ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 308 - GTI

Βαθιά υπόκλιση         ..:: Σαββάτο, 04 Μαρτίου 2017 ::..

Βαθιά υπόκλιση σ' ένα σύγχρονο απαύγασμα της σπορ τεχνογνωσίας αλλά και τεχνολογίας, από μια εταιρεία η οποία είθισται να επιδεικνύει πόσο μπορεί να «φτιάχνει» τον οδηγό, ακόμη και σε χαλεπούς (οδηγικούς) καιρούς...

Ακόμη και με το φόρτο εργασίας να σου έχει μετατρέψει πολλές φορές τον εγκέφαλο σε... κουνουπίδι, η απάντηση στην ερώτηση: «Γιάννη έχουμε για δοκιμή το 308 GTI, ναι αυτό με τους 272 ίππους, έχεις χρόνο να το αναλάβεις;» δεν μπορεί να είναι διαφορετική. «Ακόμη κι αν δεν έχω, θα βρω»! Ίσως αυτή να είναι και η αναψυχή του... εγκεφάλου. Η συνάντηση ενδιαφέρουσα όπως αναμενόταν. Ο διπλός χρωματισμός συνδυασμός (κόκκινο εμπρός-μαύρο πίσω), μαζί με τους τεράστιους τροχούς και την χαμηλωμένη ανάρτηση δεν περνούν απαρατήρητα σχεδόν πουθενά. Είναι τόσο επιτηδευμένη η εμφάνιση του GTI, χωρίς να είναι κραυγαλέα, που απευθείας μπαίνεις στο νόημα και φυσικά γουστάρεις να την απαθανατίζεις στο νου σου.

Εσωτερικό
Είσοδος, η μίνιμαλ προσέγγιση μαγνητίζει αμέσως το ενδιαφέρον. Αναζητώντας τις διαφορές από τα συμβατικά 308, σημειώνουμε τα πολύ αποτελεσματικά καθίσματα τύπου μπάκετ, τις απανταχού παρούσες κόκκινες ραφές, τον πίνακα οργάνων ο οποίος ενίοτε αποκτά και κόκκινη απόχρωση, την αλουμινένια λαβή του επιλογέα, αλλά και το μικρό τιμόνι-φετίχ. Οι χώροι ως γνωστό δεν ξεχωρίζουν στο 308 (αλλά και δεν απογοητεύουν), σε αντίθεση με τον χώρο αποσκευών των 420 λίτρων που είναι μεγάλος. Η εργονομία στην αρχή είναι δεδομένο πως θα σε παιδέψει λίγο, αφού όλα γίνονται μέσω της οθόνης αφής, ωστόσο σύντομα θα εξοικειωθείς. Σε ότι αφορά στην ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα, αμφότερα χτυπούν κορυφή χωρίς περιστροφές. Το 308 GTI στοιχίζει 41.000 ευρώ και διαθέτει στον εξοπλισμό του τα πάντα. Όταν λέμε τα πάντα, το εννοούμε. Από αερόσακους και ηλεκτρονικά βοηθήματα, αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινες επενδύσεις, μέχρι Torsen διαφορικό, 19άρες αλουμινένιες ζάντες, σπορ ανάρτηση και πολλά άλλα...
Ποιοτικό, σύγχρονο και ικανοποιητικά ευρύχωρο εσωτερικό, με τις σπορ αναφορές να δίνουν το «παρών»
Κινητήρας-κιβώτιο
Με 170 ίππους στο λίτρο, ο 1.6 THP της Peugeot είναι ο ισχυρότερος 1.600άρης που έχει περάσει ποτέ στην παραγωγή. Η απόδοσή του αγγίζει τους 272 τουρμπάτους ίππους. Ο λέων βρυχάται κυριολεκτικά... Τι κρύβεται αλήθεια πίσω από αυτά τα ομολογουμένως εξωπραγματικά νούμερα, μόλις από 1,6 λίτρα; Το σύνολο διαθέτει μεταξύ άλλων άμεσο ψεκασμό, twin scroll turbo, σφυρήλατα αλουμινένια πιστόνια με διπλό κύκλωμα λίπανσης, ατσάλινη πολλαπλή εξαγωγής, η οποία είναι ικανή να σηκώσει έως και 1.000 βαθμούς Κελσίου, αλλά φυσικά και μια εξολοκλήρου νέα εξάτμιση. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας εδράζεται επάνω σε σφιχτές βάσεις, ενώ παράλληλα οι άξονες με τα γρανάζια του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων έχουν υποστεί θερμοχημική κατεργασία, προκειμένου να δείχνουν ανοχή στους 272 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., αλλά και τα 33,6 kgm από τις 1.900 έως τις 5.000 σ.α.λ.

Πώς μεταφράζονται όλα τα παραπάνω στην πράξη; Με μια ατίθαση κλοτσιά όταν ο ανάποδος δείκτης στο στροφόμετρο σημαδέψει τις 2.200 σ.α.λ. Τότε είναι που η πλάτη σου κολλάει στο κάθισμα, τα χέρια σου υποσυνείδητα σφίγγουν το μικρό σε διάμετρο τιμόνι, ο ήχος συνεπαίρνει τα αυτιά σου και η ευχαρίστηση χτυπά κυριολεκτικά κόκκινο. Υπάρχει και πρόγραμμα «Sport» το οποίο κάνει ακόμη πιο πολεμικό τον ήχο αλλά και την απόκριση. Αρωγός στην παραπάνω πανδαισία αποτελεί και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τη σφιχτή κλιμάκωση, που σε βάζει στο κλίμα μεμιάς, όντας εύχρηστο σε κούμπωμα. Σημειώστε, μόλις 6'' για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση και 250 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας... Ξεχάσαμε κάτι; Α ναι, θα πιει ποσότητες αμόλυβδης βενζίνης αναλογικά με τις δυνατότητες του. Στη λογική γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ., στη λύσσα και στην παράνοια εύκολα θα δεις 16άρια...

Οδηγώντας
Σε επίπεδο στησίματος ξεκινάμε με τα αναγνωριστικά πρώτα. Έχουμε και λέμε: οι αντιστρεπτικές έχουν παχύνει, η ανάρτηση έχει χαμηλώσει κατά 11χιλιοστά και η συνολική γεωμετρία υιοθετεί πλέον αρνητικότερο κάμπερ και πιο στιβαρά σινεμπλόκ, όπως επίσης στην ίδια διάθεση βρίσκονται και τα ψαλίδια, τα αμορτισέρ και τα ελατήρια. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το 308 GTI ένα φόρεσε και ένα Τόρσεν μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα, προκειμένου να διαχειριστεί τη μεγάλη ροπή μόνο στους μπροστινούς τροχούς. Εφορμάς, λοιπόν, εκστασιασμένος εκ πρώτης από αυτό το εκπληκτικό μοτέρ, το οποίο δεν σε αφήνει να ηρεμήσεις. Τις ευθείες τις καταπίνεις χωρίς δεύτερη σκέψη, με τα αντικείμενα και τα τοπία τριγύρω σου να εναλλάσσονται με κινηματογραφική ταχύτητα. Στις στροφές σημαδεύεις με περιορισμένες κινήσεις στο μικροκαμωμένο τιμόνι και το αυτοκίνητο τις ακολουθεί πειθήνια, λες και ακούει το υποσυνείδητό σου. Παίρνεις φόρα και ορμάς στον επόμενο επαρχιακό. Το 308 GTI αναλογικά με τη δύναμή του δεν πρόκειται να σε αιφνιδιάσει, ούτε να βάλει άτσαλα τη μούρη εντός στροφής. Τα ελαστικά διάστασης 235/35-19 παραμένουν βιδωμένα στην άσφαλτο και αρνούνται να βγάλουν ακόμη και ηχητική δυσφορία! Τα δικά σου όρια ενδέχεται να εξαντληθούν, του 308 GTI μάλλον όχι... Σαφώς η άνεση δεν είναι καν το δεύτερο ή το τρίτο ζητούμενο εδώ, οπότε μην κρίνεις αυστηρά, με λίγη προσοχή στο απαράδεκτο ελληνικό δίκτυο θα τη βγάλεις καθαρή... Τιμόνι, φρένα, ανάρτηση, τοποθετούν το γρήγορο Peugeot σε μια δική του κλάση.
YΠEP
- Ανόθευτος σπορ χαρακτήρας
- Επιδόσεις
- Συνολική αίσθηση
- Απόλυτη συμπεριφορά
- Ήχος
- Εξοπλισμός
KATA
- Τιμή
- Οι αναπόφευκτοι συμβιβασμοί της ειδικής έκδοσης
Εκπλήσσεσαι από το πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί, αρκεί το οδόστρωμα να έχει στοιχειωδώς ικανό συντελεστή τριβής
Συμπέρασμα
Το απόλυτο σπορ GTI είναι εδώ! Ένα ειδικό αυτοκίνητο, το οποίο ξεκάθαρα φτιάχτηκε για να αποδείξει πως οι τεχνικοί της Peugeot κατέχουν ακόμη την τέχνη του τι εστί GTI. Χωρίς συμβιβασμούς, χωρίς μεν αλλά, χωρίς ανούσιες προτεραιότητες στη συνδεσιμότητα και στις θύρες USB. Το 308 GTI προφανώς είναι η μύγα μες στο γάλα σε ό,τι θα επακολουθήσει από εδώ κι εμπρός. Στο κατώφλι της ηλεκτροκίνησης ή, ακόμη χειρότερα, της μη οδήγησης (αυτόνομη οδήγηση). Δεν χωράει αμφιβολία πως αυτός ο λέων, με τις δυνατότητες και τα πειστικά καμώματά του, στρογγυλοκάθεται στην κορυφή των "hot hatch" και δύσκολα θα κουνηθεί από εκεί...
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP