ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

BMW X1 - sDrive 16d

Οικονομία στη χρήση αλλά όχι στα υπόλοιπα         ..:: Παρασκευή, 25 Μαϊου 2018 ::..

Αν και η τιμή της είναι πάνω από τις δυνατότητες του μέσου έλληνα αγοραστή, η X1 με το μικρό ντίζελ 1.5 έχει χαμηλό κόστος χρήσης χάρις στην περιορισμένη κατανάλωση και τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, προσφέροντας κατά τα άλλα όλα τα πλεονεκτήματα του μοντέλου σε λειτουργικότητα, ποιότητα, οδική συμπεριφορά και ασφάλεια

(1η δημοσίευση 4/3/17, συμπλήρωση με νέα στοιχεία 25/5/18) Η νέα γενιά των μικρών κινητήρων της BMW ήταν δώρο εξ ουρανού για την ελληνική αντιπροσωπεία, που της έδωσε τη δυνατότητα να προσφέρει ακόμα και σχετικά μεγάλα αυτοκίνητα σαν την X1 με κινητήρες περιορισμένου κυβισμού, αλλά όχι περιορισμένων δυνατοτήτων, που προστατεύουν τους ιδιοκτήτες τους από τις υπερβολικές επιβαρύνσεις του παράλογου ελληνικού φορολογικού συστήματος στα «κυβικά». Η νέα X1, που την έχουμε ήδη δοκιμάσει σε άλλες εκδόσεις με μεγαλύτερους κινητήρες, είναι ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου μεσαίων διαστάσεων (μήκος 4,44 μ.) που καλύπτει άνετα τις οικογενειακές μεταφορικές ανάγκες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση προσφέρεται με μπροστινή κίνηση, ανταποκρινόμενη στην προτίμηση μεγάλης μερίδας των καταναλωτών για αυτοκίνητα που «μοιάζουν με τζιπ» χωρίς απαραίτητα να έχουν σοβαρές εκτός δρόμου δυνατότητες, απαλλάσσοντάς τους από το πρόσθετο κόστος (και κατανάλωση καυσίμου) που θα συνεπαγόταν ένα σύστημα τετρακίνησης.

Εσωτερικό
Η νέα X1 είναι ψηλότερη κατά 53 χιλιοστά από την προηγούμενη κι έχει υπερυψωμένη θέση καθισμάτων κατά 36 χιλιοστά εμπρός και κατά 64 χιλιοστά πίσω (κάτι που βελτιώνει την εποπτεία του δρόμου για τον οδηγό και την ορατότητα προς τα έξω για τους πίσω επιβάτες). Η θέση οδήγησης είναι συνολικά πολύ καλή, αν και το τιμόνι έχει κάπως μικρό άνοιγμα ανάμεσα στη στεφάνη και τον «αφαλό» του, που μπορεί να κρύβει το επάνω ή το κάτω μέρος των οργάνων, ανάλογα με τη ρύθμισή του. Η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος πάντως είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, γεγονός που σημαίνει ότι παρά τις αρκετές ρυθμίσεις που προσφέρονται για κάθισμα τι τιμόνι, υπάρχει πιθανότητα για ορισμένους να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Θα παρατηρήσουμε, τέλος, ότι τα σκιάδια είναι κάπως μικρά με δεδομένο το ψηλό σημείο τοποθέτησής τους, με αποτέλεσμα ακόμα κι όταν τα κατεβάζεις εντελώς κάθετα, να αφήνουν ένα μικρό κενό κι όταν ο ήλιος είναι πολύ χαμηλά, να μη σε προστατεύουν 100%. Αισθητή βελτίωση υπάρχει στους χώρους, έτσι ώστε η νέα X1 να παίζει με μεγαλύτερη άνεση το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, αφού ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι αυξημένος. Χωρίς να είναι κορυφαίο σε ευρυχωρία, το αυτοκίνητο έχει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικα άτομα, ενώ σημαντική ήταν και η αύξηση του χώρου αποσκευών σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με την χωρητικότητα του να φτάνει πλέον στα 505 λίτρα.

Προαιρετικά προσφέρεται για το αυτοκίνητο και ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα, κάτι που βελτιώνει σημαντικά την ευελιξία διαμόρφωσης του εσωτερικού και κατανομής τον χώρο για επιβάτες και αποσκευές ανάλογα με τις ανάγκες της στιγμής. Η ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά πολύ υψηλού επιπέδου, όπως και η ηχομόνωση. Η τιμή της X1 16d sDrive ξεκινάει από 35.170 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο και από 39.599 ευρώ με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, συμπεριλαμβάνοντας και 5 χρόνια σέρβις ή 60.000 χλμ. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλήρες, με στάνταρ ESP, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα Start-Stop κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, λόγω της χρησιμοποίησης ελαστικών runflat. Και βεβαίως υπάρχει μια τεράστια λίστα έξτρα εξοπλισμού, που ανάλογα με τα χρήματα που είναι διατεθειμένος να ξοδέψει κανείς, μπορεί να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου σε επίπεδα πολυτελούς λιμουζίνας γοήτρου.
Το πολύ ποιοτικό εσωτερικό της νέας X1 προσφέρει επαρκείς χώρους για μια οικογένεια, καλή θέση οδήγησης και σωστή εργονομία
Κινητήρας-κιβώτιο
Η έκδοση 16d χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο ντίζελ της BMW, που έχει χωρητικότητα 1,5 λίτρου και ισχύ 116 ίππων. Πρόκειται για ένα κινητήρα που πρώτα απ' όλα εντυπωσιάζει με το χαμηλό επίπεδο κραδασμών και θορύβου σε σχέση με το τί θα περίμενε κανείς από την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του. Στην πράξη αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που δεν είναι μικρό, προσφέροντας ασφάλεια στα προσπεράσματα και συνολικά ικανοποιητικές επιδόσεις (η BMW αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,1''). Η συνεργασία του με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι πολύ καλή, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα και την οικονομική λειτουργία του. Θα σταματήσουμε λίγο στο εξαιρετικό κιβώτιο για το οποίο απαιτείται ξεχωριστή μνεία, γιατί είχαμε καιρό να οδηγήσουμε BMW με χειροκίνητο κιβώτιο και η X1 μας ξαναθύμισε ότι τα κιβώτια της βαυαρικής εταιρείας είναι κορυφαία σε αίσθηση και ακρίβεια.

Εξίσου καλή πάντως (ίσως και λίγο πιο αποτελεσματική λόγω τις μίας επιπλέον ταχύτητας) είναι η συνεργασία του κινητήρα με το επτάρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (το αυτοκίνητο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και στις δύο εκδόσεις, με τα δύο διαφορετικά κιβώτια), το οποίο πραγματοποιεί πολύ γρήγορα και πολύ ομαλά τις αλλαγές και φυσικά δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό για χειροκίνητες αλλαγές όταν το επιθυμεί. Η κατανάλωση στην πόλη είναι γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. και μπορεί να πέσει αρκετά κάτω από τα 7 στο ταξίδι (ανάλογα και με την ταχύτητα, γιατί στα κάθε είδους «τζιποειδή» η αεροδυναμική παίζει πολύ σημαντικότερο ρόλο από τα 110-120 χλμ./ώρα και πάνω σε σχέση με τα «συμβατικά» αυτοκίνητα, λόγω του σχήματός τους). Η κατανάλωση στα χέρια μας τα δύο διαφορετικά κιβώτια ήταν περίπου ίδια, ενδεχομένως όμως με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να μπορεί κανείς να πετύχει λίγο χαμηλότερη κατανάλωση με προσεκτική οδήγηση, λόγω της καλύτερης κατανομής του μεγαλύτερου αριθμού σχέσεων μετάδοσης (7 αντί για 6 του χειροκίνητου).

Οδηγώντας
Η προσθιοκίνητη X1 δεν μπορεί βεβαίως να έχει την ακρίβεια της συμπεριφοράς της τετρακίνητης όταν γλιστράει αρκετά ο δρόμος, συνολικά πάντως το αυτοκίνητο είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε οδική συμπεριφορά, με πολύ καλό κράτημα, εξαιρετικά φρένα και ελάχιστες ως ανύπαρκτες επεμβάσεις από το πολύ διακριτικό ESP, εξασφαλίζοντας ασφάλεια και μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση σε σχέση με τα περισσότερα «τζιποειδή». Βεβαίως γέρνει λίγο παραπάνω από μία 3άρα, λόγω του υπερυψωμένου πλαισίου του, αλλά ικανοποιεί απόλυτα με την ευθυβολία του και την άμεση απόκρισή του στις εντολές του οδηγού, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το πολύ καλό τιμόνι, που είναι ακριβέστατο, γρήγορο και με πολύ καλή αίσθηση. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18,3 εκ.) επιτρέπει επίσης να κινηθεί κανείς και σ' ένα στεγνό χωματόδρομο (ή να ανέβει σε ένα πεζοδρόμιο) χωρίς το φόβο να «βρει» από κάτω το αυτοκίνητο. Τέλος, σε ό,τι αφορά την άνεση, όπως συνήθως συμβαίνει με τις BMW, είναι ικανοποιητική αλλά όχι κορυφαία, καθώς ο σπορτίφ προσανατολισμός των αυτοκινήτων της απαιτεί κάπως πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και τα runflat λάστιχα με τα σκληρά πλαϊνά δε βοηθούν στην καλύτερη δυνατή απορρόφηση των απότομων ανωμαλιών του οδοστρώματος.
YΠEP
- Ζωντανός και οικονομικός ντίζελ μικρού κυβισμού
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ασφάλεια συνολικά
- Τιμόνι
- Κατανάλωση
- Ποιότητα
- Χώρος αποσκευών
- Χαμηλό τεκμήριο
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Σκιάδια που αφήνουν μεγαλύτερο κενό απ' ότι θα έπρεπε στην κάθετη θέση τους
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Ο τρικύλινδρος ντίζελ έχει επάρκεια σε δύναμη για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του αυτοκινήτου, το οποίο προσφέρει και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, από τις καλύτερες στην κατηγορία
Συμπέρασμα
Ας μη γελιόμαστε, ακόμα και με τον μικρότερο κινητήρα ντίζελ της γκάμας, η X1 είναι ένα αρκετά ακριβό αυτοκίνητο, που ξεφεύγει από τις δυνατότητές της μεγάλης πλειοψηφίας των ελλήνων καταναλωτών. Για όσους μπορούν να αντεπεξέλθουν στο κόστος αγοράς ενός premium αυτοκινήτου αυτής της κατηγορίας, είναι μια πολύ καλή λύση για οικογενειακό αυτοκίνητο στις ελληνικές συνθήκες, προσφέροντας καλούς χώρους σε «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις, οδική συμπεριφορά από τις κορυφαίες της κατηγορίας, υψηλή ποιότητα κατασκευής, πλήρη εξοπλισμό και φυσικά οικονομία στη χρήση λόγω της περιορισμένης κατανάλωσης και των χαμηλών τελών κυκλοφορίας. Χωρίς μάλιστα συμβιβασμούς στη δύναμη και τις επιδόσεις, που θα δημιουργούσαν αίσθηση ανασφάλειας και θα το έκαναν «βαρετό» στην οδήγηση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP