ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Η τεχνολογία δεν εξελίσσεται με νόμους!

        ..:: Τρίτη, 30 Απριλίου 2019 ::..
Πρέπει να είναι πλέον κανείς αρκετά αφελής για να πιστεύει ότι όλη αυτή η... πρεμούρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης διεθνώς έχει ως αποκλειστικό κίνητρο την προστασία του περιβάλλοντος μέσω της μείωσης των εκπομπών ρύπων. Και δεν είναι μόνο η τεχνολογική υστέρηση που πρέπει να τροφοδοτεί τις επιφυλάξεις μας. Αλλά και το γεγονός ότι αντίστοιχη πίεση, που χρησιμοποιεί μέχρι και εκβιαστικές νομοθετικές πρωτοβουλίες, δεν ασκείται σε κανένα άλλο κλάδο, παρά το γεγονός ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι αυτή που έχει κάνει τα μεγαλύτερα βήματα περιορισμού της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος από τη δραστηριότητα και τα προϊόντα της τις τελευταίες δεκαετίες. Το θέμα είναι ότι στην ηλεκτροκίνηση έχουν επενδυθεί μεγάλα ποσά που προς το παρόν δεν αποφέρουν κανένα κέρδος, αλλά και το γεγονός ότι η στροφή από τα ορυκτά καύσιμα προς τον ηλεκτρισμό για την κίνηση των αυτοκινήτων θα αλλάξει αρκετά τις γεωπολιτικές ισορροπίες.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Κίνα βρίσκεται στην πρωτοπορία της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης στις οδικές μεταφορές, κάτι που δεν οφείλεται μόνο στο ότι προσπαθεί να γίνει ανταγωνιστική στις τεχνολογίες του μέλλοντος, έχοντας «χάσει το τρένο» στις τεχνολογίες του παρελθόντος, αλλά και στο ότι είναι αυτή τη στιγμή ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς λιθίου, που χρησιμοποιείται στην κατασκευή των μπαταριών! Ενώ αντίστοιχα οι ΗΠΑ έχουν επίσης στη γειτονιά τους, στη Νότια Αμερική, τεράστια κοιτάσματα λιθίου. Αν συνδυάσει κανείς αυτό το δεδομένο, με την ανάπτυξη εναλλακτικών πηγών (μεταξύ των οποίων και πολλές ανανεώσιμες) για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αντιλαμβάνεται ότι η μαζική στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση, θα μείωνε σημαντικά τη σημασία των χωρών που παράγουν μεγάλες ποσότητες πετρελαίου, ιδιαίτερα της Μέσης Ανατολής και της Ρωσίας, με ευνόητες γεωπολιτικές ανακατατάξεις.

Έτσι, λοιπόν, έχουν βαλθεί οι ανά τον κόσμο πολιτικάντηδες, σε τοπικό, εθνικό ή διεθνές επίπεδο, να «πουλήσουν» στο κοινό τους ενδιαφέρον για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία, πιέζοντας ή και νομοθετώντας προς την κατεύθυνση της άμεσης εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης, κάτι που θα ήταν βεβαίως θετικό αν γινόταν με τρόπο και ρυθμό που θα συμβάδιζε με τις υπάρχουσες τεχνολογικές δυνατότητες. Δυστυχώς αυτό δεν συμβαίνει, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να καταφεύγουν σε διάφορες μεθοδεύσεις για να μη βρεθούν στη δυσάρεστη θέση να πληρώνουν δισεκατομμύρια σε πρόστιμα, επειδή δεν θα καταφέρουν να πετύχουν στόχους που δεν ήταν δυνατόν να επιτευχθούν! Και σ' αυτό δεν πρέπει βέβαια να υπολογίζουμε μόνο την τεχνολογική πλευρά του προβλήματος, αλλά το γεγονός ότι μιλάμε για το αυτοκίνητο, ένα μαζικό καταναλωτικό προϊόν, κάθε αλλαγή του οποίου πρέπει να βρει και πρόθυμους καταναλωτές να την υποστηρίξουν!

Τίποτα απ' αυτά δεν συμβαίνει προς το παρόν και είναι πολύ χαρακτηριστική μία είδηση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στoυς Financial Times, δείχνοντας τις στρεβλώσεις που δημιουργεί αυτή η προσπάθεια επιβολής τις αλλαγής της τεχνολογίας από ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα από τεχνολογία. Όπως μάθαμε, λοιπόν, η Fiat Chrysler Automobiles (FCA) συμφώνησε να πληρώσει στην Tesla εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, για να συνυπολογίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της τελευταίας στο σύνολο των δικών της πωλήσεων! Έτσι ώστε να μπορέσουν να καλυφθούν τα νέα εξωπραγματικά όρια που τέθηκαν για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη και να μην επιβληθούν στην FCA πρόστιμα δισεκατομμυρίων. Θα χρηματοδοτεί λοιπόν στην ουσία ένας παραδοσιακός κατασκευαστής, που κατασκευάζει αυτοκίνητα τα οποία αγοράζει το κοινό γιατί καλύπτουν τις ανάγκες του, μια αμερικανική εταιρεία που κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα συσσωρεύοντας ζημιές επί χρόνια, γιατί δεν βρίσκει αρκετούς αγοραστές ώστε να είναι κερδοφόρα (και δεν πουλάει τα αυτοκίνητά της πιο ακριβά για να καλύψει το κόστος, γιατί δεν θα τα αγόραζε κανείς). Ο ορισμός του εκβιασμού συναντάει τον ορισμό του στρουθοκαμηλισμού..._Π.Φ.

  UP