ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Renault Kadjar - 1.6 dCi 4x4

Γι' αυτούς που ξέρουν...         ..:: Δευτέρα, 13 Αυγούστου 2018 ::..

Ακόμα καλύτερο από το προσθιοκίνητο 1.5, το τετρακίνητο Kadjar 1.6 έχει όλες τις αρετές του μοντέλου σε χώρους, ποιότητα και λειτουργικότητα, προσφέροντας ακόμα καλύτερες επιδόσεις, ακόμα καλύτερο συνδυασμό άνεσης-οδικής συμπεριφοράς, πιο πλούσιο εξοπλισμό, αλλά και δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου που δεν μπορεί να προσφέρει κανένα προσθιοκίνητο "SUV"

Η Renault έχει έναν από τους καλύτερους μικρομεσαίους κινητήρες ντίζελ της αγοράς, τον 1.5 dCi, και η δοκιμή του μικρομεσαίου της αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου με το συγκεκριμένο κινητήρα μάς είχε πείσει απόλυτα για την αξία του. Όμως πάντα υπάρχουν αγοραστές που ζητούν το «κάτι παραπάνω», πολύ περισσότερο δε όταν πρόκειται για την τετρακίνητη έκδοση του αυτοκινήτου, για την οποία είναι λογικό να υπάρχουν αυξημένες απαιτήσεις σε ισχύ και ροπή. Για αυτούς υπάρχει ο, λίγο μεγαλύτερος και αρκετά ισχυρότερος, κινητήρας 1.6 dCi, που χρησιμοποιείται άλλωστε και σε αρκετά άλλα αυτοκίνητα του γκρουπ Renault-Nissan.

Εσωτερικό
Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο μοιραία η πρώτη σύγκριση γίνεται με το Qashqai που είναι και συγγενές μοντέλο και βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα. Η βασική διαφορά είναι ότι το Kadjar, χάρη στις μεγαλύτερες διαστάσεις του προσφέρει και μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, που μεταφέρονται πολύ άνετα σε ένα αρκετά φιλόξενο εσωτερικό, το οποίο όπως είχαμε επισημάνει κατά τη παρουσίαση του αυτοκινήτου, δείχνει λίγο πιο «ακριβό» και ραφιναρισμένο από αυτό του Qashqai. Απολύτως επαρκείς είναι οι χώροι για μικροπράγματα, ενώ πολύ καλός για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών, για το μέγεθος του οποίου είναι γνωστή μόνο η τιμή με κιτ επισκευής ελαστικού, που φτάνει τα 472 λίτρα. Επειδή τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα διατίθενται με επιλογή της αντιπροσωπείας (και πολύ σωστά) με ρεζέρβα ανάγκης, προφανώς αυτή η τιμή είναι μικρότερη και πάλι όμως ο χώρος αποσκευών είναι πολύ καλός με τα μέτρα της κατηγορίας, ενώ υπάρχει και διπλό πάτωμα και 6 άγκιστρα, αυξάνοντας σημαντικά την πρακτικότητά του.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, κάτι που σημαίνει μπορεί κάποιοι να μην βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Όσο για την ποιότητα κατασκευής και υλικών, είναι υψηλού επιπέδου, μια επιλογή που εδώ και πολλά χρόνια έχει κάνει η Renault για τα αυτοκίνητα της. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 27.510 ευρώ με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ραδιο-CD με Bluetooth και θύρες USB και Aux κλπ. Χαρακτηριστικό στοιχείο επίσης στο εσωτερικό, είναι η οθόνη TFT με τα όργανα του αυτοκινήτου, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα διαμόρφωσης των ενδείξεων με διαφορετικές διατάξεις, ανάλογα με την προτίμηση του οδηγού (π.χ. μεγαλύτερο ταχύμετρο, κλασική διάταξη με τα δύο στρογγυλά όργανα, απουσία στροφομέτρου κλπ.)
Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο και πολύ προσεγμένο ποιοτικά
Κινητήρας-κιβώτιο
Η συγκεκριμένη έκδοση του Kadjar κινείται από τον πολύ καλό ντίζελ 1.6 με τους 130 ίππους, ο οποίος κινεί βεβαίως το αυτοκίνητο ακόμα πιο γρήγορα από τον 1.5 (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1'') και ανταποκρίνεται πολύ πιο άνετα στις ανάγκες του, ιδιαίτερα όταν είναι φορτωμένο και χρειαστεί να κινηθεί και εκτός ασφάλτου. Η ροπή του είναι πολύ καλή, είναι αρκετά εύστροφος για ντίζελ και συνεργάζεται καλά με το σωστά κλιμακωμένο εξάρι κιβώτιο, το οποίο δεν μας προβλημάτισε καθόλου αν και είναι λίγο σφιχτό στο κούμπωμα των ταχυτήτων, θυμίζοντας κάπως τα παραδοσιακά 4x4. Η κατανάλωσή του βεβαίως είναι υψηλότερη από αυτήν του 1.5 (όχι μόνο λόγω της μεγαλύτερης ισχύος, αλλά και επειδή το τετρακίνητο αυτοκίνητο είναι προφανώς και πιο βαρύ και με περισσότερα κινούμενα μέρη από το προσθιοκίνητο), χωρίς όμως να φτάνει και σε υπερβολικά επίπεδα. Θα λέγαμε ότι με δεδομένο το μέγεθός και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι πολύ λογική και βεβαίως είναι σαφώς χαμηλότερη από αυτή που θα είχε ένας βενζινοκινητήρας. Έτσι στην πόλη, όπου όλα τα αυτοκίνητα έχουν και την μεγαλύτερη επιβάρυνση στην κατανάλωση, η τιμή της μπορεί να περιοριστεί στα 8 λίτρα/100 χλμ. ή και λίγο χαμηλότερα, αν ο οδηγός είναι ιδιαίτερα προσεκτικός.

Οδηγώντας
Για μια ακόμη φορά θα επισημάνουμε ότι το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει στο Kadjar, αποτελώντας και βασικό στοιχείο του χαρακτήρα του, είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει με τα δεδομένα των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, απορροφώντας αποτελεσματικά το ανάγλυφο του οδοστρώματος (αν και πάντα ένα «κλικ» λιγότερο καλά από ένα καλό γαλλικό σεντάν ή χάτσμπακ, αφού η ανάρτηση στα κάθε είδους "SUV" είναι πάντα κάπως πιο σφιχτή). Είναι δεδομένη άλλωστε η εμπειρία των Γάλλων σ' αυτόν τον τομέα και είναι ακριβώς αυτή η εμπειρία που τους δίνει τη δυνατότητα να προσφέρουν ταυτόχρονα και μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, απολύτως προβλέψιμη, χωρίς απότομες μεταφορές βάρους ή άτσαλες αντιδράσεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μάλιστα, η οδική συμπεριφορά είναι ακόμα καλύτερη σε σχέση με την προσθιοκίνητη έκδοση, αφενός λόγω της μεγαλύτερης ακρίβειας που προσφέρει η τετρακίνηση και αφετέρου λόγω του ότι στην τετρακίνητη έκδοση υπάρχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων αντί για τον ημιάκαμπτο άξονα της προσθιοκίνητης.

Προφανώς λόγω του ύψους του, το Kadjar (όπως και όλα τα αντίστοιχα αυτοκίνητα) παρουσιάζει μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές σε σχέση με ένα σεντάν ή ένα χάτσμπακ, χωρίς όμως αυτές να επηρεάζουν την τροχιά του, που ανοίγει πολύ προοδευτικά στην πίεση, χάρη στο καλό κράτημα και το σωστό «ζύγισμα» του αυτοκινήτου, χωρίς να εμφανίζονται τάσεις υπερστροφής αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Η πρόσθετη σιγουριά που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, συμπληρώνει τη συνολική αίσθηση ασφάλειας και ευκολίας στην οδήγηση. Το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ σε αίσθηση αλλά ακριβές και τα φρένα είναι αποτελεσματικά. Η τετρακίνηση ελέγχεται μέσω περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα που προσφέρει τη δυνατότητα δικίνητης και τετρακίνητης επιλογής (η τελευταία σε αυτόματη ή συνεχή εμπλοκή, με «κλείδωμα» του κεντρικού «διαφορικού»). Το σύστημα παρακολουθεί συνεχώς το άνοιγμα του γκαζιού, την ταχύτητα και τη ροπή του κινητήρα για την πρόβλεψη του σπιναρίσματος των τροχών και τη κατανομή της ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Το αυξημένο ύψος από το έδαφος, η ύπαρξη τετρακίνησης και η ροπή του ντίζελ είναι προφανές ότι προσφέρουν και κάποιες -πραγματικές- δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου, όχι βέβαια για τα εξαιρετικά δύσκολα εδάφη στα οποία πηγαίνουν μόνο τα «καθαρόαιμα», αλλά πάντως πολύ περισσότερες από αυτές των υπερυψωμένων αυτοκινήτων που «μοιάζουν με εκτός δρόμου» χωρίς να είναι τετρακίνητα.
YΠEP
- Κινητήρας
- Καλές επιδόσεις
- Χώροι γενικώς
- Ποιότητα
- Συνδυασμός άνεσης-οδικής συμπεριφοράς
- Ύπαρξη τετρακίνησης
- Εξοπλισμός
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης
Το τετρακίνητο Kadjar προσφέρει στην άσφαλτο ένα πολύ καλό συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς, αλλά έχει ταυτόχρονα και δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου
Συμπέρασμα
Το είχαμε επισημάνει και στην δοκιμή της προσθιοκίνητης έκδοσης ότι το Kadjar αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για όσους επιθυμούν να καλύψουν την ανάγκη απόκτησης ενός οικογενειακού αυτοκινήτου με ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, προσφέροντας ένα πολύ καλό συνδυασμό χώρων, ποιότητας, λειτουργικότητας και πολύ καλών οδικών χαρακτηριστικών. Η συγκεκριμένη έκδοση με τον δυνατό ντίζελ και την τετρακίνηση είναι μεν ακριβότερη, αλλά ακόμα καλύτερα προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την ενεργητική ασφάλεια π.χ. στους στενούς επαρχιακούς δρόμους και ιδιαίτερα στις ορεινές διαδρομές, αφού εξασφαλίζει ακόμα πιο γρήγορα προσπεράσματα, αλλά προσφέροντας και δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου, που επιτρέπουν περισσότερες μετακινήσεις στην ελληνική φύση, που διαθέτει άπειρα ενδιαφέροντα σημεία χωρίς εύκολη πρόσβαση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.renault.com.gr


  UP