ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Dacia Duster - 1.5 dCi 4x4

Τιμιότητα και ευσυνειδησία         ..:: Σαββάτο, 08 Οκτωβρίου 2016 ::..

Μετά την εφαρμογή των προδιαγραφών Euro 6 για τους κινητήρες, ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον αποκτά το τετρακίνητο Duster με τον ντίζελ των 1,5 λίτρων κάτω από το καπό, συνδυάζοντας τώρα με μεγαλύτερη επιτυχία τη χαμηλή κατανάλωση με την πολιτισμένη λειτουργία

Κάποτε ήταν σε πρώτη ζήτηση τα Niva και τα Jimny, αν σώνει και καλά ήθελες να αποκτήσεις ένα μικρό τετρακίνητο εργαλείο χαμηλού κόστους που δεν σε ένοιαζε πού θα το αφήσεις, αν στο γρατσουνίσουν κ.ο.κ. Το αγόραζες και ήξερες τί να περιμένεις. Στην εθνική μέχρι τον χωματόδρομο αγανακτούσες, ανύπαρκτη άνεση, αρκετός θόρυβος, ανάρτηση για κατσάβραχα, καμία σχέση με τα πολιτισμένα SUV που κατέκλυσαν αργότερα την αγορά. Σήμερα, αν διαθέτεις λίγα χρήματα (αναλογικά με τα κόστη των τετρακίνητων πάντα) και επιμένεις στην τετρακίνηση, μια πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή είναι το Duster. Σαφώς και δεν έχει καμία σχέση με την πρωτόλεια υπόσταση των παραπάνω οχημάτων εκτός δρόμου, ανήκει στα οχήματα που αποκαλούμε «ελεύθερου χρόνου» και υιοθετεί συνήθειες και ανέσεις κανονικού επιβατικού.

Εσωτερικό
Εστιάζει στην ουσία και λιγότερο στο «φαίνεσθαι». Το ανανεωμένο εσωτερικό σε πείθει, μια και ακολουθεί τον σαφή προσανατολισμό ενός εκδρομικού χαρακτήρα. Δεν είναι κορυφαίο ποιοτικά, δεν διαθέτει κάτι κραυγαλέο, αλλά η συναρμογή των σκληρών πλαστικών τμημάτων είναι ικανοποιητική, ενώ παράλληλα υπάρχουν και οι κατάλληλες αποθηκευτικές θήκες, τόσο στις πόρτες, όσο και ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Εργονομικό λάθος παραμένει κατά τη γνώμη μας η κόρνα στον αριστερό διακόπτη που ευθύνεται για την λειτουργία των φλας (γαλλική κληρονομιά από τη «μαμά» Renault), ενώ εμείς θα προτιμούσαμε και μια λιγότερο κάθετη κεντρική κονσόλα, ώστε να ξεχωρίζεις τους χαμηλά τοποθετημένους περιστροφικούς διακόπτες αλλά και την οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Η συγκεκριμένη οθόνη έχει καλά χαρακτηριστικά στη θεωρία, είναι όμως λίγο δύσχρηστη στην πράξη, με την χειροκίνητη λειτουργία του ραδιοφώνου να την αναζητούμε ακόμη!

Τέσσερις ενήλικες θα μετακινηθούν χωρίς προβλήματα και με αρκετό χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, ενώ ένας πέμπτος επιβάτης δε θα νιώσει ιδιαίτερα στριμωγμένος. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 475 λίτρα, πολύ καλή για την κατηγορία, η οποία φτάνει έως τα 1.636 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Μόνη παρατήρηση το ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Το Duster καλύπτει όλες τις βασικές ανάγκες του χρήστη, χωρίς να εντυπωσιάζει, αλλά και χωρίς να υπάρχει κάτι που του λείπει ουσιαστικά. Η πρώτη έκδοση ξεκινάει από τις 19.790 ευρώ και ο εξοπλισμός της είναι ικανοποιητικός, διαθέτοντας μετωπικούς αερόσακους, πλευρικούς αερόσακους κεφαλής-θώρακος εμπρός, ESP, κλιματισμό, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, τις περισσότερες σύγχρονες ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς ομίχλης, ράγες οροφής, κ.α.
Γενναίοι χώροι στην καμπίνα, αποδεκτό περιβάλλον, παρά τα σκληρά πλαστικά και την παρωχημένη εργονομία
Κινητήρας-κιβώτιο
Δοκιμασμένη «λίρα εκατό» αποτελεί ο ντίζελ κινητήρας του 1,5 λίτρου για το τετρακίνητο της Dacia. Ο πετρελαιοκινητήρας της Renault, ο 1.5 dCi προδιαγραφών Euro 6 διατήρησε την ονομαστική ισχύ των 110 ίππων στις 4.000 σ.α.λ., ωστόσο αύξησε ευεργετικά την ροπή του κατά 2,5 σχεδόν χιλιογραμμόμετρα (26,4 στις 1.750 σ.α.λ.), ενώ έριξε και τις εκπομπές CO2 από τα 135 στα 123 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Στο επίπεδο της κατανάλωσης το τετρακίνητο Duster με τον ντίζελ κινητήρα έκαψε γύρω στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες κίνησης. Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του το σύνολο είναι ελαστικό και διαθέτει αυτό το «γλυκό» τράβηγμα από χαμηλά που δεν απαιτεί πολλές αλλαγές στο καλό κιβώτιο των έξι σχέσεων με την κοντή κλιμάκωση. Ίσως μια μακρύτερη έκτη να βοηθούσε σε ένα ακόμη πιο άνετο ταξίδι, αλλά είπαμε, αλλού κρύβονται οι χάρες του Dacia. Παράλληλα, δεν μπορείς να αγνοήσεις πως ο κινητήρας είναι σχετικά ήσυχος για τα δεδομένα των ντίζελ, πολιτισμένος στη λειτουργία του και εξασφαλίζει βελτιωμένες επιδόσεις εν κινήσει, σε σχέση με ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα στο Duster.

Οδηγώντας
Το Duster, όπως ήταν φυσικό, δεν ποντάρει σίγουρα σε κάποιο ελκυστικό οδηγικό ταμπεραμέντο στην άσφαλτο, ωστόσο, τα καταφέρνει καλά, χωρίς να ξεχωρίζει σε κάποιο τομέα. Στα πλαίσια του τετρακίνητου crossover χαμηλού κόστους άλλα είναι τα στοιχεία που σε ενδιαφέρουν εξ ορισμού και όχι το κατά πόσο θα συγκινηθείς πίσω από το βολάν. Μια δικαιολογημένη αδυναμία αποτελεί η αίσθηση (ή μάλλον η έλλειψη αίσθησης) στο σύστημα διεύθυνσης. Λόγω των εκτός δρόμου καταβολών της κατασκευής, η αίσθηση και η ακρίβεια για το πού στρέφονται ανά πάσα στιγμή οι τροχοί είναι μέτρια, ακόμη και στη θέση γύρω από την ευθεία. Το πλεονέκτημα ενός τέτοιου συστήματος διεύθυνσης στο "off road", μετατρέπεται αυτόματα σε μειονέκτημα στην άσφαλτο όταν επιθυμείς περισσότερη ακρίβεια στο χειρισμό. Κατά τα άλλα, έχουμε καλή πλευρική πρόσφυση τηρουμένων των αναλογιών, φιλική συμπεριφορά αλλά και εξαιρετική άνεση, με εφόδια σε ό,τι αφορά την τελευταία την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, που επιτρέπει κάποιες κλίσεις στις στροφές, όπως επίσης και το υψηλό προφίλ των ελαστικών που εξουδετερώνει κάθε ανωμαλία στο «ξεχαρβαλωμένο» ελληνικό οδικό δίκτυο, αλλά και πέρα από αυτό.

Με τα φρένα δεν αντιμετωπίσαμε πρόβλημα, παρ' ότι δεν ανήκουν στην κορυφή της κλάσης. Το Duster συνολικά δεν θα σε απογοητεύσει στο δρόμο, όταν ξέρεις τι περιμένεις και τι ζητάς από αυτό. Ο περιστροφικός διακόπτης της τετρακίνησης έχει τρεις θέσεις λειτουργίας: 2WD, Auto και Lock (κλείδωμα για κατανομή 50:50- μέχρι και τα 60 km/h). Σε δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις θα ανταποκριθεί, καθώς η τετρακίνηση, η κοντή 1η και η διαδρομή της ανάρτησης θα σε βοηθήσουν να ξεθαρρέψεις. Όλα αυτά μέχρι να δυσανασχετήσει ο συμπλέκτης, οπότε δεν πρέπει να πιέσεις άλλο κι εδώ παίζει το ρόλο της η έλλειψη ενός πίσω «μπλοκέ» διαφορικού. Εάν μάλιστα κλειδώσεις την τετρακίνηση κι εμπιστευτείς τα 21 εκατοστά απόστασης από το έδαφος αλλά και τις πολύ ικανές γωνίες προσέγγισης (29,3°), ράμπας (23°) και διαφυγής (34,9°), δεν θα κάνεις πίσω πουθενά και θα αφήσεις όλους εκείνους με τα ακριβά τζιποειδή να σε κοιτούν γεμάτοι απορία.
YΠEP
- Δυνατότητες εκτός δρόμου
- Κινητήρας
- Κατανάλωση
- Τιμή
- Σύγχρονη σχεδίαση
KATA
- Αίσθηση τιμονιού στην άσφαλτο
- Μέτρια ποιότητα υλικών εσωτερικού
Εάν γνωρίζεις καλά τι θέλεις, θα σε ανταμείψει και θα φτάσεις μακριά, σε πρώτο πλάνο η άνεση της ανάρτησης και οι εκτός δρόμου δυνατότητες
Συμπέρασμα
Το Duster 4x4 αποτελεί περίπτωση αυτοκινήτου που δημιουργεί ακραία συναισθήματα (είτε σ' αρέσει και το θέλεις, είτε το προσπερνάς), όπως άλλωστε όλα τα «ειδικά» αυτοκίνητα. Ακόμη κι αν ανήκεις όμως σε αυτούς που δεν το συμπαθούν, οφείλεις να παραδεχτείς πως είναι «μπάνικο» σε επίπεδο εικόνας για τα χρήματά του, πηγαίνει παντού, είναι ιδιαίτερα άνετο και κοστίζει κάτω από τις 20.000 ευρώ. Μήπως αυτά είναι αρκετά για να το δει κι ο αρνητικός με πιο θετική προδιάθεση;
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.dacia.gr


  UP