ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Volvo V60 Cross Country - D4

Η πιο κατάλληλη μορφή «crossover»         ..:: Σαββάτο, 30 Ιουλίου 2016 ::..
Η υπερυψωμένη έκδοση του V60 με τον δυνατό ντίζελ, είναι ίσως αυτή που ταιριάζει περισσότερο στον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου, προσφέροντας ποιότητα, λειτουργικότητα, ασφάλεια και επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση, ενώ υπάρχει και σε τετρακίνητη έκδοση, που ταιριάζει ακόμα καλύτερα στο ελληνικό περιβάλλον

Το μοντέλα Cross Country της Volvo αποτελούν κατά τη γνώμη μας μια πιο κατάλληλη και αυτοκινητικά πιο «τίμια» λύση σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα που «μοιάζουν με τζιπ» χωρίς να είναι (αφού έχουν κίνηση μόνο στους δύο τροχούς). Γιατί ικανοποιούν όσους αγοράζουν τέτοια αυτοκίνητα επιδιώκοντας μια πιο ψηλή θέση οδήγησης αλλά όχι εκτός δρόμου δυνατότητες, χωρίς τα μειονεκτήματα των αυξημένων κλίσεων και των σφιχτών αναρτήσεων που έχουν τα «τζιποειδή», ή την αισθητά χειρότερη αεροδυναμική (άρα και αυξημένη κατανάλωση) που συνεπάγεται το σχήμα των αυτοκινήτων που είναι ή μοιάζουν με «τζιπ». Ταυτόχρονα, προσφέροντας και τετρακίνητες εκδόσεις αυτών των αυτοκινήτων, η Volvo δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησης του αυξημένου ύψους των εκδόσεων Cross Country για κίνηση σε σχετικά εύκολες εκτός δρόμου διαδρομές (που καλύπτουν πάντως τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών), χιονισμένους δρόμους κλπ. Το V60 Cross Country αποτελεί ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα, αφού είναι στην ουσία ένα υπερυψωμένο V60, με απόσταση από το έδαφος αυξημένη κατά 6,5 εκατοστά.

Εσωτερικό
Το V60 αποτελεί τη στέισον έκδοση του S60, ένα αυτοκίνητο επομένως που κινείται ανάμεσα στη μεσαία και τη μεγάλη κατηγορία. Αυτό προσδιορίζει και την εικόνα του εσωτερικού του και οι χώροι που προσφέρει για τους επιβάτες είναι πάνω από το μέσο όρο της μεσαίας κατηγορίας, καλοί αλλά όχι άφθονοι, οπότε θα λέγαμε ότι σ' αυτόν τον τομέα το θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα καλό μεσαίο αυτοκίνητο. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 430 λίτρων, επαρκή μεν για οικογενειακή κρίση, αλλά πάντως κάτω από το μέσο όρο της μεσαίας κατηγορίας. Αντίθετα, οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι καλοί.

Συνολικά το εσωτερικό είναι πολύ προσεγμένο, προσφέροντας σωστή εργονομία και μια πολύ καλή ποιότητα, αντάξια ενός "premium" μοντέλου, άσχετα αν δεν είναι η κορυφαία των "premium". Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με σωστή στήριξη του σώματος και αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι ώστε να βρίσκεις με ακρίβεια τη θέση που σε βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου σύμφωνα με το νέο σύστημα υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης δεν ήταν ακόμα γνωστή την στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές. Το επίπεδο του εξοπλισμού πλούσιο και περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα City Safety για την αποφυγή συγκρούσεων στις πόλεις, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, προετοιμασία ψύξης/θέρμανσης καμπίνας κλπ.


Το ποιοτικό εσωτερικό φιλοξενεί άνετα 4 άτομα και προσφέρει ένα λειτουργικό «περιβάλλον εργασίας» για τον οδηγό

Κινητήρας-κιβώτιο
Το V60 Cross Country D4 χρησιμοποιεί το 2λιτρο ντίζελ της Volvo σε έκδοση με 190 ίππους. Ένα πολύ καλό κινητήρα, δυνατό και αρκετά εύστροφο για ντίζελ, με άφθονη ροπή (που την αισθάνεσαι μερικές φορές στο βαθύ πάτημα του γκαζιού, με ένα ελαφρό «τράβηγμα» στο τιμόνι), ο οποίος ανταποκρίνεται με τη μεγαλύτερη άνεση στις ανάγκες του αυτοκινήτου ακόμα κι όταν είναι φορτωμένο, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις και ασφαλέστατα προσπεράσματα. Στην έκδοση της δοκιμής μας συνδυαζόταν με το αρκετά καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο, που κάνει ακόμα πιο ξεκούραστη και ευχάριστη οδήγηση, εκμεταλλευόμενο με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα. Βεβαίως, αν και ο μεγάλος αριθμός των ταχυτήτων ευνοεί την πιο αποδοτική χρήση του κινητήρα, ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο έχει μεγαλύτερες μηχανικές απώλειες από ένα χειροκίνητο (ή ένα ημιαυτόματό διπλού συμπλέκτη), οπότε η οικονομία σε καύσιμο αντισταθμίζεται εν μέρει από αυτές. Η κατανάλωση πάντως του αυτοκινήτου δεν είναι καθόλου υπερβολική για το μέγεθος και τη δύναμή του και είναι εύκολο να συγκρατηθεί κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη (και φυσικά ακόμα πιο χαμηλά στο ταξίδι).

Οδηγώντας
Με ελάχιστες διαφορές που οφείλονται στο αυξημένο ύψος του (κυρίως ελαφρά μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές), το V60 Cross Country συμπεριφέρεται στο δρόμο εξίσου καλά με τα υπόλοιπα V60. Βασισμένο σε μια πολύ καλή πλατφόρμα, προσφέρει πολύ καλό κράτημα, απόλυτα προβλέψιμη συμπεριφορά, καλά φρένα, ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακριβές τιμόνι και πολύ ομαλές αντιδράσεις. Μόνο όταν αρχίσεις να πιέζεις αρκετά το αυτοκίνητο (κάτι που δεν συμβαδίζει άλλωστε και με τον οικογενειακό χαρακτήρα του), θα αισθανθείς τις ελαφρά αυξημένες κλίσεις και την προοδευτική εμφάνιση της υποστροφής λίγο νωρίτερα, σε σχέση με ένα χαμηλό V60, χωρίς όμως παρενέργειες και δυσάρεστα. Για όσους μάλιστα επιθυμούν ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στην συμπεριφορά και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες (όχι αμελητέες, με δεδομένη την ύπαρξη ενός ντίζελ με μεγάλη ροπή και ενός αυτόματου κιβωτίου με 8 σχέσεις), το D4 προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση. Σε ό,τι αφορά την άνεση, είναι ικανοποιητικό, χωρίς να είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας.

YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Ψηλή θέση οδήγησης με καλή εποπτεία του δρόμου
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- Εργονομία
- Ύπαρξη και τετρακίνητης έκδοσης

KATA
- Χώρος αποσκευών κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας
- Τιμή για λίγους

Ο δυνατός ντίζελ προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις χωρίς υψηλή κατανάλωση, ενώ η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι ευχάριστη και ασφαλής, χωρίς «σπορτίφ» στοιχεία βεβαίως


Συμπέρασμα
Θα λέγαμε ότι η έκδοση Cross Country του V60 είναι ίσως αυτή που ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στη φιλοσοφία του «στέσιον» αμαξώματος του μοντέλου. Πρόκειται για ένα κατεξοχήν οικογενειακό αυτοκίνητο, λειτουργικό, ποιοτικό, ευχάριστο στην οδήγηση, με ικανοποιητικούς χώρους, με ψηλή θέση οδήγησης για όσους την επιδιώκουν, ασφαλές και αρκετά γρήγορο, αλλά χωρίς μεγάλο κόστος χρήσης χάρη στην ύπαρξη του ντίζελ, που περιορίζει την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα. Προσφέροντας μάλιστα για όσους θέλουν και την επιλογή τετρακίνητης έκδοσης (που είναι ακόμα πιο ενδιαφέρουσα στο ελληνικό περιβάλλον). Δυστυχώς η τιμή του είναι υψηλή για τη μεγάλη πλειοψηφία των αγοραστών, λόγω και της υψηλής φορολογίας, οπότε μοιραία απευθύνεται σε λίγους.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.volvocars.gr


  UP