ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost - Opel Crossland X 1.2T

Διαφορετικές οπτικές         ..:: Σαββάτο, 28 Ιουλίου 2018 ::..

Τα «αστικά crossover» διάγουν βίον ανθόσπαρτον, υπάρχουν όμως και προτάσεις που -αισθητικά τουλάχιστον- επιχειρούν να προβάλουν ένα πιο «περιπετειώδη» χαρακτήρα και με τη συγκεκριμένη δοκιμή δυο χαρακτηριστικών εκπροσώπων αυτών των τάσεων επιχειρούμε να εντοπίσουμε και να οριοθετήσουμε τις ομοιότητες και τις διαφορές

Ανήκοντας στην ίδια κατηγορία των μικρών crossover, τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας, σε παρακινούν να αναγνωρίσεις ομοιότητες και συγκλίσεις με την πρώτη ματιά μοιάζουν ασύμβατες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως το Crossland X δεν ακολουθεί την επιβλητική εξωτερική φόρμα ενός αμιγώς τζιποειδούς, αλλά επιστρατεύει ένα πιο χαμηλών σχεδιαστικών τόνων αμάξωμα που απέκτησε μπόι. Στην περίπτωση του EcoSport, η εστίαση είναι σαφώς πιο ευδιάκριτη, λόγω των σχεδιαστικών χαρακτηριστικών τα οποία προέρχονται απευθείας από τα μεγαλύτερα και πιο εντυπωσιακά SUV.

Εσωτερικά
Η ποιότητα κατασκευής αναμφισβήτητα αποτελεί σημείο κλειδί, συνολικά δείχνει και είναι πολύ καλή και στα δυο αυτοκίνητα, με το Opel να προηγείται στο φινίρισμα και στην αίσθηση πολυτέλειας, παρ' ότι το Ford βελτιώθηκε σημαντικά στην τελευταία εκδοχή του. Η εποπτική θέση οδήγησης του EcoSport δίνει το στίγμα της κατασκευής, ενώ και στο Crossland X δεν κάθεσαι χαμηλά. Το θέμα είναι πώς βολεύεται ο καθένας. Εάν δηλαδή επιθυμεί να επιβιβάζεται σχεδόν όρθιος στο ψηλό Ford, ή με λίγο πιο κυρτή στάση όπως συμβαίνει στο Opel. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί και στις δυο καμπίνες, όπως γενναίος είναι και ο εξοπλισμός τους, τόσο σε άνεση όσο και σε ασφάλεια, με την πληθώρα αερόσακων αλλά και το ηλεκτρικό και ηλεκτρονικό πακέτο το οποίο διατίθεται σχεδόν αυτούσιο με το «καλημέρα». Σε επίπεδο εργονομίας δεν θα σε προβληματίζουν, ούτε απαιτούν μεγάλη χρονική εξοικείωση, το EcoSport είναι όμως λίγο πιο κοντά στα καθημερινά «θέλω σου». Σε επίπεδο χώρων (στους πίσω επιβάτες) και πρακτικότητας πάντως, προηγείται καθαρά το Crossland X, χάρη και στο συρόμενο πίσω κάθισμα που εξυπηρετεί τις όποιες μεταφορικές ανάγκες προκύψουν κάθε φορά. Ο χώρος αποσκευών του των 410 λίτρων είναι αισθητά μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του EcoSport (356 λίτρα).

Ο στάνταρ εξοπλισμός του Ford EcoSport είναι πλούσιος, περιλαμβάνοντας από 7 αερόσακους και ESP με hill holder, μέχρι ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, cruise control, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας και Bluetooth. Η τιμή αγοράς ορίζεται στα 21.169 ευρώ. Το Opel Crossland X 1.2T ξεκινά από τα 20.600 ευρώ και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP με hill holder, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα επιτήρησης τυφλών γωνιών, ενεργοποίηση πίσω φώτων σε πέδηση έκτακτης ανάγκης, ηλεκτρικούς-θερμαινόμενους καθρέφτες, συρόμενο πίσω κάθισμα.
Το εσωτερικό του EcoSport αναβαθμίστηκε σε ποιότητα, ωστόσο οι μεγαλύτεροι χώροι ανήκουν στο Crossland X
Κινητήρες-κιβώτια
Ο εξαιρετικός 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του Ford με 140 ίππους και 18,3 kgm ροπής αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους τούρμπο στο ένα λίτρο (προσφέρεται επίσης με 125, αλλά και 100 ίππους σε λίγο χαμηλότερες τιμές αγοράς). Είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία να δείξει τα δόντια του στο δοκιμασμένο αντίπαλο δέος της Opel με επίσης τρεις κυλίνδρους, 1,2 λίτρα, τούρμπο, 110 ίππους και 20,9 kgm ροπής (οι ρίζες του αναζητούνται στο γαλλικό όμιλο PSA). Το σύνολο του Ford διαθέτει περισσότερη «υγεία» στο φάσμα των στροφών που την εκτιμάς (χαμηλά δηλαδή), δίχως άκομψα ντεσιμπέλ, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζεται λίγο πιο γραμμικό στα χαρακτηριστικά απόδοσης από τον αντίπαλό του. Το Opel βέβαια απαντά με πλουσιότερη ονομαστική ροπή, με αποτέλεσμα οι επιταχύνσεις εν κινήσει να ικανοποιούν ακόμη και με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Στις χαμηλομεσαίες στροφές ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας του Crossland X βρίσκεται στο στοιχείο του, εκεί δηλαδή όπου το τράβηγμα είναι μεστό λόγω της πλούσιας ροπής, ο θόρυβος ελάχιστος και η κατανάλωση σε λογικά πλαίσια. Είδαμε γύρω στα 7,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με αυξητικές τάσεις όμως όσο ο ρυθμός κίνησης ζωήρευε αισθητά. Το Ford αντιστοίχως κατέγραψε τις ίδιες μέρες 7,9 λίτρα, επίσης με δίψα για μεγαλύτερες τιμές όσο το πίεζες. Στα χειροκίνητα κιβώτια, εκείνο του EcoSport είναι σαφώς καλύτερο σε αίσθηση, ενώ προσφέρει πιο σφιχτή κλιμάκωση αλλά και μια παραπάνω σχέση (6). Να σημειωθεί εδώ πως είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Crossland X και με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, διαπιστώνοντας άμεσα πως του ταιριάζει σαφώς περισσότερο -λόγω χαρακτήρα- από το χειροκίνητο μηχανικό των πέντε σχέσεων.

Οδηγώντας
Στο EcoSport ξεκινάς εισπράττοντας την ευκολία χρήσης ενός καλού μικρού SUV. Αναμφισβήτητα ξεχωρίζεις αμέσως τα πολύ καλά επίπεδα άνεσης, την έλλειψη θορύβων, την ποιοτική κύλιση. Αν είσαι λάτρης της περιπέτειας, εδώ θα βρεις ευκολότερα αποκούμπι. Από την άλλη, τα αποθέματα πρόσφυσης στις στροφές καθώς και οι ελεγχόμενες κλίσεις του ψηλού αμαξώματος δεν σε αποθαρρύνουν να κινηθείς σβέλτα σε μια απαιτητική διαδρομή, ενώ το σύστημα διεύθυνσης αποτελεί σύμμαχο, παρέα φυσικά με τα δυνατά φρένα. Δεν χωράει αμφιβολία πως η οδηγοκεντρική προσέγγιση αφορά ξεκάθαρα το Ford, όπως μάλιστα παραδοσιακά συμβαίνει με τα μοντέλα της εν λόγω εταιρείας.

Από την άλλη, το Crossland X ρίχνει το μεγαλύτερο βάρος στην άνεση που παρέχει η ανάρτηση, αλλά και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου που φτάνουν στα αυτιά σου. Είναι εύχρηστο και ευκολοδήγητο, γεγονός που θα εκτιμήσουν οδηγοί και των δυο φύλων. Σε συνθήκες πίεσης, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά αυξημένες, με τις αντιδράσεις του αμαξώματος όμως να είναι προοδευτικές. Δεν σε εμπνέει να πας γρήγορα όπως το Ford σε μια απαιτητική διαδρομή, ωστόσο εκεί που θα κληθεί να χρησιμοποιηθεί θα το κάνει με ασφάλεια. Η ποιότητα κύλισης παρ' ότι είναι καλή, δεν ξεπερνά τα αντίστοιχα επίπεδα του EcoSport, το τελευταίο μάλιστα θα μπορούσε να δικαιολογηθεί στο συγκεκριμένο τομέα αφού επιλέγει να είναι σαφώς πιο σπορτίφ. Το σύστημα διεύθυνσης του Opel δεν μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, χωρίς όμως παράλληλα να προβληματίζει. Στα φρένα και τα δυο αυτοκίνητα ανταποκρίθηκαν αξιοπρεπώς.
Το EcoSport προηγείται σε οδική συμπεριφορά του Crossland X, που δίνει προτεραιότητα στην άνεση
Συμπέρασμα
Πρόκειται για δυο διαφορετικά σε ύφος οχήματα ελεύθερου χρόνου της δεύτερης κατηγορίας, τα οποία μπορούν εν δυνάμει να υποκαταστήσουν επάξια το ρόλο ακόμη κι ενός οικογενειακού μικρομεσαίου. Το EcoSport σαφώς είναι πιο "SUV" από το Crossland X, τόσο σε εικόνα όσο και σε αίσθηση, με ό,τι συνεπάγεται αυτό στην καθημερινή χρήση. Με άλλα λόγια, διαθέτει περισσότερα ελκυστικά στοιχεία που μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει πως η «πεπατημένη οδός» του Crossland X, που δεν είναι από τα αυτοκίνητα που προσφέρουν οδηγική απόλαυση, αλλά απευθύνεται σε πιο συντηρητικούς οδηγούς, δεν αξίζει απήχησης. Αμφότερα, είναι «τσιμπημένα» σε τιμή κτήσης, διαθέτοντας όμως πλούσιο επίπεδο βασικού εξοπλισμού.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ ECOSPORT ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Σύστημα διεύθυνσης
- Οδική συμπεριφορά
- Κιβώτιο
ΤΟ CROSSLAND X ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Φινίρισμα εσωτερικού
- Πρακτικότητα
- Χώρους

  UP