ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia Picanto 1.0 - Toyota Aygo 1.0

Μικρόκοσμος         ..:: Σαββάτο, 27 Ιανουαρίου 2018 ::..

Το νέο Picanto της Kia προσφέρεται και με τον 1000άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα, γεγονός που το φέρνει απευθείας αντιμέτωπο με μία κραταιά δύναμη των μίνι αυτοκινήτων πόλης, το αειθαλές Toyota Aygo

Η οικονομική κρίση τα έφερε μεμιάς στην επιφάνεια. Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν και συχνά καλούνται μάλιστα να ικανοποιήσουν ακόμη και ανάγκες που εξ ορισμού δεν σκόπευαν να αναλάβουν. Ο λόγος για τα μίνι αυτοκίνητα πόλης, που ενίοτε τα βλέπεις στη χώρα μας στη δεξιά πλευρά του αυτοκινητόδρομου, παραδόξως φορτωμένα, να μεταφέρουν στο εσωτερικό τους οικογένειες... Με αφορμή την έλευση του Picanto λοιπόν, το ρίχνουμε απευθείας στα βαθιά, στα... δόντια του Aygo.

Εσωτερικά
Στο Aygo έχουμε εικόνα παιδικού δωματίου με δυνατότητα προσωπικής διαμόρφωσης, αφού περισσότερα από 10 μέρη εντός-εκτός μπορούν να αντικατασταθούν από άλλα διαφορετικής απόχρωσης, δημιουργώντας αντιθέσεις. Το νεανικό περιβάλλον λειτουργεί ενθαρρυντικά στο να περνάς αρκετές ώρες εντός. Η ποιότητα συναρμολόγησης αναμενόμενα καλή, αν και η ηλικία δεν κρύβεται πλέον, τα πλαστικά σκληρά όπως σε όλη την κατηγορία, η εργονομία εύκολη και οι χώροι μικροαντικειμένων ικανοποιητικοί. Η κατανομή των χώρων στις δυο σειρές, χαρακτηρίζεται πάλι άνιση. Εμπρός κάθεσαι με άνεση ακόμα και αν οι διαστάσεις σου ξεφεύγουν από το λεγόμενο μέσο όρο, πίσω όσο πιο μικρόσωμος είσαι τόσο καλύτερα για σένα, ειδάλλως κεφάλι και γόνατα θα στριμωχτούν. Έχουμε όμως ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο θεωρητικά πάντα, θα καλύψει τα περισσότερα χιλιόμετρά του βίου του με δύο επιβάτες, ενώ αντίστοιχα πίσω, τις περισσότερες φορές φιλοξενούνται παιδιά. Ο χώρος αποσκευών (168 λίτρα), είναι μικρός, ενώ και το σχήμα του δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό, μάλιστα με ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Το Picanto από την πλευρά του, είναι πραγματικό τετραθέσιο και 4 ενήλικες μπορούν να χωρέσουν σ' αυτό με... την κανονική έννοια. Είναι όντως πιο ευρύχωρο στο πίσω κάθισμα από το Aygo, λόγω σχήματος οροφής, αλλά και καλύτερης εκμετάλλευσης χωροταξικά. Ο χώρος αποσκευών είναι κορυφαίος για το μέγεθος του αυτοκινήτου και χωράει πολύ περισσότερα από τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, φτάνοντας τα 255 λίτρα. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι επίσης καλή, όπως και η γενική εργονομία. Στον τομέα της ποιότητας το Kia δείχνει ακόμα πιο προσεγμένο από το Toyota, όντας νεότερο και χωρίς γυμνό μέταλλο στην καμπίνα. Το Aygo κοστίζει από 10.510 ευρώ (10.170 το 3θυρο) και στη βασική έκδοση περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, 6 αερόσακοι, ESP με hill holder, κλιματισμός, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux. Αντίστοιχα, οι τιμές για το Picanto ξεκινούν από τα 10.290 ευρώ, μ' ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα και ηχοσύστημα.
Το εσωτερικό στο Aygo είναι πιο αντικομφορμιστικό, ενώ το αντίστοιχο του Picanto πιο ευρύχωρο και σύγχρονο συνολικά
Κινητήρες-κιβώτια
Ο κινητήρας του Aygo αποδίδει 69 ίππους και 9,7 kgm στις 4.300 σ.α.λ. εκ των οποίων τα 8,7 είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι σχετικά καλές, μπορεί να μην κλέβουν εντυπώσεις, ωστόσο, μεγαλύτερη σημασία δόθηκε στη μείωση της κατανάλωσης. Στην πράξη και πάλι παράγει θόρυβο, το χαρακτηριστικό γρύλισμα των τριών κυλίνδρων. Το σύνολο του ενός λίτρου παρουσιάζεται εύστροφο και ζωντανό, αλλά οι μακριές σχέσεις με στόχο την χαμηλή κατανάλωση (6,7 λίτρα στα 100 χλμ.), δεν αναδεικνύουν τη ζωντάνια του. Δεν δυσκολεύεται βέβαια να κινεί σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα του Aygo, αλλά αν θέλεις μέσα στην πόλη άμεση απόκριση πρέπει να καταφύγεις στο πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο με την αραιή κλιμάκωση και την παρωχημένη αίσθηση. Η βασική έκδοση του ενός λίτρου του Picanto αποδίδει 67 ίππους και 9,8 kgm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Η 3κύλινδρη διάταξη του συνόλου γίνεται αντιληπτή από τη χαρακτηριστική δόνηση ακόμη και στο ρελαντί, ωστόσο δεν ενοχλεί, ενώ συγκριτικά με το σύνολο του Aygo σαφώς δείχνει πιο νέα, με λιγότερη βαβούρα. Λειτουργεί αποτελεσματικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, με αρκετή ελαστικότητα ώστε να προσφέρει καλές επιδόσεις και να κινεί με αξιοπρέπεια το αμάξωμα. Μόνο με πλήρες φορτίο (τέσσερις επιβάτες) γίνεται αντιληπτή η σχετικά μικρή ιπποδύναμη, που ωστόσο θα καλύψει τις ανάγκες όποιου δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις και κινείται ως επί το πλείστων εντός των τειχών. Δείχνει πιο ζωντανός από τον αντίστοιχο του Aygo λόγω και των πιο κοντών σχέσεων στην κλιμάκωση του κιβωτίου των 5 ταχυτήτων. Ισοπαλία στην κατανάλωση, καλύτερο κιβώτιο ταχυτήτων για το Picanto.

Οδηγώντας
Και τα δυο κινούνται με ασφάλεια και χάρη στους στενούς δρόμους της πόλης, ενώ δεν αποχωρίζονται σε καμία περίπτωση την αίσθηση μικρού προσιτού αυτοκινήτου με "basic" χαρακτήρα έξω από αυτή. Η μέτρια κύλιση, μαζί με την (βασική) απόσβεση στους κακοστρωμένους δρόμους δεν σου αφήνουν περιθώρια να τα χρησιμοποιήσεις κατά κόρον σε μεγαλύτερες διαδρομές έξω από την πόλη. Βέβαια, το Picanto ως νεότερο από τα δυο, είναι αλήθεια πως εμφανίζει μια πιο σύγχρονη συγκριτικά οδική εικόνα με μεγαλύτερη ακαμψία από το πλαίσιο και συνολική άνεση προς τους επιβάτες. Κανένα από τα δυο δεν είναι σπορτίφ, όπως επίσης κανένα δεν θα σε κάνει να το θυμάσαι μετά από τη συγκεκριμένη χρήση για την οποία το επέλεξες. Αμφότερα ποντάρουν στην άνεση σε επίπεδο ανάρτησης, κάτι που θα εκτιμήσεις εντός των τειχών, ενώ και τα συστήματα διεύθυνσης ολοκληρώνουν διαδικαστικά το έργο τους. Πάντως στις στροφές διατηρούν την προεπιλεγμένη πορεία, με το Aygo να εμφανίζει ταχύτερα τάσεις υποστροφής στην υπερβολή. Συνολικά, το Picanto προηγείται με βραχεία κεφαλή σε ό,τι αφορά στη συμπεριφορά στο δρόμο, κάτι φυσικά που το οφείλει ξεκάθαρα στη μικρότερη ηλικία του...
Ίδια (αστική) γεύση στο δρόμο, με τις λεπτομέρειες να γέρνουν τη ζυγαριά στην πλευρά του Picanto
Συμπέρασμα
Το Picanto, πιο φρέσκο χρονικά, προηγείται ελαφρώς στη συνολική αξιολόγηση. Τα σχεδόν τρία χρόνια που τα χωρίζουν είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την έκβαση σε κάθε τομέα ξεχωριστά. Προβάδισμα που δεν χάνει ούτε όταν έρχεται η ώρα του ταμείου, σημαντικό στοιχείο σ' αυτήν την κατηγορία.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ PICANTO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρους
- Τιμή-εξοπλισμό
ΤΟ AYGO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- «Βαρύτερο» όνομα

  UP