ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW Polo - GTI

Χωρίς παρεκκλίσεις         ..:: Σαββάτο, 19 Ιανουαρίου 2019 ::..

Στη νέα γενιά του, ισχυρότερη από ποτέ, η έκδοση επιδόσεων του Polo υλοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τη φιλοσοφία των "GTI", οδηγοκεντρικό μεν και πολύ γρήγορο, χωρίς να είναι καθαρόαιμο σπορ, αλλά πολιτισμένο, ποιοτικό και φιλικό στην οδήγηση, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε καθημερινή βάση για κάθε χρήση

Αν πριν μερικά χρόνια μας έλεγε κανείς ότι θα οδηγήσουμε ένα Polo με μπροστινή κίνηση και 200 ίππους, ενδεχομένως θα χαμογελούσαμε. Ίσως και να μας ερχόταν στο μυαλό ο σκωπτικός όρος «κυνηγός πεζοδρομίων», που χρησιμοποιούσαμε παλιά στο χώρο μας για να χαρακτηρίσουμε μερικά πολύ δυνατά αυτοκίνητα με μπροστινή κίνηση, που δεν μπορούσαν να «βάλουν στο δρόμο» σωστά τη μεγάλη ισχύ τους και με κάθε πάτημα του γκαζιού «τραβούσαν» δεξιά ή αριστερά. Τα σούπερ μίνι όμως έχουν πλέον μεγαλύτερες διαστάσεις, ενώ η εξέλιξη της τεχνολογίας στα πλαίσια, στις αναρτήσεις και στα ηλεκτρονικά συστήματα είναι τόσο θεαματική, που το νέο Polo GTI και 200 ίππους έχει, και μπροστινή κίνηση, και μια χαρά βάζει αυτή τη δύναμη στο δρόμο μόνο από τους μπροστινούς τροχούς.

Εσωτερικό
Με την αύξηση του μεγέθους στα σημερινά σούπερ μίνι, που ξεπερνούν πλέον σε μήκος τα 4 μέτρα, οι χώροι που προσφέρουν βρίσκονται πλέον στα επίπεδα των παλαιότερων μικρομεσαίων χάτσμπακ, φιλοξενώντας 4 ενήλικους χωρίς «στριμωξίδι». Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στο νέο Polo, που επιτρέπει τη μεταφορά 4 ατόμων ακόμα και σε ταξίδι, χωρίς να τους κουράζει. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 305 λίτρα (με ρεζέρβα ανάγκης), ενώ οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς για να καλύψουν τις ανάγκες οδηγού και επιβατών. Ιδιαίτερη μνεία θα κάνουμε για τη θέση οδήγησης, που είναι πολύ καλή, με ένα «μπακετοειδές» κάθισμα που στηρίζει σωστά το σώμα και αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτεί ο οδηγός με ακρίβεια. Στο αυτοκίνητο είναι επίσης στάνταρ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων της VW, που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να διαμορφώνει τη διάταξή του σύμφωνα με τις προσωπικές του προτιμήσεις. Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ υψηλή για την κατηγορία, όπως σε όλα τα Polo.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 22.200 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή 25.350 με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6 ταχυτήτων που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος και ανταποκρίνεται στα επίπεδα της τιμής του αυτοκινήτου. Στάνταρ είναι το ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και hill holder, 6 αερόσακοι, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου και φρεναρίσματος ανάγκης, σύστημα επιτήρησης πεζών, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής, προβολείς τεχνολογίας LED, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Start-Stop με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το ποιοτικό εσωτερικό χαρακτηρίζεται από επαρκείς χώρους, σωστή εργονομία και πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Στο νέο Polo GTI η VW δεν έκανε εκπτώσεις σε επίπεδο δύναμης και επιδόσεων, χρησιμοποιώντας ένα 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα TSI με 200 ίππους. Ένα κινητήρα πολύ δυνατό, που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στο μικρό αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 6,7''), ικανοποιώντας απόλυτα και τον πιο απαιτητικό οδηγό. Ήταν λογική άλλωστε η επιλογή ενός κινητήρα τέτοιου επιπέδου, αφού στη γκάμα του αυτοκινήτου υπάρχουν και άλλες εκδόσεις με αρκετά καλές επιδόσεις και μικρότερους κινητήρες, για όσους τρομάζουν από τα «κυβικά». Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας η δύναμη του κινητήρα περνούσε στους τροχούς μέσα από ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με 6 ταχύτητες, σωστά κλιμακωμένο για να εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα (το γεγονός ότι σε σχέση με άλλες εφαρμογές του DSG με 7 ταχύτητες υπάρχει εδώ μία σχέση λιγότερο -προφανώς λόγω περιορισμένου χώρου- δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί η ροπή του κινητήρα είναι μεγάλη -32,6 kgm- και αποδίδεται λίγο πάνω από το ραλαντί, στις 1500 στροφές, σταθερά μέχρι τις 4.350 στροφές, οπότε οι 6 ταχύτητες τον αξιοποιούν πολύ αποτελεσματικά). Η κατανάλωση είναι προφανώς σ' ένα τέτοιο αυτοκίνητο θέμα τρόπου οδήγησης, γιατί αν οδηγεί κανείς συχνά πατώντας βαθιά το γκάζι, μπορεί να ανέβει αρκετά. Στην πόλη πάντως, όπου δεν έχει και νόημα να οδηγεί κανείς νευρικά, μπορεί εύκολα να συγκρατηθεί και λίγο κάτω από 10 λίτρα/100 χλμ., τιμή που δεν είναι καθόλου υπερβολική. Θα αναφέρουμε τέλος ότι οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 στην έκδοση με το DSG είναι 138 g/km, κάτω δηλαδή από τα 140 που είναι το όριο καθημερινής εισόδου στο δακτύλιο της Αθήνας (σε αντίθεση με την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, για την οποία η αντίστοιχη τιμή είναι 142 g/km).

Οδηγώντας
Με τη δύναμη που έχει και τις αντίστοιχες επιδόσεις, προφανώς το GTI έχει και τις αντίστοιχες προσαρμογές στο πλαίσιο για να είναι ασφαλής και ευχάριστη η οδήγησή του, αλλά και σχετικά εύκολη (ας μην ξεχνάμε ότι ο όρος GTI παραδοσιακά δεν αποδίδεται σε καθαρόαιμα σπορ αυτοκίνητα, αλλά σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων για καθημερινή χρήση). Εκτός λοιπόν από τους μεγάλους τροχούς με ελαστικά χαμηλού προφίλ (215/45 R17) το αυτοκίνητο έχει πλαίσιο χαμηλωμένο κατά 15 χιλιοστά και χρησιμοποιεί την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη σπορ ανάρτηση "Sport Select", ενώ και η λειτουργία του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού παίζει το ρόλο της στην αποτελεσματική διαχείριση της δύναμης του κινητήρα. Έτσι το GTI αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευκολοδήγητο (εφ' όσον φυσικά δεν ξεχνάς ότι έχεις 200 ίππους κάτω από το πόδι σου!) και χαρακτηρίζεται στο δρόμο από πολύ καλό κράτημα στις στροφές, σταθερό πάτημα στην ευθεία με υψηλές ταχύτητες και εύκολα ελεγχόμενη συμπεριφορά στην πίεση. Αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω στην στροφή, δεν υπάρχει τάση υπερστροφή, αλλά απλώς μία διόρθωση της αναπόφευκτα (και πολύ προοδευτικά) εμφανιζόμενης υποστροφής. Γενικά είναι ένα αυτοκίνητο που ελέγχεται εύκολα παρά τη μεγάλη δύναμή του, το τιμόνι του είναι αρκετά καλό, ακριβές και με καλή αίσθηση όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί, χωρίς πάντως να είναι ρυθμισμένο με σπορ λογική (κάτι που το καταλαβαίνεις ιδιαίτερα στις χαμηλές ταχύτητες που είναι πιο «επιβατικό» σε αίσθηση). Τα πολύ καλά φρένα συμπληρώνουν μία πολύ θετική εικόνα, ενώ οι σφιχτές αναρτήσεις έχουν ως προφανές αποτέλεσμα μία μέτρια άνεση με κριτήρια επιβατικού αυτοκινήτου (ιδιαίτερα στη σπορ ρύθμιση της ανάρτησης από το σχετικό σύστημα επιλογής αισθάνεσαι αρκετά τις ανωμαλίες).
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εργονομία
- Εξοπλισμός
KATA
- Μέτρια άνεση
Ο κινητήρας προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και το πλαίσιο τις αξιοποιεί αποτελεσματικά, χωρίς να αγχώνει καθόλου τον οδηγό
Συμπέρασμα
Πρέπει να ομολογήσουμε ότι το Polo GTI μας εντυπωσίασε και το βρήκαμε ακόμα καλύτερο απ' ότι το περιμέναμε, με δεδομένο ότι από τη μία προσφέρει δύναμη και επιδόσεις υψηλού επιπέδου, η αξιοποίηση των οποίων γίνεται αποτελεσματικά από ένα πολύ καλά στημένο πλαίσιο κι από την άλλη είναι εύκολο κι ευχάριστο στην οδήγηση ακόμα και στις καθημερινές μετακινήσεις. Καθώς μάλιστα είναι ένα σχετικά μικρό αυτοκίνητο σε διαστάσεις, μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά ακόμα και μέσα στη πόλη, χωρίς να αγχώνει τον οδηγό, αλλά και χωρίς υπερβολική κατανάλωση αν αυτός δεν το πιέζει άσκοπα στις αστικές μετακινήσεις του. Ο πλούσιος εξοπλισμός και η καλή ποιότητα κατασκευής ενισχύουν τη θετική αύρα που περνάει στον οδηγό, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.vw.gr/


  UP