ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Σαλόνι Παρισιού :: 2010 ::

Σαλόνι Παρισιού 2010

        ..:: Δευτέρα, 04 Οκτωβρίου 2010 ::..

Συντήρηση
Η ύφεση αποτελεί παρελθόν για την υπόλοιπη Ευρώπη, σε αντίθεση με τη βαθιά βυθισμένη στην κρίση Ελλάδα, αλλά η φετινή μικρή ανάκαμψη δεν είναι δυνατόν να εξαλείψει τα σημάδια της κρίσης. Εκτός αυτού, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει ακόμα ξεπεράσει τις επιπτώσεις της κρίσης και φαίνεται πως θα περάσουν αρκετά χρόνια πριν φτάσει ξανά στα υψηλά επίπεδα παραγωγής του 2007. Μπορεί, λοιπόν, στις διεθνείς εκθέσεις να μην υπάρχει  πια το παγωμένο κλίμα της Γενεύης του 2009, όπου δημοσιογράφοι και στελέχη των εταιρειών περιφέρονταν σαν ...ζόμπι σε μισοάδεια από αυτοκίνητα περίπτερα, αλλά δεν υπάρχει ακόμα και το κλίμα αφθονίας, αισιοδοξίας και δημιουργικότητας που υπήρχε παλιότερα.
Το χαρακτηριστικό, λοιπόν, της φετινής έκθεσης στο Παρίσι ήταν το γεγονός ότι δεν έβλεπες τις προσπάθειες καινοτομίας, ρήξης με το παρελθόν και δημιουργίας εναλλακτικών προτάσεων, που υπήρχαν σε κάθε έκθεση δίπλα στα «καθιερωμένα» μοντέλα. Τα νέα μοντέλα ήταν και πάλι αρκετά (αν και κάπως λιγότερα απ' ότι στο παρελθόν, λιγότερα από 20 αυτή τη φορά) το χαρακτηριστικό τους όμως ήταν ότι αποτελούν περισσότερο εξελίξεις των προηγούμενων σχεδιαστικά και τεχνολογικά, παρά προσπάθειες για κάτι εντελώς νέο. Είναι φυσικό, άλλωστε, σε μια εποχή μειωμένης ζήτησης και παραγωγής να μη διακινδυνεύουν οι εταιρείες την δημιουργία προτάσεων που θα μπορούσαν να δυσαρεστήσουν την παραδοσιακή πελατεία τους και να αποτύχουν εμπορικά, αλλά να βαδίζουν στο σίγουρο έδαφος της εξέλιξης των προϊόντων που είναι ήδη αποδεκτά και πετυχημένα. Φυσικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται και πληθύνονται, κάποια ήδη αρχίζουν να διατίθενται στην αγορά, ιδιαίτερα σε χώρες που προσφέρουν κίνητρα σε αυτά. Σε αντίθεση με την «πράσινη» Ελλάδα του Γιώργου και της Τίνας, όπου η Mitsubishi αποφάσισε να μη φέρει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης iMiEV (που αρχίζει φέτος την ευρωπαϊκή του καριέρα), μια που θα επιβαρυνόταν με ...φόρο πολυτελείας, ο οποίος θα έφτανε την ήδη (αναπόφευκτα) αυξημένη τιμή του κοντά στις 40.000 ευρώ! Ευτυχώς ο υπόλοιπος κόσμος προχωράει μπροστά..._Π.Φ.


Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επιμέλεια: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Τσιρογιάννης, Γιάννης Χαρίτος


  UP