ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mercedes CLA - 180d

Εντυπώσεις και ουσία         ..:: Τετάρτη, 16 Αυγούστου 2017 ::..

Με μια πολύ προσεκτική -και περιορισμένη- σχεδιαστική ανανέωση, ώστε να μην αλλοιωθεί η εξαιρετική αισθητική του, το μικρομεσαίο κουπέ της Mercedes εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο όμορφα 4θυρα αυτοκίνητα της αγοράς, προσφέροντας ταυτόχρονα ποιότητα, ασφάλεια και λειτουργικότητα, αλλά και μεγάλη οικονομία στη χρήση, χάρη στον πολύ καλό μικρό ντίζελ

Η Mercedes έχει κάνει τα τελευταία χρόνια μια τεράστια προσπάθεια αναθεώρησης της σχεδίασης των αυτοκινήτων της, ιδιαίτερα στις μικρότερες κατηγορίες, έτσι ώστε να είναι αυτά ελκυστικά στις νεότερες ηλικίες, τις οποίες προσπαθεί δυναμικά να προσελκύσει. Το αποτέλεσμα είναι όντως εντυπωσιακό, με μερικά αυτοκίνητα που πραγματικά ξεχωρίζουν με την αισθητική τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η CLA, το μικρομεσαίο 4θυρο κουπέ που επέκτεινε στις μικρότερες κατηγορίες τη φιλοσοφία της CLS, συνδυάζοντας την αισθητική των κουπέ με οικογενειακή λειτουργικότητα και χώρους. Μόνο που όταν έχεις ένα τόσο εξαιρετικό αισθητικό αποτέλεσμα, το οποίο μάλιστα στην περίπτωση της CLA συνδυάστηκε και με την επίτευξη του κορυφαίου στον κόσμο συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx (από 0,23), είναι πολύ δύσκολο μετά να κάνεις την -καθιερωμένη στις μέρες μας- ανανέωση στο μέσο του χρόνου ζωής του μοντέλου. Γιατί κινδυνεύεις περισσότερο να το χαλάσεις παρά να το βελτιώσεις! Δυστυχώς το κοινό έχει κακομάθει και αυτή η ανανέωση είναι πλέον επιβεβλημένη για κάθε μοντέλο, απλώς η Mercedes στη συγκεκριμένη περίπτωση έκανε μία ανανέωση τόσο περιορισμένη, που χρειάζεται... προσπάθεια για να την εντοπίσεις (με την πιο βασική επέμβαση να γίνεται στους... προφυλακτήρες)! Ευτυχώς, γιατί έτσι το εξαιρετικό αισθητικό αποτέλεσμά διατηρήθηκε και το αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι κατά τη γνώμη μας ένα από τα πιο όμορφα 4θυρα που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Εσωτερικό
Βασισμένη στο δάπεδο της A-Class, η CLA είναι μεγαλύτερη σε εξωτερικές διαστάσεις, ώστε να αυξηθεί ο χώρος αποσκευών (στοιχείο σημαντικό στα 4θυρα κουπέ, που συνδυάζουν τη σπορ εμφάνιση με την οικογενειακή λειτουργικότητα) και να διευκολυνθεί η σχεδίαση του πίσω μέρους με τρόπο που να συνδυάζει την κουπέ γραμμή με επαρκές εσωτερικό ύψος. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αντίστοιχοι, δηλαδή απολύτως επαρκείς για 4 άτομα (χωρίς να είναι και οι κορυφαίοι της κατηγορίας, λόγω και του σχήματος του αυτοκινήτου, που όπως και στην A-Class πίσω δεν έχει πολύ «αέρα» πάνω από τα κεφάλια). Ο χώρος αποσκευών, όμως, της CLA είναι σημαντικά μεγαλύτερος, παραπέμποντας στη μεσαία κατηγορία με τα 471 λίτρα του, 130 περισσότερα από αυτόν της A-Class. Έτσι η CLA μπορεί να ανταποκριθεί με απόλυτη επιτυχία στο ρόλο της ως οικογενειακού αυτοκινήτου.

Για την ποιότητα κατασκευής φυσικά δεν τίθεται θέμα, είναι κορυφαία και θυμίζει ανά πάσα στιγμή ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με σήμα το αστέρι! Πολύ καλή είναι επίσης και η εργονομία του αυτοκινήτου, με μία θέση οδήγησης που προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτείς με ακρίβεια. Το μόνο πράγμα για το οποίο μπορούμε να κάνουμε κάποια κριτική, είναι το γεγονός ότι οι χώροι για μικροαντικείμενα δεν είναι σπουδαίοι, ιδιαίτερα οι ανοιχτοί, που είναι λίγοι. Η τιμή της βασικής έκδοση ντίζελ 180d ξεκινάει από 32.600 ευρώ, με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης για επικείμενη σύγκρουση και αυτόματου φρεναρίσματος (Active Brake Assist), σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής (Attention Assist), ενεργό καπό για προστασία πεζών, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, cruise control, ραδιο-CD με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Μοναδική ουσιαστική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Εργονομικά και ποιοτικά άρτιο, το εσωτερικό προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 άτομα
Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστός μας ήδη από τα άλλα μικρομεσαία μοντέλα της εταιρείας, ο πετρελαιοκινητήρας της CLA 180d είναι ο 1.5 των 109 ίππων, που προέρχεται από τη συνεργασία της Mercedes με την Renault. Ένας από τους κορυφαίους μικρούς ντίζελ της αγοράς, που δεν είναι ίσως ο πιο αθόρυβος (ευτυχώς η ηχομόνωση του αυτοκινήτου είναι καλή), αλλά έχει επαρκέστατη δύναμη και πολύ καλή ροπή, είναι εύστροφος για ντίζελ και τελικά κινεί πολύ άνετα το αυτοκίνητο, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις (η Mercedes αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χμ./ώρα σε 11,6'') και ασφαλή προσπεράσματα. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας αυτός ο κινητήρας συνδυαζόταν εξαιρετικά με ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων, λύση που εξασφαλίζει γρήγορες αλλαγές και σωστή διαχείριση της ροπής χάρη στο μεγάλο αριθμό των σχέσεων. Η εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση έρχεται λοιπόν απολύτως φυσιολογικά, με τιμές που μπορεί να πλησιάσουν ακόμα και τα 7 λίτρα/100 χλμ. στις αστικές συνθήκες και να πέσουν κάτω και από τα 6 στον ανοιχτό δρόμο.

Οδηγώντας
Όπως και η A-Class, έτσι και η (επίσης προσθιοκίνητη) CLA έχει εξαιρετική οδική συμπεριφορά, δείχνοντας ότι η Mercedes έχει πλέον πολύ καλή τεχνογνωσία στην μπροστινή κίνηση. Το αυτοκίνητο έχει πολύ καλό κράτημα και πρόσφυση υψηλού επιπέδου, που σπάνια ζητάει την επέμβαση του (πολύ καλού) ESP, είναι εντελώς ουδέτερο σε συμπεριφορά, δεν υποστρέφει υπερβολικά ούτε εύκολα, δεν έχει τάση να «γυρίζει» αν αφήσεις το γκάζι και γενικά έχει μία «ακρίβεια» στη συμπεριφορά του, που δεν τη χάνει όσο κι αν την πιέσεις. Το τιμόνι έχει πολύ ικανοποιητική αίσθηση αλλά όχι σπουδαία επαναφορά (αν και καλύτερη από αυτήν των μεγαλύτερων Mercedes με την πίσω κίνηση), ενώ τα φρένα είναι, όπως σε όλες τις Mercedes, εξαιρετικά. Όσο για την άνεση, δεν βρίσκεται στα κορυφαία επίπεδα που προσφέρουν οι μεγαλύτερες Mercedes, αν και η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, γιατί έχει πιο «ξερές» αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες απ' ότι έχουμε συνηθίσει με τα αυτοκίνητα της Mercedes. Ένα φαινόμενο που είναι ακόμα πιο έντονο αν πάρει κανείς το αυτοκίνητο με τους έξτρα τροχούς των 18 ιντσών, που συνδυάζονται με λάστιχα χαμηλού προφίλ, τα οποία είναι πιο άκαμπτα και απορροφούν ακόμα λιγότερο τις ανωμαλίες του δρόμου.
YΠEP
- Κορυφαία αεροδυναμική
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Χώρος αποσκευών
- Κατανάλωση
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μέτριοι χώροι για μικροπράγματα
- Λιγότερο καλή άνεση από τις μεγαλύτερες Mercedes
Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι πολύ καλή και ο μικρός ντίζελ προσφέρει επαρκείς επιδόσεις και εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση
Συμπέρασμα
Με ελάχιστες διαφορές μετά την ανανέωσή της, η CLA πιστεύουμε ότι εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο κομψά αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Χωρίς μάλιστα αυτή η υψηλή αισθητική αξία να επιτυγχάνεται σε βάρος της λειτουργικότητας, αφού το αυτοκίνητο προσφέρει χώρους που καλύπτουν άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας, σε συνδυασμό πάντα και με την ποιότητα και την ασφάλεια που περιμένει κανείς από μία Mercedes. Στη συγκεκριμένη έκδοση προσφέρει επιπλέον και εξαιρετική οικονομία στη χρήση, με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση από τον εξαιρετικό μικρό ντίζελ και χαμηλό τεκμήριο λόγω περιορισμένου κυβισμού.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP