ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Volvo XC40 - D4

Πολιτισμός και "hi tech" περιβάλλον         ..:: Σαββάτο, 15 Σεπτεμβρίου 2018 ::..

Το πρώτο μικρομεσαίο "SUV" της Volvo, που έρχεται με τον ευρωπαϊκό τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς», έχει όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει στο "premium" κομμάτι της κατηγορίας, προσφέροντας κορυφαία ασφάλεια, πολιτισμένο χαρακτήρα, ποιότητα, πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά και ένα σχήμα που -όπως διαπιστώσαμε- φαίνεται να τραβάει τα βλέμματα στο δρόμο

Αν το πόσο τραβάει τα βλέμματα ένα αυτοκίνητο στο δρόμο είναι κριτήριο για τις προοπτικές που έχει η εμπορική του πορεία, για το XC40 αυτές οι προοπτικές πρέπει να είναι πολύ καλές! Λίγα αυτοκίνητα έχουμε οδηγήσει φέτος που είδαμε να τραβούν τόσα βλέμματα στο πέρασμά μας. Σίγουρα αυτό έχει να κάνει και με τον «θόρυβο» που έχει γίνει για το αυτοκίνητο, το οποίο ήρθε με τις περγαμηνές του τίτλου του ευρωπαϊκού «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» ο οποίος αξιοποιήθηκε ανάλογα από την ελληνική αντιπροσωπεία, έχει όμως να κάνει και με τη δουλειά των σχεδιαστών, που αναμφισβήτητα δημιούργησαν ένα σχήμα που δεν περνάει απαρατήρητο. Το γεγονός ότι το XC40 ήταν τον Ιούλιο στην Ευρώπη το μοντέλο της Volvo με τις περισσότερες πωλήσεις, πιστεύουμε ότι είναι ενδεικτικό των προοπτικών που υπάρχουν για το αυτοκίνητο. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό για τη σουηδική εταιρεία και τις ευρύτερες προοπτικές της, γιατί το XC40 είναι το πρώτο μοντέλο της που είναι βασισμένο στη νέα «σπονδυλωτή» πλατφόρμα CMA, η οποία είναι ειδικά μελετημένη για να συνδυάζεται και με υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα παροχής ισχύος. Με μήκος 4,425 μ. και μεταξόνιο 2.702 χιλιοστών, το αυτοκίνητο ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, μια από τις πιο σημαντικές και τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην ευρωπαϊκή αγορά.

Εσωτερικό
Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας είναι πλέον αρκετά μεγάλα για να προσφέρουν άνετους χώρους για τέσσερα άτομα και να ανταποκρίνονται πολύ καλά στο ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου για τον οποίο προορίζονται. Δεν ήταν λοιπόν έκπληξη για μας οι πολύ καλοί χώροι του XC40, στο οποίο θα μεταφερθούν άνετα τέσσερις ενήλικοι ακόμα και σε ένα ταξίδι. Τις ανάγκες τους θα καλύψει και ο χώρος αποσκευών, που δεν είναι μεν ο κορυφαίος της κατηγορίας, αλλά είναι αρκετά μεγάλος, με χωρητικότητα 460 λίτρων, όπως επίσης και αρκετά πρακτικός λόγω των δυνατοτήτων διαμόρφωσης που προσφέρει το «σπαστό» δάπεδό του. Την καλή εικόνα συμπληρώνει ο μεγάλος αριθμός από κάθε είδους αποθηκευτικούς χώρους που υπάρχει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τη σημασία που έχει δοθεί στην λεπτομέρεια τονίζει και η ύπαρξη... κάδου απορριμμάτων με καπάκι που κλείνει αυτόματα στην κεντρική κονσόλα πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Ακόμα καλύτερη είναι η εικόνα για την ποιότητα και τον διάκοσμο του εσωτερικού, που είναι πολύ υψηλού επιπέδου, επιβεβαιώνοντας τη θέση της Volvo ανάμεσα στους "premium" κατασκευαστές.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, οι δυνατότητες ρυθμίσεων καθίσματος και τιμονιού επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει (στη συγκεκριμένη έκδοση υπάρχει στάνταρ και δυνατότητα ηλεκτρικής ρύθμισης της οσφυϊκής στήριξης στο κάθισμα) και γενικά η εργονομία είναι σωστή και διευκολύνει τη χρήση του αυτοκινήτου. Η μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη αφής, επιπέδου ταμπλέτας, από την οποία μπορεί κανείς να χειριστεί τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, βρίσκεται βεβαίως μέσα στο πνεύμα της εποχής, θα λέγαμε όμως ότι ο χειρισμός όλων των λειτουργιών που προσφέρει χρειάζεται μεγαλύτερη εξοικείωση σε σύγκριση με τα παραδοσιακά χειριστήριο και διακοπές, καθώς μάλιστα αυτές λειτουργίες γίνονται πια όλο και περισσότερες. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 50.342 ευρώ με ένα εξαιρετικά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder και υποβοήθηση σταθεροποίησης ρυμουλκουμένου, 7 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος City Safety, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης στο αντίθετο ρεύμα, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο, σύστημα παρακολούθησης επαγρύπνησης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης με 5 επιλογές, σύστημα ελέγχου κατάβασης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη εμπρός καθισμάτων, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, αυτόματους καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με πρόσβαση στο Internet μέσω κινητού τηλεφώνου, Bluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπηρεσίες Volvo On Call κλπ. κλπ.
Το εσωτερικό είναι πολυ ποιοτικό και ταυτόχρονα πρακτικό, έχει μία hi tech εικόνα και προσφέρει πολύ άνετους χώρους για μια τετραμελή οικογένεια
Κινητήρας-κιβώτιο
Το XC40 D4 κινείται από τον 2λιτρο ντίζελ της Volvo σε έκδοση με 190 ίππους, που μας είναι ήδη γνωστός και από άλλα μοντέλα της εταιρείας. Ένα πολύ καλό κινητήρα, δυνατό και αρκετά εύστροφο για ντίζελ, με άφθονη ροπή, που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9''), με την ανάλογη ασφάλεια στα προσπεράσματα, ακόμα κι όταν είναι φορτωμένο και κινείται σε ορεινές διαδρομές. Στο XC40 D4 συνδυάζεται με το καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο της Volvo, που λόγω του μεγάλου αριθμού των σχέσεων εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα (θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η ασυνήθιστη επιλογή για χειροκίνητες αλλαγές, με κίνηση του επιλογέα αριστερά-δεξιά αντί για εμπρός-πίσω χρειάζεται σίγουρα μία εξοικείωση). Από την άλλη πλευρά, η ύπαρξη τετρακίνησης και αυτόματου κιβωτίου και το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου επιβαρύνουν την κατανάλωση, ιδιαίτερα στην πόλη, όπου αν κινείται κανείς συνήθως σε πολύ πυκνή κίνηση μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τα 12 λίτρα/100 χλμ. και σε κάθε περίπτωση, ακόμα και όταν «βελτιώνει» την κατανάλωση με κίνηση και σε κάποιες λεωφόρους, δεν θα μπορέσει να πέσει κάτω από τα 10. Στο ταξίδι βεβαίως πέφτει σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα και με λίγη προσοχή στο γκάζι μπορεί να πλησιάσει ακόμα και τα 7 λίτρα/100 χλμ. Σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO2, είναι -ανάλογα με το μέγεθος των τροχών που έχει η κάθε έκδοση εξοπλισμού- από 131 ως 135 g/km, άρα το αυτοκίνητο μπαίνεις σε κάθε περίπτωση καθημερινά στον δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Όπως είχαμε διαπιστώσει και κατά την πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση του αυτοκινήτου, βασικό στοιχείο της συμπεριφοράς του XC40 στο δρόμο είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που δίνει την αίσθηση «ακριβού» αυτοκινήτου. Σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα βρίσκεται και η άνεση που προσφέρει, χωρίς βεβαίως (το έχουμε πει αυτό πολλές φορές και για άλλα αυτοκίνητα) να φτάνει στα επίπεδα των σεντάν της Volvo -όπως συμβαίνει με όλα τα SUV. Θα επισημάνουμε εδώ ότι η έκδοση R-Design που είχαμε την δυνατότητα να οδηγήσουμε, έχει σπορ ρύθμιση ανάρτησης με 15% σκληρότερα ελατήρια και αντιδρά πιο «ξερά» στις ανωμαλίες του δρόμου. Θα λέγαμε ότι μάλλον αδικεί το αυτοκίνητο, με την έννοια ότι ούτως ή άλλως τα συνολικά χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του δεν παραπέμπουν σε σπορ κατασκευή, αλλά σε ένα πολιτισμένο χαρακτήρα, που αν θέλαμε να συγκρίνουμε με αυτόν των μεγάλων γερμανών ανταγωνιστών του, πλησιάζει πιο πολύ προς τη φιλοσοφία της Mercedes, παρά προς αυτήν της BMW.

Συνολικά η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι ασφαλής και απολύτως προβλέψιμη, δεν προβληματίζει καθόλου τον οδηγό και με όλο αυτό το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο τα συστημάτων ασφαλείας που υπάρχουν, προσφέρει μία ξεκούραστη οδήγηση, χωρίς άγχος και απρόοπτα. Αρκετά ικανοποιητικό, αν και με κάπως «τεχνητή» αίσθηση είναι το τιμόνι, ενώ και τα φρένα είναι αποτελεσματικά και συμβάλλουν στο γενικότερο αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο. Σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου κίνηση, ο συνδυασμός της τετρακίνησης, της αυξημένης απόστασης από το έδαφος (21,1 εκατοστά), του κινητήρα ντίζελ και του αυτόματου κιβωτίου, προσφέρει δυνατότητες που θα καλύψουν τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών. Σχετικά με τις γνωστές γωνίες που χαρακτηρίζουν τις δυνατότητες των εκτός δρόμου, οι τιμές τους είναι 21,7° για τη γωνία προσέγγισης, 30,4° για τη γωνία φυγής και 21,9° για τη γωνία ράμπας.
YΠEP
- Κινητήρας
- Καλές επιδόσεις
- Ασφάλεια συνολικά
- Αυτόματο κιβώτιο με 8 ταχύτητες
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- Πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες
- Αποθηκευτικοί χώροι
KATA
- Κατανάλωση (για ντίζελ) στην πόλη
- Ασυνήθιστη επιλογή για χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων (αριστερά-δεξιά)
- Κάπως πολύπλοκη λειτουργία κεντρικής οθόνης, λόγω μεγάλου αριθμού λειτουργιών
Πολιτισμένο και ευκολοδήγητο, προσφέρει ασφάλεια υψηλού επιπέδου
Συμπέρασμα
Είναι ευτυχής συγκυρία για τη Volvo το γεγονός ότι σε μια εποχή που η ζήτηση για τα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου αυξάνεται εκθετικά, κατάφερε να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο που είναι πολύ καλό λειτουργικά και ποιοτικά, ιδιαίτερα ασφαλές και άνετο, αλλά ταυτόχρονα έχει και σχήμα που ξεχωρίζει και φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για μεγάλη μερίδα του κοινού. Η πορεία του στην αγορά δείχνει να επιβραβεύει αυτόν τον πετυχημένο συνδυασμό (τηρουμένων των αναλογιών στην Ελλάδα, όπου η υψηλή φορολογία ανεβάζει την τιμή του σε ύψη που περιορίζουν αρκετά το κοινό του).
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.volvocars.gr


  UP