ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki SX4 S-Cross - 1.0 BoosterJet

Με εφόδιο την τιμή         ..:: Σαββάτο, 08 Δεκεμβρίου 2018 ::..

Με τον μικρό σε χωρητικότητα βενζινοκινητήρα τούρμπο το SX4 S-Cross αντεπιτίθεται για να κερδίσει τις απώλειες που προκάλεσε στη δημοτικότητά του ο κυκεώνας του ανταγωνισμού που κατέκλυσε την αγορά με μικρούς κινητήρες, έχοντας ως επιπλέον προσόν την ιδιαίτερα ελκυστική τιμή του...

Ήταν τέτοιος ο κατακλυσμός νέων μοντέλων στην κατηγορία των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με την καθιέρωση των μικρών κινητήρων με τούρμπο, που άλλαξε τις ισορροπίες στην κατηγορία, περιορίζοντας και την απήχηση του SX4 με τον ατμοσφαιρικό 1.6. Με την προσθήκη στη γκάμα του νέου 1.0 BoosterJet προκύπτει ένα αξιοπρεπές σύνολο με έκδηλα τα οικογενειακά χαρακτηριστικά, «μπάνικο» σε εμφάνιση και, το κυριότερο, με τιμή κτήσης της πρώτης έκδοσης που παραπέμπει στις τιμολογιακές παρυφές των σούπερ μίνι.

Εσωτερικό
Η εικόνα είναι θελκτική στο ιαπωνικό αυτοκίνητο καλύτερη μάλιστα από κάθε άλλη φορά, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα διάκοσμο ο οποίος δεν είναι απλά ποιοτικός αλλά το δείχνει κιόλας. Ωστόσο το S-Cross είναι προσανατολισμένο στην πρακτικότητα, στην εξασφάλιση κορυφαίων χώρων για τους επιβάτες, καθώς και στην ευκολία χρήσης. Σε ό,τι αφορά την αισθητική τα πράγματα κρατούνται σε χαμηλούς τόνους δίνοντας έμφαση στην εργονομία που είναι για άλλη μια φορά άψογη, την καλή συναρμολόγηση και την παροχή πολλών και εύκολα αξιοποιήσιμων χώρων για μικροαντικείμενα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ένα ακόμα σημείο που διαπρέπει το S-Cross (με δεδομένο το μέγεθός του), παρέχοντας ικανοποιητική άνεση για τους πίσω επιβάτες. Mεγάλος με κανονικό σχήμα είναι και ο χώρος αποσκευών ο οποίος ανέρχεται στα 430 λίτρα.

Η τιμή αγοράς ξεκινά από τα 15.970 ευρώ παρέχοντας εξοπλισμό με στάνταρ 7 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, σύστημα start/stop, υπολογιστή ταξιδιού, cruise control, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και συναγερμό, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth κ.α. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής υπήρχε το έξτρα πακέτο με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Radar Brake Support που επεμβαίνει μόνο του στα φρένα όταν διαγνώσει κίνδυνο σύγκρουσης. Η βασική οθόνη του συστήματος infotainment είναι στις 6,2 ίντσες ενώ στην πιο πλούσια έκδοση είναι 7 ιντσών με πολλές δυνατότητες διασύνδεσης με κινητά τηλέφωνα, κάμερα οπισθοπορείας, και πολλές ενδείξεις και ρυθμίσεις για την λειτουργία όλων των υποσυστημάτων του αυτοκινήτου μέσω και φωνητικών εντολών.
Το εσωτερικό διαθέτει πλούσιους χώρους, κορυφαία συναρμολόγηση και υπόσχεται αντοχή στην πολύχρονη χρήση
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο ψυχωμένος βενζινοκινητήρας BoosterJet του ενός λίτρου με ισχύ 112 ίππων αποδεικνύεται επαρκέστατος στο να κινήσει σβέλτα το εύσωμο αμάξωμα του S-Cross. Ανεβάζει με ευκολία στροφές, ικανοποιώντας με το τράβηγμα του. Βέβαια σε αυτό βοηθάει και η ροπή των 17,4 kgm από τις 2.000 σ.α.λ. (παρότι δεν διαθέτει ευρύ ωφέλιμο φάσμα) με συμπαραστάτη και το κιβώτιο των πέντε σχέσεων με την κατάλληλη κλιμάκωση. Επί του πρακτέου, καταφέρνει να εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις σε κάθε είδους οδικό περιβάλλον, με αρκετά αποθέματα για προσπεράσματα, ακόμη και υπό φορτίο. Ο θόρυβος του (η χαρακτηριστική δηλαδή χροιά του 3κύλινδρου συνόλου) θα γίνει αισθητή μόνο αν επιμείνεις να αυξάνεις χωρίς λόγο τις στροφές του κινητήρα. Σε επίπεδο κατανάλωσης με φυσιολογικούς ρυθμούς θα δεις 7-8 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα.

Οδηγώντας
Σαφώς και απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους χρήστες που γνωρίζουν τί ακριβώς θέλουν και περιμένουν από το οικογενειακό τους αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει πως δεν δίνει προτεραιότητα σε ένα εκλεπτυσμένο οδικό προφίλ, όσο σε ένα πιο «στρογγυλεμένο», κατάλληλο για οδηγούς κι από τα δυο φύλα που δεν το ψάχνουν και πολύ με την γρήγορη οδήγηση. Η ανάρτηση είναι αρκετά μαλακή σε ρύθμιση ώστε να εξασφαλίζει την απαιτούμενη άνεση και καλή ποιότητα κύλισης ακόμη και σε κακοστρωμένο οδόστρωμα. Το τιμόνι, χωρίς να διαθέτει καμιά αξιομνημόνευτη ακρίβεια, ικανοποιεί τόσο όσο να μην αισθάνεται κανείς εντελώς αποκομμένος από τα δρώμενα στο δρόμο. Το αυτοκίνητο παρουσιάζεται ευθύβολο και σίγουρο στα πολλά χιλιόμετρα, διαθέτει αποδοτικά φρένα, το αμάξωμα του γέρνει στις στροφές, σε γενικές γραμμές δεν θα σε προβληματίσει, αλλά από την άλλη δεν σε εμπνέει κιόλας να ασχοληθείς μαζί του, ή να πας γρήγορα. Πρόκειται για ένα οικογενειακό με όλη τη σημασία του όρου.
YΠEP
- Τιμή
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Άνεση
- Κινητήρας
KATA
- Άχρωμο οδικό προφίλ
- Μέτριας αίσθησης σύστημα διεύθυνσης
Στο δρόμο θα αντικρίσεις ένα φιλήσυχο προφίλ με βασική προτεραιότητα την άνεση από την ανάρτηση
Συμπέρασμα
Το SX4 S-Cross αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση στα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου. Και αυτό γιατί είναι το μόνο σε αυτές τις διαστάσεις με αυτούς τους γενναίους χώρους στην καμπίνα που προσφέρεται σε προσιτή αναλογικά τιμή, όχι μόνο σε σχέση με όσα προσφέρει, αλλά και απέναντι στην πληθώρα του ανταγωνισμού. Με την αρωγή του μικρού τούρμπο βενζινοκινητήρα η πρότασή αποκτά μάλιστα νέο νόημα...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.suzuki.gr


  UP