ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΕΙΔΗΣΕΙΣ ::

Ανανέωση για το Range Rover Velar

Η Land Rover ανακοίνωσε την ανανέωση του Velar, στο οποίο έχουν γίνει κατ' αρχάς οι συνηθισμένες σχεδιαστικές επεμβάσεις που γίνονται στα "facelift", με νέα μάσκα και νέα φωτιστικά εμπρός και πίσω. Στο εσωτερικό υπάρχει μια νέα, μεγαλύτερη κυρτή οθόνη αφής, όπως επίσης και νέο σύστημα "infotainment" ενώ χρησιμοποιούνται νέα χρώματα και υλικά. Η φορτιζόμενη υβριδική έκδοση έχει νέα, μεγαλύτερη μπαταρία 19,2 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία αυξημένη κατά 21%, φτάνοντας έως και τα 64 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Η γκάμα του αυτοκινήτου περιλαμβάνει 3 βενζινοκίνητες εκδόσεις (2λιτρη με 250 ίππους και δύο 3λιτρες με ήπιο υβριδικό σύστημα και 340 ή 400 ίππους αντίστοιχα), 2 ντίζελ με ήπιο υβριδικό σύστημα (2λιτρη με 240 ίππους και 3λιτρη με 300 ίππους) και φορτιζόμενη υβριδική έκδοση με 2λιτρο βενζινοκινητήρα και μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 404 ίππων. Όλες οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες, με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων.
  • Περισσότερες Φωτογραφίες - Ανανέωση για το Range Rover Velar

    Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση

Το Renault Austral νικητής στο θεσμό «Autobest 2023»

Το Renault Austral απέσπασε τον τίτλο «Best Buy Car of Europe το 2023» στον ευρωπαϊκό δημοσιογραφικό θεσμό «Autobest 2023», η κριτική επιτροπή του οποίου αποτελείται από 31 δημοσιογράφους του χώρου του αυτοκινήτου οι οποίοι εκπροσωπούν 31 διαφορετικές χώρες (την Ελλάδα εκπροσωπεί ο δημοσιογράφος Γιάννης Σταυρόπουλος). Το γαλλικό μοντέλο εξασφαλίσει την πρώτη θέση με 14.937 βαθμούς, ξεπερνώντας το Opel Astra, που έμεινε στη δεύτερη θέση με 13.986 βαθμούς και το Peugeot 308, που ήταν τρίτο με 13.933 βαθμούς. Οι δημοσιογράφοι μέλη του θεσμού είχαν την ευκαιρία για μια μεγάλη τελική δοκιμή των υποψήφιων αυτοκινήτων στο Τέεσντορφ της Αυστρίας. Στον ίδιο θεσμό το Hyundai Ioniq 6 ήταν ο νικητής του βραβείου Ecobest 2023. Η μεγάλη εκδήλωση της απονομής των βραβείων Autobest θα πραγματοποιηθεί στις 11 Μαΐου στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας.

Ανανέωση για τη Mercedes CLA

Η Mercedes ανακοίνωσε την ανανέωση της CLA και στις δύο εκδόσεις αμαξώματος (Coupé και Shooting Brake). Το αυτοκίνητο έχεις υποστεί περιορισμένες αισθητικές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος (μάσκα, «ποδιά», διαχύτητς πίσω, φωτιστικά LED) κι έχει νέα οθόνη στο εσωτερικό, νέα χρώματα και υλικά και αναβαθμισμένο εξοπλισμό. Θα προσφέρεται με εξηλεκτρισμένους βενζινοκινητήρες, σε ήπιες ή φορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις, με τον βενζινοκινητήρα 1.3 με 163 ίππους στη δεύτερη περίπτωση. Οι ήπιες υβριδικές εκδόσεις χρησιμοποιούν τον ίδιο βενζινοκινητήρα με 136 ή 163 ίππους, ένα 2λιτρο με 190 ή 224 ίππους, ενώ υπάρχει κι ένας 2λιτρος ντίζελ με 116, 150 ή 190 ίππους. Τέλος, υπάρχουν και δύο εκδόσεις AMG με 2λιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο, με 306 ή 421 ίππους και τετρακίνηση.

Αναβίωση του Βάνκελ στο υβριδικό Mazda MX-30

Στην έκθεση αυτοκινήτου των Βρυξελλών η Mazda επιφύλασσε μια έκπληξη, παρουσιάζοντας ξανά μετά από αρκετά χρόνια ένα αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα Βάνκελ. Πρόκειται για την φορτιζόμενη υβριδική έκδοση e-Skyactiv R-EV του MX-30, που η ιαπωνική εταιρεία προσέφερε μέχρι τώρα αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Στη Mazda πιστεύουν ότι ο κινητήρας Βάνκελ είναι ιδανικός για εξηλεκτρισμένα μοντέλα, λόγω των περιορισμένων διαστάσεων και του χαμηλότερου βάρους του σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς βενζινοκινητήρες. Ο ηλεκτροκινητήρας του αυτοκινήτου αποδίδει ισχύ 125 kW (170 ίππων) και ο Βάνκελ 74 ίππους στις 4.700 στροφές. Η μπαταρία λιθίου έχει χωρητικότητα 17,8 kWh, προσφέροντας αυτονομία 85 χιλιομέτρων με ηλεκτροκίνηση στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, η οποία θεωρείται μετά από έρευνα της εταιρείας ότι καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των οδηγών. Οι επιδόσεις που αναφέρονται για το αυτοκίνητο είναι επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 9,1'', ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα.
  • Περισσότερες Φωτογραφίες - Αναβίωση του Βάνκελ στο υβριδικό Mazda MX-30

    Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση

Ανανέωση για το Honda Jazz

Η Honda παρουσίασε το ανανεωμένο Jazz, στο οποίο έχουν γίνει περιορισμένες σχεδιαστικές επεμβάσεις κυρίως στο εμπρός μέρος (μάσκα και προφυλακτήρας), υπάρχουν νέα υλικά και χρώματα για το εσωτερικό, ενώ προστέθηκε και μία νέα έκδοση Advance Sport, η οποία διατίθεται αποκλειστικά σε ένα γκρι χρώμα (Urban Gray) που δημιουργήθηκε ειδικά γι' αυτήν, όπως και οι ζάντες των 16'' και οι καθρέφτες. Στη συγκεκριμένη έκδοση υπάρχει επίσης διαφορετική ρύθμιση στο «γκάζι», ώστε να προσφέρει πιο άμεση απόκριση και μεγαλύτερη αίσθηση δύναμης. Επεμβάσεις όμως έχουν γίνει και για τη βελτίωση του υβριδικού συστήματος e:HEV, ο ηλεκτροκινητήρας κίνησης του οποίου έχει ισχύ αυξημένη κατά 10 kW (14 ίππους), ενώ η ισχύς του βενζινοκινητήρα 1.5 έχει αυξηθεί στους 107 ίππους. Έτσι η συνολική συνδυασμένη ισχύς του συστήματος φτάνει πλέον τους 122 ίππους. Αύξηση της ισχύος κατά 8 kW έχει γίνει επίσης και στον ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια, ανεβάζοντας τη μέγιστη ισχύ του στα 78 kW (106 ίππους). Βελτιώσεις έχουν γίνει επίσης και στο αυτόματο κιβώτιο, για πιο ομαλή λειτουργία, ενώ οι ρυθμίσεις της λειτουργίας του αναθεωρήθηκαν ώστε να επιτρέπουν την άνοδο των στροφών του βενζινοκινητήρα μέχρι τις 6.300. Στην έκδοση Advance Sport είναι επίσης σκληρότερα τα ελατήρια κατά 8% και κατά 20% πίσω.

Πρώτες φωτογραφίες του νέου Hyundai Kona

Η Hyundai αποκάλυψε τις πρώτες φωτογραφίες του νέου Kona, που θα παρουσιαστεί επίσημα στους επόμενους μήνες. Η κορεάτικη εταιρεία δεν προσπαθεί να προβάλει για το αυτοκίνητο μία εικόνα «δήθεν» εκτός δρόμου, αλλά ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται για ένα «αστικό SUV», Η σχεδίαση του οποίου μάλιστα ξεκίνησε πρώτα από την κατεξοχήν αστική έκδοσή του, την ηλεκτρική. Βεβαίως η πραγματικότητα της αγοράς επέβαλε μια ρεαλιστική ανάπτυξη της γκάμας, η οποία θα περιλαμβάνει εκτός από την ηλεκτρική έκδοση και μία υβριδική, αλλά και μια σπορ έκδοση N Line. Η εταιρεία δεν έδωσε στη δημοσιότητα πολλές λεπτομέρειες για το αυτοκίνητο, πέρα από το γεγονός ότι έχει αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, με μήκος 4,355 μ., μεγαλύτερο κατά 15 εκατοστά από το προηγούμενο, πλάτος μεγαλύτερο κατά 6 εκατοστά, αλλά και μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 60 χιλιοστά. Έδωσε πίσω στη δημοσιότητα μια φωτογραφία του εσωτερικού, στην οποία φαίνονται και οι δύο μεγάλες οθόνες 12.3'' που δεσπόζουν στο ταμπλό, όπως και η πρακτική κεντρική κονσόλα, στην οποία υπάρχουν αρκετοί χώροι για μικροπράγματα, λόγω της μετακίνησης του μοχλού επιλογής ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι.
  • Περισσότερες Φωτογραφίες - Πρώτες φωτογραφίες του νέου Hyundai Kona

    Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση

Υβριδική έκδοση για το Dacia Jogger

Η Dacia ανακοίνωσε την έκδοση Hybrid 140 του Jogger, που αποτελεί το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο της ρουμανικής θυγατρικής του γκρουπ Renault. Το 7θέσιο μοντέλο της Dacia χρησιμοποιεί το γνωστό υβριδικό σύστημα που έχουμε ήδη γνωρίσει σε μοντέλα της Renault, χρησιμοποιώντας ένα βενζινοκινητήρα 1.6 με 90 ίππους, έναν ηλεκτροκινητήρα 50 ίππων κι ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως μίζα/γεννήτρια. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 140 ίπποι Αυτό το σύστημα παραγωγής ισχύος συνδυάζεται με ένα ιδιόμορφο αυτόματο κιβώτιο "multi mode", το οποίο προσφέρει τέσσερις σχέσεις για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και 2 για τον ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων όλων των στοιχείων του συστήματος παροχής ισχύος. Το ξεκίνημα γίνεται πάντα ηλεκτρικά και το σύστημα μπορεί να επιλέγει τη λειτουργία μόνο του θερμικού κινητήρα, ή του ηλεκτροκινητήρα, ή και των δύο ταυτόχρονα, ανάλογα με τις συνθήκες, με τη μπαταρία να φορτίζεται με ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, αλλά και εν κινήσει όταν χρειάζεται. Οι χώροι του αυτοκινήτου παραμένουν ίδιοι με αυτούς των συμβατικών εκδόσεων, καθώς η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, στη θέση της ρεζέρβας (ή του ρεζερβουάρ υγραερίου για τις εκδόσεις διπλού καυσίμου). Η μπαταρία του αυτοκινήτου καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών (ή 160.000 χιλιομέτρων).

Το Kia Sportage είναι το «Αυτοκίνητο του 2023»

Σε μια εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Αττική στις 12 Σεπτεμβρίου οι 25 δημοσιογράφοι από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη που είναι μέλη του ανεξάρτητου δημοσιογραφικού θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» (μεταξύ των οποίων και οι συντάκτες του auto-internet Πάνος Φιλιππακόπουλος και Γιάννης Τσιρογιάννης) ψήφισαν για το «Αυτοκίνητο του 2023». Η επιλογή έγινε ανάμεσα στα 10 αυτοκίνητα που είχαν προκριθεί (μετά από ψηφοφορία) στην τελική φάση ανάμεσα σε όλα τα καινούργια μοντέλα που εμφανίστηκαν στην ελληνική αγορά το προηγούμενο 12μηνο. Οι 10 «φιναλίστ» ήταν (με αλφαβητική σειρά) τα: Alfa Romeo Tonale, BMW X1, Dacia Jogger, DS 4, Hyundai Ioniq 5, Kia Sportage, Opel Astra, Peugeot 308, Skoda Fabia και Toyota Yaris Cross. Τελικός νικητής και «Αυτοκίνητο του 2023» αναδείχθηκε το Kia Sportage, συγκεντρώνοντας συνολικά 399 βαθμούς από το μέγιστο δυνατό των 500. Σύμφωνα με το σύστημα ψηφοφορίας κάθε μέλος του θεσμού κατανέμει ένα σύνολο 100 βαθμών στα 10 αυτοκίνητα που συμμετέχουν στην τελική φάση. Κανένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να πάρει περισσότερους από 20 βαθμούς και κανένα λιγότερους από 5. Ο μεγαλύτερος αριθμός βαθμών (20 ή λιγότεροι, κατά την κρίση κάθε μέλους) μπορεί να δοθεί μόνο σε ένα αυτοκίνητο, ενώ επιτρέπεται να δοθεί ίδιος αριθμός βαθμών σε δύο ή περισσότερα από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Από τους συντάκτες του auto-internet ο Πάνος Φιλιππακόπουλος έδωσε 16 βαθμούς στο Kia Sportage, 13 βαθμούς στο Skoda Fabia, 12 βαθμούς στο Peugeot 308, 11 βαθμούς στο Toyota Yaris Cross, 10 βαθμούς στο Opel Astra, 9 βαθμούς στο DS4, από 8 βαθμούς στα Alfa Romeo Tonale, BMW X1 και Dacia Jogger και 5 βαθμούς στο Hyundai Ioniq 5. Ο Γιάννης Τσιρογιάννης έδωσε 19 βαθμούς στο Kia Sportage, από 15 βαθμούς στα Opel Astra και Peugeot 308, 11 βαθμούς στο Dacia Jogger, 10 βαθμούς στην Alfa Romeo Tonale, από 7 βαθμούς στα DS 4 και Hyundai Ioniq 5, 6 βαθμούς στη BMW X1 και από 5 βαθμούς στα Skoda Fabia και Toyota Yaris Cross. Η φετινή διοργάνωση έγινε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και του Πανελληνίου Συνδέσμου Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου Μοτοσικλέτας (ΠΑΣΥΔΑΜ), ενώ για τις ανάγκες των φωτογραφήσεων, video καΙ τελικών δοκιμών παραχωρήθηκε στο θεσμό το Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων από τον κ. Χρήστο Αναστασιάδη. Στην εκδήλωση επρόκειτο να παρευρεθούν οι Υφυπουργοί Μεταφορών κ. Παπαδόπουλος και Αθλητισμού κ. Αυγενάκης, οι οποίοι όμως τελικά απουσίασαν λόγω εκτάκτων υπηρεσιακών υποχρεώσεων, ενώ παρευρέθηκαν και απηύθηναν χαιρετισμό ο τομεάρχης μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, και ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας, Νίκος Τσάδαρης. Παρών ήταν επίσης και ο διεθνούς φήμης Έλληνας σχεδιαστής αυτοκινήτων Σωτήρης Κωβός, που παρουσίασε στους προσκεκλημένους τα αυτοκίνητα που έχει σχεδιάσει, με εικόνες από τα πρώτα σκίτσα μέχρι τα τελικά μοντέλα παραγωγής.
  • Περισσότερες Φωτογραφίες - Το Kia Sportage είναι το «Αυτοκίνητο του 2023»

    Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση

Και σε ηλεκτρική έκδοση το νέο Opel Astra

Συνεχίζοντας τις κινήσεις της προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της, η Opel αποκάλυψε τα πρώτα στοιχεία για τη νέα, αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της τελευταίας γενιάς του Astra (το οποίο άλλωστε διατίθεται ήδη και σε φορτιζόμενη υβριδική έκδοση). Το Astra Electric που θα θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες από την άνοιξη του 2023, θα κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων (115 kW) και θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής τρόπου οδήγησης ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal και Sport). Ο κινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία λιθίου 54 kWh, τοποθετημένη στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με την εταιρεία, η αυτονομία του Astra Electric στο τυποποιημένο κύκλο δοκιμών φτάνει μέχρι τα 416 χιλιόμετρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητά του φτάνει τα 170 χλμ./ώρα.
  • Περισσότερες Φωτογραφίες - Και σε ηλεκτρική έκδοση το νέο Opel Astra

    Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση

Porsche 911... εκτός δρόμου!

Όσο κι αν έχει πάψει να μας εκπλήσσει η επινοητικότητα των ανθρώπων της αυτοκινητοβιομηχανίας, σίγουρα η παρουσίαση μιας έκδοσης εκτός δρόμου ενός από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα, της Porsche 911, είναι κάτι μάλλον απρόσμενο. Η 911 Dakar, που έκανε το ντεμπούτο της στην έκθεση του Λος Άντζελες και θα κατασκευαστεί μόνο σε 2.500 κομμάτια, είναι υπερυψωμένη (μέχρι και κατά 8 εκατοστά) και φοράει λάστιχα εκτός δρόμου. Δημιουργήθηκε για να αποτίσει φόρο τιμής στο αυτοκίνητο νίκησε στο ράλι Παρίσι Ντακάρ το 1984. Εκείνη η συμμετοχή σηματοδότησε και την παρουσίαση ενός συστήματος τετρακίνησης στην Porsche 911. Η 911 Dakar έχει υπό φυσιολογικές συνθήκες αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 5 εκατοστά σε σχέση με την 911 Carrera με τη σπορ ανάρτηση, απόσταση που μπορεί να αυξηθεί κατά 3 επιπλέον εκατοστά με ένα σύστημα ανύψωσης, για να μπορεί το αυτοκίνητο να κινείται με μεγαλύτερη άνεση κάνουμε συμφωνίες. Τα λάστιχα Pirelli Scorpion All Terrain Plus που φοράει είναι διαστάσεων 245/45 ZR 19 εμπρός και 295/40 ZR 20 πίσω. Το αυτοκίνητο κινείται από ένα 3λιτρο 6κύλινδρο βενζινοκινητήρα με διπλό τούρμπο, που αποδίδει 480 ίππους, επιταχύνοντας το αυτοκίνητο από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,4''. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο PDK 8 ταχυτήτων, ενώ η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης σύστημα τετραδιεύθυνσης. Λόγω της χρησιμοποίησης ελαστικών παντός εδάφους, η μέγιστη ταχύτητα έχει περιοριστεί στα 240 χλμ./ώρα.
  • Περισσότερες Φωτογραφίες - Porsche 911... εκτός δρόμου!

    Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση

Νέο Toyota Prius

Η Toyota παρουσίασε την 5η γενιά του μοντέλου που έδωσε το έναυσμα για την πορεία προς τη μαζική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης μέσω της υβριδικής τεχνολογίας. Το νέο Prius έχει εντυπωσιακό στιλ τύπου 5θυρου κουπέ, προσαρμοσμένο στην σύγχρονη σχεδιαστική πραγματικότητα, είναι χαμηλότερο κατά 50 χιλιοστά και φαρδύτερο κατά 22 χιλιοστά, έχει μήκος αυξημένο κατά 46 χιλιοστά και μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 50 χιλιοστά, έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους χάρη στη διαφορετική τοποθέτηση του ρεζερβουάρ και της μπαταρίας και προσφέρει καλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Στην Ευρώπη, όπου θα λανσαριστεί την άνοιξη του 2023, θα προσφέρεται αποκλειστικά σε φορτιζόμενη υβριδική έκδοση, η οποία χρησιμοποιεί ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα 148 ίππων σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 160 ίππων, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 223 ίππων. Έτσι οι επιδόσεις βελτιώνονται σημαντικά (0-100 χλμ./ώρα σε 6,7'' αντί για 11,1''). Η Toyota υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία αυξημένη πάνω από 50% σε σχέση με τη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση του υπάρχοντος μοντέλου (η αυτονομία του οποίου στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών είναι 55 χιλιόμετρα), χάρη σε μια νέα μπαταρία λιθίου 13,6 kWh, τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα. Προαιρετικά το αυτοκίνητο θα προσφέρεται επίσης με φωτοβολταϊκή επιφάνεια στην οροφή, για την παραγωγή επιπλέον ηλεκτρικής ενέργειας.
  • Περισσότερες Φωτογραφίες - Νέο Toyota Prius

    Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση

Αυτοκίνητο του 2023: τα 10 μοντέλα του τελικού

Στις 11 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε η ψηφοφορία των δημοσιογράφων που είναι μέλη του ανεξάρτητου δημοσιογραφικού θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», για την επιλογή των 10 μοντέλων που θα διεκδικήσουν τον τίτλο του «Αυτοκινήτου του 2023» στην τελική φάση της φετινής διοργάνωσης του θεσμού. Όπως κάθε χρόνο, η επιλογή έγινε ανάμεσα στα νέα μοντέλα (συνολικά 19) που άρχισαν να διατίθενται στην ελληνική αγορά το τελευταίο 12μηνο, συμβατικά, υβριδικά ή ηλεκτρικά. Στην ψηφοφορία συμμετείχαν 26 αυτοκινητικοί συντάκτες από έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη (μεταξύ των οποίων και το auto-internet). Τα 10 αυτοκίνητα που επέλεξαν είναι (με αλφαβητική σειρά) τα: Alfa Romeo Tonale, BMW X1, Dacia Jogger, DS 4, Hyundai Ioniq 5, Kia Sportage, Opel Astra, Peugeot 308, Skoda Fabia και Toyota Yaris Cross. Από αυτά θα επιλεγεί με ψηφοφορία των μελών του θεσμού στα μέσα Δεκεμβρίου το «Αυτοκίνητο του 2023».

Η Volvo αποκάλυψε το ηλεκτρικό EX90

Ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό νέο μοντέλο αποκάλυψε η Volvo στην πορεία της προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Το EX90 είναι ένα 7θέσιο SUV, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «υπολογιστής πάνω σε τροχούς» και, όπως τόνισε κατά την παρουσίαση του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, θα γίνεται συνεχώς καλύτερο με την πάροδο του χρόνου, καθώς θα μπορεί να δέχεται "over-the-air" αναβαθμίσεις του λογισμικού του. Χαρακτηρίζεται επίσης από την εταιρεία ως το ασφαλέστερο μοντέλο της μέχρι σήμερα, χάρη στο μεγάλο αριθμό κάθε είδους συστημάτων ασφαλείας που διαθέτει. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αισθητήρες που υπάρχουν στο EX90 συμπεριλαμβάνουν 8 κάμερες και 5 ραντάρ, συνδεδεμένα με τον κεντρικό υπολογιστή του αυτοκινήτου, καθώς και ένα σύστημα "lidar", που μπορεί να εντοπίζει πεζούς σε αποστάσεις μέχρι 250 μέτρων ακόμα και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Η έκδοση που θα αρχίσει να διατίθεται είναι τετρακίνητη, χάρη σε δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνολική ισχύ 402 ως 517 ίππων (ανάλογα με την έκδοση) και τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 111 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία έως 600 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών (WLTP). Η εταιρεία τονίζει επίσης ότι το EX90 περιέχει περίπου 15% ανακυκλωμένο χάλυβα, 25% ανακυκλωμένο αλουμίνιο και 48 κιλά ανακυκλωμένων πλαστικών και υλικών βιολογικής βάσης.
  • Περισσότερες Φωτογραφίες - Η Volvo αποκάλυψε το ηλεκτρικό EX90

    Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση

Έκδοση υψηλών επιδόσεων GSe για το Grandland

Η Opel ανακοίνωσε μία νέα φορτιζόμενη υβριδική έκδοση υψηλών επιδόσεων για το μικρομεσαίο της SUV. Το Grandland GSe χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6 και οι δύο ηλεκτροκινητήρες -ένα σε κάθε άξονα- με το σύστημα να αποδίδει συνολική ισχύ έως 300 ίππων. Η χρησιμοποίηση ενός ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα εξασφαλίζει επίσης και μόνιμη τετρακίνηση, με κατανομή της ροπής στους εμπρός και πίσω τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Σύμφωνα με την εταιρεία το αυτοκίνητο επιταχύνει από. 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 6,1'', ενώ η μέγιστη ταχύτητα των φτάνει τα 235 χλμ./ώρα. Οι αναρτήσεις είναι φυσικά ειδικά ρυθμισμένες για τη σωστή διαχείριση τις μεγάλες δυνάμεις του υβριδικού συστήματος, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν σπορ καθίσματα "performance" εμπρός. Το Grandland GSe αναμένεται στην Ελλάδα το Μάιο του 2023 .
  • Περισσότερες Φωτογραφίες - Έκδοση υψηλών επιδόσεων GSe για το Grandland

    Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση

Η πρώτη ηλεκτρική Rolls-Royce

Από τη στιγμή που άρχισαν να παρουσιάζονται ηλεκτρικά μοντέλα ακόμα και από τους κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων, αναμενόμενο ήταν να κάνει την είσοδό της στη συγκεκριμένη τεχνολογία και η Rolls-Royce, με δεδομένη την απειλή ότι από το 2035 δεν θα κατασκευάζονται συμβατικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Η βρετανική μάρκα λοιπόν παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο, τη Spectre, ένα μεγάλο 2θυρο 4θέσιο κουπέ, μήκους 5,453 μ., με βάρος που πλησιάζει τους... 3 τόνους (2.975 κιλά)! Ταυτόχρονα το αυτοκίνητο έχει την καλύτερη αεροδυναμική που υπήρξε ποτέ σε αυτοκίνητο της Rolls-Royce, με συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx 0,25. Η Spectre είναι βασισμένη πάνω σε ένα αλουμινένιο πλαίσιο κι έχει 30% μεγαλύτερη ακαμψία από οποιοδήποτε προηγούμενο μοντέλο της μάρκας. Για την κίνησή της χρησιμοποιήθηκε ένας ηλεκτροκινητήρας 430 kW (585 ίππων), ο οποίος επιταχύνει το αυτοκίνητο από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 4,5''. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι το αυτοκίνητο θα έχει αυτονομία έως 520 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Το λανσάρισμα της Spectre στην αγορά θα γίνει στο τελευταίο τρίμηνο του 2023.
  • Περισσότερες Φωτογραφίες - Η πρώτη ηλεκτρική Rolls-Royce

    Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση

  UP