ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Σαλόνι Παρισιού :: 2018 ::

Σαλόνι Παρισιού 2018

        ..:: Σαββάτο, 06 Οκτωβρίου 2018 ::..

Ηλεκτρική μιζέρια
Με την αυτοκινητοβιομηχανία να έχει υποχρεωθεί τα τελευταία χρόνια σε μια μεγάλη επενδυτική δραστηριότητα για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, η οποία όμως δεν είναι άμεσα αξιοποιήσιμη εμπορικά, έχει δημιουργηθεί ανάγκη για εξοικονόμηση πόρων από άλλους τομείς, μεταξύ των οποίων και οι διεθνείς εκθέσεις, η συμμετοχή στις οποίες κοστίζει αρκετά εκατομμύρια. Με δεδομένο μάλιστα και το γεγονός ότι ο αριθμός των σημαντικών εκθέσεων έχει αυξηθεί με την προσθήκη των δύο μεγάλων εκθέσεων της Κίνας, αλλά και κάποιων εκθέσεων τεχνολογίας τις οποίες ορισμένοι κατασκευαστές επιλέγουν για την πρεμιέρα ορισμένων μοντέλων τους, πολλές είναι πλέον οι εταιρείες που αποφασίζουν να μη συμμετάσχουν σε κάποιες από τις μεγάλες εκθέσεις, σαν αυτήν του Παρισιού, αν δεν έχουν να παρουσιάσουν ένα νέο σημαντικό μοντέλο. Μερικές φορές μάλιστα, μερικοί μπορεί να απουσιάσουν από μια έκθεση ακόμα κι αν έχουν ένα νέο μοντέλο, το οποίο το οποίο μπορεί να παρουσιάσουν σε μία εναλλακτική εκδήλωση, στα κοινωνικά μέσα ή με άλλου είδους άμεση επικοινωνία με τους καταναλωτές. Ηχηρές ήταν λοιπόν και οι φετινές απουσίες, από κατασκευαστές που αντιπροσωπεύουν συνολικά περίπου το 40% των πωλήσεων στην Ευρώπη, όπως η VW, η Opel, η Ford, η Fiat, η Nissan, η Jeep, η Volvo, η Mitsubishi και η Mazda, αλλά και κατασκευαστές ακριβών αυτοκινήτων όπως η Bentley, η Aston Martin, η Rolls-Royce και η McLaren. Το αποτέλεσμα ήταν μια έκθεση με αρκετές μεν ενδιαφέρουσες πρεμιέρες, αλλά πολύ συρρικνωμένη, με ορισμένα από τα κτίρια που στο παρελθόν ήταν γεμάτα αυτοκίνητα, να χρησιμοποιούνται τώρα για μοτοσικλέτες, εξαρτήματα ή περίπτερα τεχνολογίας. Κερδισμένοι οι δημοσιογράφοι, που για πρώτη φορά στο Παρίσι είχαν στη διάθεσή τους ένα τεράστιο χώρο στο γραφείο Τύπου για να κάνουν τη δουλειά τους, αφού ο περισσευούμενος χώρος ήταν άφθονος! Πολλά βεβαίως ήταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εμφανίστηκαν, ακόμα και κάποια μοντέλα παραγωγής, αλλά και πολλά πρωτότυπα εντελώς φουτουριστικά, που δείχνουν την αμηχανία των κατασκευαστών, απέναντι σε μία εξέλιξη που κάποιοι προσπαθούν να τους επιβάλλουν ταχύτερα από την εξέλιξη της τεχνολογίας και -κυρίως- των υποδομών. Ενδιαφέρον είναι, τέλος, το γεγονός, ότι αν και βρισκόμαστε στο Παρίσι ήταν σαν να παρακολουθούσαμε μια γερμανική έκθεση, με τα περισσότερες σημαντικές πρεμιέρες να προέρχονται από Γερμανούς κατασκευαστές, 3 από την Audi, 4 από τη BMW και 4 από τη Mercedes. Αξίζει επίσης τον κόπο να τονίσουμε την πρώτη εμφάνιση της βιετναμέζικης Vinfast, που αποφάσισε να μπει δυναμικά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναθέτοντας την εξέλιξη των μοντέλων της σε μεγάλους διεθνείς οίκους και παρουσιάζοντας δύο νέα μοντέλα στο Παρίσι..._Π.Φ.


Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επιμέλεια: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Τσιρογιάννης


  UP