ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Honda Jazz - 1.5

Με οδηγό τη λογική         ..:: Σαββάτο, 03 Νοεμβρίου 2018 ::..

Εξακολουθώντας να απευθύνεται πρώτα στη λογική και μετά στο συναίσθημα, ευρύχωρο, εξαιρετικά πρακτικό, καλά φτιαγμένο και πολύ πλούσια εξοπλισμένο, το Jazz κάνει με την ανανέωσή του ένα ακόμα λογικό βήμα προς τα εμπρός, με την προσθήκη στη γκάμα του ενός ισχυρότερου κινητήρα 1,5 λίτρου, που του επιτρέπει πλέον να κινείται με μεγάλη άνεση και εκτός πόλης, σε κάθε είδος διαδρομής

To Jazz αποτελούσε πάντα μια ειδική περίπτωση αυτοκινήτου, ένα πολύ πρακτικό, αξιόπιστο και οικονομικό μεταφορικό μέσο, που όσοι το αγόραζαν δύσκολα το αποχωρίζονταν, ακριβώς γιατί αγοραζόταν με κριτήρια πρακτικά και όχι συναισθηματικά. Ακόμα και έναν τέτοιο αυτοκίνητο, όμως, χρειάζεται την απαραίτητη ανανέωση στο μέσο της ζωής του, αφού έτσι έχει συνηθίσει το κοινό. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μάλιστα αυτή η ανανέωση είναι ακόμα σημαντικότερη, με δεδομένη και την προσθήκη του νέου βενζινοκινητήρα 1.5 εκτός από τις συνηθισμένες αισθητικές αλλαγές που γίνονται στα "facelift".

Εσωτερικό
Εκτός από την προσπάθεια αναβάθμισης του εσωτερικού, με νέο, καλύτερο ύφασμα για τα καθίσματα και την προσθήκη κάποιων στοιχείων εξοπλισμού, το Jazz είναι κατά τα άλλα όπως το γνωρίζαμε, με πολύ καλούς χώρους για την κατηγορία, που φιλοξενούν πολύ άνετα τέσσερα άτομα. Εντυπωσιακός με τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 354 λίτρα, χωρητικότητα μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου. Η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από τα εμπρός καθίσματα έχει επιτρέψει μία εξαιρετική εκμετάλλευση των χώρων στο πίσω μέρος, είτε εμπρός από τα πίσω καθίσματα όταν αναδιπλώνονται προς τα πάνω (πρόκειται για τα γνωστά Magic Seats της Honda στα οποία αναδιπλώνεται και το οριζόντιο τμήμα προς τα πάνω, επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους), είτε του χώρου αποσκευών όταν αναδιπλώνονται όλα τα καθίσματα. Επαρκείς επίσης είναι οι χώροι για μικροπράγματα (αν και οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές). Σε επίπεδο πρακτικότητας, λοιπόν, θα λέγαμε ότι το Jazz εξακολουθεί να είναι κορυφαίο για την κατηγορία.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος ενδεχομένως δεν θα επιτρέψει σε ορισμένους οδηγούς να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Το αυτοκίνητο είναι προσεγμένο κατασκευαστικά, χωρίς πολυτέλειες όμως, αλλά με γεροδεμένη κατασκευή και καλή συναρμολόγηση. Η τιμή του ξεκινάει από 20.250 ευρώ, με πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα αναγνώρισης σήματος κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, cruise control, αισθητήρες στάθμευσης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με 2 θύρες USB, θύρες HDMI και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται το μεταλλικό χρώμα, όπως επίσης και διετής επέκταση της τριετούς εργοστασιακής εγγύησης.
Ευρύχωρο και ιδιαίτερα πρακτικό εσωτερικό, με γεροδεμένη κατασκευή και πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο νέος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.5 με τους 130 ίππους δεν έχει προφανώς το «ξέσπασμα» που χαρακτηρίζει τους μικρότερους κινητήρες με τούρμπο και αντίστοιχη ισχύ (όπως π.χ. ο χιλιάρης της Honda που χρησιμοποιείται στο Civic), είναι όμως αρκετά δυνατός για να ανταποκρίνεται με επιτυχία στις ανάγκες του αυτοκινήτου, ακόμα και εκτός πόλης. Είναι ιδιαίτερα εύστροφος και εξαντλεί εύκολα το όριο των στροφών του όταν χρειαστεί ένα προσπέρασμα, το οποίο ακόμα και σε μια ορεινή διαδρομή δεν θα προβληματίσει. Και οι επιδόσεις άλλωστε που προσφέρει (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,7'') είναι καλές και ξεπερνούν αρκετά τις «βασικές» απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα σούπερ μίνι που χρησιμοποιείται και εκτός πόλης. Στις μεσαίες στροφές ο κινητήρας είναι απλά ικανοποιητικός και δείχνει όλο και πιο έντονα τη δύναμη του ψηλά. Ταυτόχρονα είναι αρκετά ελαστικός, ώστε να μην απαιτεί συνεχείς αλλαγές ταχυτήτων στην κίνηση της πόλης, κάτι που κάνει ξεκούραστη την οδήγηση.

Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, το οποίο είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια κι έχει αρκετά κοντές σχέσεις, για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ατμοσφαιρικού κινητήρα. Αυτό διευκολύνει ακόμα περισσότερο την οδήγηση στην πόλη χωρίς πολλές αλλαγές ταχυτήτων (πρέπει να πέσουν οι στροφές κάτω από τις 1.500 για να χρειαστεί να κατεβάσεις ταχύτητα) και μπορεί κανείς στις αστικές συνθήκες να χρησιμοποιεί πολύ συχνά την 3η, αλλά ακόμα και 4η ή και 5η (π.χ. σε μία λεωφόρο). Έτσι τελικά η κατανάλωση του -ούτως ή άλλως οικονομικού- κινητήρα δεν είναι υψηλή και μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί ακόμα και κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Σε επίπεδο οδικών χαρακτηριστικών το Jazz δεν έχει αλλάξει. Με δοκιμασμένες λύσεις στις αναρτήσεις (γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), διαθέτει στα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα εκτός του ESP και το σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας (AHA), που βελτιώνει την κατευθυντικότητα και την απόκριση του αυτοκινήτου σε απότομους ελιγμούς ή ελιγμούς με υψηλή ταχύτητα (π.χ. σε κόμβους αυτοκινητοδρόμων). Συνολικά το αυτοκίνητο έχει καλή οδική συμπεριφορά, απολύτως προβλέψιμη και χωρίς εκπλήξεις, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή και προβλέψιμες αντιδράσεις, με ικανοποιητικό τιμόνι για τον πρακτικό-οικογενειακό χαρακτήρα του και με επαρκή φρένα. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή για μικρό αυτοκίνητο, ενώ την άνεση που προσφέρει θα την χαρακτηρίζαμε απλώς ικανοποιητική για την κατηγορία, χωρίς να βρίσκεται στα επίπεδα των καλύτερων ευρωπαϊκών μοντέλων, από τα οποία το Jazz αντιμετωπίζει πιο «ξερά» τις ανωμαλίες του δρόμου.
YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα - ευελιξία διαμόρφωσης
- Kορυφαίο κιβώτιο
- Eξοπλισμός
- Περιορισμένη κατανάλωση
- Διετής επέκταση εγγύησης
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μικρές θήκες στις πόρτες
Ο νέος κινητήρας προσφέρει τη δύναμη που χρειάζεται για να μπορεί το αυτοκίνητο να κινηθεί άνετα κι έξω από την πόλη
Συμπέρασμα
Όπως και πριν την ανανέωσή του, το Jazz εξακολουθεί να είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο, που απευθύνεται περισσότερο στη λογική και λιγότερο στο συναίσθημα, συνδυάζοντας τις περιορισμένες διαστάσεις με τους καλούς χώρους και την εξαιρετική πρακτικότητα. Στα ατού που διαθέτει για να πείσει το αγοραστικό κοινό πρέπει να συνυπολογίσουμε την γεροδεμένη και ποιοτική κατασκευή του (ας μη ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα ιαπωνικό αυτοκίνητο που κατασκευάζεται κιόλας στην Ιαπωνία!), τη διετή επέκταση της εγγύησης και το εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα σ' αυτήν την έκδοση 1.5, που έχει πλέον και τη δύναμη και τις επιδόσεις για να μη δυσανασχετεί και να μη δυσκολεύεται σε οποιοδήποτε είδος διαδρομής, ώστε να μπορεί να παίξει και το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.honda.gr


  UP