ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το VW T-Cross

Αποστολή στην Εύβοια         ..:: Σαββάτο, 06 Απριλίου 2019 ::..
Το μικρότερο από το SUV της γκάμας της VW, που παρουσιάστηκε το περασμένο φθινόπωρο, είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά, ενισχύοντας τη θέση της μάρκας, καθώς ανήκει σε μία δυναμικά αναπτυσσόμενη κατηγορία, όπου η VW δεν είχε μέχρι τώρα παρουσία. Με την ευκαιρία του λανσαρίσματος του μοντέλου στην Ελλάδα η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία μεγάλη εκδήλωση στην Εύβοια για την παρουσίασή του στους εκπροσώπους του Τύπου. Το αυτοκίνητο διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τιμές που ξεκινούν από 17.400 ευρώ για το χιλιάρι TSI των 95 ίππων, με κορυφαίο για την κατηγορία επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ (μεταξύ άλλων!) ESP με hill holder, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου, αναγνώρισης πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακοι, κλιματισμός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενoι και θερμαινόμενoι καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, περιοριστής ταχύτητας, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, ραδιο-CD με έγχρωμη οθόνη αφής, 4 θύρες USB, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Οι τιμές των ντίζελ ξεκινούν από 20.250 ευρώ.


Συμβαδίζοντάς με την κατεύθυνση που ακολούθησε και η αγορά, η VW μπήκε εδώ και αρκετά χρόνια στην αγορά των SUV «από πάνω προς τα κάτω», ξεκινώντας με το τεράστιο Touareg και επεκτείνοντας βαθμιαία τη γκάμα της με μικρότερα μοντέλα, φτάνοντας τώρα και στην μικρότερη κατηγορία της αγοράς, που αναπτύσσεται δυναμικά σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα. Το T-Cross, με μήκος 4,11 μ. και μεταξόνιο 2.560 χιλιοστών, που ξεκινάει τώρα την εμπορική του καριέρα στην ελληνική αγορά, είναι το μικρότερο SUV της μάρκας, βασισμένο, όπως και οι άλλοι «συγγενείς» του στο γερμανικό γκρουπ, στη νέα πλατφόρμα MQB. Έχοντας ως στόχο να προσφέρει -εκτός από μία εικόνα σύγχρονου αυτοκινήτου, προσαρμοσμένου στις τάσεις της εποχής- και μία πρακτικότητα που θα διευκολύνει την οικογενειακή χρήση στην οποία απευθύνονται τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, έχει ρυθμιζόμενα κατά μήκος (σε μια διαδρομή 14 εκατοστών) πίσω καθίσματα, κάτι που προσφέρει ιδιαίτερη ευελιξία στη διαμόρφωση των χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Επίσης η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού είναι αναδιπλούμενη, διευκολύνοντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους. Ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών είναι από ικανοποιητικός ως μεγάλος για την κατηγορία, με χωρητικότητα από 347 ως 417 λίτρα (με ρεζέρβα, που είναι στάνταρ, μια επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας που σε κάθε νέα παρουσίαση υπενθυμίζουμε και επικροτούμε).

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί από τη VW στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου με μια μεγάλη γκάμα από ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα, τα οποία προσφέρουν στο αυτοκίνητο την εικόνα "hi tech" που περιμένει ο μέσος καταναλωτής από κάθε γερμανικό προϊόν. Αντίστοιχη προσοχή έχει δοθεί και στα ηλεκτρονικά συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, καθώς και στις δυνατότητες συνδεσιμότητας και online υπηρεσιών προς τον χρήστη. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο προαιρετικά και με ψηφιακό ταμπλό, ενώ είναι ίσως το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που προσφέρεται από την βασική έκδοση με στάνταρ 4 θύρες USB. Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη του, προσφέρεται με τον υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη βενζινοκινητήρα TSI σε εκδόσεις 95 και 115 ίππων και με τον ντίζελ 1.6 TDI με 95 ίππους, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο (5 ταχυτήτων για τις εκδόσεις στον 95 ίππων και 6 ταχυτήτων για τον TSI των 115 ίππων) και προαιρετικά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 ταχύτητες.
Η εκδήλωση περιελάμβανε και οδήγηση του αυτοκινήτου κι εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη βενζινοκίνητη έκδοση των 115 ίππων από την Αθήνα μέχρι την Καμπιά στην ορεινή Εύβοια, σε μια διαδρομή που είχε επομένως κάθε είδους δρόμο, από αστικό περιβάλλον της Αθήνας μέχρι τον ορεινό επαρχιακό δρόμο στην Εύβοια, περνώντας από τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Λαμίας. Η πρώτη θετική εντύπωση αφορά τους χώρους του αυτοκινήτου, που φιλοξενούν άνετα τέσσερις ενήλικες ύψους τουλάχιστον 1.80 μ., τη σωστή εργονομία και την προσεγμένη ποιότητα (χωρίς βεβαίως πολυτέλειες και μαλακά πλαστικά, που δε συνηθίζονται στην κατηγορία). Ο κινητήρας είναι γνωστός μας και μας ικανοποίησε για μια ακόμα φορά με την γραμμική απόδοση και την δύναμή του, που κινεί άνετα το αυτοκίνητο ακόμα και σε ορεινή διαδρομή, ενώ το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο διευκολύνει την αξιοποίησή του. Δεν είναι ο πιο αθόρυβος 3κύλινδρος χιλιάρης, η ηχομόνωση όμως του αυτοκινήτου είναι αποτελεσματική και ο θόρυβος που φτάνει στο εσωτερικό είναι περιορισμένος. Η κατανάλωση της διαδρομής μας (χωρίς προσπάθεια οικονομίας) ήταν γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή απολύτως λογική για το είδος της διαδρομής και τον τρόπο οδήγησης! Το «πάτημα» του αυτοκινήτου στο δρόμο εμπνέει εμπιστοσύνη, χωρίς να έχει βεβαίως σπορ χαρακτήρα, που δεν είναι το ζητούμενο στην κατηγορία, η ποιότητα κύλισης είναι καλή, η άνεση «γερμανική» (γενικώς καλή, αλλά με τις εγκάρσιες ανωμαλίες να μην απορροφώνται 100% από την ανάρτηση, που είναι πιο σφιχτή από αυτή των γάλλων ανταγωνιστών), τα φρένα πολύ αποτελεσματικά με τη συνολική εικόνα να είναι αυτή ενός φιλικού, ασφαλούς, πρακτικού και ευκολοδήγητου αυτοκινήτου. Περισσότερες λεπτομέρειες μετά την αναλυτική δοκιμή που θα ακολουθήσει στο επόμενο διάστημα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP