ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Dacia Duster - 1.5 dCi 4x4

Ιδανικό για την Ελλάδα         ..:: Σαββάτο, 30 Ιουνίου 2018 ::..

Σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, το νέο Duster αποτελεί μια ιδανική επιλογή οικογενειακού αυτοκινήτου για την ελληνική πραγματικότητα σ' αυτήν την τετρακίνητη έκδοση ντίζελ, προσφέροντας σε μία πολύ προσιτή τιμή επαρκείς χώρους, πολύ πλούσιο εξοπλισμό, χαμηλή κατανάλωση, άνεση, ευκολία οδήγησης και ασφαλή συμπεριφορά στην άσφαλτο, αλλά και πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες

Η μεγάλη επιτυχία της Dacia στη δυτική Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι είναι ένας «ανατολικός» κατασκευαστής (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό για μια εταιρεία που είναι θυγατρική της Renault και χρησιμοποιεί γαλλική τεχνολογία), δείχνει ότι για τη ρουμανική μάρκα έχει εξασφαλιστεί η ισορροπία ανάμεσα στην προσιτή τιμή που περιμένει κανείς από ένα κατασκευαστή της ανατολικής Ευρώπης και την τουλάχιστον ικανοποιητική ασφάλεια, λειτουργικότητα και ποιότητα που περιμένει ο δυτικοευρωπαίος καταναλωτής από ένα αυτοκίνητο. Ιδιαίτερα το Duster, είναι μια σχεδόν ιδανική περίπτωση για την ελληνική πραγματικότητα, προσφέροντας σε προσιτή τιμή τη δυνατότητα να αποκτήσει κανείς ένα τετρακίνητο SUV με χαμηλό κόστος χρήσης. Η νέα γενιά του μοντέλου είναι βασισμένη σε μια εξελιγμένη έκδοση του ίδιου «πλαισίου» στο οποίο βασιζόταν και το προηγούμενο, αλλά είναι ένα νέο αυτοκίνητο, με εντελώς νέο -και πιο σύγχρονο- αμάξωμα, μήκους 4,34 μ. Ένα αμάξωμα στο όποιο έχει γίνει σημαντική δουλειά για την ενίσχυσή του και τη βελτίωση της ηχομόνωσης (εξαιτίας της οποίας μειώθηκε λίγο και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ).

Εσωτερικό
Όπως συμβαίνει με όλα τα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, λόγω του αυξημένου ύψους τους, το Duster προσφέρει απολύτως αποδεκτούς χώρους για 4 ενήλικες (σε αναβαθμισμένα καθίσματα, που είναι πιο άνετα από αυτά του προηγούμενου μοντέλου) και ανταποκρίνεται πολύ καλά στο ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου. Και αν η βελτίωση της ηχομόνωσης έχει μειώσει λίγο την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, αυτή εξακολουθεί να είναι απολύτως ικανοποιητική με τα δεδομένα της κατηγορίας, με 411 λίτρα στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας (αντί για τα 445 της προσθιοκίνητης). Οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς και η ποιότητα κατασκευής απολύτως αποδεκτή. Το αυτοκίνητο μπορεί να είναι απλό (αυτή άλλωστε είναι και η φιλοσοφία του), αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση «φτηνιάρικο». Στην πιο πλούσια έκδοση μάλιστα είναι και εντυπωσιακά καλά εξοπλισμένο, με πολλά νέα συστήματα που δεν ήταν διαθέσιμο στο προηγούμενο μοντέλο. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, απλώς η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που του βολεύει.

Η τιμή του αυτοκινήτου είναι ένα μεγάλο ατού, ξεκινώντας από 17.350 ευρώ στην τετρακίνητη έκδοση, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού μάλιστα, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου κατάβασης, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, cruise control, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, υπολογιστή ταξιδιού και ράγες οροφής. Θα αναφέρουμε επίσης ότι το αυτοκίνητο έχει κανονική ρεζέρβα, όπως θα έπρεπε να έχει κάθε αυτοκίνητο που προορίζεται για χρήση εκτός δρόμου, αλλά δυστυχώς δεν είναι ο κανόνας στα σημερινά "SUV". Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι το μοντέλο διατίθεται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια οδική βοήθεια.
Απλό αλλά όχι φτηνιάρικο, το εσωτερικό φιλοξενεί άνετα τέσσερα άτομα και είναι άνετο, λειτουργικό και καλά εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Την πετρελαιοκίνητη έκδοση του Duster κινεί ο ντίζελ... «πασπαρτού» 1.5 του γκρουπ Renault με τους 110 ίππους, που έχει χρησιμοποιηθεί σε ένα σωρό μοντέλα από όλες τις μάρκες του, αλλά ακόμα και από τη Mercedes, δείγμα του πόσο καλός είναι. Θα επαναλάβουμε, λοιπόν, για μια ακόμα φορά ότι πρόκειται για έναν από τους καλύτερους «μικρομεσαίους» ντίζελ της αγοράς, ελαστικό, δυνατό αλλά και αρκετά εύστροφο, με επαρκή δύναμη για να κινήσει αξιοπρεπώς και με ασφάλεια το αυτοκίνητο (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,4''). Ας μη ξεχνάμε ότι ο ίδιος κινητήρας κινεί (επίσης πολύ άνετα) και το μεγαλύτερο Renault Kadjar, οπότε αναμενόμενη είναι η επάρκειά του και για το Duster. Η συνεργασία του με το ικανοποιητικό εξάρι κιβώτιο είναι πολύ καλή και θα αναφέρουμε εδώ ότι, ενώ το κιβώτιο δεν έχει υπερβολικά μακριές σχέσεις, ειδικά στην τετρακίνητη έκδοση η 1η είναι κοντή, για να διευκολύνει ακόμα περισσότερο την εκτός δρόμου κίνηση. Όπως και στα άλλα αυτοκίνητα όπου χρησιμοποιείται, έτσι κι εδώ ο κινητήρας έχει χαμηλή κατανάλωση, που μπορεί εύκολα να πέσει κάτω από 8 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και κάτω από 7 στον ανοιχτό δρόμο (ανάλογα βέβαια και με την ταχύτητα, γιατί στα "SUV" η αεροδυναμική είναι λιγότερο καλή και επηρεάζει περισσότερο την κατανάλωση στις υψηλές ταχύτητες).

Οδηγώντας
Με δεδομένο ότι μιλάμε για την θυγατρική μιας γαλλικής εταιρείας, μας φαίνεται απολύτως φυσιολογική η σημαντική βελτίωση που έχει γίνει στην άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις (κάτι που γίνεται ακόμα περισσότερό αισθητό στο χώμα, όπου η καταπόνηση είναι μεγαλύτερη), με ταυτόχρονη βελτίωση της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου στην άσφαλτο, που είναι απολύτως προβλέψιμη και ασφαλής. Οι κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος είναι ελαφρά αυξημένες στις στροφές σε σχέση π.χ. με ένα σεντάν ή χάτσμπακ λόγω και των μαλακών αναρτήσεων, χωρίς όμως να επηρεάζεται η τροχιά του αυτοκινήτου. Πολύ ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι και το τιμόνι, που είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ελαφρύ μεν όπως είναι επιθυμητό στην εκτός δρόμου κίνηση, αλλά πιο ακριβές και πιο γρήγορο από πριν. Επαρκή είναι επίσης και τα φρένα, που δεν μας προβλημάτισαν. Το σύστημα τετρακίνησης προσφέρει τρεις επιλογές, μπροστινή κίνηση, αυτόματη τετρακίνηση και κλείδωμα τετρακίνησης. Κι όπως είχαμε διαπιστώσει κατά την πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του αυτοκινήτου που έγινε στην Ελλάδα, αν και το Duster δεν είναι «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου, οι εκτός δρόμου δυνατότητές του είναι πραγματικές και μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών στην Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά τις γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των αυτοκινήτων, η γωνία προσέγγισης είναι 30°, η γωνία ράμπας 21° και η γωνία φυγής 33°.
YΠEP
- Κινητήρας
- Άνεση
- Πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες
- Εξοπλισμός
- Χαμηλή κατανάλωση
- Τιμή
- 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης
- Πιο λιτό ταμπλό σε σύγκριση με το μέσο όρο των μικρομεσαίων "SUV"
Άνετο, ευκολοδήγητο και ασφαλές στην άσφαλτο, το Duster προσφέρει πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες
Συμπέρασμα
To Duster, ειδικά σ' αυτήν την τετρακίνητη έκδοση ντίζελ, είναι μια εξαιρετική πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου για τις ελληνικές συνθήκες, προσφέροντας επαρκείς χώρους, πλούσιο εξοπλισμό, άνεση και ασφαλή συμπεριφορά στο δρόμο και πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες, σε μία πολύ προσιτή τιμή και με χαμηλό κόστος χρήσης χάρη στη χαμηλή κατανάλωση του ντίζελ. Σε μια εποχή που το κοινό στρέφεται όλο και περισσότερο προς τα "SUV" και σε μία χώρα που προσφέρει πολλές δυνατότητες για διαδρομές έξω από την άσφαλτο στις παραλίες και τα βουνά, πρόκειται τελικά για πραγματική ευκαιρία.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.dacia.gr


  UP