ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Swift - 1.2

Οικονομικό και ευχάριστο         ..:: Σαββάτο, 18 Μαϊου 2019 ::..

Στη δημοφιλή έκδοση 1.2 το Swift προσφέρει ένα καλό συνδυασμό οικονομίας αλλά και επαρκούς δύναμης για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και εκτός πόλης, έχει στη σημερινή γενιά του αποδεκτούς χώρους, είναι προσεγμένο ποιοτικά και καλά εξοπλισμένο χωρίς να είναι ακριβό και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση

Μπορεί να καταργήθηκε η πετρελαιοκίνητη έκδοσή του, αλλά η Suzuki προσφέρει το Swift με μια αρκετά μεγάλη γκάμα, που εκτείνεται από τη φιλοσοφία της οικονομικής μετακίνησης που εκπροσωπεί η υβριδική έκδοσή του μέχρι τη δυνατή έκδοση Sport, που τονίζει ιδιαίτερα το νεανικό χαρακτήρα του. Κάπου ανάμεσα βρίσκεται το, αρκετά δημοφιλές στην ελληνική αγορά, 1.2 με το χειροκίνητο κιβώτιο, μια έκδοση αρκετά οικονομική σε κόστος απόκτησης και χρήσης, αλλά καθόλου ανεπαρκής για χρήση και εκτός πόλης.

Εσωτερικό
Στην τρέχουσα γενιά του το αυτοκίνητο προσφέρει καλύτερους χώρους για τους επιβάτες από τον προκάτοχό του, που μπορεί να μην είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, αλλά φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενηλίκους. Ταυτόχρονα βελτιώθηκε και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 265 λίτρα, 54 περισσότερα από πριν. Έτσι βρίσκεται πλέον στο πλαίσιο της κατηγορίας, χωρίς βεβαίως να είναι και από τους μεγαλύτερους, εξυπηρετώντας όμως με επάρκεια τις ανάγκες των επιβατών. Ικανοποιητικοί επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική και η εργονομία γενικά σωστή, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι τα σκιάδια είναι μικρά (κάτι που φαίνεται περισσότερο όταν ο ήλιος είναι στο πλάι) και η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι οδηγοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση τους βολεύει.

Σημαντικά βελτιωμένο ποιοτικά σε σχέση με τις παλιότερες γενιές του μοντέλου, το νέο Swift είναι καλά φτιαγμένο, με σωστή συναρμολόγηση και συνολικά προσεγμένη κατασκευή, χωρίς όμως πολυτέλειες, με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει αρκετά προσιτή τιμή, που ξεκινάει από 11.830 ευρώ, με ένα επίπεδο εξοπλισμού χωρίς ελλείψεις στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κλιματισμός, αυτόματα φώτα, ραδιο-CD με Bluetooth, θύρα USB, χειριστήρια στο τιμόνι και δυνατότητα σύνδεσης με smartphones, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά συνοδεύεται, όπως όλα τα Suzuki) από εγγύηση 7 ετών (3 χρόνια εργοστασιακή + 4 χρόνια επέκταση) ή 140.000 χλμ.
Το εσωτερικό είναι αρκετά λειτουργικό, με επαρκείς χώρους και προσεγμένη κατασκευή
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.2 Dualjet των 90 ίππων είναι αρκετά ελαστικός και εύστροφος, αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το ελαφρύ αυτοκίνητο και δεν δημιουργεί κανένα αίσθημα ανασφάλειας. Η συνεργασία του με το εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο των 5 ταχυτήτων είναι πολύ καλή και οι επιδόσεις που προσφέρει στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 11,9'') απολύτως αποδεκτές για να μη δημιουργούν αίσθημα ανασφάλειας. Και μπορεί μεν να υστερεί λίγο σε επιδόσεις σε σχέση με την αυτόματη έκδοση CVT που είχαμε δοκιμάσει προ καιρού (έχει πάντως λίγο καλύτερη απόκριση όταν ανεβαίνουν οι στροφές, κάτι που το κάνει πιο ευχάριστο στην οδήγηση), είναι όμως ακόμα πιο οικονομικό από εκείνο. Η κατανάλωσή του στα χέρια μας ήταν χαμηλότερη κατά μισό λίτρο για κάθε 100 χιλιόμετρα σε σχέση με το αυτόματο, πλησιάζοντας στην πόλη κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ. (στο ταξίδι με προσεκτική οδήγηση μπορεί να πέσει αρκετά κάτω από τα 6).

Οδηγώντας
Το πρώτο πράγμα που επιβεβαιώνεις οδηγώντας το αυτοκίνητο είναι η βελτίωση της ακαμψίας και της ποιότητας κατασκευής του νέου μοντέλου. Σημαντικά βελτιωμένη επίσης είναι η ποιότητα κύλισης, ενώ η οδική συμπεριφορά του είναι ακόμα καλύτερη από αυτή του -ήδη καλού-προηγούμενου μοντέλου, με καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις στην πίεση, παρά τις μικρές του διαστάσεις και το μικρό βάρος του, που μειώνουν την αδράνειά του. Έχοντας κι ένα τιμόνι με ικανοποιητική αίσθηση και ακρίβεια, είναι τελικά ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, που μπορεί να ικανοποιήσει και τον οδηγό που ζητάει κάτι παραπάνω από μια απλή μετακίνηση (αν και μάλλον αυτός θα προτιμήσει το πιο δυνατό χιλιάρι τούρμπο) Ικανοποιητική είναι και η απόδοση των φρένων του (που έχουν όμως κάπως σπογγώδη αίσθηση), ακόμα περισσότερο στην πλούσια έκδοση GLX, που έχει δίσκους πίσω αντί για τα ταμπούρα των πιο φτωχών εκδόσεων. Τέλος, σε ό,τι αφορά την άνεση, θα λέγαμε ότι βρίσκεται σε μάλλον μέτρια επίπεδα με τα σημερινά δεδομένα για την κατηγορία, με κάπως «ξερές» αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Ευκολία οδήγησης-ευελιξία
- Περιορισμένη κατανάλωση
- Mειωμένο βάρος
- Εξοπλισμός
- Εγγύηση 3+4 ετών
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρά σκιάδια
- Ταμπούρα πίσω στις πιο φτωχές εκδόσεις
Ευχάριστο στην οδήγηση και ομοιογενές, έχει επαρκή δύναμη για να μη δημιουργεί ανασφάλεια καιείναι αρκετά οικονομικό
Συμπέρασμα
Θα τελειώσουμε εδώ όπως είχαμε... αρχίσει στη δοκιμή της αυτόματης έκδοσης, γιατί αυτό αποτελεί την ουσία της ύπαρξης του Swift και το μυστικό της επιτυχίας στην ελληνική αγορά. Η ύπαρξη δηλαδή ενός σούπερ μίνι που βρίσκεται στο κάτω μέρος της κατηγορίας από πλευράς διαστάσεων, έχει ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή και χαμηλή κατανάλωση, έχει μία πολύ καλή φήμη στον τομέα της αξιοπιστίας που χαρακτηρίζει γενικότερα τα μοντέλα της εταιρείας και προσφέρει οδική συμπεριφορά που ξεφεύγει από τα πλαίσια του συμβατικού και «βαρετού» μεταφορικού μέσου. Με δεδομένο ότι στη νέα γενιά έχει πλέον και αποδεκτούς χώρους, είναι ένα μικρό αυτοκίνητο που μπορεί να αποκτηθεί για γενική χρήση και όχι μόνο για τις αστικές μετακινήσεις όταν δεν υπάρχουν ανάγκες για πραγματικά μεγάλους χώρους.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.suzuki.gr/


  UP