ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia Ceed - 1.6 CRDi (136 PS)

Με «αέρα» Ευρωπαίου         ..:: Σαββάτο, 09 Φεβρουαρίου 2019 ::..

Με το νέο και καθ' όλα ομοιογενές Ceed, το βέβαιο είναι πως οι Κορεάτες έβαλαν πλώρη για να μπουν σφήνα μεταξύ των πιο ολοκληρωμένων αυτοκινήτων στην κατηγορία C, απ’ όπου κι αν προέρχονται αυτά

Το νέο Ceed φιλοδοξεί να σπάσει το κατεστημένο, δημιουργώντας την ευχάριστη έκπληξη σε μια κατηγορία που εξακολουθεί να είναι σημαντική, παρ' όλο που έχει συρρικνωθεί από τα οχήματα ελεύθερου χρόνου. Και μόνο που θέτει στο στόχαστρο το Focus, σύμφωνα με τα λόγια των υπεύθυνων της Κορεάτικης φίρμας, λέει πολλά. Από το όνομα κιόλας φιλοδοξεί να εκφράσει ωριμότητα (η απόστροφος πριν από το «d» μας άφησε χρόνους), στο ίδιο ποντάρει και η εξωτερική εικόνα. Χωρίς να έχει αλλάξει αισθητά σε διαστάσεις (διατηρεί το ίδιο μήκος, ενώ είναι 20 χιλιοστά πιο πλατύ και 24 χιλιοστά πιο κοντό σε ύψος από πριν), εμφανίζεται πιο «εξευγενισμένο» συγκριτικά με το χθες, υιοθετώντας λείες επιφάνειες και λιγότερες γωνίες, που το κάνουν να δείχνει ότι «ρέει» στο δρόμο. Τα μπροστινά φωτιστικά σώματα με τα τετραπλά μικρά LED για τα φώτα ημέρας αποτελούν μόνο την αφορμή για να γυρίσεις και να το ξανακοιτάξεις. Με εύπεπτη αισθητική, το νέο Ceed δίνει εν τέλει τον τόνο σε μια κατηγορία που αισθητικά αναντίρρητα φυτοζωεί.

Εσωτερικό
Σε επίπεδο χώρων το νέο μοντέλο τα καταφέρνει καλύτερα από το προηγούμενο, προσφέροντας αρκετό χώρο για τα γόνατα ακόμη και ατόμων με σεβαστό ανάστημα. Χωροταξικά πλασάρεται στα κορυφαία μικρομεσαία, τόσο σε ότι έχει να κάνει με τον χώρο για τους πίσω επιβάτες ("best in class" για τους χώρους στα πόδια και στους ώμους), όσο και στη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (395 λίτρα). Στην καμπίνα επιβατών είναι αισθητή αρχικά η ποιοτική αναβάθμιση που έχει επιτευχθεί, μέσω της χρήσης μαλακού πλαστικού σε ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό, αλλά και στο εσωτερικό των θυρών. Πολύ καλή είναι και η συναρμογή όλων των υπολοίπων σκληρών πλαστικών που ντύνουν τις εσωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου. Η φιλοσοφία της Kia εδώ φαίνεται να δίνει έμφαση κυρίως στην εργονομία. Μπορεί το εσωτερικό να εμφανίζεται κάπως ανέμπνευστο και μουντό οπτικά, αλλά επί της ουσίας όλα βρίσκονται τακτοποιημένα σωστά, σε τέτοιο βαθμό ώστε δεν χρειάζεσαι καν χρόνο εξοικείωσης. Η κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών στην κονσόλα για το σύστημα πολυμέσων είναι τοποθετημένη στο σωστό ύψος, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή σου από το δρόμο. Αρκετές είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ δεν λείπουν οι απαραίτητες θύρες για σύνδεση με εξωτερικές πηγές.

Η τιμή του Ceed 1.6 CRDi των 136 ίππων ξεκινάει από τα 21.390 ευρώ και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στον πλούσιο εξοπλισμό ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα (συμπεριλαμβάνοντας και τους προβολείς), υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth με δυνατότητα streaming και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, προβολείς ομίχλης με φώτα στροφής, κάμερα οπισθοπορείας, έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών. Στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται ρεζέρβα ανάγκης, ενώ καλύπτεται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Το εσωτερικό αναβαθμίστηκε ποιοτικά, τακτοποιήθηκε εργονομικά και χωράει εύκολα υψηλόσωμους επιβάτες στο πίσω κάθισμα
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο αναβαθμισμένος πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας CRDi 1.6 παράγει ισχύ 136 ίππων και 28,4 kgm ροπής. Δεν αποτελεί φυσικά είδηση πως ταιριάζει σαν γάντι στο Ceed. Το 4κύλινδρο σύνολο θορυβεί σε λογικά πλαίσια σε σχέση με τη φύση του και συνεργάζεται σωστά με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με το οποίο σχηματίζει ένα αξιοπρεπές δίδυμο, ικανό για ασφαλείς και σβέλτες προσπεράσεις. Ο κινητήρας είναι πάντα εκεί όταν και όποτε τον χρειαστείς και δεν διστάζει να δείξει τον... λεονταρισμό του στον ανοιχτό δρόμο, μια και τα αποθέματα ισχύος και ροπής είναι αυξημένα. Η έλξη σε ευρύ φάσμα στροφών θεωρείται δεδομένη, ενώ πιο ψηλά, δύσκολα θα αντιληφθείς το χαρακτηριστικό «ξεψύχισμα» των συνόλων πετρελαίου. Στις χαμηλομεσαίες στροφές πάντως, νιώθει σαν ψάρι στο νερό, με άμεσο τράβηγμα και ικανές ρεπρίζ σε κάθε περίπτωση. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε γύρω στα 6,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Οδηγώντας
Όσο προκατειλημμένος κι αν καθίσεις στη θέση του οδηγού, είναι θέμα χρόνου να διαπιστώσεις τη στροφή στη φιλοσοφία και την προτεραιότητα στο πιο «ζωντανό» κοινό των οικογενειακών χάτσμπακ. Κι όμως ναι, το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει το κατάλληλο βάρος, ενώ η ανάρτηση ελέγχει σωστά το αμάξωμα, μη επιτρέποντας τάσεις αποσταθεροποίησης ή περιττές κλίσεις. Ακόμη κι αν προσπαθήσεις να ξεκολλήσεις εσκεμμένα την ουρά μέσα στην στροφή αποφορτίζοντας το γκάζι, θα εισπράξεις ουδετερότητα. Γίνεται αμέσως σαφές από τα πρώτα κιόλας μέτρα, πως το Ceed διανύει την ώριμη περίοδο του βίου του, όντας απαλλαγμένο από κραδασμούς και νευρικότητα στο πάτημα και με ένα εξαιρετικά σαφές μπροστινό σύστημα. Εξαιρετική δουλειά επιτεύχθηκε στον τομέα μείωσης θορύβων στην καμπίνα, ο μόνος που διαπερνά κάποιες στιγμές την ηχομόνωση είναι ο ντίζελ κινητήρας. Το Ceed χτίστηκε σε νέα πλατφόρμα, θυμίζοντας με τη συμπεριφορά του ευρωπαϊκό αυτοκίνητο. Η ρύθμιση της ανάρτησης εξυπηρετεί τόσο την άνεση, όσο όμως και το αξιοπρεπέστατο οδικό προφίλ. Παράλληλα, προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες πολύ καλά επίπεδα σε ό,τι αφορά στην ποιότητα κύλισης. Όταν έρθουν τα δύσκολα, το Ceed στρίβει με περίσσια αυτοπεποίθηση, καθόλα προβλέψιμο στις αντιδράσεις του. Το τιμόνι χρησιμοποιεί ταχύτερη κρεμαγιέρα, που βελτιώνει την απόκριση και την αμεσότητα, η αίσθηση όμως παραμένει σχετικά τεχνητή, δίχως τελικά να ενοχλεί. Ανθεκτικά εμφανίστηκαν τα φρένα σε κάθε απαίτηση, παράλογη ή μη.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Χώροι
- Ολοκληρωμένο προφίλ στο δρόμο
- Ποιοτικά υλικά εντός
- Άνεση-κύλιση
- Εξοπλισμός
- 7ετής εργοστασιακή εγγύηση
KATA
- Μέτρια αίσθηση επιλογέα
- Αυξημένο κόστος κτήσης
Πάτημα με αθλητικό ύφος πλέον, αξιομνημόνευτη κύλιση και ψυχωμένος πετρελαιοκινητήρας με οικονομική λειτουργία
Συμπέρασμα
Πρακτικό, ευρύχωρο, άνετο, ποιοτικό, οικονομικό σε καύσιμο, σβέλτο και ασφαλές, το Ceed δεν απαιτεί κάποιο σημαντικό συμβιβασμό, ενώ είδηση αποτελεί το γεγονός πως μπορεί να ανταγωνιστεί ακόμη και μικρομεσαία από τη Δυτική Ευρώπη με βαρύ όνομα. Πάντως, πρέπει να επισημάνουμε, έχοντας οδηγήσει και το υπερτροφοδοτούμενο 1000άρι με τους 120 ίππους, πως αξίζει κατά την γνώμη μας να στραφεί κάποιος στην πιο δυνατή ντίζελ έκδοση των 136 ίππων μόνο αν κάνει πολλά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση. Η διαφορά που τα χωρίζει τιμολογιακά είναι σημαντική και μόνο αν κάνει κανείς πολλά χιλιόμετρα μπορεί να την αποσβέσει σε εύλογο χρονικό διάστημα με τη διαφορά στην κατανάλωση, που φυσικά ευνοεί πάντα τα ντίζελ.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.kia.gr


  UP