ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Opel Grandland X 1.2 T - Peugeot 3008 1.2 PureTech

Το άλλο του μισό...         ..:: Σαββάτο, 31 Μαρτίου 2018 ::..

Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις των δυο συγγενών μοντέλων ελεύθερου χρόνου μάχονται σθεναρά προκειμένου να υπερασπιστούν τους διαφορετικούς χαρακτήρες που προτάσσουν, παρά τις εν γένει σημαντικές κατασκευαστικές ομοιότητες τους

Τελευταίες έρευνες υποστηρίζουν πως στο προσεχές μέλλον το ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα πωλούνται ανά τον πλανήτη θα είναι όχημα ελεύθερου χρόνου. Είναι τάση, είναι μόδα, είναι ανάγκη, είναι κάτι απ όλα, όπως και να έχει τα απανταχού crossover ή SUV θα κατακλύσουν τους δρόμους στο προσεχές διάστημα. Ήδη όχι μόνο υπάρχουν και πρωταγωνιστούν, αλλά διακρίνονται πλέον και σε επίπεδο χαρακτήρων και φιλοσοφίας, όπως συμβαίνει με τα δύο αυτοκίνητα του συγκριτικού μας, που ανήκουν μάλιστα στον ίδιο όμιλο...

Εσωτερικά
Τα άλματα στους τομείς της ποιότητας των υλικών, του φινιρίσματος αλλά και της "premium" αίσθησης φέρνουν το 3008 να διαθέτει εφάμιλλη ποιότητα με το γερμανικό Grandland X. Αφήνεις το οπτικό σκέλος και περνάς στο πρακτικό. Ακουμπάς το χέρι σου σε όλο το μήκος του ταμπλό και καταλαβαίνεις από την αφή πως έχεις να κάνεις με μαλακό, αφρώδες ακριβό υλικό που πιθανότατα θα συναντούσες σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης και ακριβότερης κατηγορίας. Η ποιότητα των υλικών αλλά και η αισθητική δείχνει γερμανική στην πρώτη περίπτωση, φουτουριστική στη δεύτερη. Στους χώρους επιβατών υπάρχει ισοπαλία, με έναν ελαφρύ αέρα ευρυχωρίας για τα πόδια των πίσω επιβατών να πηγαίνει στον Γάλλο της παρέας. Πολύ καλά νέα υπάρχουν και για τις ανοιχτές θήκες για μικροπράγματα, με το Opel να δείχνει λίγο πιο πρακτικό και πιο εύκολο στο να βολευτείς, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το Peugeot υπολείπεται. Στους χώρους αποσκευών υπερτερεί οριακά το 3008 (520 έναντι 514 λίτρων). Το Grandland X υιοθετεί πιο «γήινες» φόρμες στην καμπίνα, δίνοντας έμφαση στη λειτουργικότητα αλλά και στο πρακτικό σκέλος. Καλύτερη θέση οδήγησης διαθέτει το Peugeot, η οποία σε προδιαθέτει μεμιάς να οδηγήσεις, με την πραγματική σημασία του όρου.

Το 3008 1.2 PureTech 130 ξεκινάει από τα 24.900 ευρώ (με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων), έχοντας στο βασικό εξοπλισμό σχεδόν τα πάντα, με στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα, θύρα USB, Bluetooth, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.ά. Η βασική έκδοση του Grandland X 1.2T (επίσης με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων) ξεκινά από τα 24.500 ευρώ και περιλαμβάνει στο στάνταρ εξοπλισμό: 6 αερόσακους, ESP, σύστημα προειδοποίησης για παρέκκλιση από λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, διζωνικό κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς αλλά και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας με έγχρωμη οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, online υπηρεσίες συνδεσιμότητας Opel OnStar, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Ποιοτικά τα δυο εσωτερικά με ικανοποιητικούς χώρους και όλα τα σύγχρονα κομφόρ
Κινητήρες-κιβώτια
Εδώ ισχύουν ακόμη πιο ξεκάθαρα οι δεσμοί αίματος των δυο αυτοκινήτων αφού μοιράζονται ακριβώς τον ίδιο τούρμπο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων του Group PSA, με τους 3 κυλίνδρους, τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου, αλλά, το κυριότερο, με τους 130 ίππους και τα 23,4 kgm ροπής από χαμηλά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, και στα δύο αυτοκίνητα που πήραμε για συγκριτικό, ο κινητήρας αυτός συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (EAT 6). Και στα δυο αυτοκίνητα το σύνολο παρουσιάζεται πολιτισμένο με διακεκριμένη ελαστικότητα και όρεξη να κινήσει εύκολα τα μεγάλα αμαξώματα. Στην περίπτωση του 3008 ο προσανατολισμός είναι ο κινητήρας να δείχνει πιο πρόθυμος ακόμη και ψηλά, στα όρια φυσικά της ψευδαίσθησης. Στο Opel δεν σου πάει η καρδιά να τον «πατήσεις στο λαιμό» εξαντλώντας τα όρια περιστροφής του, αλλά να εκμεταλλευτείς τα αποθέματα ροπής, ρέοντας ουσιαστικά στον προορισμό σου. Σε επίπεδο κατανάλωσης και τα δυο αυτοκίνητα φλερτάρουν με τα 8,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Αν επιμείνετε στο γκάζι θα δείτε σίγουρα μεγαλύτερες τιμές.

Οδηγώντας
Στο Peugeot αισθάνεσαι πως μπήκες σε ένα καλοστημένο ημίψηλο και οδηγοκεντρικό χάτσμπακ, με το σύστημα διεύθυνσης να είναι αρκετά πιο άμεσο και επικοινωνιακό, σε σχέση με το μέτριας αίσθησης σύστημα διεύθυνσης του Grandland X. Ίδια γεύση και από την ανάρτηση. Καλύτερη ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικών χαρακτηριστικών προσφέρει απλόχερα εκείνη του 3008. Πιο στοχευμένη κύλιση, μικρότερες κλίσεις στις στροφές, απόσβεση και ενδοτικότητα σε αρμονία, ό,τι ακριβώς δηλαδή επιθυμείς όταν είσαι πίσω από το επιτηδευμένα μικρό βολάν του «λέοντα». Με αναβαθμισμένη κύλιση, σωστή στήριξη των τροχών και μια κατευθυντικότητα η οποία αρνείται στους εμπρός τροχούς να ξεκολλήσουν από την άσφαλτο, σε βάζουν στην πρίζα να κυνηγήσεις το πρώτο χάτσμπακ που θα βρεις στο διάβα σου. Το Grandland X από την άλλη, παρ' ότι βασίζεται στο ίδιο πάτωμα με εκείνο του 3008, «ψηφίζει και με τα δυο χέρια» άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ενός πιο σβέλτου ρυθμού στον επαρχιακό, κρύβοντας κυρίως το ύψος του. Ξεχωρίζουν όμως η ποιότητα κύλισης, η μόνωση και η εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης, σε τέτοιο βαθμό που δεν διαταράσσουν τα ελάχιστα ντεσιμπέλ που περνούν μετά βίας στην ποιοτική καμπίνα. Το σύστημα διεύθυνσης υπενθυμίζει διαρκώς πως δεν σε θέλει εκεί για να ασχοληθείς μαζί του, παρ' ότι τη δουλειά του την κάνει, χωρίς περαιτέρω ενημέρωση. Το αντίθετο δηλαδή με ότι συμβαίνει με το πιο σπορτίφ Peugeot. Σε επίπεδο ραστώνης όμως, το Opel θα κλείσει με πειστικότερο τρόπο το μάτι στον οικογενειάρχη που θέλει άνεση και ασφάλεια αδιαφορώντας για τις οδηγικές συγκινήσεις. Τα φρένα και των δυο ικανοποιούν, χωρίς να εκτίθενται ακόμη και μετά από σκληρή χρήση.
Στο δρόμο το 3008 είναι καλύτερο οδηγικά, το Grandland X λίγο πιο άνετο
Συμπέρασμα
Δυο αναμφισβήτητα πολύ καλά crossover τα οποία ουσιαστικά αλληλοσυμπληρώνονται, αφού ό,τι λείπει από το ένα παρέχεται από το άλλο. Για παράδειγμα, το Grandland X απεχθάνεται τον όρο «σπορ», κάτι με το οποίο είναι διάσπαρτα μπολιασμένο το 3008. Από την άλλη, πρέπει να είναι ο πρώτος Γερμανός στην ιστορία της αυτοκίνησης που κερδίζει (έστω και οριακά) σε άνεση έναν Γάλλο. Ως εκεί όμως. Το Peugeot είναι συνολικά ένα καλύτερο αυτοκίνητο, κυρίως λόγω του πολύπλευρου χαρακτήρα του. Υποδύεται πολλούς ρόλους ταυτόχρονα και μάλιστα με αξιέπαινη επιτυχία.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ GRANDLAND ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Άνεση από την ανάρτηση
- Αγχολυτικό χαρακτήρα
- Ευκολότερη εργονομία
ΤΟ 3008 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Σύστημα διεύθυνσης
- Σπορτίφ προσωπικότητα
- Προχωρημένη σχεδίαση

  UP