ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Honda CR-V

Αποστολή στη Βυτίνα         ..:: Παρασκευή, 12 Οκτωβρίου 2018 ::..
Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι το νέο Honda CR-V, που έκανε το ντεμπούτο του στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε με την ευκαιρία μία μεγάλη εκδήλωση που περιλάμβανε και οδήγηση του αυτοκινήτου από την Αθήνα μέχρι τη Βυτίνα, για την παρουσίασή του στους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου. Το νέο μεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Honda προσφέρεται προς το παρόν μόνο με βενζινοκινητήρα 1.5 τούρμπο, σε τιμές που ξεκινούν από 33.650 ευρώ, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ, ESP με hill holder, 6 αερόσακους, «πακέτο» ασφαλείας Honda Sensing, που περιλαμβάνει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης αλλαγή λωρίδας, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και σύστημα αποφυγής παρέκκλισης λωρίδας, σύστημα σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου, σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας (ενεργοποιεί στιγμιαία τα φρένα τους εσωτερικούς τροχούς σε απότομες αλλαγές διεύθυνσης ή σε στροφές με υψηλά πλευρικά φορτία), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηλεκτρική ρύθμιση οσφυϊκής στήριξης καθίσματος οδηγού, αυτόματα φώτα, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.


Το γεγονός ότι το CR-V είναι ένα από τα πρώτα "SUV" σε πωλήσεις παγκοσμίως κι ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα στην ιστορία της Honda, αντιπροσωπεύοντας και τώρα το 24% των συνολικών πωλήσεων της ιαπωνικής εταιρείας στην Ευρώπη, αρκεί για να συνειδητοποιήσει κανείς πόσο σημαντική είναι η νέα γενιά του για τη Honda. Πολύ περισσότερο μάλιστα καθώς έρχεται σε μία επετειακή χρονιά για την εταιρεία, που φέτος γιορτάζει τα 70 χρόνια της. Όπως είναι πολύ συνηθισμένο σήμερα, το νέο μοντέλο έχει ελαφρά μεγαλύτερες διαστάσεις από το προηγούμενο, ιδιαίτερα σε πλάτος (που έχει αυξηθεί κατά 22 χιλιοστά), ενώ ακόμα μεγαλύτερη σημασία έχει η αύξηση του μεταξονίου κατά 32 χιλιοστά, που συνεπάγεται βελτίωση των χώρων ενός αυτοκινήτου το οποίο ήδη διακρίνονταν στην κατηγορία του σ' αυτόν τον τομέα. Ίσως γι' αυτό προσφέρεται πλέον προαιρετικά και σε έκδοση με 7 θέσεις (στην οποία τα καθίσματα της μεσαίας σειράς είναι ρυθμιζόμενα κατά μήκος). Ο χώρος αποσκευών (που έχει ηλεκτρική πόρτα με αυτόματο άνοιγμα) είναι πολύ μεγάλος, με χωρητικότητα 561 λίτρων, ενώ την πρακτικότητα του ενισχύει και η ύπαρξη δυνατότητας τοποθέτησης του δαπέδου του σε δύο διαφορετικές θέσεις. Αύξηση επίσης υπάρχει και στην απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, που στην τετρακίνητη έκδοση φτάνει τα 20,1 εκατοστά (19,1 στην προσθιοκίνητη), βελτιώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.

Όπως είναι αναμενόμενο, το αυτοκίνητο διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, με στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις το «πακέτο» ασφαλείας Honda Sensing, που περιλαμβάνει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης αλλαγή λωρίδας, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και σύστημα αποφυγής παρέκκλισης λωρίδας. Επίσης αναβαθμισμένος είναι ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου και σε ό,τι αφορά τη συνδεσιμότητα και τα συστήματα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Από πλευράς μηχανικών μερών, η πετρελαιοκίνητη έκδοση καταργήθηκε και το αυτοκίνητο προσφέρεται προς το παρόν μόνο με ένα βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με τούρμπο, που αποδίδει 173 ίππους στην έκδοση με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και 193 ίππους στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT (το οποίο προσφέρει και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών ανάμεσα σε 7 προεπιλεγμένες σχέσεις με χειριστήρια αλλαγής στο τιμόνι). Στις αρχές του 2019 θα ακολουθήσει και μία υβριδική έκδοση με 2λιτρο βενζινοκινητήρα που θα λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και δύο ηλεκτροκινητήρες.
Στην τετρακίνητη έκδοση χρησιμοποιείται το νέο αυτόματο σύστημα τετρακίνησης της Honda, με ένα πολύδισκο συμπλέκτη, που συνδέει έναν άξονα μετάδοσης με το πίσω διαφορικό και ελέγχεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο κινεί μία υδραυλική αντλία. Η τετρακίνηση είναι μόνιμη, με το 20% της ροπής να μεταδίδεται στον πίσω άξονα ακόμα και υπό συνθήκες πλήρους πρόσφυσης, ενώ το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει μέχρι και το 60% κατά την κίνηση σε ολισθηρές επιφάνειες. Βασισμένο σε ένα νέο πλαίσιο με ακαμψία βελτιωμένη κατά 25% το επίσης σημαντικά πιο άκαμπτο αμάξωμα έχει επίσης βελτιωμένη ηχομόνωση. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα με μεταβλητή υποβοήθηση και τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και απλοί δίσκοι πίσω.

Η οδήγηση του αυτοκινήτου από την Αθήνα μέχρι την Βυτίνα έγινε σε μία μικτή διαδρομή, που περιλάμβανε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δρόμο αλλά και ένα μικρό τμήμα σε χωματόδρομο, όπου χρειάστηκε να περάσουμε κι από κάποια σημεία με λάσπες. Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν η τετρακίνητη με το αυτόματο κιβώτιο. Σίγουρα το τελευταίο δεν είναι η καλύτερη δυνατή λύση για την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα (όπως άλλωστε όλα τα CVT), δε δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας όμως, αλλά εξασφαλίζει ασφαλή προσπεράσματα και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις. Όπως διαπιστώσαμε, είναι καλύτερο να χρησιμοποιεί κανείς τις αυτόματες και όχι τις χειροκίνητες αλλαγές, γιατί το σύστημα προσαρμόζεται στις συνθήκες οδήγησης και αξιοποιεί καλύτερα το κιβώτιο και τον κινητήρα. Η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου βέβαια είναι πλεονέκτημα όχι μόνο στην πυκνή κίνηση της πόλης, αλλά και στην εκτός δρόμου κίνηση, όπου συνδυάζεται καλύτερα με την αυτόματη τετρακίνηση για τη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης του αυτοκινήτου. Όπως διαπιστώσαμε στα λασπωμένα τμήματα της διαδρομής στο χώμα η λειτουργία του συστήματος είναι πολύ ομαλή και σε καμία περίπτωση δεν αισθανθήκαμε κάποιο «κόμπιασμα», με τη μετάδοση της ροπής να μεταβάλλεται άμεσα ανάλογα με την αλλαγή στις συνθήκες πρόσφυσης. Ο κινητήρας δεν είναι αθόρυβος, είναι όμως δυνατός και ιδιαίτερα εύστροφος και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις αυτοκινήτου. Η κατανάλωση στο σύνολο της διαδρομής μας ήταν λίγο κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ., όχι ιδιαίτερα χαμηλή, αλλά όχι και υπερβολική για ένα μεγάλο αυτοκίνητο 1.600 κιλών με τόσο δυνατό κινητήρα, τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο. Η ποιότητα κύλισης είναι σημαντικά βελτιωμένη, όχι μόνο στην άσφαλτο αλλά και στο χώμα, όπου διαπιστώσαμε την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της Honda στις αναρτήσεις. Η συμπεριφορά στην άσφαλτο είναι χωρίς εκπλήξεις και αιφνιδιασμούς και η άνεση είναι ικανοποιητική για SUV. Τέλος ιδιαίτερα προσεγμένη θα χαρακτηρίζαμε την ποιότητα του αυτοκινήτου, αλλά αυτό είναι κάτι που είναι αναμενόμενο από την Honda!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP