ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Nissan Qashqai - 1.2 DiG-T

Το «φαινόμενο» το χαβά του...         ..:: Σαββάτο, 13 Οκτωβρίου 2018 ::..

Η βενζινοκίνητη έκδοση του πιο μοσχοπουλημένου SUV των τελευταίων ετών κινείται από τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.2 των 115 ίππων, ο οποίος παίζει δικαιωματικά το ρόλο του «πασπαρτού» στον όμιλο Nissan-Renault...

Μπορεί τα αυτοκίνητα τύπου SUV/Crossover να πληθαίνουν με καταιγιστικό ρυθμό, ωστόσο, υπάρχουν και άλλα στοιχεία που προκαλούν ενδιαφέρον. Για παράδειγμα, στην κορυφή των ελληνικών πωλήσεων (και στην Ευρώπη διαπρέπει ακόμη) εξακολουθεί να κατοικοεδρεύει το Nissan Qashqai. Κάτι σαν τη χρυσή τομή που δεν δείχνει να κλονίζεται όποια νέα πρόταση και να πέφτει στο τραπέζι. Σαν τη σταθερή αναγνωρισμένη αξία που έχει χτίσει συνειδήσεις και δεν μπαίνει σε συγκρίσεις όταν έρθει η ώρα της αγοράς. Έτσι όπως πάει η κατάσταση, το μόνο που μένει να δούμε, έστω και σαν σχήμα λόγου, είναι μια... αυτόνομη εταιρία με το όνομα Qashqai...

Εσωτερικό
Η πρόσφατη ανανέωση χαρακτηρίζεται από πολύ καλή ποιότητα υλικών στο μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού. Ο μειωμένος κεντρικός όγκος του βελτιώνει την ορατότητα προς τον πίνακα οργάνων, ενώ παράλληλα η πιο παχιά στεφάνη του τιμονιού προσφέρει μια πιο ευχάριστη αίσθηση στην αφή. Ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων προσφέρει μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης σε οριζόντιο και κάθετο επίπεδο, χάρη στα κινητά στοιχεία του δαπέδου. Πολύ καλοί επίσης είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό και θα τους δώσουμε καλό βαθμό. Η θέση οδήγησης, είναι ψηλή, με την εργονομία να είναι εύκολη ακόμη και στην περίπτωση που επιβιβαστείς για πρώτη φορά στο αυτοκίνητο. Τα πολύ καλά μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και η πλήρης έλλειψη τριγμών από τη γεροδεμένη κατασκευή, δημιουργούν θετική διάθεση σε οδηγό και επιβάτες.

Η αναβάθμιση έδωσε στο Qashqai και ορισμένα επιπλέον τεχνολογικά όπλα προς όφελος της ασφάλειας, έστω και προαιρετικά. Η λίστα των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποβοήθησης που το συνοδεύουν, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, έγινε ακόμη πιο πλούσια. Μεταξύ άλλων, θα σημειώσουμε πως το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έχει επιπλέον δυνατότητα αναγνώρισης πεζών, ενώ το σύστημα προειδοποίησης νεκρού σημείου λειτουργεί πλέον με ραντάρ και όχι με κάμερες, έχοντας έτσι μεγαλύτερο εύρος αλλά και περισσότερη ακρίβεια. Έχει προστεθεί επίσης το σύστημα Cross Traffic Alert, το οποίο ειδοποιεί ακουστικά αλλά και οπτικά τον οδηγό όταν κινείται με όπισθεν για όχημα που μπορεί να πλησιάζει από κάποια πλευρά. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινά από 17.970 ευρώ (1.2 115 PS Energy), με το βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, θύρες USB και MP3, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop, ηχοσύστημα κλπ.
Αρκετά αναβαθμισμένο εσωτερικό με ποιοτικότερα υλικά στο ταμπλό σε σχέση με πριν, πολύ καλούς χώρους και πρακτικότητα
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο κινείται από υπερτροφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης των 1,2 λίτρων. Οι 115 ίπποι και τα 19,4 kgm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., το βοηθούν να κινείται άνετα ακόμη και σε ανηφόρες με πλήρες φορτίο. Το τράβηγμα είναι γλυκό και διακριτικό και έρχεται από χαμηλά, ενώ εντύπωση προκαλεί η γραμμικότητα του συνόλου σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Σε σύγκριση με το εξαιρετικό ντίζελ 1.5 dCi το 1.2 δείχνει να είναι πιο πολιτισμένο παρέχοντας μάλιστα αυτή την χαρακτηριστική «υγεία» σε χαμηλό πεδίο στροφών. Στο πλευρό του να συμπληρώσουμε πως υπάρχει ένα ικανοποιητικό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, τόσο σε κλιμάκωση όσο και σε αίσθηση. Τέλος, η μέση κατανάλωση δοκιμής κυμάνθηκε την εβδομάδα που είχαμε στα χέρια μας το αυτοκίνητο γύρω στα 8,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, σαφώς με αυξητικές τάσεις στο... βαρύ δεξί πόδι.

Οδηγώντας
Πολλές φορές συλλαμβάνεις τον εαυτό σου να θέλει να επιβιβαστείς στο Qashqai, να καθίσεις ψηλά, σχεδόν εποπτικά στα αναπαυτικά καθίσματα, να νιώσεις «αρχοντικά» με το ποιοτικό περιβάλλον τριγύρω, τις άπειρες ποτηροθήκες, τα ελάχιστα επίπεδα θορύβου, την ισοπεδωτική κύλιση από την αναθεωρημένη ανάρτηση, αγνοώντας τα περί μποτιλιαρίσματος τριγύρω, τις ηχητικές παρενοχλήσεις που σου χαλούν συνήθως τη διάθεση στο καθημερινό πήγαινε-έλα. Δεν είναι επ' ουδενί οδηγοκεντρικό, δεν το κρύβει, σκοπός του είναι να σε μεταφέρει «ατσαλάκωτο» από το σημείο Α στο σημείο Β με την άνεση και την κύλιση να παίρνουν υψηλό βαθμό. Αυτά σε καμία περίπτωση δεν σημαίνουν πως αρνείται να διαγράψει πιστά την τροχιά με ασφάλεια στη στροφή, χωρίς να σε βάζει σε σκέψεις. Απλώς δεν πρόκειται για το SUV που έχεις κατά νου όταν θέλεις να οδηγήσεις...
YΠEP
- Ποιότητα εσωτερικού
- Άνεση
- Κύλιση
- Ηχομόνωση
- Τιμή-Εξοπλισμός
KATA
- Η «τεμπελιά» του συστήματος διεύθυνσης
Το Qashqai επί τω έργω, με ανάρτηση και ελαστικά που προσφέρουν υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και ομοιογένεια στο έπακρο
Συμπέρασμα
Η «κότα με τα χρυσά αυγά». Όσο πληθαίνει ο ανταγωνισμός, τόσο περισσότερο πουλάει. Το ανανεωμένο μοντέλο με τον 1.2 τούρμπο βενζίνης δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο προφίλ που εκτιμάς δεόντως εντός και εκτός πόλης και η συνολική αναβάθμιση του μοντέλου είναι καλοδεχούμενη. Η βενζίνη μοιάζει ιδανική λύση στη συγκεκριμένη περίπτωση εάν δεν προτίθεσαι να κάνεις ετησίως πολλά χιλιόμετρα. Άσε που στο ταμείο κατεβάζει την τιμή της βασικής έκδοσης.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.nissan.gr


  UP