ΕΙΔΗΣΕΙΣ
::

Η αισθητική των στέισον

        ..:: Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2005 ::..

Επιτέλους κάποιος που βρίσκει όμορφο ένα station wagon αυτοκίνητο! Ο συνεργάτης σας Γιάννης Χαρίτος βρίσκει πολύ όμορφο το Peugeot 407 SW. Εγώ το βρίσκω το πιο όμορφο όχι μόνο SW αλλά το πιο όμορφο αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας. Επίσης βρίσκω τα περισσότερα σύγχρονα SW της μεσαίας κατηγορίας πολύ πιο όμορφα από τα αντίστοιχα σεντάν μοντέλα!. Όμως δεν είναι το πρώτο όμορφο SW. Δύο τρία χρόνια πριν είχε κυκλοφορήσει το Renault Laguna Estate, ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο που στην Ελλάδα περνάει απαρατήρητο και λίγο αργότερα το Mazda 6 SW. Τώρα πλέον ακόμα και οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κυκλοφορήσει πολύ όμορφα station μοντέλα. Ενώ στις μικρότερες κατηγορίες η αισθητική των δύο όγκων έχει κυριαρχήσει, στη μεσαία κατηγορία οι Έλληνες (ακόμα και οι νέοι άνθρωποι ή ακόμα χειρότερα οι νέοι οικογενειάρχες που έχουν και μεγάλη ανάγκη χώρων) την αγνοούν προτιμώντας κλασικούρες σεντάν τριών όγκων ή σαφώς ασχημότερα πολυμορφικά. Για τα τελευταία μάλιστα η υπεροχή τους σε χώρους γίνεται πάντα σε σύγκριση με τα σεντάν μοντέλα και όχι τα station, που όχι μόνο δεν υστερούν, αλλά που πιστεύω έχουν καλύτερη οδική συμπεριφορά από τα πολυμορφικά. Μήπως πρέπει ο ειδικός Τύπος να προβάλει περισσότερο τα station μοντέλα;

Νίκος Γαλούσης


Η σημασία που δίνουν οι εταιρείες στην αισθητική των στέισον δεν είναι τυχαία. Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης οι πωλήσεις τους είναι σημαντικές και ο ανταγωνισμός μεγάλος. Απλώς η προσπάθεια για σύγχρονο ντιζάιν έχει επηρεάσει τα σχήματα των αυτοκινήτων εις βάρος των χώρων (που σίγουρα ήταν περισσότεροι στα κλασικά ...τετράγωνα "wagon"), με αποτέλεσμα τα περισσότερα σημερινά στέισον να έχουν ίδια ή ελάχιστα μεγαλύτερη χωρητικότητα αποσκευών σε σχέση με τα αντίστοιχα σεντάν, με το πλεονέκτημα όμως της μεγαλύτερης πρακτικότητας που προσφέρει η πίσω πόρτα. Δυστυχώς στην Ελλάδα υπάρχει ακόμα το «σύνδρομο της κούρσας», γιατί ο μέσος Έλληνας βλέπει το αυτοκίνητο και ως μέσο κοινωνικής καταξίωσης και η «λιμουζίνα» προσφέρεται περισσότερο για κάτι τέτοιο. Από τη δική μας πλευρά προσπαθούμε πάντα να προβάλουμε κάθε νέο στέισον και πάντα τα ζητάμε για δοκιμή. Απλώς δεν είναι πάντα διαθέσιμα από τις αντιπροσωπείες που ,λόγω της χαμηλής ζήτησης γι' αυτά, δεν τα προωθούν ιδιαίτερα.


  UP