ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia Rio - 1.0 T 120 HP

Ξεφεύγει από τα όρια της πόλης         ..:: Σαββάτο, 11 Μαϊου 2019 ::..

Με τον δυνατό χιλιάρη κινητήρα τούρμπο το σούπερ μίνι της Kia, ευρύχωρο, ασφαλές, πλούσια εξοπλισμένο και πρακτικό όπως σε όλες τις εκδόσεις του, αποκτάει και τη δύναμη για να γίνει «παντός καιρού» και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξίσου άνετα με την πόλη και σε οποιοδήποτε ταξίδι, όσο φορτωμένο κι αν είναι και σε ό,τι είδους δρόμο και αν κινείται

Το σούπερ μίνι της Kia, που βρίσκεται πλέον στην τέταρτη γενιά του, μεγάλωσε αρχικά σε διαστάσεις, φτάνοντας πλέον σε μήκος τα 4,065 μ., και τώρα προσφέρεται και μ' ένα χιλιάρη κινητήρα τούρμπο. Κάτι που τονίζει ακόμα περισσότερο όχι μόνο την προσαρμογή του αυτοκινήτου στις σύγχρονες τεχνολογικές τάσεις, αλλά και το νεανικό χαρακτήρα του και την «ευρωπαϊκή» του ταυτότητα. Η συγκεκριμένη δοκιμή αφορά την ισχυρότερη έκδοσή του 1.0 τούρμπο με τους 120 ίππους.

Εσωτερικό
Η αύξηση των διαστάσεων και του μεταξονίου (που φτάνει 2.580 χιλιοστά) βελτίωσε αναμενόμενα τους χώρους για τους επιβάτες, που είναι πολύ καλοί για την κατηγορία και σαφώς επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παίζει το ρόλο του μικρού οικογενειακού μεταφορικού μέσου, τον οποίο όλοι οι αγοραστές περιμένουν σήμερα από ένα σύγχρονο σούπερ μίνι. Θα αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι με έναν οδηγό ύψους 1,80 μ. πίσω του κάθεται άνετα άλλος ένας ενήλικος ύψους 1,80 μ. χωρίς να ακουμπούν τα πόδια του στην πλάτη του εμπρός καθίσματος. Ο χώρος αποσκευών των 325 λίτρων, που είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας (κι έχει ένα απόλυτα κανονικό σχήμα χωρίς προεξοχές, που διευκολύνει την πλήρη αξιοποίηση του), ενισχύει ακόμα περισσότερο την καλή εικόνα του αυτοκινήτου σ' αυτόν τον τομέα. Η μόνη μας παρατήρηση είναι ότι είναι κάπως ψηλό το κατώφλι φόρτωσης. Το εσωτερικό παρουσιάζει μια ευχάριστη εικόνα, που μπορεί να ενισχύσει κανείς με συνδυασμούς χρωμάτων, η οθόνη που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται απολύτως μέσα στο πνεύμα της εποχής, ενώ η κατασκευή είναι γενικά γεροδεμένη, χωρίς πολυτέλειες όμως και με σκληρά πλαστικά.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, όπως και η γενική εργονομία, θα επισημάνουμε μόνο ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι καλοί, ενισχύοντας τη γενικότερη εικόνα της πρακτικότητας του αυτοκινήτου. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η θήκη για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα έχει στο κάτω μέρος της επένδυση με πλαστικό που γλιστράει και όχι κάποιο αντιολισθητικό υλικό (π.χ. λάστιχο) κι επειδή είναι αρκετά μεγάλη, αν ακουμπήσει κάνεις π.χ. ένα τηλέφωνο, αυτό... πηγαινοέρχεται και χτυπάει στα τοιχώματα με κάθε έστω και μικρή αλλαγή πορείας του αυτοκινήτου. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 15.890 ευρώ (15.090 με την υπάρχουσα προσφορά) με πληρέστατο στάνταρ εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα, συναγερμός, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, υπολογιστής ταξιδιού, ραδιο-CD με Bluetooth, θύρες USB και Aux, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop. Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι το Rio, όπως και τα άλλα Kia, καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών.
Με καλούς εσωτερικούς χώρους, κορυφαίο χώρο αποσκευών και πλούσιο εξοπλισμό, είναι από τα πιο εύχρηστα και πρακτικά αυτοκίνητα της κατηγορίας
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας χρησιμοποιούσε την ισχυρότερη έκδοση του 3κύλινδρου χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο του γκρουπ Hyundai-Kia, με τους 120 ίππους, που είχαμε ήδη την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και σε άλλα μοντέλα των κορεατικών εταιρειών. Πρόκειται για ένα κινητήρα που τα καταφέρνει πολύ καλά ακόμα και σε μεγαλύτερα και βαρύτερα αυτοκίνητα, όπως π.χ. στο Hyundai Kona, οπότε δεν ήταν καθόλου έκπληξη για μας ότι τα καταφέρνει ακόμα καλύτερα στο Rio, στο οποίο προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2'') και την ανάλογη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Αλλά και στην καθημερινή οδήγηση είναι ιδιαίτερα ευχάριστος, αποδίδοντας τη μέγιστη ροπή του από χαμηλά ( η μέγιστη τιμή της είναι 17,5 kgm σταθερά από 1.500 ως 4.000 στροφές). Ίσως να μην είναι ο πιο αθόρυβος 3κύλινδρος της αγοράς, παρουσιάζοντας εκείνο το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» των 3κύλινδρων, όχι όμως σε βαθμό που να γίνεται ενοχλητικό ή να κουράζει στο ταξίδι. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι ικανοποιητικό σε λειτουργία και αίσθηση και ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, χωρίς πάντως να είναι και κορυφαίο και να προκαλεί για γρήγορες αλλαγές. Η κατανάλωση δεν είναι υπερβολική, χωρίς να είναι το αυτοκίνητο κι από τα πιο οικονομικά «χιλιάρια». Στην πόλη, πάντως, μπορεί να συγκρατηθεί κοντά στα 8 λίτρα/100 χλμ., τιμή καθόλου υπερβολική, ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει αρκετά (ή και να... μη πέσει αν ο οδηγός το παρακάνει στο γκάζι για να ευχαριστηθεί τον κινητήρα, αλλά εκεί πλέον είναι θέμα επιλογής).

Οδηγώντας
Η μεγάλη πρόοδος που έχουν κάνει τα αυτοκίνητα της Kia, τα οποία μπορούν πλέον να αντιμετωπίσουν στα ίσια τον ευρωπαϊκό και ιαπωνικό ανταγωνισμό, φαίνεται κυρίως στον τομέα των οδικών χαρακτηριστικών τους. Γιατί εύκολα μπορεί να βάλει κανείς μια οθόνη στο ταμπλό και διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα, είτε αφορούν την συνδεσιμότητα και την ψυχαγωγία, είτε υποστηρίζουν οδηγικά βοηθήματα, αλλά το «στήσιμο» του αυτοκινήτου απαιτεί άλλου επιπέδου τεχνογνωσία, την οποία φαίνεται πως οι Κορεάτες έχουν πλέον αποκτήσει. Το Rio, λοιπόν, συμπεριφέρεται στο δρόμο σαν ένα οποιοδήποτε καλό σούπερ μίνι, σταθερό στις υψηλές ταχύτητες της ευθείας, με καλό κράτημα στις στροφές και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις στα όρια της πρόσφυσης, που χαρακτηρίζονται από προοδευτική υποστροφή και απουσία ανάπτυξης «ξεκολλήματος» του πίσω μέρους αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω στην στροφή. Πολύ ικανοποιητικό είναι και το τιμόνι και επαρκή για τις ανάγκες του αυτοκινήτου τα φρένα, ενώ όλα αυτά μάλιστα συνδυάζονται με μία καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική άνεση για μικρό αυτοκίνητο.
YΠEP
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
- 7 χρόνια εγγύηση
KATA
- Θόρυβος κινητήρα υψηλότερος από άλλων 3κύλινδρων
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στην κεντρική «θήκη» του ταμπλό
Προβλέψιμο και ασφαλές, ακόμα και σ' αυτήν την πιο γρήγορη έκδοση, προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική άνεση
Συμπέρασμα
Αν και η συγκεκριμένη έκδοση του Rio είναι ακριβότερη από το 1.2 που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα, προφανώς είναι πολύ πιο ολοκληρωμένη και προσφέρεται ιδιαίτερα γι' αυτούς που θα χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητο για κάθε είδους μετακινήσεις και όχι μόνο για την πόλη. Είναι ένα πολύ καλό σούπερ μίνι, ευρύχωρο, πρακτικό, καλοφτιαγμένο, καλά εξοπλισμένο, ασφαλές και με τον συγκεκριμένο κινητήρα έχει τη δύναμη για να ανταποκριθεί σε κάθε απαίτηση, όσο φορτωμένο κι αν είναι και σε ό,τι είδους δρόμο και αν κινείται. Με το πρόσθετο πλεονέκτημα, που αφορά όλα τα Kia, ότι καλύπτεται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.kia.com/gr


  UP