ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Swift - 1.2 Hybrid

Παιδί της πόλης και όχι μόνο         ..:: Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2018 ::..

Ακόμα πιο οικονομικό στην πόλη από την απλή έκδοσή του, το υβριδικό Swift 1.2, είναι εξίσου ευχάριστο οδηγικά, έχει επαρκή δύναμη για να κινήσει με ασφάλεια το μικρό βάρος του και εκτός του αστικού περιβάλλοντος ενώ, σε μία προσπάθειά επιπλέον διαφοροποίησής του από τις άλλες εκδόσεις, προσφέρεται στάνταρ με την -εντυπωσιακά πλούσια- κορυφαία έκδοση εξοπλισμού

Το Swift μπορεί στη νέα γενιά του να μην έχει πλέον πετρελαιοκίνητη έκδοση, έχει όμως μια αρκετά μεγάλη γκάμα εκδόσεων, με δύο διαφορετικούς βενζινοκινητήρες σε απλή ή ήπια υβριδική εκδοχή, χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτόματο CVT και μπροστινή κίνηση ή τετρακίνηση, που του επιτρέπει να απευθύνεται σε ένα αρκετά ευρύ κοινό στην ελληνική αγορά. Εξακολουθεί έτσι να γνωρίζει την ίδια επιτυχία που είχαν και οι προκάτοχοί του. Η έκδοση της συγκεκριμένης δοκιμής είναι η 1.2 με ήπιο υβριδικό σύστημα, μπροστινή κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο. Θα υπενθυμίσουμε ότι το νέο Swift έχει μικρότερο μήκος κατά 10 χιλιοστά σε σχέση με το προηγούμενο (3,840 μ. συνολικά), αλλά μεγαλύτερο πλάτος κατά 40 χιλιοστά και μεταξόνιο αυξημένο κατά 20 χιλιοστά. Το νέο μοντέλο είναι βασισμένο στη νέα -ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη- πλατφόρμα "Heartect" της εταιρείας και το βάρος του είναι μόλις 840 κιλά, δηλαδή 120 λιγότερα από τον προκάτοχό του!

Εσωτερικό
Οι επεμβάσεις που έγιναν κατά τη διαδικασία δημιουργίας της νέας γενιάς στις διαστάσεις του αυτοκινήτου και στη σχεδίαση του εσωτερικού είχαν ως αποτέλεσμα καλύτερους χώρους για τους επιβάτες σε σχέση με το προηγούμενο, που μπορεί να μην είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, αλλά φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενηλίκους. Ταυτόχρονα βελτιώθηκε και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 265 λίτρα, 54 περισσότερα από πριν. Έτσι βρίσκεται πλέον στο πλαίσιο της κατηγορίας, χωρίς βεβαίως να είναι και από τους μεγαλύτερους, εξυπηρετώντας όμως με επάρκεια τις ανάγκες των επιβατών. Ικανοποιητικοί επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική και η εργονομία γενικά σωστή, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι τα σκιάδια είναι μικρά (κάτι που φαίνεται περισσότερο όταν ο ήλιος είναι στο πλάι) και η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι οδηγοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση τους βολεύει.

Σημαντικά βελτιωμένο ποιοτικά στην σχέση με τις παλιότερες γενιές του μοντέλου, το νέο Swift είναι καλά φτιαγμένο, με σωστή συναρμολόγηση και συνολικά προσεγμένη κατασκευή, χωρίς όμως πολυτέλειες, με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό. Η αντιπροσωπεία έχει κάνει μια σωστή επιλογή στην κατανομή των διαφόρων εκδόσεων εξοπλισμού ανάλογα με την έκδοση των μηχανικών μερών, ώστε να μην αλληλοκαλύπτονται και μπερδεύεται ο κόσμος. Έτσι η συγκεκριμένη έκδοση βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της γκάμας από πλευράς τιμής, από 15.230 ευρώ, αλλά προσφέρεται με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, που θυμίζει ακριβό αυτοκίνητο και στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα ανίχνευσης εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος με δύο αισθητήρες, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματος κλιματισμός, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αυτόματα φώτα, προβολείς τεχνολογίας LED, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο cruise control, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με οθόνη αφής, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και δυνατότητα σύνδεσης με smartphones, σύστημα πλοήγησης, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα Start-Stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα υπενθυμίσουμε επίσης, ότι το Swift καλύπτεται, όπως όλα τα Suzuki με 5ετή εγγύηση.
Με προσεγμένη ποιότητα και χώρους που βρίσκονται πλέον μέσα στο πλαίσιο της μικρομεσαίας κατηγορίας, το υβριδικό Swift είναι και εντυπωσιακά πλούσια εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο χρησιμοποιεί τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 Dualjet των 90 ίππων, που είχε και το αυτόματο 1.2 που δοκιμάσαμε πρόσφατα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση συνδυάζεται με το το «ήπιο» υβριδικό σύστημα SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), το οποίο περιλαμβάνει σύστημα μίζας/γεννήτριας (ISG) που βοηθάει στην εκκίνηση και στιγμιαία στην επιτάχυνση και φορτίζει την μπαταρία, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, όπως είχαμε ήδη διαπιστώσει κατά την πρώτη επαφή μαζί του, είναι ελαστικός και εύστροφος, αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το ελαφρύ αυτοκίνητο και δεν δημιουργεί κανένα αίσθημα ανασφάλειας. Προσφέρει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις για ένα μικρό αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 11,9'') και προφανώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για κίνηση εκτός πόλης. Ενδεχομένως μάλιστα οι επιδόσεις θα μπορούσαν να είναι λίγο καλύτερες, αν το -πολύ εύχρηστο- χειροκίνητο κιβώτιο δεν είχε μόνο 5 σχέσεις (αναπόφευκτα πιο «αραιές») αλλά 6. Από την άλλη πλευρά ο συνδυασμός του ήδη αρκετά οικονομικού κινητήρα, των όχι κοντών σχέσεων του κιβωτίου και του υβριδικού συστήματος μειώνει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση στην πόλη, που μπορεί να περιοριστεί γύρω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., ενώ μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6 στο ταξίδι. Επιπλέον, με τυποποιημένες εκπομπές CO2 ακριβώς 90 g/km, η συγκεκριμένη έκδοση απαλλάσσεται και από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας
Το πρώτο πράγμα που επιβεβαιώνεις οδηγώντας το αυτοκίνητο είναι η βελτίωση της ακαμψίας και της ποιότητας κατασκευής του νέου μοντέλου. Σημαντικά βελτιωμένη επίσης είναι η ποιότητα κύλισης, ενώ η οδική συμπεριφορά του είναι ακόμα καλύτερη από αυτή του -ήδη καλού-προηγούμενου μοντέλου, με καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις στην πίεση, παρά τις μικρές του διαστάσεις και το μικρό βάρος του, που μειώνουν την αδράνειά του. Έχοντας κι ένα τιμόνι με ικανοποιητική αίσθηση και ακρίβεια, είναι τελικά ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, που μπορεί να ικανοποιήσει και τον οδηγό που ζητάει κάτι παραπάνω από μια απλή μετακίνηση (αν και μάλλον αυτός θα προτιμήσει το πιο δυνατό χιλιάρι τούρμπο). Απολύτως ικανοποιητική είναι και η απόδοση των φρένων του (που έχουν όμως κάπως σπογγώδη αίσθηση), που στη συγκεκριμένη πλούσια έκδοση GLX, είναι με δίσκους πίσω αντί για τα ταμπούρα των πιο φτωχών εκδόσεων. Τέλος, σε ό,τι αφορά την άνεση, θα λέγαμε ότι βρίσκεται σε μάλλον μέτρια επίπεδα με τα σημερινά δεδομένα για την κατηγορία, με κάπως «ξερές» αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Ευκολία οδήγησης-ευελιξία
- Χαμηλή κατανάλωση
- Mειωμένο βάρος
- Εξοπλισμός
- Εγγύηση 5 ετών
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρά σκιάδια
- Ένα εξάρι κιβώτιο θα εκμεταλλευόταν καλύτερα τον κινητήρα
Ακόμα πιο οικονομικό, διατηρεί τα θετικά χαρακτηριστικά των υπολοίπων εκδόσεων στο δρόμο, όπου είναι ευχάριστο στην οδήγηση και ομοιογενές
Συμπέρασμα
Το γενικό συμπέρασμα δεν διαφοροποιείται κατ' αρχάς από αυτό της δοκιμής της απλής έκδοσης, δηλαδή ότι το Swift εξακολουθεί να είναι ένα σούπερ μίνι με νεανικό χαρακτήρα, ευχάριστο στην οδήγηση και ευέλικτο στην πόλη, με αποδεκτούς χώρους πλέον για τη «γενική χρήση» για την οποία αγοράζονται στις μέρες μας τα σούπερ μίνι. Η συγκεκριμένη έκδοση διαφοροποιεί όμως το κοινό στο οποίο απευθύνεται, αφού είναι ακριβότερη και εντυπωσιακά πλούσια εξοπλισμένη. Ταυτόχρονα, ένα ακόμα δέλεαρ για την πληρωμή των περισσότερων χρημάτων που απαιτούνται για την απόκτησή του είναι, εκτός από τον πλουσιότατο εξοπλισμό, το γεγονός ότι είναι και πιο οικονομικό στη χρήση. Άρα ένα μέρος αυτής της διαφοράς τιμής μπορεί να αποσβεστεί σε βάθος χρόνου από την μικρότερη κατανάλωση και την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.suzuki.gr


  UP