ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Jimny - 1.5

Ορειβάτης για δύσκολα!         ..:: Σαββάτο, 06 Απριλίου 2019 ::..

Εξαιρετικό εργαλείο για μετακινήσεις εκτός δρόμου, που δύσκολα θα βρει εμπόδιο να το σταματήσει, ευέλικτο, γεροδεμένο και καλά εξοπλισμένο, το νέο Jimny είναι και σημαντικά βελτιωμένο στην άσφαλτο, διευκολύνοντας έτσι την μετακίνηση προς το σημείο του εκδρομικού προορισμού

Όσο κι αν τα κάθε είδους "SUV" και "Crossover" έχουν πλημμυρίσει την αγορά, πάντα θα υπάρχουν και οδηγοί που κινούνται σε δύσκολα εδάφη και χρειάζονται ένα «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου κι όχι απλώς ένα «ασφάλτινο» υπερυψωμένο αυτοκίνητο, με το οποίο θα κινηθούν στο πατημένο χώμα ή σε ελαφρά χιονισμένη άσφαλτο. Το Jimny είναι εδώ και χρόνια το μικρότερο από αυτά τα «καθαρόαιμα», ένα αυτοκίνητο που οι κάτοχοί του... ορκίζονται στο όνομα του, ένα προσιτό και αξιόπιστο μεταφορικό μέσο που πάει στην κυριολεξία παντού. Στη νέα γενιά του διατηρεί στο ακέραιο αυτόν τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα, τον οποίο θα λέγαμε ότι το τετραγωνισμένο αμάξωμα τονίζει ακόμα περισσότερο. Η Suzuki διατήρησε επίσης το μικρό μέγεθος του αυτοκινήτου (μήκος 3,645 μ. με την εξωτερική ρεζέρβα) που του προσφέρει εξαιρετική ευελιξία, αυξάνοντας απλώς κατά 45 χιλιοστά το πλάτος του, για να βελτιώσει κυρίως το «πάτημά» του.

Εσωτερικό
Το Jimny ήταν πάντα το «εκδρομικό» αυτοκίνητο για δύο άτομα παρά την ύπαρξη καθισμάτων και πίσω κι εξακολουθεί να είναι και τώρα. Ο οδηγός και συνοδηγός θα καθίσουν άνετα εμπρός, όμως οι πίσω θέσεις είναι περισσότερο για παιδιά. Καθώς μάλιστα ο χώρος αποσκευών είναι... θεωρητικός (μόλις 85 λίτρα), είναι προφανές ότι το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ταξίδι μονό από δύο άτομα, με αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, οπότε ο χώρος αποσκευών αυξάνεται στα 377 λίτρα, χωρητικότητα απολύτως ικανοποιητική για τους δυο επιβάτες. Θα θέλαμε μόνο, με δεδομένο ότι πρόκειται για αυτοκίνητο περιπέτειας, λίγο περισσότερους χώρους για μικροπράγματα, που τώρα είναι μέτριοι. Το αυτοκίνητο δεν είναι φυσικά πολυτελές, όπως όλα όμως τα Suzuki της τελευταίας γενιάς είναι πολύ προσεγμένο ποιοτικά, με γεροδεμένη κατασκευή και χωρίς προχειρότητες. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, δεν υπάρχουν εργονομικές ατέλειες, απλώς η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 18.470 ευρώ, με καλό εξοπλισμό για μικρό αυτοκίνητο, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου κατάβασης, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, cruise control, αυτόματους προβολείς, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ραδιο-CD με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Προσεγμένο ποιοτικά, με γεροδεμένη κατασκευή, το εσωτερικό προσφέρεται για ταξίδι μόνο για δύο επιβάτες, με δεδομένη και την ελάχιστη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών
Κινητήρας-κιβώτιο
Το νέο Jimny χρησιμοποιεί αποκλειστικά έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 με 102 ίππους, που αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το μικρό αυτοκίνητο και δεν μας προβλημάτισε καθόλου ούτε στην κίνηση της πόλης, καθώς είναι αρκετά ελαστικός και με καλή απόκριση, ούτε σε κάποια προσπεράσματα σε πιο ανοιχτό δρόμο, καθώς επιταχύνει εύκολα το αυτοκίνητο μέχρι τα 120 χλμ./ώρα χάρη στην ευστροφία του, που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση της ισχύος του. Η συνεργασία του με το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο, που είναι σωστά κλιμακωμένο (και σφιχτό στην χρήση, χωρίς όμως πρόβλημα στο κούμπωμα των ταχυτήτων) είναι αποτελεσματική. Και φυσικά ως καθαρόαιμο εκτός δρόμου το Jimny δεν είναι απλώς (κατ' επιλογήν) τετρακίνητο (με μηχανικό κεντρικό διαφορικό), αλλά έχει και ενδιάμεσο «βοηθητικό» κιβώτιο για την επιλογή κοντών σχέσεων. Η κατανάλωση δεν είναι υπερβολική, παρά την «κλασική» τετρακίνηση με τα μηχανικά διαφορικά, καθώς ο κινητήρας είναι αρκετά οικονομικός και το αυτοκίνητο όχι ιδιαίτερα βαρύ. Έτσι στην πόλη μπορεί κανείς να κινηθεί με μια κατανάλωση γύρω στα 8,5-9 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι να πέσει ακόμα και κάτω από 7, αν δεν επιδιώξει πολύ υψηλή ταχύτητα (γιατί θα υπενθυμίσουμε ότι τα κάθε είδους «τζιποειδή» δεν ευνοούνται από την αεροδυναμική με το τετράγωνο σχήμα τους).

Οδηγώντας
Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα εξαρχής, το Jimny είναι ένα αυτοκίνητο ο κύριος ρόλος του οποίου είναι η αποτελεσματική μετακίνηση σε κάθε είδους επιφάνεια έξω από την άσφαλτο. Προφανώς για να φτάσεις εκεί που θέλεις συνήθως πρέπει πρώτα να ταξιδέψεις στο δρόμο, αλλά η προτεραιότητα στο στήσιμο του αυτοκινήτου είναι η κίνηση εκτός δρόμου. Και όλες οι τεχνικές επιλογές που έχουν γίνει ξεκινούν από εκεί. Είναι από τα ελάχιστα πλέον αυτοκίνητα που βασίζονται σε ξεχωριστό σασί «τύπου σκάλας», έχει αναρτήσεις με άκαμπτους άξονες (με τρεις συνδέσμους και ελικοειδή ελατήρια) και σύστημα διεύθυνσης όχι με κρεμαγιέρα αλλά με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια. Παραδοσιακές λύσεις δηλαδή για κίνηση εκτός δρόμου, στην οποία προφανώς συμβάλλουν και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, η τετρακίνηση με τα μηχανικά διαφορικά, οι επιπλέον «κοντές» σχέσεις και η απόσταση από το έδαφος, που αυξήθηκε κατά 20 χιλιοστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, φτάνοντας συνολικά τα 210. Για να μη ξεχάσουμε και το γεγονός ότι το αυτοκίνητο δεν φοράει ασφάλτινα λάστιχα, αλλά "allweather" και μάλιστα ψηλού προφίλ και όχι ιδιαίτερα φαρδιά (195/80 R15), όπως αρμόζει σ' ένα εκτός δρόμου.

Ξεκινώντας λοιπόν από την κίνηση εκτός δρόμου θα αναφέρουμε ότι το Jimny έχει απίστευτες δυνατότητες και θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό, πολύ περισσότερο μάλιστα αφού είναι μικρό και ελαφρύ, κάτι που κάνει ακόμα πιο δύσκολο το να κολλήσει στη λάσπη το χιόνι, ενώ το μικρό μέγεθός του προφανώς διευκολύνει και την ευελιξία του σε στενά μονοπάτια στην ύπαιθρο. Οι πολύ καλές εκτός δρόμου δυνατότητες επιβεβαιώνονται και από τις γωνίες προσέγγισης (37°), ράμπας (28°) και διαφυγής (49°). Η μεγάλη εξέλιξη, όμως, σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές του Jimny, είναι η συμπεριφορά του στην άσφαλτο, που έχει βελτιωθεί θεαματικά και επιτρέπει πλέον το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ακόμα και με 120-130 χλμ./ώρα χωρίς να αισθάνεσαι ότι είναι «φτερό στον άνεμο», με αρκετά σίγουρο πάτημα και χωρίς η πίσω κίνηση να κάνει αισθητή την παρουσία της αν δεν κάνεις υπερβολές (υπάρχει άλλωστε πλέον στις μέρες μας και το ESP, που επεμβαίνει για να βοηθήσει τον οδηγό όταν αρχίσει να χάνεται η πρόσφυση). Προφανώς οι αναρτήσεις είναι πολύ σφιχτές και οι ανωμαλίες του δρόμου γίνονται έντονα αισθητές, προφανώς το τιμόνι είναι αργό, με ελάχιστη επαναφορά και με κάποιο «τζόγο» γύρω από τη θέση της ευθείας, όλα αυτά όμως είναι αναπόφευκτα αν θέλεις τις αρετές που έχει το αυτοκίνητο μόλις εγκαταλείψει την άσφαλτο. Απλώς όλα αυτά είναι τώρα λιγότερο τονισμένα από πριν, το ταξίδι στην άσφαλτο είναι ασφαλές, πολύ λιγότερο κουραστικό και -κυρίως- μπορεί να γίνει με πιο γρήγορους ρυθμούς από πριν. Το κράτημα είναι επαρκέστατο, η συμπεριφορά προοδευτικά υποστροφική, οι αντιδράσεις αρκετά προοδευτικές, ενώ επαρκή είναι και τα φρένα για το χαρακτήρα και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.
YΠEP
- Αυθεντικός χαρακτήρας
- Γεροδεμένη και ανθεκτική κατασκευή
- «Πραγματική» τετρακίνηση
- Δυνατότητες εκτός δρόμου
- Ευελιξία
- Εξοπλισμός
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Επαναφορά τιμονιού
- Άνεση
- Χώροι
- Σφιχτός επιλογέας ταχυτήτων
Με απεριόριστες δυνατότητες εκτός δρόμου, το νέο μοντέλο έχει και σημαντικά βελτιωμένη συμπεριφορά στην άσφαλτο
Συμπέρασμα
Είναι προφανές πως το Jimny απευθύνεται, όπως και οι προηγούμενες γενιές του, σε ένα ειδικό κοινό με συγκεκριμένες υψηλές απαιτήσεις στον τομέα της εκτός δρόμου κίνησης. Κι αυτές τις απαιτήσεις τις καλύπτει με εξαιρετικό τρόπο, ακόμα καλύτερα από τον προκάτοχό του, έχοντας μάλιστα σημαντικά βελτιωμένη συμπεριφορά και στην άσφαλτο, που διευρύνει τις δυνατότητες χρήσης του, ενώ είναι και αρκετά οικονομικό στη χρήση. Όπως κάθε «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου, έχει αναπόφευκτα και κάποια μειονεκτήματα κατά τη χρήση στην άσφαλτο, όπως πολύ μέτρια άνεση από τις σφιχτές αναρτήσεις και αργό τιμόνι χωρίς επαναφορά. Αυτό όμως είναι το τίμημα για κάθε αυτοκίνητο-εργαλείο που προορίζεται για δύσκολες επιφάνειες, ακόμα και σε πολύ υψηλότερα επίπεδα τιμής από το Jimny. Άλλωστε η Suzuki έχει λύση και για όποιον επιθυμεί κάτι πιο «αστικό». Όποιος δεν χρειάζεται αυτοκίνητο για τόσο σκληρή χρήση, αλλά ένα μικρό, οικονομικό και φτηνό αυτοκίνητο «τύπου SUV» για την πόλη και την άσφαλτο και για σπάνιες μετακινήσεις σε λίγο χιονάκι ή κάποιο χωματόδρομο, μπορεί να πάρει ένα τετρακίνητο Ignis και να κάνει μια χαρά τη δουλειά του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.suzuki.gr


  UP