ΕΙΔΗΣΕΙΣ
::

Polo που καίει λάδια

        ..:: Δευτέρα, 24 Ιουλίου 2006 ::..

Σας γράφω για να σας αναφέρω ένα πρόβλημα που προέκυψε με ένα Polo 16V, 1400 cc, 100 PS μοντέλο 2002 του οποίου έχω την ατυχία να είμαι κάτοχος. Το λόγο θα σας τον εξηγήσω ευθύς αμέσως...
Το αυτοκίνητο έχει ημερομηνία 1ης κυκλοφορίας 31.12.2002 και αγοράστηκε από την ΕΤΕΑ, αντιπροσωπεία VW της ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Πριν από ένα (1) χρόνο περίπου κατά την εκκίνηση παρέμενε αναμμένο το λαμπάκι καυσαερίων στο καντράν. Μετά την επίσκεψη στο συνεργείο διορθωνόταν το πρόβλημα ηλεκτρονικά. Αυτό συνέβη συνολικά 3 ή 4 φορές. Την τελευταία μου είπαν ότι θέλει αλλαγή ο αισθητήρας λ και παρόλο που ήμουν εκτός εγγύησης θα γινόταν μια έκπτωση 50%, το οποίο και έγινε.
Τον Νοέμβριο του 2005 έκανα το service των 75000 χλμ. Σ' αυτό το service όπως έμαθα αργότερα άλλαξαν τα λάδια που βάζουν συνήθως στα πλαίσια ενός LongLife Service όπως το ονομάζουν. Η περιπέτεια αρχίζει από δω και πέρα...
Τον Φεβρουάριο του 2006 και καθ' οδόν προς την δουλειά μου (εκείνη την περίοδο έκανα ημερησίως περί τα 90 χλμ. καθημερινά) άναψε το λαμπάκι του λαδιού (ένδειξη κίτρινη και σύμφωνα με τις οδηγίες χαμηλή στάθμη λαδιού στον κινητήρα) με παράλληλο θόρυβο που μπορώ να τον περιγράψω σαν «να σέρνονται σίδερα στο δρόμο».
Αφού ανέτρεξα στο βιβλίο οδηγιών για τις ενδεδειγμένες ενέργειες, οδήγησα μέχρι το πλησιέστερο βενζινάδικο (με χαμηλή ταχύτητα <100 χλμ./ώρα) και συμπλήρωσα περί το 1 λίτρο λάδι. Πρέπει να σημειώσω ότι ήταν από τις ζεστές μέρες του μήνα (απότομη άνοδος θερμοκρασίας), θερμοκρασία 22 βαθμοί από 3-4 που είχε τις προηγούμενες. Με ανησύχησε, αλλά είπα ότι θα το αναφέρω στο επόμενο service στην αντιπροσωπεία.
Μετά από ένα μήνα και σταματημένος σε ανωφέρεια σε φανάρι, ξανανάβει το λαμπάκι χαμηλής στάθμης λαδιού! Ελέγχω τα λάδια και είναι πάλι κάτω από το minimum... Συμπληρώνω με καινούριο λάδι και πάω γραμμή στην αντιπροσωπεία... Εκεί συμφωνήσαμε να κάνουμε αλλαγή λαδιών πιο νωρίς (πλησίαζε το service των 90.000 χλμ.) και να το πάω για να μετρήσουμε τα λάδια μετά από 1000 χλμ. Αυτό γιατί στο βιβλίο αναφέρει ότι: «...είναι λογική μια κατανάλωση λαδιού 1 λίτρο κάθε 1000 χλμ.»!!! Εγώ και τα RX 8 δηλαδή!
Στις 08.05.2006 πάω για το service των 90.000 χλμ. Ελέγχω τα λάδια πριν το service και είχαν «κατέβει» από το max περίπου στη μέση. Το service των 90.000 τώρα με αλλαγή πίσω τακάκια, οδοντωτό ιμάντα και ότι άλλο αλλάζουν βγαίνει περί τα 760 ευρώ!! Στην ερώτησή μου (αισθανόμενος έναν μεγάλο πόνο στην πίσω τσέπη...) αν τα λάδια είναι εντάξει, αν έλεγξαν συμπίεση κινητήρα κ.λ.π. μου απαντούν ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ! Πληρώνω και φεύγω.
Στις 25.05.2006 κατεβαίνω στην Αθήνα για επαγγελματικούς λόγους. Ελέγχω τα λάδια πριν το ταξίδι και είχαν «κατέβει» κι άλλο κάτω από τη μέση προς το min. Συμπληρώνω περίπου 300 ml και ξεκινάω. Την επομένη πάνω στην Εθνική στο ύψος που γίνονται έργα στον Μαλιακό ...σας αφήνω να μαντέψετε τι έγινε!! Αφού συμπληρώνω ακόμη μια φορά περίπου 1 λίτρο λάδι επιστρέφω αισίως Θεσσαλονίκη. Να σημειώσω πάλι ότι έκανε ζέστη εκείνες τις μέρες (34-35 βαθμοί) και η ταχύτητα μου στην Εθνική ήταν 120-140 χλμ./ώρα.
Η τελευταία πράξη παίχτηκε φυσικά στην αντιπροσωπεία την επομένη:
Όταν τους ανέφερα το συμβάν και ζήτησα εξηγήσεις (βέβαια οι τόνοι ανέβηκαν και άγγιξαν τα όρια του καυγά!) μου απάντησαν μεταξύ άλλων ότι:
- Όταν τρέχεις με 160 στην Εθνική δεν έχεις μόνο κατανάλωση βενζίνης αλλά και λαδιού!!
- Εμείς οι πελάτες δεν διαβάζουμε το βιβλίο οδηγιών και παραπονούμαστε άδικα!!
- ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΑΞΕΙ μετά το service των 90.000 χλμ. Αυτό το λένε μόνο για τα αυτοκίνητα της βιτρίνας της αντιπροσωπείας!!
- Ο τεχνικός σύμβουλος, κ. Θεοδωρίδης Αλέξανδρος, είπε ότι δεν κάναμε σωστά το test με την αλλαγή λαδιών πριν τα 90000 γιατί έπρεπε να σφραγιστούν κάρτερ, τάπα και δείκτης για να είμαστε σίγουροι ότι εγώ δεν θα τα πειράξω στο μεταξύ (επί λέξει αυτό είπε ! ! ...) και ότι είναι ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥ ΒΛΑΚΕΙΑ που δεν το κάναμε την πρώτη φορά ! !
Δεν μπορεί να κάνει τίποτε άλλο παρά να συμπληρώσουμε λάδια μέχρι το max να ξαναπάω μετά από 1000 χλμ., το οποίο και έγινε αφού δεν είχα άλλη επιλογή!
Τώρα έχω διανύσει 240 χλμ. και περιμένω τα 1000 χλμ. για να μετρήσουμε τη στάθμη ξανά στην αντιπροσωπεία (το σφράγισμα που κάναν είναι με μπογιά στο σημείο που κλείνουν τα καπάκια, απαραβίαστο δηλαδή ! !)


Εγώ τώρα ρωτάω:

α) Μετά από 3 χρόνια «θυμήθηκε» το Polo μου να κάψει λάδια, αφού λογικά καταναλώνει 1 λίτρο στα 1000χλμ ! ! ;

β) Η εξάτμιση πίσω είναι κατάμαυρη, απ' αυτό ήταν το πρόβλημα με τον αισθητήρα;

γ) Αν προσπερνάω νταλίκα στο δρόμο, μου προτείνετε να μην το «πατήσω» για να μην κάψει λάδια μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα και να γίνω με τον απέναντι «μια χαρούμενη και αγγελική ατμόσφαιρα»;

δ) Έχω πολύ άδικο όταν κατεβαίνοντας από το αμάξι στην άκρη του δρόμου στα έργα του Μαλιακού με μπετονιέρες, θεόρατους εκσκαφείς και φορτηγά να περνούν μισό μέτρο δίπλα μου καθώς και τζιπ με 190 χλμ./ώρα, σκέφτηκα για τους ανθρώπους της αντιπροσωπείας: «Οι ..., θα με σκοτώσουν!!!»;

ε) Έχω ακούσει ότι και ο FSI των Golf έχει τα ίδια προβλήματα. Ξέρετε αν αληθεύει;
Στις 30 Ιουνίου 2006 έστειλα σχετική επιστολή στην Kosmocar, αλλά η απάντησή τους σ' αυτήν μου την επιστολή ήταν μια τυπική επιστολή ότι έχουν επιληφθεί του θέματος, ότι πρώτη τους φροντίδα είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη στο after sales κλπ.
Το αυτοκίνητο κατανάλωσε 1,4 lt στα 1000 χλμ. στην τελευταία μέτρηση όπως ανέφερα στην Kosmocar. ΔΕΝ άναψε το λαμπάκι χαμηλής στάθμης (απορίας άξιον...) και ζήτησαν 1500 ευρώ για να ανοίξουν μόνο την μηχανή!
Αφού τους τηλεφώνησα εγώ στις 13.07 ρωτώντας για την εξέλιξη του θέματος, μου ανακοίνωσαν τηλεφωνικώς τα εξής:
α) Το θέμα είναι τεχνικής φύσης !
β) Το θέμα είναι υπό έρευνα ! ! (και το αμάξι είναι κάτω στην πιλοτή και κάθεται...)
γ) Το θέμα θα λυθεί μετά από έναν μήνα στην καλύτερη περίπτωση!!!
Έχουμε και λέμε τώρα:
Ένας (αριθμός 1) μήνας και 17 ημέρες από την πρώτη επικοινωνία (για να μην πω μέσα Ιουνίου που πήγα στην ΕΤΕΑ για τον τελικό έλεγχο που έβγαλε 1,4 lt στα 1000 χλμ.) τι μας κάνουν;
ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟ, τότε δηλαδή που όοοολος ο κόσμος θα είναι διακοπές και κανείς δεν ενδιαφέρεται για τίποτε! Και μέχρι να ενδιαφερθεί θα ξεχαστεί το θέμα και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!

Θεόδωρος Φωτιάδης
Καλαμαριά

Υ.Γ. Στην ΕΤΕΑ ΑΕ υπάρχουν υπάλληλοι στο συνεργείο αλλά και τεχνικοί σύμβουλοι από τους οποίους είχα την καλύτερη εξυπηρέτηση στο αυτοκίνητο από οπουδήποτε αλλού ως τώρα... Είναι αυτό που λέμε ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση. Για να μην λέμε μόνο τα στραβά...


  UP