ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mini Countryman - Cooper SD all4

Ο πρωτοπόρος αντέχει ακόμα         ..:: Σαββάτο, 24 Δεκεμβρίου 2016 ::..

Το αυτοκίνητο με το οποίο η BMW πρόλαβε τον ανταγωνισμό στην πρόβλεψη της αυξημένης σημερινής ζήτησης για μικρά μοντέλα ελεύθερου χρόνου, εξακολουθεί να προσφέρει ένα πολύ καλό συνδυασμό του «χαρακτήρα Mini» (κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά και ποιότητα) και της λειτουργικότητας που προσφέρουν οι επαρκείς χώροι, με το πρόσθετο πλεονέκτημα της τετρακίνησης και όσων αυτή μπορεί να προσφέρει εντός και (εν μέρει) εκτός δρόμου

Στην πρώτη δοκιμή που είχαμε κάνει μετά την παρουσίαση του Countryman, στην «καλή» έκδοση Cooper S μάλιστα με την τετρακίνηση, το είχαμε χαρακτηρίσει ως «το καλύτερο Mini», με δεδομένο το συνδυασμό που προσέφερε ανάμεσα στις παραδοσιακές αξίες των Mini σε ξεχωριστό χαρακτήρα και οδικά χαρακτηριστικά και στη λειτουργικότητα που απαιτείται στην εποχή μας από τα μικρά αυτοκίνητα, τα οποία όλο και πιο συχνά παίζουν το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου του κατόχου τους. Τον ίδιο χαρακτηρισμό διατηρούμε και για το υπάρχον Countryman, η ανανέωση του οποίου άλλωστε ήταν αρκετά περιορισμένη σε σχέση με εκείνο το πολύ καλό αυτοκίνητο, κυρίως σε ό,τι αφορά την ηχομόνωση και όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που τονίζουν την ποιότητα του αυτοκινήτου και ενισχύουν τον premium χαρακτήρα του.

Εσωτερικό
Το Countryman δεν είναι φυσικά μεγάλο αυτοκίνητο και οι διαστάσεις του εξακολουθούν να το τοποθετούν στην κατηγορία των σούπερ μίνι, αλλά προσφέρει επαρκέστατους χώρους για 4 άτομα, ανάλογους μ' αυτούς που προσφέρει σήμερα ένα καλό σούπερ μίνι, ακόμα και για τους πίσω επιβάτες. Στην τετραθέσια διάταξη μάλιστα, τα ατομικά πίσω καθίσματα είναι συρόμενα, αυξάνοντας σημαντικά την ευελιξία διαμόρφωσης των χώρων του αυτοκινήτου. Ακόμα καλύτερος είναι ο χώρος αποσκευών, που με τα 350 λίτρα του θυμίζει μικρομεσαίο οικογενειακό χάτσμπακ, ανταποκρινόμενος έτσι απολύτως στο ρόλο που θέλει να παίξει το Countryman. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι απλώς επαρκείς. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, άρα κάποιοι μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η γενική εργονομία είναι καλή, με τις ιδιομορφίες των Mini που απαιτούν κάποια εξοικείωση, αλλά δεν δημιουργούν κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα. Αυτά που αποδείχθηκαν ανεπαρκή είναι τα σκιάδια, που είναι μικρά και αφήνουν κενά γύρω τους, κυρίως όμως αδυνατούν να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος των πλαϊνών παράθυρων, με αποτέλεσμα αν ο ήλιος είναι στο πλάι, να γίνεται ενοχλητικός σε μία μεγάλη διαδρομή.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ προσεγμένη και ανταποκρίνεται στον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου και την αυξημένη τιμή που αυτός συνεπάγεται. Αυτή η τιμή ξεκινάει από 34.697 ευρώ για την τετρακίνητη έκδοση Cooper SD (με το χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ ακόμα ακριβότερη βέβαια είναι μη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας). O στάνταρ εξοπλισμός είναι βέβαια πληρέστατός, περιλαμβάνοντας σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα Start/Stop, ραδιο-CD, ράγες οροφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, λόγω της χρησιμοποίησης ελαστικών runflat. Και βέβαια πρέπει κανείς να συνυπολογίζει ότι στην τιμή του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνεται και το πρόγραμμα MINI Service Inclusive, που παρέχει δωρεάν σέρβις για 5 χρόνια ή 60.000 χιλιόμετρα.
Οι χώροι στο εσωτερικό είναι επαρκείς για 4 άτομα και η ποιότητα κατασκευής και υλικών πολύ καλή
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Cooper SD κινείται από ένα 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα με 143 ίππους, που είναι προφανώς επαρκέστατος όχι απλώς για να κινήσει αξιοπρεπώς στο αυτοκίνητο και να προσφέρει ασφαλή προσπεράσματα, αλλά και για να κινηθεί αυτό αρκετά γρήγορα αν το θέλει οδηγός. Η επαρκής ισχύς και η μεγάλη ροπή του προσφέρουν καλές επιδόσεις, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να γίνεται σε 9,3'' (9,4'' με το αυτόματο κιβώτιο), σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυαζόταν με ένα αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, που είναι καλά κλιμακωμένο και γρήγορο στις αλλαγές, αλλά συμβάλλει βεβαίως και στην αύξηση της κατανάλωσης, που στην πόλη μπορεί να φτάσει και τα 10 λίτρα/100 χλμ. Κάτι που αντανακλάται και στις σχετικά αυξημένες εκπομπές CO2, που είναι αρκετά πάνω από 140 gr/km (156) και δεν επιτρέπουν την καθημερινή κίνηση του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας. Η αντίστοιχη τιμή της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο είναι μόνο 126 gr/km, κάτι που σημαίνει ότι και στον δακτύλιο μπαίνει, και αρκετά χαμηλότερη θα είναι η κατανάλωσή της. Στον αυτοκινητόδρομο βεβαίως, αν δεν κάνει ο οδηγός υπερβολές, η κατανάλωση πέφτει σημαντικά, ακόμα και κάτω από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Πολύ καλή είναι η συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (14,9 εκ.), που δημιουργεί ελαφρά αυξημένες κλίσεις σε σχέση με τις... μηδενικές του απλού Mini, το κάνει πιο «χαλαρό» στις συνεχείς στροφές σε ό,τι αφορά τουλάχιστον την αίσθηση που δίνει. Γιατί από την άλλη πλευρά υπάρχει η τετρακίνηση που αντισταθμίζει μια πιθανή επίδραση αυτών των ελαφρά αυξημένων κλίσεων στη τροχιά του αυτοκινήτου, που αποδεικνύεται Mini με τα όλα του, στρίβει με μεγάλη ακρίβεια, φεύγει με τα τέσσερα και απολύτως ελεγχόμενα όταν το πιέσεις, με το πολύ καλό ESP να επεμβαίνει μόνο όταν χρειάζεται πραγματικά. Γενικά, το μεγαλύτερο μήκος του Countryman σε σχέση με το 3θυρο Mini κάνει πιο προοδευτική τη συμπεριφορά του και λιγότερο απότομες τις αντιδράσεις του σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης.

Στην συνολικά πολύ καλή εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο συμβάλλουν και τα εξαιρετικά φρένα, αλλά και το πολύ καλό τιμόνι. Το σύστημα τετρακίνησης, με ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενο διαφορικό, υπό κανονικές συνθήκες στέλνει το 50% την ροπή στους πίσω τροχούς και, αν χρειαστεί λόγω των συνθηκών πρόσφυσης, το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει μέχρι και στο 100%. Φυσικά, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου είναι στοιχειώδεις. Το ύψος του άλλωστε από το έδαφος είναι μεν αυξημένο, όχι όμως όσο σ' ένα εκτός δρόμου, οπότε μπορείς να κινηθείς σ' ένα χωματόδρομο χωρίς άγχος, μπορείς να κινηθείς σ' ένα χιονισμένο δρόμο ή σε λίγη άμμο, αλλά μέχρις εκεί. Είναι ένα αυτοκίνητο που αυξάνει μεν την ευελιξία κινήσεων του κατόχου του, όχι όμως τόσο ώστε να θεωρείται «εκτός δρόμου». Όσον αφορά το θέμα της άνεσης, είναι μέτρια και το αυτοκίνητο περνάει αρκετά «ξερά» πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου, ειδικά τις εγκάρσιες, που δεν απομονώνονται αποτελεσματικά.
YΠEP
- Δυνατός κινητήρας ντίζελ
- Καλές επιδόσεις
- Oδική συμπεριφορά
- Tιμόνι
- Φρένα
- Τετρακίνηση που προσφέρει και κάποιες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου
- Χώρος αποσκευών
- Ποιότητα
- Δωρεάν σέρβις για 5 χρόνια
KATA
- Κατανάλωση στην πόλη
- Κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης
- Ανεπαρκή σκιάδια
- Μέτρια άνεση
- Αυξημένη τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
Η τετρακίνηση κάνει ακριβέστερη μία ήδη πολύ καλή οδική συμπεριφορά, ενώ ο δυνατός ντίζελ προσφέρει καλές επιδόσεις
Συμπέρασμα
Γνωρίζουμε ότι στις μέρες μας υπάρχουν πολλοί καταναλωτές που προτιμούν να αγοράζουν αυτοκίνητα που «μοιάζουν με τζιπ», χωρίς τετρακίνηση. Αλλά η δική μας άποψη είναι -και το έχουμε εκφράσει και στις προηγούμενες δοκιμές μας- ότι όποιος επιλέγει να αγοράσει αυτό το αυτοκίνητο (που είναι πολύ ενδιαφέρον, συνδυάζοντας «χαρακτήρα Mini» και λειτουργικότητα) είναι καλύτερο να πάρει την τετρακίνητη έκδοσή του, γιατί προσφέρει χειμώνα-καλοκαίρι και κάποιες επιπλέον δυνατότητες για την αξιοποίηση του αυξημένου ύψους του από το έδαφος. Πέρα απ' αυτό, ακριβώς επειδή μιλάμε για Mini, με την οδική συμπεριφορά να παίζει σημαντικό ρόλο ως κριτήριο επιλογής, η τετρακίνητη έκδοση είναι προφανώς προτιμότερη γιατί βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου στην άσφαλτο και τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Σε ό,τι αφορά το αυτόματο κιβώτιο, εμείς θα διαλέγαμε το χειροκίνητο (άλλωστε το γκρουπ BMW διαθέτει εξαιρετικά χειροκίνητα κιβώτια), γιατί μειώνει σημαντικά την κατανάλωση και ταυτόχρονα μειώνει και την τιμή του αυτοκινήτου, αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας, που εξαρτώνται από τις εκπομπές CO2.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mini.com.gr


  UP