεν δείχνει τάσεις για μετατροπή σε υπερστροφή αν αφήσεις το γκάζι. Άλλωστε, ακόμα κι αν συνέβαινε αυτό, υπάρχει το εξαιρετικό ESP, που θα επενέβαινε για να διορθώσει κάθε παρέκκλιση από τη σωστή πορεία.

Μιλάμε λοιπόν για ένα ασφαλές και πολύ ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, που ελέγχεται πολύ εύκολα ακόμα κι όταν το πιέζεις, αλλά που δεν έχει βέβαια σπορτίφ χαρακτήρα, αφού και οι κλίσεις στις στροφές είναι κάπως αυξημένες σε σχέση με τα σεντάν και τα χάτσμπακ της BMW (χωρίς πάντως να είναι ενοχλητικές ή να επηρεάζουν την τροχιά του). Παρ' όλα αυτά, αν το συγκρίνουμε με τα αντίστοιχα SUV, που βαθμιαία υποκαθιστούν τα πολυμορφικά, θα λέγαμε ότι έχει μικρότερες κλίσεις και καλύτερη οδική συμπεριφορά. Το ενδιαφέρον είναι, ότι και η άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο είναι καλύτερη από αυτή των άλλων μικρομεσαίων BMW, που έχουν πιο σφιχτά ρυθμισμένες αναρτήσεις από αυτές της ACT. Τα πολύ καλά φρένα και το αντίστοιχα καλό τιμόνι συμπληρώνουν τη θετική εικόνα ενός αυτοκινήτου ασφαλούς, ευκολοδήγητου και προσανατολισμένου κυρίως προς την «οικογενειακή» χρήση.
YΠEP
- Ζωντανός και οικονομικός ντίζελ μικρού κυβισμού
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Εκμετάλλευση χώρων
-Τιμόνι
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρό «άνοιγμα» τιμονιού
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Η ρύθμιση των πίσω καθισμάτων είναι έξτρα
Η οδική συμπεριφορά είναι καλύτερη από αυτή των SUV και ο μικρός ντίζελ προσφέρει οικονομία χωρίς να δυσκολεύεται να κινήσει το αυτοκίνητο
Συμπέρασμα
Είναι δεδομένη μεν η υποχώρηση των πωλήσεων των πολυμορφικών αυτοκινήτων προς όφελος των SUV, αλλά η ACT είναι ένα από τα πετυχημένα πολυμορφικά που έχουν ακόμα το κοινό τους, γιατί προσφέρει ποιότητα και πρακτικότητα με πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, που ξεφεύγουν από τον παραδοσιακό «οικογενειακό» χαρακτήρα των περισσότερων πολυμορφικών (και σίγουρα είναι καλύτερα από αυτά των μικρομεσαίων SUV). Στη συγκεκριμένη έκδοση προσφέρει ταυτόχρονα και οικονομία, χάρη στον καλό ντίζελ (που επιπλέον είναι και μικρού κυβισμού, εξασφαλίζοντας χαμηλό τεκμήριο). Αποτελεί λοιπόν μία πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή για όσους επιθυμούν μια σχετικά ψηλή θέση οδήγησης, χωρίς όμως τα μειονεκτήματα των SUV σε οδική συμπεριφορά και κατανάλωση (λόγω αεροδυναμικής).
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP