ΕΙΔΗΣΕΙΣ
::

Ευχαριστημένος από το αυτοκίνητο, όχι από το σέρβις

        ..:: Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2008 ::..

Είμαι κάτοχος από το 2005 ενός νέου PANDA emotion της FIAT και θέλω να μοιραστώ την χαρά μου με όλα τα μέλη του Forum. Το αυτοκίνητο έχει ανταποκριθεί πολύ καλύτερα από τις προσδοκίες μου όταν το επέλεξα μετά από σχετική έρευνα αγοράς. Τα μεγαλύτερά του προτερήματα είναι η πραγματική άνεση που προσφέρει, ένα εκπληκτικό σε απόδοση και αξιοπιστία σύστημα αυτόματου κλιματισμού, η χαμηλή του κατανάλωση, οι άριστοι χώροι για την κατηγορία του, η αίσθηση ότι οδηγάς πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο, η εργονομία, η δυνατότητά του να ταξιδεύει και σε μεγάλες αποστάσεις ανετότατα, η πραγματικά οικονομικότατη χρήση του και η τιμή αγοράς του. Οι επιδόσεις του είναι επαρκέστατες παρά τις κατακρίσεις από κάποια «ειδικά» περιοδικά, ο διάκοσμος του είναι ιδιαίτερα ευχάριστος χωρίς τον παραμικρό τριγμό ακόμα και μετά από 64.000 χλμ. στο κοντέρ με ιδιαίτερα σκληρή χρήση, τέλος η θέση του επιλογέα κάνει την οδήγηση πραγματικά παιχνίδι.

Το αυτοκίνητο το κρίνω ιδιαίτερα αξιόπιστο, αφού το μοναδικό πραγματικά πρόβλημα που αντιμετώπισα ήταν η αλλαγή του διακόπτη της μίζας εντός εγγύησης και χωρίς περαιτέρω παρατράγουδα. Ένα ακόμη στοιχείο που αλλάχτηκε εκτός εγγύησης είναι η αντλία βενζίνης και καθαρισμός ρεζερβουάρ μετά την προσθήκη πολύ νοθευμένης βενζίνης από πρατήριο στην Κεφαλλονιά με πολύ λάσπη και σκουριά, σχεδόν αμέσως μόλις την έβαλα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος της αντλίας (VALEO) ίσα που άγγιξε τα 100 ευρώ και έχει ενσωματωμένο το φίλτρο βενζίνης (μια μικρή πλαστική σήτα).

Στο αυτοκίνητο έχει γίνει ιδιαίτερα σκληρή χρήση, όπως μεγάλα ταξίδια σε υψηλές ταχύτητες, μεγάλες διαδρομές εκτός δρόμου, όπως ο γύρος του εθνικού δρυμού της Κεφαλλονιάς σε πολύ κακοτράχαλο χωματόδρομο, μεταφορά μεγάλων φορτίων κ.α. Η συντήρησή του γίνεται με βάση τις υποδείξεις του κατασκευαστή, όπως περιγράφονται στο βιβλιάριό του, με πρόσθετη συντήρηση την αλλαγή λαδιών και φίλτρου λαδιών κάθε 10.000 χλμ. Για όσους δεν επιθυμούν τις μπάρες οροφής, παρόλο που είναι πολύ καλαίσθητες και πρακτικές, να μην τις βάλουν, αφού ακούγονται πολύ μετά τα 110 ή στους δυνατούς πλευρικούς ανέμους. Η κατανάλωση στην πόλη είναι 5,9 λίτρα στα 100χλμ. και 5,3 στον αυτοκινητόδρομο με τον κλιματισμό χειμώνα καλοκαίρι ανοιχτό. Εκτός πόλης μπορείς να δεις και καταναλώσεις στα 4,9 λίτρα ή και λιγότερο άμα δεν πηγαίνεις πάνω από 110 και χωρίς πλήρες φορτίο αλλά και 7,5 ή και παραπάνω άμα πηγαίνεις σταθερά πάνω από 150.

Το παράπονό μου έχει να κάνει αποκλειστικά με το επίσημο κάθετο συνεργείο της FIAT στην περιοχή μου (Άλιμος) όπου ποτέ δεν κατάφερα να συνεννοηθώ με τον υπεύθυνο για όλα τα θέματα που αφορούσαν την συντήρηση. Επίσης είναι πανάκριβο και θεωρώ ότι αυτά που ζητάνε δεν ανταποκρίνεται στο επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρουν, π.χ. αλλαγή λαδιών 80 ευρώ όταν η εμπορική αξία δεν ξεπερνά τα 25, πρώτο service (20.000 χλμ.) 200 ευρώ χωρίς αλλαγή τακάκια, παρά μόνο αναλώσιμα αξίας όχι περισσότερο των 50 ευρώ. Η απόφασή μου είναι ότι δεν αξίζει να πάρεις το πρόγραμμα με την πενταετή εγγύηση, αφού και 600 ευρώ φθηνότερα θα σου στοιχίσει το Panda, αλλά και δεν είσαι υποχρεωμένος να πληρώνεις τα service πανάκριβα για να ισχύει η εγγύηση. Αρκεί να έχεις μηχανικό που να εμπιστεύεσαι ή ακόμα καλύτερα να είναι φίλος σου.

Τέλος να σημειωθεί ότι τα προηγούμενά μου αυτοκίνητα ήταν και τα δύο γιαπωνέζικα της ίδιας κατηγορίας, όπου και πολλά παραπάνω προβλήματα αντιμετώπισα, ειδικά με φλάντζες, κιβώτιο ταχυτήτων, τρόμπα νερού, καμένη ηλεκτρονική πλακέτα κ.α.  αλλά και την ίδια, ίσως και χειρότερη αντιμετώπιση από την επίσημη αντιπροσωπεία είχα (επίσης πανάκριβη). Τίποτα δεν είναι ή πρέπει να θεωρείται δεδομένο, όπως ότι τα γιαπωνέζικα είναι πιο αξιόπιστα. Η μεγάλη διαφορά είναι ότι το ευρωπαϊκό είναι πολύ πιο πολιτισμένο στην λειτουργία του, σου δίνει την αίσθηση ότι είναι πολύ καλύτερης τεχνολογίας και ίσως επειδή είναι Fiat πολύ, μα πολύ φθηνότερα ανταλλακτικά π.χ. ιμάντας εκκεντροφόρου μόλις 12ευρώ (εμπορική αξία). Τέλος οδηγικά τα γιαπωνέζικα, τουλάχιστον αυτά που είχα, τα θεωρώ ακόμα και επικίνδυνα σε ότι αφορά φρένα-κρατήματα, ακόμα και με επιλογή πολύ ανώτερων αμορτισέρ από τα εργοστασιακά και δίσκους-τακάκια Ferrodo. Η δε κατανάλωσή τους είναι ίδια με του Panda σε γενικά επίπεδα, ίσως κανένα λίτρο παραπάνω, που δικαιολογείται όμως λόγο παλαιότερης (5ετίας) τεχνολογίας.
Μακάρι να έρθει η στιγμή που στο forum θα διαβάζουμε μόνο ευχαριστημένους αυτοκινητιστές και ποτέ πια προβλήματα.
 
Μπάμπης Λιβιεράτος



  UP