ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia Ceed - 1.0 T 120 HP

Βλέπει βάθρο         ..:: Σαββάτο, 16 Μαρτίου 2019 ::..

Με το νέο Ceed οι Κορεάτες υλοποιούν εμπράκτως την υπόσχεσή τους να παρεισφρήσουν θρασύτατα στο κατεξοχήν «γήπεδο» των Ευρωπαίων κατασκευαστών, την κατηγορία C των μικρομεσαίων οικογενειακών χάτσμπακ, και είναι βέβαιο πως κάποιοι απ' αυτούς πρόκειται να χάσουν τον ύπνο τους...

Ξεκίνησαν σεμνά και ταπεινά χτίζοντας πίσω από το πολυφορεμένο μότο "value for money", για να φτάσουν εδώ απειλώντας ευθέως με τα εξαιρετικά προϊόντα τους ακόμη και κραταιούς Ευρωπαίους κατασκευαστές με πολύχρονη εμπειρία. Δούλεψαν σκληρά, υπέπεσαν σε λάθη, έμαθαν μέσα από αυτά και τώρα μοιάζουν έτοιμοι να πλαισιώσουν την αυτοκινητική ελίτ με αυτοκίνητα που δεν χρειάζεται να είναι φθηνά για να πουλήσουν, διότι η ίδια η αξία τους επιτρέπει να πρωταγωνιστήσουν. Το Ceed έρχεται σαν επιστέγασμα αυτής της διαρκώς ανοδικής πορείας. Παρότι τα κλασικά πεντάθυρα μικρομεσαία μετρούν υπομονετικά τις δυνάμεις τους απέναντι στη λαίλαπα των crossover, παρουσίες όπως αυτή του νέου Ceed ευελπιστούν να ανατρέψουν το παιχνίδι (η κατηγορία C των χάτσμπακ είχε στη χώρα μας συνολικό ποσοστό αγοράς 15,5% το 2018). Εξωτερικά υιοθετεί πιστά τη νέα τάση που θέλει επιθετική σχεδίαση μέσω χαμηλότερου ύψους, μεγαλύτερου πλάτους αλλά και μήκους.

Εσωτερικό
Σε επίπεδο χώρων το Ceed τα καταφέρνει περίφημα, προσφέροντας αρκετό χώρο για τα γόνατα ακόμη και ατόμων με σεβαστό ανάστημα. Χωροταξικά πλασάρεται στα κορυφαία μικρομεσαία, τόσο σε ότι έχει να κάνει με τον χώρο για τους πίσω επιβάτες ("best in class" για τους χώρους στα πόδια και στους ώμους), όσο και στη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (395 λίτρα). Στην καμπίνα επιβατών είναι αισθητή αρχικά η ποιοτική αναβάθμιση που έχει επιτευχθεί, μέσω της χρήσης μαλακού πλαστικού σε ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό, αλλά και στο εσωτερικό των θυρών. Πολύ καλή είναι και η συναρμογή όλων των υπολοίπων σκληρών πλαστικών που ντύνουν τις εσωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου. Η φιλοσοφία της Kia εδώ φαίνεται να δίνει έμφαση κυρίως στην εργονομία. Μπορεί το εσωτερικό να εμφανίζεται κάπως ανέμπνευστο και μουντό οπτικά, αλλά επί της ουσίας όλα βρίσκονται τακτοποιημένα σωστά, σε τέτοιο βαθμό ώστε δεν χρειάζεσαι καν χρόνο εξοικείωσης. Η κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών στην κονσόλα για το σύστημα πολυμέσων είναι τοποθετημένη στο σωστό ύψος, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή σου από το δρόμο. Αρκετές είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ δεν λείπουν οι απαραίτητες θύρες για σύνδεση με εξωτερικές πηγές.

Η τιμή του Ceed 1.0 T-GDi ξεκινάει από τα 16.890 ευρώ (με την έκπτωση που ισχύει αυτήν την εποχή) και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στον πλούσιο εξοπλισμό ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα (συμπεριλαμβάνοντας και τους προβολείς), υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth με δυνατότητα streaming και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, προβολείς ομίχλης με φώτα στροφής, κάμερα οπισθοπορείας, έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών. Στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται ρεζέρβα ανάγκης, ενώ το αυτοκίνητο καλύπτεται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Τακτοποιημένο εργονομικά το εσωτερικό, διαθέτει καλή ποιότητα, γενναίους χώρους αλλά και απαραίτητη συνδεσιμότητα
Κινητήρας-κιβώτιο
Tο βενζινοκίνητο υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο διαμάντι του ενός λίτρου (T-GDi) και των 120 ίππων, με την προθυμία σε μεγάλο εύρος στροφών και τη γραμμική απόδοση, σε κάνει να πιστεύεις πως δεν χρειάζεσαι τον μεγαλύτερο κινητήρα 1.4 (4κύλινδρο) 140άρη. Για την ιστορία, σημειώστε πως ο 1.0Τ ταξιδεύει το Ceed σχετικά εύκολα ακόμα και με 180 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο (προφανώς δεν προτρέπουμε κανένα να το κάνει, εγκυκλοπαιδικά το αναφέρουμε!), ενώ στα πιο δύσκολα κομμάτια του επαρχιακού δεν λιγοψυχά, ακόμη κι αν οι στροφές αυξηθούν υπερβολικά. Στην πόλη, σε χαμηλούς ρυθμούς κίνησης, νιώθει πιο άνετα από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω. Βοηθός του πάντα το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που σε επίπεδο αίσθησης δεν αφήνει κάποια ιδιαίτερη ανάμνηση, διαθέτει όμως την κατάλληλη κλιμάκωση η οποία επιτρέπει τιμές μέσης κατανάλωσης της τάξης των 8 λίτρων/100 χλμ. και κάτω.

Οδηγώντας
Εύκολα διαπιστώνεις τη στροφή στη φιλοσοφία και την προτεραιότητα προς το πιο «ζωντανό» κοινό των οικογενειακών χάτσμπακ. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει το κατάλληλο βάρος, ενώ η ανάρτηση ελέγχει σωστά το αμάξωμα, μη επιτρέποντας τάσεις αποσταθεροποίησης ή περιττές κλίσεις. Ακόμη κι αν προσπαθήσεις να ξεκολλήσεις εσκεμμένα την ουρά μέσα στην στροφή αποφορτίζοντας το γκάζι, θα εισπράξεις ουδετερότητα. Γίνεται αμέσως σαφές από τα πρώτα κιόλας μέτρα, πως το Ceed διανύει την ώριμη περίοδο του βίου του, όντας απαλλαγμένο από κραδασμούς και νευρικότητα στο πάτημα και με ένα εξαιρετικά σαφές μπροστινό σύστημα. Εξαιρετική δουλειά επιτεύχθηκε στον τομέα μείωσης θορύβων και κραδασμών στην καμπίνα. Το Ceed χτίστηκε σε νέα πλατφόρμα θυμίζοντας με τη συμπεριφορά του ευρωπαϊκό αυτοκίνητο. Η ρύθμιση της ανάρτησης εξυπηρετεί τόσο την άνεση, όσο όμως και το αξιοπρεπέστατο οδικό προφίλ. Παράλληλα, προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες πολύ καλά επίπεδα σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης. Όταν έρθουν τα δύσκολα, στρίβει με περίσσια αυτοπεποίθηση, καθόλα προβλέψιμο στις αντιδράσεις του. Το τιμόνι χρησιμοποιεί άμεση σε απόκριση κρεμαγιέρα, γεγονός που βελτιώνει και την αίσθηση, η οποία όμως παραμένει σχετικά τεχνητή, δίχως τελικά να ενοχλεί. Ανθεκτικά εμφανίστηκαν τα φρένα σε κάθε απαίτηση.
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Χώροι
- Ολοκληρωμένο προφίλ στο δρόμο
- Ποιοτικά υλικά εντός
- Άνεση-κύλιση
- Εξοπλισμός
- 7ετής εργοστασιακή εγγύηση
KATA
- Μέτρια αίσθηση επιλογέα
- Αυξημένο κόστος κτήσης
Στο δρόμο εκπλήσσει ευχάριστα με την ασφαλή και ακριβή συμπεριφορά του
Συμπέρασμα
Το Ceed ειδικότερα με τον μικρό τούρμπο βενζινοκινητήρα αποτελεί αναμφισβήτητα μια από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών χάτσμπακ. Αυτό κάθε άλλο παρά κλισέ είναι, μια και το πεντάθυρο Kia εμφανίζεται ώριμο και ομοιογενές σε κάθε τομέα, χωρίς μάλιστα να ξεχνά την ευχαρίστηση του οδηγού. Ξεκάθαρα προτιμάμε την έκδοση βενζίνης από την αντίστοιχη πετρελαίου.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.kia.com/gr


  UP