ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

VW Golf - 1.5 TSI Evo 130 PS DSG

Η τεχνολογική πλευρά της λογικής         ..:: Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018 ::..

Με τον hi-tech υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα του 1,5 λίτρου με τους 130 ίππους και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, το Golf δείχνει εκ νέου προσήλωση στην επιτυχημένη πεπατημένη που γνωρίζει καλά και δικαιολογημένα «αποθεώνεται» γι' αυτήν από την αγορά

Το Golf έχει καταγραφεί στην ιστορία της αυτοκίνησης ως το αυτοκίνητο που άλλαξε τη μοίρα της VW, πολύ περισσότερο όμως το ρου της ιστορίας της ίδιας της αυτοκίνησης. Δεν είναι τυχαίο πως κάθε γενιά που παρουσιάζεται οριοθετεί τις αξίες ή καλύτερα τις δυνατότητες των οικογενειακών ποιοτικών μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Σήμερα, οι πάμπολλες εκδόσεις του συνάμα με την all time classic σχεδίαση, έχουν συνάψει μακροχρόνια σχέση με ένα πολυπληθές αγοραστικό κοινό, αυτό που θα πειστεί να αντικαταστήσει το δικό του Golf μόνο για το αντίστοιχο της επόμενης γενιάς...

Εσωτερικό
Εδώ είναι εμφανής η ποιότητα, οι χώροι για επιβάτες (αν όχι το καλύτερο, είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας του), μικροπράγματα και αποσκευές (380 λίτρα). Τα μαλακά πλαστικά κερδίζουν το χρήστη με την αφή και την αίσθηση ποιότητας που του μεταφέρουν και παίζουν σημαντικό ρόλο στη συνολική αίσθηση ποιότητας η οποία είναι πολύ προσεγμένη στο Golf. Η μασίφ αίσθηση χρηματοκιβωτίου είναι διάχυτη και σε κάνει αμέσως τμήμα της. Η εργονομία διακρίνεται για τα υψηλά της επίπεδα, η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και όλα στο εσωτερικό σε κάνουν να νιώθεις περίφημα από την πρώτη στιγμή. Αυτό είναι και το μυστικό της επιτυχίας του Golf. Το κόστος αγοράς για το 1.5 TSI Evo ξεκινάει από 20.850 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο και από 21.850 ευρώ για την έκδοση με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύστημα Stop/Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (όχι για το DSG), 7 αερόσακους, ESP με λειτουργία ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού και hill holder, σύστημα αποτροπής σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, υπολογιστή ταξιδιού, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth και θύρα USB, αισθητήρες βροχής/φωτός και το σύνηθες ηλεκτρικό πακέτο για παράθυρα, κλειδαριές, καθρέφτες (που είναι και θερμαινόμενοι).
Ευρύχωρο εσωτερικό με πολύ καλής ποιότητας υλικά στο μεγαλύτερο τμήμα του και κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο βενζινοκινητήρας 1.5 TSI Evo τούρμπο χρησιμοποιείται εδώ στη λιγότερο ισχυρή έκδοση των 130 ίππων, που θυσιάζει 20 ίππους προς τέρψιν της οικονομικότερης λειτουργίας, η οποία δεν είναι υπερβολή πως τείνει να οικειοποιηθεί το βασικό προτέρημα των μικρών diesel συνόλων. Μπορείς να κινείσαι με το δείκτη του στροφόμετρου να σημαδεύει χαμηλά χωρίς να σου λείπει η δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να αποκτήσεις έλξη στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού, αξιοποιώντας το υπόλοιπο μεστό φάσμα. Το 130άρι δεν δημιουργεί ρίγη συγκίνησης, έχει όμως τη δύναμη για να προσφέρει επιδόσεις που ξεπερνούν την απλή «διεκπεραίωση» (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1'' σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας) και ταυτόχρονα μπορεί με σωστή χρήση να αποτελέσει το καθημερινό λυσάρι στα δυσεπίλυτα προβλήματα της μεγαλούπολης. Όταν ο 1.5 TSI Bluemotion συνδυάζεται με το εξαιρετικό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμή μας, παρέχεται στάνταρ η λειτουργία "eco-coasting" κατά την οποία ο κινητήρας σβήνει και αποσυμπλέκεται από τη μετάδοση για εκτεταμένα χρονικά διαστήματα με το που σηκώσεις το πόδι από το γκάζι. Σε αυτήν την εκδοχή, την τροφοδοσία ηλεκτρικών συστημάτων αναλαμβάνει προσωρινά μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου. Σε επίπεδο οικονομίας τα 8,5 λίτρα ήταν εκείνα που απεικονίστηκαν την περισσότερη ώρα στο ταμπλό του Golf τις επτά ήμερες συμβίωσης.

Οδηγώντας
Είναι και πάλι γεγονός πως οι θεμελιώδεις κανόνες (ακλόνητο πλαίσιο, αξιομνημόνευτη κύλιση, εκνευριστικά ασφαλής συμπεριφορά) δεν διαφοροποιούνται ούτε εδώ. Ο... ισοπεδωτικός τρόπος με τον οποίο κινείται και αυτό το Golf στο δρόμο καθιστά «μάγκα» τον οδηγό ακόμη και τον αδαή. Τα λάθη συγχωρούνται ενώ η άνεση συγκαταλέγεται στα εκ των ων ουκ άνευ. Η αντιμετώπιση του οδοστρώματος από την ανάρτηση δίνει την απάντηση για ποιο λόγο το Golf οδηγεί από γενιά σε γενιά τις εξελίξεις στην κατηγορία, έστω κι αν εδώ ως BlueMotion η ρύθμιση της ανάρτησης υιοθετεί μικρότερη διαδρομή, όχι τόσο για αθλοπαιδιές όσο για χαμηλότερο ύψος και καλύτερη αεροδυναμική, κατ’ επέκταση χαμηλότερη κατανάλωση. Δεν επενδύει στο συναίσθημα ούτε στην απόλυτη ακρίβεια, δεν έχει γρήγορο μπροστινό σύστημα (οι 16άρηδες τροχοί εξυπηρετούν οικογενειακές προτεραιότητες), «καταπίνει» όμως διαδικαστικά το φιδίσιο κομμάτι του δρόμου. Η άσκηση πίεσης αποκαλύπτει φιλικότητα στα όρια της απάθειας. Το σύστημα διεύθυνσης δεν συγκαταλέγεται στα κορυφαία της κλάσης σε επίπεδο επικοινωνίας, σε αντίθεση φυσικά με τα φρένα, που αποδείχτηκαν ανθεκτικά ακόμη και στην αντικοινωνική χρήση.
YΠEP
- Χώροι
- Ποιότητα υλικών (για την κατηγορία τιμής)
- Εξοπλισμός
- Τιμή
KATA
- Μέτριες επιδόσεις
- Αίσθηση κιβωτίου
Άνετο, ασφαλές και αξιοπρόσεκτο, «κλείδωσε» στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τη λιτότητα των προηγούμενων προσιτών ιταλικών σεντάν στο πάτημα και το κράτημα
Συμπέρασμα
Το Golf αποτελεί το καθημερινό αποκούμπι σου. Με πετρέλαιο ή βενζίνη για καύσιμο, με συμπλέκτη ή χωρίς στη μετάδοση, γνωρίζει πως να τα κάνει όλα καλά, διατηρώντας χαμηλούς τόνους. Σε περιβάλλει με εκείνη την αίσθηση ασφάλειας και ευχρηστίας, σε βαθμό που να μη χρειάζεσαι κάτι περισσότερο. Ακόμη και τώρα που η συγκεκριμένη γενιά δεν βρίσκεται στην... πρώτη νεότητά της, η ορθολογική σκέψη αποτελεί συνώνυμο της αγοράς του. Επί του προκειμένου, σαν TSI Evo 130, με αυτόματο κιβώτιο μάλιστα, εστιάζει στο τερπνό χωρίς να λησμονεί το ωφέλιμο.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP