ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Skoda Karoq - 1.0 TSI

Χωρίς ψεγάδια         ..:: Σαββάτο, 04 Αυγούστου 2018 ::..

Το Karoq με το μικρό βενζινοκινητήρα τούρμπο αποτελεί το κατάλληλο αυτοκίνητο για τα ελληνικά δεδομένα, δύσκολα θα το κατηγορήσεις για οτιδήποτε και δύσκολα θα αρνηθείς να αναγνωρίσεις πως σε όλους τους τομείς τα καταφέρνει περίφημα

Η Skoda έχει ανακαλύψει την κότα που γεννά τα χρυσά αυγά και με ταχείς ρυθμούς εμπλουτίζει τη γκάμα της στα οχήματα ελεύθερου χρόνου. Μετά το Kodiaq, σειρά παίρνει το μικρότερο Karoq. Το νέο μικρομεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Skoda είναι εδώ για να ενισχύσει τη θέση του γκρουπ VW σε μια δημοφιλή κατηγορία, από την οποία πλέον σχεδόν κανείς κατασκευαστής δεν απουσιάζει. Το Karoq έχει μήκος 4,382 μ. και μεταξόνιο 2.638 χιλιοστών (μικρότερο κατά 8 χιλιοστά στην τετρακίνητη έκδοση). Έτσι, η γκάμα των SUV της Skoda αποκτά δεύτερο μέλος που βασίζεται επάνω στην προικισμένη πλατφόρμα MQB του VW Group. Το Karoq επαναπροσδιορίζει όλα όσα ξέρατε για τα σύγχρονα SUV, κερδίζοντας ακόμη και τον πιο απαιτητικό χρήστη. Το πληθωρικό αμάξωμα είναι μόνο η αφορμή...

Εσωτερικό
Στο φιλόξενο και προσεγμένο από κάθε άποψη εσωτερικό, ο οδηγός συναντά ένα ποιοτικό και ταυτόχρονα λειτουργικό περιβάλλον. Η καμπίνα, τόσο με τα υλικά όσο και με τη συναρμογή, σου παρέχει μια ολοκληρωμένη γερμανική αίσθηση. Το SUV της Skoda προσφέρει άπλετους χώρους για πέντε ενήλικους επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών των 521 λίτρων χωράει τα πάντα, έτοιμος να μεταφέρει τα πράγματά σας σε κάθε εξόρμηση. Όπως σε κάθε μοντέλο της Skoda, έτσι και εδώ, βρίσκουμε πολλές εφαρμογές που εντάσσονται στη φιλοσοφία «Simply Clever» κι έχουν σαν στόχο την ενίσχυση της πρακτικότητας. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, αλλά και το συρόμενο πίσω κάθισμα VarioFlex με το οποίο μεταβάλλεται η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών. Θετική εντύπωση προκαλεί η εργονομία και η συνολική ευταξία στην καμπίνα, τόσο ώστε να νιώθεις πως είσαι ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου εδώ και χρόνια. Εξαιρετικό βαθμό παίρνει και η άνεση που παρέχεται από τα καθίσματα, όπως προκύπτει και από τον «αέρα» για τα πόδια και τα κεφάλια ακόμη και υψηλόσωμων επιβατών. Το Karoq 1.0 TSI ξεκινά από τα 19.900 με γενναίο εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 8 αερόσακους, ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα City Safety, σύστημα Driver Alert, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, κλιματισμό, σύστημα start/stop, cruise control, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, φώτα ομίχλης, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, οθόνη αφής 8 ιντσών και σύστημα ανοιχτής συνομιλίας Bluetooth, κ.α.
Εσωτερικό με «γερμανικά» ποιοτικά χαρακτηριστικά, πλούσιους χώρους, πρακτικότητα και μπόλικο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό δίδυμο που ενθουσιάζει με την αποτελεσματικότητά του. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως ανεβαίναμε το φιδίσιο δρόμο προς την Πάρνηθα ακόμη και με τέταρτη σχέση στο κιβώτιο σε ορισμένες περιπτώσεις, χωρίς ο 3κύλινδρος κινητήρας να δυσανασχετήσει καθόλου. Οι 116 ίπποι, το τούρμπο, ο άμεσος ψεκασμός, κυρίως τα 20,4 kgm ροπής από τις μόλις 2.000 σ.α.λ., κάνουν θαύματα τελικά σε ένα εύσωμο αμάξωμα (1.340 κιλά) σαν αυτό του Karoq (για τις επιδόσεις η εταιρεία αναφέρει 0-100 σε 10,6'', τελική 187 χλμ./ώρα). Ο 1000άρης κινητήρας αποκρίνεται με γαλαντομία που θα ορκιζόσουν πως δεν ταιριάζει σε σύνολο βενζίνης του λίτρου και μάλιστα με μόλις τρεις κυλίνδρους. Και μάλιστα δεν πρόκειται να καταλάβεις εύκολα πως απουσιάζει ο τέταρτος κύλινδρος, εάν δεν ανεβάσεις άσκοπα ψηλά τις στροφές. Από εκεί και πέρα, μεγάλη βοήθεια παρέχεται στον κινητήρα κι από το εξαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο. Τόσο η κλιμάκωση των έξι σχέσεων, όσο και το ιδανικό κούμπωμα του επιλογέα είναι ξεκάθαρα τα ενδεδειγμένα στο Karoq. Κλείνουμε την ενότητα με την κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε στην πράξη από 6,8 μέχρι 8,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Οδηγώντας
Κάθεσαι σχετικά ψηλά έχοντας πανοραμική θεώρηση γύρω σου. Σύντομα εντυπωσιάζεσαι από τον εύκολο και άνετο τρόπο με τον οποίο οδηγείται το Karoq, είτε στην πόλη είτε μακριά από αυτή. Παντού και πάντα σε διατηρεί ήρεμο και ξεκούραστο, αφού απουσιάζουν κραδασμοί και άλλοι δυσάρεστοι ήχοι στην καμπίνα. Το προσθιοκίνητο όχημα ελεύθερου χρόνου της Skoda περνά ιδιαίτερα άνετα πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων, με μια «γλυκιά» απόσβεση που προσθέτει πόντους στην πολύ καλή κύλιση. Παράλληλα, αυξάνει την αυτοπεποίθησή σου με το υποδειγματικό κράτημα και την ακρίβεια του τιμονιού σε πιο απαιτητικές διαδρομές -αναλογικά με τα όσα έχουμε συνηθίσει με τα ημίψηλα crossover. Ευχάριστο και ευθύβολο, γρήγορα θα σε κάνει να εξοικειωθείς μαζεύοντας χιλιόμετρα και καταπίνοντας αποστάσεις. Στην υπέρμετρη πίεση αντιδρά ουδέτερα και ελέγχεται ακόμη ευκολότερα στην υπερβολή, διαθέτοντας επίσης αξιόμαχα φρένα.
YΠEP
- Άνεση-ποιότητα κύλισης
- Κινητήρας
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
KATA
- Σχετικά λιτό ταμπλό
Εξαιρετικά ομοιογενές στο δρόμο, σπάνια θα ζητήσεις κάτι περισσότερο από τον επιτυχημένο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου
Συμπέρασμα
Εξαιρετική περίπτωση για μικρομεσαίο crossover. Ακόμη αναζητούμε ψεγάδια να του προσάψουμε, όχι τίποτα άλλο, αλλά για να μην παρεξηγηθούμε τελικά. Ολοκληρωμένο, πρακτικό, ποιοτικό, ευχάριστο στο δρόμο, ευρύχωρο, με κινητήρα-πασπαρτού που πάει να μας τρελάνει με τη δράση του, καλά εξοπλισμένο, άνετο και ασφαλές, αποτελεί σίγουρα μια από τις δυο καλύτερες επιλογές στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ξεκάθαρα...
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.skoda.gr


  UP