ΕΙΔΗΣΕΙΣ
::

Αξιοπιστία

        ..:: Τετάρτη, 02 Αυγούστου 2006 ::..

Επανέρχομαι μετά από περίπου ένα χρόνο στο ανοιχτό βήμα της ηλεκτρονικής σας σελίδας, θέλοντας για δεύτερη φορά να θίξω το ιδιαίτερα λεπτό ζήτημα της αξιοπιστίας του προϊόντος που ονομάζουμε αυτοκίνητο.
Στο προηγούμενο γράμμα μου αναφέρθηκα στο δίλημμα που είχα σχετικά με την επιλογή ενός καινούργιου και αξιόπιστου αυτοκινήτου με σκοπό να το κάνω δικό μου. Όπως είναι εύκολα κατανοητό, ακόμα (και έχει ο Θεός...) βρίσκομαι στην διαδικασία αναζήτησης...
Το πρόβλημα που αντιμετωπίζω αυτή τη στιγμή, σχετικά πάντα με την επιλογή νέου αυτοκινήτου, είναι ότι δεν μπορώ να βρω βοήθεια πουθενά. Αυτό που ψάχνω είναι αυτό που θα ήθελε κάθε καταναλωτής, δηλαδή, το καλύτερο δυνατόν προϊόν, στην καλύτερη δυνατή τιμή. Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, θέλω ένα αξιόπιστο (πάνω από όλα) αυτοκίνητο, με χαμηλό κόστος χρήσης, καλή οδική συμπεριφορά, ασφάλεια, επαρκή εξοπλισμό, μεταπωλητική αξία και σχετικά δυνατό κινητήρα. (Είμαι ανοιχτός σε οποιαδήποτε πρόταση που καλύπτει τις παραπάνω απαιτήσεις... Ευχαριστώ!)
Το θέμα είναι πως παρόλο που επισκέφτηκα αρκετές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και διαβάζω εδώ και ένα περίπου χρόνο σχεδόν όλα τα περιοδικά που ασχολούνται με το αυτοκίνητο, το μόνο που κατάφερα είναι να μπερδευτώ περισσότερο.
Και γίνομαι πιο σαφής. Κάθε περιοδικό έχει την δική του βαθμολογία αξιολόγησης για κάθε μοντέλο αυτοκινήτου!!! Και ερωτώ... Με τί κριτήρια γίνονται αυτές οι βαθμολογήσεις; Πώς κρίνουν τα περιοδικά την αξιοπιστία ενός μοντέλου από την στιγμή που δεν υπάρχει (εγώ τουλάχιστον δεν κατάφερα να βρω) καμία έρευνα σχετικά με την ικανοποίηση του εκάστοτε κατόχου αυτοκινήτου.
Φυσικά, αναφέρομαι στην Ελληνική αγορά διότι πολλά έχουν ακουστεί για την διαφορετικότητα των μοντέλων που εισάγονται στην χώρα μας σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες τις Ευρώπης. Και επανέρχομαι...
Δεν είναι δυνατόν ένα VW Golf V να έχει τον ίδιο βαθμό αξιοπιστίας με μία Corolla από την στιγμή που από προσωπική μου έρευνα κατέληξα στο συμπέρασμα ότι συγκρίνουμε την μέρα με την νύχτα (πάντα για θέμα αξιοπιστίας). Γιατί το Citroen C4 έχει χαμηλότερο δείκτη αξιοπιστίας από το Opel Astra, από την στιγμή που εγώ έχω ακούσει τα καλύτερα για αυτά τα δύο μοντέλα... Μήπως γιατί η Opel είναι γερμανική εταιρεία και μέχρι πριν από 15 χρόνια είχε πιο αξιόπιστο προϊόν; Εγώ πάντως έχω ακούσει τα χειρότερα για τα δύο προηγούμενα μοντέλα του Astra, εκτός του ότι είχα και προσωπική εμπειρία με ένα από αυτά...
Αυτό που θέλω να πω καταλήγοντας, διότι δεν θέλω να γίνω κουραστικός, αν και το θέμα δεν έχει τελειωμό, είναι πως παρατήρησα όλον αυτό τον καιρό ότι ο ειδικός Τύπος του αυτοκινήτου δεν είναι αντικειμενικός ... Κατά την άποψή τους τα γερμανικά αυτοκίνητα έχουν τους καλύτερους δείκτες αξιοπιστίας (άσχετα αν τα VW ή ακόμα και τα Audi βασανίζουν πολύ κόσμο), τα ιαπωνικά έχουν επίσης πολύ καλή αξιοπιστία, ενώ οι Ιταλοί ακολουθούν καταϊδρωμένοι. Οι Γάλλοι βρίσκονται σε μία μέση κατάσταση με τους Ισπανούς να τους έχουν ξεπεράσει (οι Γερμανοί βλέπετε...)
Εγώ πάντως έκανα την δική μου έρευνα, τα αποτελέσματα τις οποίας είναι τα εξής: Πρώτοι είναι οι Ιάπωνες, ακολουθούν οι Ιταλοί, με τους Γάλλους λίγο πιο κάτω και στο τέλος βρίσκονται οι Γερμανοί με τους προστατευόμενους τους... (εξαιρείται η Skoda η οποία βρίσκεται αρκετά ψηλά). Τα συμπεράσματα δικά σας.

Ευχαριστώ

Παναγιώτης Πανόπουλος

Υ.Γ. Συγνώμη για την έκταση του γράμματος. Εύχομαι να έδωσα το ερέθισμα σε πολλούς για μια ανοιχτή συζήτηση πάνω σε αυτό το θέμα...


Για το θέμα της αξιοπιστίας έχετε δίκιο, δεν υπάρχει στην Ελλάδα κάποια έρευνα που να δίνει έγκυρα στοιχεία για το ποσοστό των βλαβών που παρουσιάζονται στα διάφορα μοντέλα, οπότε ό,τι διαβάζετε προέρχεται από φήμες, από στερεότυπα, από αποσπασματικές πληροφορίες κλπ. και φυσικά δεν είναι αξιόπιστο. Αν μια εταιρεία βγάλει τη φήμη ότι τα αυτοκίνητά της είναι αξιόπιστα θα εξακολουθήσει να την έχει ακόμα κι αν παρουσιάσει ένα μοντέλο με προβλήματα και, αντίστροφα, αν μια εταιρεία βγάλει κακή φήμη, αυτή θα την κυνηγάει για χρόνια, ακόμα κι αν βελτιώσει σημαντικά την αξιοπιστία των αυτοκινήτων της. Γι' αυτό κι εμείς δεν θα πάρουμε θέση για τα συγκεκριμένα μοντέλα και μάρκες που αναφέρετε, αφού δεν έχουμε έγκυρα στατιστικά στοιχεία γι' αυτά και πιστεύουμε ότι οι όποιες πληροφορίες έχουμε από μεμονωμένες περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσουν σε λανθασμένα συμπεράσματα. Και θα σας συμβουλεύαμε και τις πληροφορίες που εσείς έχετε να τις κρίνετε με πολλή προσοχή και με μεγάλη επιφύλαξη, γιατί μόνο μαζικά στατιστικά στοιχεία μπορούν να δώσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα.
Σχετικά με το θέμα των βαθμολογιών των ειδικού Τύπου, η θέση μας είναι απλή: Δεν πιστεύουμε στη χρησιμότητα των βαθμολογιών γενικότερα!! Είναι κάτι που ο υπογράφων προσωπικά έχει εφαρμόσει εδώ και χρόνια και σε κανένα από τα τρία περιοδικά στα οποία βρέθηκε σε διευθυντική θέση δεν υπήρχαν βαθμολογίες στις δοκιμές. Η βαθμολογία διευκολύνει κάποιους αναγνώστες που ζητούν «μασημένη τροφή», αλλά μπορεί να οδηγήσει και σε παραπλάνησή τους, αθροίζοντας βαθμούς από ετερόκλητα χαρακτηριστικά, που δεν έχουν την ίδια σημασία για όλους. Δεν μπορεί π.χ. οι βαθμοί για τους χώρους και την ασφάλεια να αθροίζονται και να βγαίνουν ισοδύναμα δύο αυτοκίνητα από τα οποία το ένα χωράει όλη την οικογένεια αλλά δεν έχει φρένα και το άλλο είναι κορυφαίο σε φρένα και οδική συμπεριφορά αλλά έχει μικρό χώρο αποσκευών ή μικρότερους χώρους για τα γόνατα!_Π.Φ.


  UP