ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Σαλόνι Γενεύης :: 2012 ::

Σαλόνι Γενεύης 2012

        ..:: Σαββάτο, 10 Μαρτίου 2012 ::..

Δεν φτωχαίνει μόνο η Ελλάδα!
Για τους έλληνες δημοσιογράφους το φετινό «Σαλόνι» της Γενεύης ήταν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα των τελευταίων ετών. Όχι μόνο γιατί οι πρεμιέρες ήταν πραγματικά πολλές, αλλά και γιατί οι περισσότερες αφορούσαν αυτοκίνητα από αυτά που πουλιούνται στη χώρα μας, μίνι, μικρά, μικρομεσαία, μικρά πολυμορφικά και «τζιποειδή» κλπ. Για τον προσεκτικό παρατηρητή, πάντως, αυτή η πραγματικότητα έχει και μια άλλη διάσταση, που λόγω των προβλημάτων μας και της εσωστρέφειας που αυτά προκαλούν, τείνουμε να παραβλέπουμε στην Ελλάδα. Το γεγονός είναι, ότι μπορεί ο μέσος Έλληνας να ταλαιπωρείται σήμερα πολύ περισσότερο από τους πολίτες των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, αλλά κι ο μέσος Ευρωπαίος έχει δει το εισόδημά του να περιορίζεται, χωρίς μάλιστα προοπτική μιας θεαματικής ανάκαμψης.
Αυτό ακριβώς αντικατοπτρίζει και η έμφαση που δίνουν οι κατασκευαστές στα μικρότερα οχήματα, χωρίς βέβαια να παραβλέπουμε και τις παραμέτρους «καύσιμα» και «περιβάλλον», που σίγουρα παίζουν το δικό τους ρόλο (άλλωστε η τιμή των καυσίμων, πάλι κομμάτι της οικονομικής πραγματικότητας είναι). Βεβαίως, υπάρχουν πάντα νέες παρουσίες στις κατηγορίες των πολυτελών αυτοκινήτων και των ακριβών σπορ (μέχρι και ένα τεράστιο πρωτότυπο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου παρουσίασε η Bentley!), αλλά οι μάρκες μαζικής παραγωγής, ακόμα και αυτές που αποκαλούμε "premium" ή «πολυτελείς», δίνουν μεγάλη έμφαση στις μικρότερες κατηγορίες. Δεν είναι, άλλωστε τυχαίο,  ότι από αυτές τις premium μάρκες προέρχονταν τρία από τα σημαντικότερα νέα μικρομεσαία της έκθεσης, το Audi Α3, η Mercedes A-Class και το Volvo V40.
Εμφανής είναι επίσης η τάση για μείωση του μεγέθους των κινητήρων σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων, κάτι στο οποίο βοηθάει βέβαια και η εξέλιξη της τεχνολογίας. Και είναι χαρακτηριστικό της εποχής ότι στα περισσότερα νέα μοντέλα χρησιμοποιούνται μικρότεροι κινητήρες απ' ότι παλιότερα, αλλά και ότι όλοι οι κατασκευαστές, ακόμα και αυτοί των ακριβών σπορ αυτοκινήτων, τονίζουν ότι τα νέα μοντέλα τους έχουν μεν καλύτερες επιδόσεις και πιο εξελιγμένες τεχνολογίες, αλλά καταναλώνουν λιγότερο από τα προηγούμενα και εκπέμπουν χαμηλότερους ρύπους. Μπορεί κάποιοι να «ξενερώνουν» όταν ακούν αναφορές σε τέτοια... πεζά πράγματα από τους θρύλους της αυτοκίνησης, αλλά αν δούμε το πράγμα ψύχραιμα, θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι απλώς γίνεται μια προσπάθεια για αυτοκίνηση με μεγαλύτερη κοινωνική ευθύνη, χωρίς να παραβλέπεται η ανάγκη για απόλαυση της οδήγησης. Κι αυτό δεν είναι καθόλου κακό._Π.Φ.


Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επιμέλεια: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Τσιρογιάννης, Γιάννης Χαρίτος


  UP