ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Honda Jazz - 1.3

Ο ορθολογισμός στην αυτοκίνηση         ..:: Σαββάτο, 02 Ιουλίου 2016 ::..
Και στη νέα γενιά του το Jazz ακολουθεί πιστά στο δρόμο που χάραξαν οι προηγούμενες, ποντάροντας στην καλή κατασκευή του, την ευρυχωρία του, την κορυφαία πρακτικότητά του, τον πλούσιο εξοπλισμό του, αλλά και την εξαιρετική για βενζινοκίνητο αυτοκίνητο οικονομία του

Το Jazz ήταν πάντα μια ειδική περίπτωση στην κατηγορία των σούπερ μίνι, προσπαθώντας να συνδυάσει την αισθητική των πεντάθυρων χάτσμπακ με πρακτικότητα που κινείται στα όρια του πολυμορφικού. Στην τρίτη γενιά του φιλοδοξεί να ενισχύσει αυτήν την εικόνα, προσφέροντας την ίδια φιλοσοφία πρακτικότητας και ευελιξίας, με ακόμα μεγαλύτερους χώρους, μικρότερο βάρος και χαμηλότερη κατανάλωση από πριν, σε συνδυασμό με έναν εντυπωσιακά πλούσιο εξοπλισμό για μικρό αυτοκίνητο. Η σχεδίαση του κινείται και πάλι πάνω στη λογική του «1,5 όγκου» (κάτι ανάμεσα σε πολυμορφικό και χάτσμπακ δηλαδή) με πιο σύγχρονες γραμμές και με ιδιαίτερη προσοχή σε κάποιες λεπτομέρειες για ενίσχυση της ορατότητας και της προστασίας από μικροχτυπήματα. Η ιδιομορφία της ξεχωριστής τοποθέτησης του στην κατηγορία ενισχύεται κι από το γεγονός ότι δεν προσφέρεται με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων, αλλά σε μία και μοναδική έκδοση με βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων.

Εσωτερικό
Το νέο μοντέλο είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο, με μήκος αυξημένο κατά 9,5 εκατοστά και μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 3 εκατοστά, γεγονός που έχει αντίκτυπο και στους χώρους, οι οποίοι είναι πολύ καλοί για την κατηγορία, φιλοξενώντας πολύ άνετα τέσσερα άτομα. Ακόμα πιο εντυπωσιακός με τα δεδομένα της κατηγορίας είναι ο χώρος αποσκευών, που είναι ακόμα μεγαλύτερος από πριν και φτάνει τα 354 λίτρα, χωρητικότητα μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου. Η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από τα εμπρός καθίσματα έχει επιτρέψει μία εξαιρετική εκμετάλλευση των χώρων στο πίσω μέρος, είτε εμπρός από τα πίσω καθίσματα όταν αναδιπλώνονται προς τα πάνω (πρόκειται για τα γνωστά Magic Seats της Honda στα οποία αναδιπλώνεται και το οριζόντιο τμήμα προς τα πάνω, επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους), είτε του χώρου αποσκευών όταν αναδιπλώνονται όλα τα καθίσματα. Επαρκείς επίσης είναι οι χώροι για μικροπράγματα. Σε επίπεδο πρακτικότητας, λοιπόν, θα λέγαμε ότι το Jazz είναι κορυφαίο για την κατηγορία.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος ενδεχομένως δεν θα επιτρέψει σε ορισμένους οδηγούς να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Το αυτοκίνητο είναι προσεγμένο κατασκευαστικά, χωρίς πολυτέλειες όμως, αλλά με γεροδεμένη κατασκευή και καλή συναρμολόγηση. Αυτό που αναβαθμίζει την εικόνα του, είναι το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που διαθέτει στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα City-Brake Αctive με αυτόματο φρενάρισμα για την αποφυγή ατυχημάτων με χαμηλή ταχύτητα στην πόλη (λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 32 χλμ./ώρα), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, cruise control, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth και θύρες USB (συμβατή με iPod) και Aux, σύστημα start-stop και τα πίσω καθίσματα Magic Seats. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 16.490 ευρώ χωρίς έξτρα χρεώσεις για τα μεταλλικά χρώματα και με διετή επέκταση εγγύησης μετά την τριετή εργοστασιακή.

Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, ευέλικτο σε διαμόρφωση, καλά φτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο

Κινητήρας-κιβώτιο
Η νέα γενιά του Jazz διατίθεται με το νέο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.3 i-VTEC (χωρητικότητα 1.318 κ.εκ.) που αποδίδει 102 ίππους. Πρόκειται για ένα σύγχρονο κινητήρα υψηλής τεχνολογίας, με υψηλή σχέση συμπίεσης (13,5:1), που λειτουργεί -ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης- με τροποποιημένο κύκλο λειτουργίας Atkinson (γνωστό από τη χρήση του σε πολλά υβριδικά αυτοκίνητα) για χαμηλή κατανάλωση ή με τον κλασικό κύκλο λειτουργίας Otto όταν χρειάζεται περισσότερη ισχύς. Το σύστημα μεταβλητού χρονισμού που διαθέτει, μεταβάλλει το χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής, όπως και επίσης και το βύθισμα και τη διάρκεια του ανοίγματός τους. Η ασυνήθιστη αυτή ρύθμιση του κινητήρα με τους δύο κύκλους λειτουργίας, έχει την επίδραση της και στην αίσθηση που δίνει στο δρόμο. Αυτό που τον χαρακτηρίζει είναι μία έλλειψη ροπής χαμηλά, κάτω από τις 3.000 στροφές (καθώς μάλιστα δεν υπάρχει και τούρμπο), η οποία γίνεται αισθητή κυρίως στον ανοιχτό δρόμο, όπου προσπαθείς να επιταχύνεις με πιο δυνατό πάτημα στο γκάζι, ενώ στο «μερικό» γκάζι στις χαμηλότερες ταχύτητες της πόλης η απόκριση είναι καλύτερη.

Όσο ανεβαίνουν οι στροφές, ο κινητήρας αποδεικνύεται ιδιαίτερα εύστροφος, και η μέγιστη ισχύς του είναι εύκολα διαθέσιμη όταν χρειαστεί σ' ένα προσπέρασμα, το οποίο γίνεται με απόλυτη ασφάλεια. Απλώς όσο πλησιάζει προς το όριο των στροφών αυξάνεται αναπόφευκτα και ο θόρυβός του. Σχετικά με τις επιδόσεις του, η Honda αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 11,2''. Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων είναι εξαιρετικό, με επιλογέα επιπέδου σχεδόν "joystick", που εντυπωσιάζει με την ακρίβεια της λειτουργίας του και την αίσθηση που προσφέρει στο κούμπωμα των ταχυτήτων, ενώ η κλιμάκωση των σχέσεων είναι σωστή για τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η κατανάλωση του αυτοκινήτου, η οποία είναι πραγματικά πολύ χαμηλή, πλησιάζοντας πιο πολύ στα δεδομένα των ντίζελ παρά αυτά των βενζινοκινητήρων αντίστοιχου κυβισμού και δικαιώνοντας κατά κάποιο τρόπο τις επιλογές των μηχανικών στη ρύθμιση του κινητήρα. Στην πόλη η κατανάλωση μπορεί εύκολα να πέσει αρκετά κάτω από 8 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Το Jazz χρησιμοποιεί δοκιμασμένες λύσεις στις αναρτήσεις, με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, στα ηλεκτρονικά συστήματα όμως, εκτός του ESP υπάρχει και το σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας (AHA), που βελτιώνει την κατευθυντικότητα και την απόκριση του αυτοκινήτου σε απότομους ελιγμούς ή ελιγμούς με υψηλή ταχύτητα (π.χ. σε κόμβους αυτοκινητοδρόμων). Συνολικά το αυτοκίνητο έχει καλή οδική συμπεριφορά, απολύτως προβλέψιμη και χωρίς εκπλήξεις, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή και προβλέψιμες αντιδράσεις, με ικανοποιητικό τιμόνι για τον πρακτικό-οικογενειακό χαρακτήρα του και με επαρκή φρένα. Την άνεση που προσφέρει θα την χαρακτηρίζαμε απλώς ικανοποιητική για μικρό αυτοκίνητο, χωρίς να βρίσκεται στα επίπεδα των καλύτερων ευρωπαϊκών μοντέλων της κατηγορίας, από τα οποία το Jazz αντιμετωπίζει πιο «ξερά» τις ανωμαλίες του δρόμου.

YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα - ευελιξία διαμόρφωσης εσωτερικού
- Κατανάλωση
- Kορυφαίο κιβώτιο
- Eξοπλισμός
- Εγγύηση μεγάλης διάρκειας

KATA
- Kλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Έλλειψη ρεζέρβας

Μπορεί να μην συναρπάζει με τις επιδόσεις του, αλλά το Jazz είναι ασφαλές στο δρόμο και πολύ οικονομικό


Συμπέρασμα
Το νέο Jazz ακολουθεί πιστά στο δρόμο που χάραξαν οι προηγούμενες γενιές του, είναι ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερο χαρακτήρα, αρκετά καλά προσαρμοσμένο στη ελληνική πραγματικότητα, καθώς συνδυάζει τις περιορισμένες διαστάσεις με τους καλούς χώρους και την εξαιρετική πρακτικότητα. Καλά φτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο, δεν συναρπάζει με τις επιδόσεις σου, αλλά είναι ασφαλές στο δρόμο, εύχρηστο και, κυρίως, πολύ οικονομικό, προσφέροντας μάλιστα και μεγαλύτερης διάρκειας εγγύηση από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που στις μέρες μας εκτιμάται ιδιαίτερα. Είναι ένα αυτοκίνητο που κατεξοχήν απευθύνεται στη λογική και λιγότερο στο συναίσθημα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.honda.gr


  UP