ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Baleno - 1.2 Hybrid

Εργαλείο         ..:: Σαββάτο, 23 Μαρτίου 2019 ::..

Σε αντιδιαστολή με το πιο νεανικό και πιο «οδηγοκεντρικό» Swift, η Suzuki προσφέρει στη γκάμα της ακόμα ένα σούπερ μίνι που -ιδιαίτερα στην υβριδική έκδοσή του, η οποία είναι ιδιαίτερα οικονομική και πολύ πλούσια εξοπλισμένη- απευθύνεται σ' ένα πιο «παραδοσιακό» κοινό, που επιζητεί χώρους, πρακτικότητα και άνεση, για να το χρησιμοποιήσει πιθανώς και ως μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο

Εξειδικευμένη εδώ και χρόνια στα μικρά αυτοκίνητα, η Suzuki φαίνεται πως έχει ως στόχο να καλύψει κάθε πιθανή ανάγκη στις μικρές κατηγορίες, ακόμα και με «διπλές» παρουσίες σε κάποιες απ' αυτές, με αυτοκίνητα βεβαίως που διαφοροποιούνται σε χαρακτήρα και απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό. Έτσι, με δεδομένο ότι το Swift ανήκει θεωρητικά στην κατηγορία των σούπερ μίνι, αλλά είναι από τα μικρότερα αυτής της κατηγορίας και δεν μπορεί να παίξει το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου, όπως πολλά τετράμετρα σούπερ μίνι στις μέρες μας, συμπλήρωσε τη γκάμα της με ένα ακόμα σούπερ μίνι. Tο Baleno, που βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, είναι μεγαλύτερο από το Swift (μήκος 3,995 μ. και μεταξόνιο 2.520 χιλιοστών) και τοποθετείται στην «καρδιά» της κατηγορίας, προσφέροντας έτσι λειτουργικότητα ισοδύναμη του ανταγωνισμού.

Εσωτερικό
Το Baleno προσφέρει απολύτως ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες, που φιλοξενούν άνετα τέσσερις ενήλικες ακόμα και για ένα ταξίδι, ενώ κορυφαίος για την κατηγορία είναι ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 355 λίτρα, τιμή που θυμίζει μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο και όχι σούπερ μίνι. Σημαντικό στοιχείο επίσης, που ενισχύει την πρακτικότητά του αυτοκινήτου, είναι το μετακινούμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών, που μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο διαφορετικές θέσεις. Μοναδικό μειονέκτημα είναι το ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς, σωστή είναι και η γενική εργονομία και αρκετά καλή η θέση οδήγησης, μόνο που η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι οδηγοί να με βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η ποιότητα κατασκευής είναι απολύτως ικανοποιητική και, αν και το αυτοκίνητο προφανώς δεν είναι πολυτελές και τα πλαστικά στο ταμπλό είναι σκληρά, αυτά είναι καλής ποιότητας για την κατηγορία τους και η συνολική κατασκευή δείχνει προσεγμένη και γεροδεμένη. Η τιμή του αυτοκινήτου στην υβριδική του έκδοση ξεκινάει από 14.470 ευρώ, με ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού για μικρό αυτοκίνητο, που διαθέτει ESP, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, προβολείς με ξένον, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής, σύνδεση με smartphone, Bluetooth θύρα USB, χειριστήρια στο τιμόνι και κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι το Baleno συνοδεύεται, όπως όλα τα Suzuki) από εγγύηση 7 ετών (3 χρόνια εργοστασιακή + 4 χρόνια επέκταση) ή 140.000 χλμ.
Αρκετά ευρύχωρο, και μ' ένα πολύ καλό χώρο αποσκευών, το Baleno καλύπτει πολύ καλά το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου που παίζουν πλέον τα περισσότερα σούπερ μίνι
Κινητήρας-κιβώτιο
Η συγκεκριμένη έκδοση χρησιμοποιεί τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 DualJet (με δύο ακροφύσια ψεκασμού ανά κύλινδρο) που αποδίδει 90 ίππους και συνδυάζεται με το «ήπιο» υβριδικό σύστημα SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Αυτό περιλαμβάνει σύστημα μίζας/γεννήτριας (ISG) που βοηθάει τον κινητήρα στιγμιαία στην επιτάχυνση και φορτίζει την μπαταρία, απευθείας μέσω κινητήρα, αλλά και με ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα και την επιβράδυνση. Ο κινητήρας είναι εύστροφος και -στη συγκεκριμένη περίπτωση με τη βοήθεια του υβριδικού συστήματος που τον βοηθάει κατά το πάτημα του γκαζιού στην επιτάχυνση- αρκετά ελαστικός, παρά το γεγονός ότι η μέγιστη ροπή του αποδίδεται σχετικά ψηλά (στις 4.400 στροφές). Έτσι τελικά αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο, επιτρέποντας την κίνηση στην πόλη με λίγες αλλαγές ταχυτήτων και προσφέροντας επαρκείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,3'') για να μη δημιουργείται αίσθημα ανασφάλειας στα προσπεράσματα. Όπως και στο Swift, θα αναφέρουμε κι εδώ ότι ενδεχομένως οι επιδόσεις θα μπορούσαν να είναι λίγο καλύτερες, αν το -πολύ εύχρηστο- χειροκίνητο κιβώτιο δεν είχε μόνο 5 σχέσεις (αναπόφευκτα πιο «αραιές») αλλά 6. Επειδή όμως το ζητούμενο σε ένα μικρό αυτοκίνητο, πολύ περισσότερο με υβριδικό σύστημα, είναι η οικονομία, το αποτέλεσμα δικαιώνει την επιλογή των μηχανικών της Suzuki. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν κάτω από 6 λίτρα/100 χλμ., με αρκετά χιλιόμετρα στην πόλη, όπου η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί ακόμα και κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Για μια ακόμη φορά θα επισημάνουμε ότι η οδική συμπεριφορά του Baleno είναι χωρίς εκπλήξεις, απολύτως προοδευτική και προβλέψιμη, προφανώς όχι με σπορ χαρακτήρα, αλλά περισσότερο προσανατολισμένη στον «μέσο» οδηγό, που επιζητεί ευκολία, άνεση και ασφάλεια. Σ' αυτήν τη λογική του εύχρηστου αυτοκινήτου-εργαλείου εντάσσεται προφανώς και η επιλογή να είναι το τιμόνι ελαφρύ, με μέτρια αίσθηση, δίνοντας προτεραιότητα στην ευκολία των ελιγμών και του παρκαρίσματος. Πολύ ικανοποιητική για την κατηγορία είναι επίσης και η άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο στο δρόμο. Τέλος, τα φρένα είναι επαρκή σε απόδοση αλλά, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, έχουν κάπως «σπογγώδη αίσθηση».
YΠEP
- Χώροι συνολικά
- Οικονομία
- Ελαστικότητα υβριδικού συστήματος
- Άνεση
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
- 4 χρόνια επέκταση εγγύησης
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- «Σπογγώδης» αίσθηση φρένων
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
Εύχρηστο, άνετο και πολύ οικονομικό, το υβριδικό Baleno αντιπροσωπεύει απολύτως την λογική του αυτοκινήτου-εργαλείου
Συμπέρασμα
Με δεδομένη την ύπαρξη του -πιο νεανικού διασκεδαστικού στην οδήγηση- Swift στη γκάμα της Suzuki, είναι προφανές ότι το Baleno απευθύνεται σε ένα πιο «συμβατικό» κοινό, σε εκείνους που ψάχνουν για ένα αξιόπιστο, λειτουργικό και οικονομικό σούπερ μίνι που θα παίξει το ρόλο το πρώτου και μοναδικού τους οικογενειακού αυτοκινήτου. Αυτόν το ρόλο μπορεί να τον παίξει πολύ καλά, ιδιαίτερα σ' αυτήν την υβριδική έκδοση, που χωρίς να είναι υπερβολικά ακριβή, είναι εξαιρετικά εξοπλισμένη και ιδιαίτερα οικονομική, προσφέροντας και όλα τα πλεονεκτήματα των υπόλοιπων εκδόσεων του μοντέλου σε χώρους και λειτουργικότητα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.suzuki.gr


  UP