ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes E Class Cabriolet - 200

Ζωή χαρισάμενη!         ..:: Σαββάτο, 05 Ιανουαρίου 2019 ::..

Συνδυάζοντας την ποιότητα και την τεχνολογία της κλειστής έκδοσης με μία αυτόματη υφασμάτινη οροφή επίσης υψηλής τεχνολογίας κι ένα εντυπωσιακά άκαμπτο αμάξωμα, η ανοιχτή έκδοση της νέας "E" απλά επιβεβαιώνει πόσο ψηλά ανέβασε τον πήχη η νέα γενιά του διασημότερου αυτοκινήτου γοήτρου της Mercedes

Δεν θα λέγαμε ότι αυτή είναι ακριβώς η... κατάλληλη εποχή για να δοκιμάσει κανείς ένα ανοιχτό αυτοκίνητο! Αλλά μια που δεν συνέπεσε το πρόγραμμά μας το καλοκαίρι με αυτό της «δημοσιογραφικής» καμπριολέ έκδοσης της μεσαίας Mercedes, δεν θέλαμε να αφήσουμε χαμένη την ευκαιρία να δοκιμάσουμε, έστω και στο καταχείμωνο, ένα αυτοκίνητο που, πολύ απλά, αισθάνεσαι πολύ ευχάριστα να βρίσκεσαι μέσα σ' αυτό και να το οδηγείς, ακόμα και με την οροφή κλειστή. Η νέα E-Class καμπριολέ είναι ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο, μήκους 4,826 μ., με αρκετά αρμονικές γραμμές και μία (αυτόματη φυσικά) υφασμάτινη οροφή, όπως πλέον τείνει να καθιερωθεί στα ανοιχτά αυτοκίνητα.

Εσωτερικό
Όπως και η αντίστοιχη κλειστή E, με την οποία έχουν πολλά κοινά στο εμπρός μέρος του εσωτερικού, το αυτοκίνητο είναι άψογο κατασκευαστικά και με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και υλικών, όπως επίσης και ιδιαίτερα λειτουργικό, με μια εξαιρετική θέση οδήγησης που προσφέρει τη δυνατότητα πολλών ρυθμίσεων, ώστε να βρει ο καθένας με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Θα επισημάνουμε, βεβαίως, ότι λόγω του σχήματος της ανοιγόμενης οροφής και του σχετικά μικρού πίσω παραθύρου (όπως συμβαίνει σε όλα τα καμπριολέ) η ορατότητα προς τα πίσω είναι πιο περιορισμένη, αφήνοντας μεγαλύτερα κενά σε σύγκριση με τη σεντάν. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι αρκετοί, αλλά θα θέλαμε οι ανοιχτοί, όπου ακουμπάει κανείς είδη «πρώτης ανάγκης», να είναι λίγο περισσότεροι. Η ηχομόνωση που προσφέρει η υψηλής τεχνολογίας υφασμάτινη οροφή είναι αρκετά καλή, αν και όχι στα επίπεδα της κλειστής E, κάτι που θα ήταν μάλλον αδύνατο. Η απομόνωση των θορύβων, πάντως, είναι πολύ ικανοποιητική και όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με κλειστή την οροφή, δεν ενοχλούνται καθόλου οι επιβάτες. Θα αναφέρουμε επίσης ότι η οροφή ανοίγει και κλείνει αυτόματα σε 20'' ακόμα και κατά την κίνηση με ταχύτητες μέχρι τα 50 χλμ./ώρα.

Το σύγχρονο "hi tech" ταμπλό της νέας E δίνει κι εδώ το παρών και το μόνο που διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με τη «λιμουζίνα» της σειράς είναι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, που στην καμπριολέ είναι αρκετά περιορισμένοι (καλύτεροι πάντως από αυτούς της προηγούμενης γενιάς, λόγω μεγαλύτερων διαστάσεων του αυτοκινήτου) και δύο ενήλικοι κάθονται μεν, αλλά μάλλον στριμωγμένοι. Μικρότερος είναι φυσικά και ο χώρος αποσκευών (τα καμπριολέ άλλωστε ποτέ δεν διεκδίκησαν τον τίτλο των... οικογενειακών αυτοκινήτων!), με χωρητικότητα που φτάνει τα 385 λίτρα με την οροφή κλειστή και τα 310 όταν η οροφή ανοίγει. Το πίσω κάθισμα είναι αναδιπλούμενο και διαιρούμενο, κάτι που αυξάνει τις δυνατότητες μεταφοράς αντικειμένων όταν πίσω δεν κάθονται επιβάτες. Η τιμή της E 200 Cabrio ξεκινάει από 78.470 ευρώ, μ' ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται ESP, επιλεκτικό σύστημα απόσβεσης κραδασμών agility control, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης μπροστινής σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Πολύ ποιοτικό, λειτουργικό και τεχνολογικά σύγχρονο το εσωτερικό, με περιορισμένους (αλλά όχι ανύπαρκτους) χώρους για τους πίσω επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Μέσα στο πνεύμα της εποχής, που ευνοεί κινητήρες μικρότερου κυβισμού με τούρμπο, η E 200 κινείται από ένα 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που αποδίδει 184 ίππους. Ένα κινητήρα δυνατό και εύστροφο, πολύ καλά προσαρμοσμένο στις ανάγκες του αυτοκινήτου και στις απαιτήσεις για ξεκούραστη οδήγηση και ενεργητική ασφάλεια, όπως δείχνουν οι πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει (η εταιρεία αναφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1''), παρά το αυξημένο βάρος, που φτάνει τα 1.770 κιλά! Στην πλήρη αξιοποίησή του συνεισφέρει το καλό εννιάρι αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic της Mercedes, επιβεβαιώνοντας την αποτελεσματικότητα του συνδυασμού «κινητήρας τούρμπο περιορισμένου κυβισμού-κιβώτιο με μεγάλο αριθμό ταχυτήτων», που αποτελεί στις μέρες μας βασική επιλογή της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης επιλογής αποδεικνύεται και από τη συγκράτηση της κατανάλωσης σε πολύ λογικά επίπεδα, που στην πόλη μπορεί να μη ξεπεράσουν τα 10 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι να πέσουν κάτω από 8. Πριν 10 χρόνια ένα αυτοκίνητο 1770 κιλών με δύναμη που να προσφέρει 0-100 σε 8,1'', μπορεί να χρειαζόταν ακόμα και 50% περισσότερο καύσιμο!

Οδηγώντας
Το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει όταν αρχίσεις να οδηγείς, είναι η πολύ καλή ακαμψία του αμαξώματος, που δεν είναι καθόλου εύκολο πράγμα σ' ένα μεγάλο ανοιχτό αυτοκίνητο που πλησιάζει τα 5 μέτρα. Αυτό έχει την ανάλογη επίδραση στην οδική συμπεριφορά, που βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με της σεντάν, με το αυτοκίνητο να είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, να ακολουθεί με μεγάλη ακρίβεια την πορεία που επιλέγει ο οδηγός σε δρόμους με στροφές, χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις και να προσφέρει εξαιρετική σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, χωρίς να δείχνει καθόλου τον όγκο και το βάρος του. Και φυσικά όλα τα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας ενισχύουν ακόμα περισσότερο την εξαιρετική ασφάλεια που προσφέρει το πολύ καλά στημένο πλαίσιο. Επίσης, όπως είχαμε παρατηρήσει και στη σεντάν, σε σύγκριση με τα παλαιότερα μοντέλα της Mercedes το τιμόνι της νέας "E" έχει λίγο καλύτερη επαναφορά (αν και πάλι όχι όσο θα θέλαμε!) μετά τις στροφές. Τα κορυφαία φρένα συμπληρώνουν μία εξαιρετικά θετική εικόνα για τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως και η πολύ υψηλού επιπέδου άνεση που προσφέρει, παρά το γεγονός ότι η ανάρτηση της καμπριολέ είναι χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά σε σχέση με αυτήν της σεντάν, για να τονιστεί ο πιο σπορτίφ χαρακτήρας της ανοιχτής έκδοσης.
YΠEP
- Ακαμψία αμαξώματος
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Ποιότητα
- Άνεση
- Οδική συμπεριφορά
- Ασφάλεια
- Εξοπλισμός
- Κιβώτιο με 9 ταχύτητες
KATA
- Αυξημένες νεκρές γωνίες στην ορατότητα προς τα πίσω
- Περιορισμένοι χώροι για τους πίσω επιβάτες
- Έλλειψη ρεζέρβας
Με χαμηλωμένη ανάρτηση σε σχέση με το σεντάν, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να προσφέρει και πολύ καλή άνεση εκτός από εξαιρετική οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Έχοντας οδηγήσει ήδη τη σεντάν, δεν περιμέναμε εδώ κάτι λιγότερο από ένα εξαιρετικό μεγάλο καμπριολέ, που προσφέρει τη δυνατότητα της άμεσης επαφής με τη φύση στις μετακινήσεις χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό σε τεχνολογία, ασφάλεια, άνεση και ποιότητα, παρά μόνο σε χώρους για την παρέα του οδηγού, κάτι αναπόφευκτο σε ένα καμπριολέ που δεν θα είχε το μέγεθος φορτηγού! Η αίσθηση της ποιότητας γίνεται εδώ ακόμα πιο έντονη για το «γνώστη», λόγω της εντυπωσιακής ακαμψίας του αμαξώματος και της αυτόματης οροφής που εξασφαλίζει καλή ηχομόνωση. Απλώς όλα αυτά ανεβάζουν την τιμή σε επίπεδα προσιτά σε ελάχιστους. «Φάτε μάτι ψάρια» που λέει και η παροιμία!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP