ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε τη νέα BMW σειράς 3

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 01 Μαρτίου 2019 ::..
Διαθέσιμη στην ελληνική αγορά είναι πλέον η νέα σειρά 3 της BMW, που παρουσιάστηκε το περασμένο φθινόπωρο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι και με την ευκαιρία η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση στην περιοχή της Αττικής, στη διάρκεια της οποίας μας δόθηκε και η ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο. Το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο της βαυαρικής εταιρείας προσφέρεται σε μία ευρεία γκάμα εκδόσεων, βενζίνης ή ντίζελ (από το καλοκαίρι και υβριδική), με πίσω κίνηση ή τετρακίνηση, προσαρμοσμένη πλήρως στη νέα ψηφιακή εποχή και φυσικά πλούσια εξοπλισμένη. Οι τιμές ξεκινούν από 42.400 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη 318d των 150 ίππων, ενώ οι τιμές των βενζινοκίνητων ξεκινούν από 44.200 ευρώ για την 320i των 184 ίππων. Η τετρακίνητη 320d xDrive ξεκινάει από 53.800 ευρώ, ενώ για την υβριδική 330e που θα έρθει το καλοκαίρι δεν ανακοινώθηκε ακόμα τιμή.


Η σειρά 3 της BMW δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, όχι μόνο γιατί έφτασε ήδη στην γενιά της, έχοντας πλέον παρουσία στην αγορά για περισσότερα από 40 χρόνια, αλλά κι επειδή είναι το δημοφιλέστερο μοντέλο της εταιρείας, με περισσότερες από 15,5 εκατομμύρια πωλήσεις! Πολύς δρόμος έχει διανυθεί φυσικά, σχεδιαστικά και τεχνολογικά, από το 1975 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά. Το νέο μοντέλο είναι πλήρως προσαρμοσμένο στην ψηφιακή εποχή μας, είτε πρόκειται για το εσωτερικό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό, είτε για τα κάθε είδους ηλεκτρονικά συστήματα της εταιρείας, στα οποία συγκαταλέγεται ακόμα και ένα νέο σύστημα υποβοήθησης της κίνησης με όπισθεν για την έξοδο από κάποιο αδιέξοδο όταν δεν υπάρχει δυνατότητα αναστροφής (και φανταζόμαστε ότι θα προκαλέσει... νευρικό κλονισμό στους εμπνευστές της δοκιμασίας οπισθοπορείας στις ελληνικές εξετάσεις για την άδεια οδήγησης). Ταυτόχρονα βέβαια δεν έχουν παραβλεφθεί οι παραδοσιακοί τομείς βελτίωσης της τεχνολογίας των αυτοκινήτων, με τον αεροδυναμικό συντελεστή να έχει πέσει μέχρι και στο 0,23 (320d) και το βάρος του αυτοκινήτου να είναι μειωμένο έως και κατά 55 κιλά, παρά την ελαφρά αύξηση των διαστάσεών του (7,6 εκατοστά σε μήκος, 6 χιλιοστά σε ύψος, ενώ μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο -κατά 44 χιλιοστά- και τα μετατρόχια). Χωρίς να είναι κορυφαίοι, οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες έχουν αυξηθεί, ενώ ο χώρος αποσκευών εξακολουθεί να βρίσκεται στα -απολύτως επαρκή για την κατηγορία- 480 λίτρα. Αξιοσημείωτο είναι επίσης να αναφερθεί ότι, παρά την αύξηση του ύψους του αυτοκινήτου, το κέντρο βάρους χαμήλωσε κατά 10 χιλιοστά, ενώ η κατανομή βάρους στους δύο άξονες αγγίζει το ιδανικό 50:50).

Από πλευράς μηχανικών μερών το αυτοκίνητο διατίθεται με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων. Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις χρησιμοποιούν ένα 4κύλινδρο 2λιτρο κινητήρα τούρμπο, που αποδίδει 184 ίππους στην περίπτωση της 320i και 258 ίππους στην 330i, ενώ από το καλοκαίρι θα είναι διαθέσιμη και η M340i με 6κύλινδρο κινητήρα 374 ίππων, όπως επίσης και η υβριδική 330e με τον 2λιτρο κινητήρα των 184 ίππων και συνδυαστική ισχύ 252 ίππων. Ο, επίσης 4κύλινδρος, 2λιτρος ντίζελ αποδίδει 150 ίππους στην 318d και 190 ίππους στην 320d, η οποία διατίθεται και σε τετρακίνητη έκδοση, ενώ ο κορυφαίος πετρελαιοκινητήρας της γκάμας είναι ένας 6κύλινδρος 3λιτρος με 265 ίππους. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων. Η BMW προσφέρει τη δυνατότητα αρκετών επιλογών διαφοροποίησης στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, όπως χαμηλωμένη ανάρτηση M Sport, προσαρμοζόμενη ανάρτηση Adaptive M, σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό M Sport, φρένα M Sport και φυσικά διαφορετικές επιλογές για τους τροχούς. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης προβολείς τεχνολογίας LED.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ήταν η τετρακίνητη 320d xDrive. Αναμενόμενη ήταν φυσικά η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και υλικών που το χαρακτηρίζει, ενώ πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και για τη βελτίωση της ηχομόνωσης. Ο 2λιτρος ντίζελ είναι πραγματικά πολύ δυνατός (και ιδιαίτερα «γραμμικός» για ντίζελ) και δεν έχει την παραμικρή δυσκολία να κινήσει γρήγορα το μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο. Η επιτάχυνσή από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 6,9'', δίνει μια χαρακτηριστική εικόνα των πολύ καλών επιδόσεων που προσφέρει ο κινητήρας, χάρη και στην άψογη συνεργασία του με το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο της BMW. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι αν και στη διαδρομή μας στον παραλιακό δρόμο της Αττικής μέχρι το Λαύριο δεν κάναμε κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια για οικονομική οδήγηση, η μέση κατανάλωση ήταν λίγο πάνω από 7 λίτρα/100 χλμ., τιμή πραγματικά πολύ καλή για ένα τόσο δυνατό, γρήγορο και μεγάλο αυτοκίνητο. Η ποιότητα κύλισης, ήδη πολύ καλή στην προηγούμενη γενιά, είναι πραγματικά εξαιρετική, ενώ η άνεση εξακολουθεί να μην είναι κορυφαία (με τα υψηλά στάνταρ της κατηγορίας φυσικά, χωρίς όμως να ενοχλεί καθόλου) λόγω της επιλογής της BMW για ένα πιο σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου με περισσότερο σφιχτές αναρτήσεις. Το κράτημα της νέας «τριάρας» είναι υπεράνω κριτικής, όπως και η κατευθυντικότητα, ιδιαίτερα στην συγκεκριμένη έκδοση που είναι και τετρακίνητη, ενώ το κορυφαίο τιμόνι ενισχύει ακόμα περισσότερο την οδηγική απόλαυση και τον έλεγχο του οδηγού στο αυτοκίνητο και τα επίσης κορυφαία φρένα εξασφαλίζουν αντίστοιχη ασφάλεια.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP