ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW up - GTI

Επιδόσεις για τον καθένα         ..:: Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2018 ::..

Σβέλτο και νεανικό, τετραθέσιο και καλά εξοπλισμένο, το πιο γρήγορο up! μπορεί να φέρει το χαμόγελο στα χείλη του οδηγού, χωρίς εξωτικές λύσεις και πανάκριβες τεχνολογίες, σε μια πολύ προσιτή τιμή, αλλά και με περιορισμένη κατανάλωση και γενικά χαμηλές οικονομικές επιβαρύνσεις κάθε είδους

Τα μίνι αυτοκίνητα πόλης έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο επίπεδο, που δεν προσφέρουν απλώς βασικές υπηρεσίες μετακίνησης μέσα στην πυκνή κυκλοφορία, αλλά τα περισσότερα από αυτά είναι τόσο καλά στημένα, που μπορούν να κινηθούν με ασφάλεια και σε πιο ανοιχτό δρόμο. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, το γεγονός ότι έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται και πιο γρήγορες εκδόσεις τους, ειδικά στην εποχή μας που με τη γενίκευση της χρησιμοποίησης των τούρμπο, υπάρχουν ένα σωρό μικροί κινητήρες με αρκετά μεγάλη ισχύ. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι και το μέγεθος των αυτοκινήτων της κατηγορίας βρίσκεται πλέον σε επίπεδα αντίστοιχα με αυτά που είχαν πριν μερικά χρόνια τα αυτοκίνητα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας, αυτά που αποκαλούμε σούπερ μίνι. Μάλλον λοιπόν ήταν θέμα χρόνου να δούμε το λογότυπο GTI και στο μίνι της VW, το up! Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που η γερμανική εταιρεία που έχει συνδέσει το όνομά της με το συγκεκριμένο λογότυπο, τολμάει να παρουσιάσει ένα μίνι αυτοκίνητο επιδόσεων, αφού είναι κάτι που το είχε επαναλάβει με το Lupo GTI. Όπως άλλωστε είχαμε γράψει κατά την πρώτη παρουσίαση του up! GTI, η αρχική ιδέα πίσω από τη δημιουργία του πρώτου Golf GTI που παρουσιάστηκε το 1976, ήταν η προσφορά μιας έκδοσης επιδόσεων για ένα μικρό και όχι ακριβό αυτοκίνητο, αφού εκείνο το Golf είχε μήκος λιγότερο από 3,8 μ., ήταν δηλαδή μικρότερο από το σημερινό Polo και πολύ πιο κοντά στις διαστάσεις του up!

Εσωτερικό
Εκτός από τα λογότυπα GTI, το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, που παραπέμπει στην ιστορία, είναι το καρό μοτίβο στα καθίσματα, αντίστοιχο με αυτό του πρώτου Golf GTI, Από κει και πέρα το αυτοκίνητο είναι ένα -πολύ καλά εξοπλισμένο- up! Είναι πραγματικό τετραθέσιο και 4 ενήλικες μπορούν να χωρέσουν σ' αυτό με... τα πόδια και το κεφάλι τους. Ταυτόχρονα και ο χώρος αποσκευών είναι πολύ καλός για το μέγεθος του αυτοκινήτου και χωράει πολύ περισσότερα από τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, φτάνοντας τα 251 λίτρα. Η πολύ πρακτική λύση του διπλού δαπέδου μάλιστα τον κάνει ακόμα πιο πρακτικό κι επιτρέπει την ευκολότερη μεταφορά μικρών ή ευπαθών αντικειμένων. Προσθέστε και τους επαρκείς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό κι έχετε την πλήρη εικόνα ενός πρακτικού αυτοκινήτου πόλης. Η θέση οδήγησης είναι επίσης καλή, όπως και η γενική εργονομία. Η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος, όμως, εξακολουθεί να είναι κλιμακωτή σε αντίθεση με τα υπόλοιπα VW. Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Γενικά, πάντως, ο οδηγός βολεύεται αρκετά καλά, ενώ και στον τομέα της ποιότητας το αυτοκίνητο παίρνει πολύ καλό βαθμό με τα μέτρα της κατηγορίας, παρ' όλο που εδώ δεν μπορεί κανείς φυσικά να περιμένει πολυτέλειες, μαλακά πλαστικά κλπ. Μιλάμε, όμως για μία προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή, που χαρακτηρίζεται από απουσία τριγμών. Η τιμή του GTI ξεκινάει από 15.620 ευρώ για το 3θυρο (5θυρο 15.990), μ' ένα υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 4 αερόσακοι (οι πλευρικοί κεφαλής-θώρακα), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB, SD και Aux και λειτουργία Composition Phone για σύνδεση με κινητό τηλέφωνο, σύστημα start-stop και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Το -τετραθέσιο- εσωτερικό είναι χαρακτηρίζεται από τα καρό καθίσματα που παραπέμπουν στην παράδοση, ενώ ο εξοπλισμός είναι πλουσιότερων από των άλλων εκδόσεων του up!
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας που χρησιμοποιείται στο up! GTI είναι ο γνωστός τρικύλινδρος χιλιάρης TSI σε έκδοση που αποδίδει 115 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Ένας κινητήρας που έχουμε δοκιμάσει επανειλημμένως κι έχουμε επαινέσει επανειλημμένως για τη την δύναμη, τη ροπή και την ευστροφία του και ο οποίος είναι προφανές ότι είναι πολύ παραπάνω από επαρκής για να κινήσει γρήγορα ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο, οι επιδόσεις του οποίου μπορούν να φέρουν ένα χαμόγελο στα χείλη του οδηγού (0-100 χλμ./ώρα σε 8,8'', μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα). Ο κινητήρας δεν είναι εντελώς αθόρυβος, αλλά οι μηχανικοί της VW κατάφεραν να δώσουν στον ήχο του μία σπορ χροιά, που εμείς δεν βρήκαμε καθόλου ενοχλητική και που ταιριάζει με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Είναι πολύ σβέλτο, λοιπόν, το αυτοκίνητο και μπορεί να οδηγηθεί με ρυθμούς που ξεπερνούν την απλή εξασφάλιση ενός ασφαλούς προσπεράσματος. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι πολύ εύχρηστο, συνδυάζεται καλά με τον κινητήρα και έχει κάπως μακριές σχέσεις, όχι όμως τόσο ώστε να «κρεμάει» τον κινητήρα στις αλλαγές, αξιοποιώντας έτσι πολύ καλά τις δυνατότητες του τρικύλινδρου συνόλου. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ο όρος GTI δεν χρησιμοποιείται για καθαρόαιμα σπορ αυτοκίνητα, αλλά χαρακτηρίζει αυτοκίνητα επιδόσεων με πολιτισμένο χαρακτήρα. Το σημαντικό είναι επίσης ότι όλα αυτά γίνονται με μια κατανάλωση απολύτως προσιτή στον καθένα και, ειδικά στον ανοιχτό δρόμο, το up! GTI μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα με τιμές γύρω στα 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ και στην πόλη η κατανάλωσή του εύκολα μπορεί να συγκρατηθεί κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Το μεγάλο ατού των συμβατικών εκδόσεων του up! στο δρόμο είναι η πολύ καλή άνεση που προσφέρει για την κατηγορία. Το GTI έχει πιο σφιχτές αναρτήσεις, κυρίως όμως έχει λάστιχα πολύ χαμηλού προφίλ (40), οπότε μοιραία η απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου (που στην Ελλάδα είναι αρκετές και συχνά μεγάλες) δεν μπορεί να είναι το ίδιο καλή. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή για μικρό αυτοκίνητο, οι έντονες ανωμαλίες όμως -ιδιαίτερα οι εγκάρσιες- γίνονται αισθητές στους επιβάτες, χωρίς πάντως να προκαλούν άτσαλες κινήσεις του αμαξώματος. Από την άλλη πλευρά οι πιο σφιχτές αναρτήσεις και τα φαρδύτερα λάστιχα προσφέρουν ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά, με την υποστροφή να έρχεται πιο αργά σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του up! και τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές να είναι μικρότερες. Παρά το μικρό μήκος -άρα και την μικρή αδράνεια- του αμαξώματος, οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου δεν είναι πολύ απότομες και είναι προβλέψιμες και εύκολα ελεγχόμενες. Το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση, χωρίς όμως να είναι υπερβολικά βαρύ ώστε να δυσκολεύει τους επιτόπιους ελιγμούς, ενώ καλά είναι και τα φρένα του αυτοκινήτου.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Γεροδεμένη κατασκευή
- 3θυρο και 5θυρο
- Εξοπλισμός
- Χώρος αποσκευών
- Περιορισμένη κατανάλωση
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Άνεση
Ο δυνατός χιλιάρης κινητήρας προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, που είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στο δρόμο
Συμπέρασμα
Προφανώς δεν μπορούμε να μιλάμε για ένα GTI π.χ. σαν το Polo ή, ακόμα περισσότερο, το Golf, που έχουν... ξεφύγει σε επιδόσεις και συμπεριφορά, χάρη και στο τεχνολογικό οπλοστάσιο που διαθέτουν σήμερα οι εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι μιλάμε για ένα μίνι αυτοκίνητο, που είναι και πολύ σβέλτο και ευχάριστο στην οδήγηση, προσφέρεται σε μια τιμή προσιτή στον καθένα κι έχει κατανάλωση αντίστοιχη με αυτή κάποιων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της κατηγορίας του Golf, επιτρέποντας έτσι στον ιδιοκτήτη του να χαίρεται τις μετακινήσεις με αυτό χωρίς να... ζεματάει η τσέπη του. Προφανώς είναι ένα ειδικό αυτοκίνητο για ένα περιορισμένο κοινό, που δεν αρκείται στις απλές μετακινήσεις, αλλά επιζητεί και κάποια απόλαυση στην οδήγηση, η οποία εδώ προσφέρεται στην πιο προσιτή -αλλά παρ' όλα αυτά ευχάριστη- μορφή της.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP