ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Έκθεση Φρανκφούρτης :: 2015 ::

Έκθεση Φρανκφούρτης 2015

        ..:: Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2015 ::..

Εξομάλυνση προτεραιοτήτων
Οι «καθιερωμένες» μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως έχουν αυξηθεί, αφού είναι αδύνατο πλέον να αγνοήσει κανείς τεράστιες αγορές σαν την Κίνα ή τη Ρωσία (παρά τα παροδικά προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτήν την εποχή η τελευταία). Κι αυτό που γίνεται όλο και πιο προφανές σε εκθέσεις σαν αυτήν της Φρανκφούρτης, είναι ότι παρά το μέγεθος και το κύρος τους, είναι τελικά «τοπικές» εκθέσεις που απευθύνονται στο κοινό συγκεκριμένων αγορών. Μπορεί να προσελκύουν χιλιάδες δημοσιογράφους απ' όλο τον κόσμο, αλλά από εμπορικής πλευράς, τα μοντέλα που δείχνουν, απευθύνονται στη συντριπτική πλειοψηφία τους στο τοπικό κοινό. Όσοι προσπάθησαν στο παρελθόν να φτιάξουν «παγκόσμια» αυτοκίνητα, που θα μπορούν να πωλούνται με ελάχιστες αλλαγές σε όλες τις αγορές του κόσμου, απέτυχαν. Και είναι χαρακτηριστικό, πως οι Ιάπωνες και οι Κορεάτες (αλλά και οι Αμερικανοί) που παρουσιάζουν νέα μοντέλα στη Φρανκφούρτη, τη Γενεύη ή το Παρίσι, τονίζουν γι' αυτά είτε ότι είναι σχεδιασμένα ειδικά για την Ευρώπη (συχνά κατασκευάζονται άλλωστε και στην Ευρώπη) είτε ότι έχουν υποστεί εκτεταμένες τροποποιήσεις για να προσαρμοστούν όχι μόνο στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, αλλά και στα γούστα, τις προτιμήσεις και τις ανάγκες των Ευρωπαίων. Ένα άλλο στοιχείο που χαρακτηρίζει τις τελευταίες μεγάλες ευρωπαϊκές εκθέσεις, είναι ότι μετά από μία περίοδο όπου το βάρος της δημοσιότητας φάνηκε να πέφτει υπερβολικά προς την ηλεκτροκίνηση (συμπεριλαμβάνοντας και την υβριδική τεχνολογία), τώρα αυτή αρχίζει να αποτελεί απλώς ένα φυσιολογικό μέρος της δραστηριότητας των εταιρειών, με το βάρος της δημοσιότητας να πέφτει κυρίως προς τα συμβατικά νέα μοντέλα, τα οποία άλλωστε καλύπτουν και τον μεγάλο όγκο των πωλήσεων. Όλες σχεδόν οι εταιρείες παρουσιάζουν μοντέλα, εκδόσεις ή τεχνολογίες που αφορούν την υβριδική κίνηση, την ηλεκτροκίνηση, αλλά και τα εναλλακτικά καύσιμα, απλώς όλα αυτά έχουν ενσωματωθεί στη συνολική δημοσιότητα που παίρνουν οι δραστηριότητές τους. Όσο μπροστά κι αν είσαι σε μια τεχνολογία που δεν είναι ακόμα μαζική και που δεν φαίνεται να μπορεί να γίνει μαζική πριν περάσει τουλάχιστον μια δεκαετία (ή και αρκετά παραπάνω), δεν μπορείς να βασιστείς στην προβολή της, για να πουλήσεις προϊόντα που απευθύνονται στους σημερινούς καταναλωτές. Τους προετοιμάζεις, λοιπόν, γι' αυτά που έρχονται, αλλά τα φώτα της δημοσιότητας τα ρίχνεις κυρίως σ' αυτά που ήρθαν τώρα! Άλλωστε υπάρχουν κι άλλα σημαντικά θέματα στην εποχή μας που απαιτούν έρευνα και νέες τεχνολογίες, όπως π.χ. η ασφάλεια και η αυτόνομη κίνηση (που τελικά αποτελεί μέρος της ασφάλειας). Σε όλο αυτό το σκηνικό της αργής μεν, αλλά σταθερής προόδου, εμείς στην Ελλάδα είμαστε φυσικά απλοί θεατές, κολλημένοι σε παλαιολιθικά στερεότυπα σαν τα «κυβικά» και τα «τεκμήρια» και φυσικά χωρίς κανένα εργοστάσιο παραγωγής ή συναρμολόγησης έστω και εξαρτημάτων, μόνοι στην Ευρώπη μαζί με ελάχιστα κρατίδια με πολύ μικρό πληθυσμό._Π.Φ.


Επιμέλεια: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Τσιρογιάννης


  UP