ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Nissan Qashqai 1.5 dCi - Seat Ateca 1.6 TDI

Επιβεβαίωση ή ανατροπή;         ..:: Σαββάτο, 30 Δεκεμβρίου 2017 ::..

Με αφορμή την ανανέωση του Qashqai και με δεδομένη την πολυετή εμπορική του επιτυχία το βάζουμε σε άμεση αντιπαράθεση με το φιλόδοξο ολοκαίνουργιο μικρομεσαίο "SUV" της Seat, που ποντάρει στο σημαντικό τεχνολογικό «οπλοστάσιο» του ομίλου VW

Το συμπαγές ισπανικό SUV βασίζεται στη διάσημη πλέον πλατφόρμα του ομίλου VW, την MQB, επάνω στην οποία έχει χτιστεί αρκετό από το παρόν και λίγο από το μέλλον του ομίλου. Το Ateca έχει χαμηλό για την κατηγορία βάρος, πολύ καλή ακαμψία αλλά και μια πλειάδα συστημάτων ασφαλείας και κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου και σίγουρα θα αποτελέσει έναν σημαντικό πόλο έλξης στην ολοένα και αυξανόμενου ενδιαφέροντος κατηγορία. Με μάλλον αυστηρό ντιζάιν αλλά και με μεσογειακές πινελιές στη συνολική σχεδίαση, σίγουρα δείχνει σεμνότερο από όσο επιτάσσει η εποχή. Στην άλλη όχθη κατοικοεδρεύει το Qashqai, στο οποίο ο ιστορικός του μέλλοντος του χρωστά τα εύσημα αφού θα ασχοληθεί μαζί του, όχι μόνο για το πώς έφτασε στην κορυφή εμπορικά, αλλά το πώς την επαναπροσδιορίζει όσο περνάει ο καιρός. Σχεδιαστικά πετυχημένο, στην πορεία χρειάστηκε μόνο ένα ελαφρύ ξεσκόνισμα, που του προσέδωσε μια πιο δυναμική όψη.

Εσωτερικά
Στην καμπίνα του Ateca απουσιάζουν οι εκπλήξεις, εδώ θα νιώσεις από την αρχή όμορφα και θα εξοικειωθείς πολύ σύντομα. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, με μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας να καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ τόσο το φινίρισμα όσο και η συναρμολόγηση κυμαίνονται σε υψηλά (γερμανικά) επίπεδα. Δυνατό σημείο αποτελεί η πολύ καλή θέση οδήγησης, χαμηλά τοποθετημένη για τα δεδομένα της κατηγορίας και με πολύ καλή πλευρική στήριξη, στοιχείο που ερμηνεύει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της κατασκευής. Η εργονομία είναι πολύ καλή, με όλα τα χειριστήρια να βρίσκονται σε γνωστές θέσεις, ενώ οι χώροι επιβατών-αποσκευών (510 λίτρα) και η πρακτικότητα είναι δεδομένα. Η ανανέωση του Qashqai από την άλλη, βελτίωσε την ποιότητα υλικών στο μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού. Κάτι που μπορεί να το κάνει να δείχνει ακόμη πιο προσεγμένο συγκριτικά με το Seat. Οι χώροι επιβατών είναι καλοί χωρίς να είναι κορυφαίοι, ένα κλικ πιο άνετοι όμως από τους αντίστοιχους του Ateca. Ο χώρος αποσκευών των 406 λίτρων υπολείπεται του αντιπάλου του, προσφέρει όμως μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης σε οριζόντιο και κάθετο επίπεδο, χάρη στα κινητά στοιχεία του δαπέδου. Πολύ καλοί επίσης είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, όπως συμβαίνει άλλωστε και στον ανταγωνιστή του. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και η εργονομία είναι εύκολη.

Η τιμή του Qashqai ξεκινάει από 21.790 ευρώ (1.5 dCi 110), με ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο στάνταρ είναι το ESP, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Το Ateca 1.6 TDI ξεκινάει από τα 23.850 ευρώ στην έκδοση Reference, με λίγο καλύτερο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, κλιματισμό, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε χαμηλές ταχύτητες, 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος, ηχοσύστημα με οθόνη αφής και θύρες USB και Aux, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Και τα δυο εσωτερικά είναι άνετα, με καλή ποιότητα και εύκολη εργονομία
Κινητήρες-κιβώτια
Ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI του γερμανικού γκρουπ παρέχει τις υπηρεσίες του και εδώ στην περίπτωση του Ateca. Αποδίδει 115 ίππους και 25,5 kgm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Πρέπει ο δείκτης του στροφόμετρου να σημαδέψει τις 2.000 σ.α.λ. προκειμένου η απόκριση να ζωντανέψει και όλα να γίνουν όπως πρέπει στο δρόμο. Εκπέμπει περισσότερο θόρυβο, ενώ ψηλά δείχνει πιο ζωντανός από τον 1.5 του Nissan. Ο τελευταίος, με τους 110 ίππους και τα 26,5 kgm ροπής ήδη από τις 1.750 σ.α.λ. αποδεικνύεται γι' άλλη μια φορά εξαιρετικός. Έχει πολύ καλή ροπή από χαμηλά (μετά τις 1.800 σ.α.λ.) εξασφαλίζοντας καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις και κατά συνέπεια ξεκούραστη οδήγηση, έχει την ευστροφία (για ντίζελ), ενώ παρά τον μικρότερο κυβισμό δείχνει αρκετά αξιόμαχος σε επιδόσεις απέναντι στον TDI. Σύμμαχός του το εξαιρετικό εξάρι κιβώτιο, με καλή αίσθηση στον επιλογέα αλλά και σωστή κατανομή στη διάταξη των σχέσεων. Καλό σε αίσθηση αποδείχτηκε και το εξάρι κιβώτιο του Ateca. Σε επίπεδο κατανάλωσης ο 1.5 της Nissan δεν έχει αντίπαλο. Δεν αρκεί μόνο το γεγονός πως βλέπεις εύκολα τιμές ακόμη και κάτω από τα 6 λίτρα (σε σχέση με τα 6,6 του Ateca), αλλά πολύ περισσότερο, η... άρνησή του να σκαρφαλώσει σε απαγορευτικά επίπεδα όταν το πόδι είναι μόνιμα στο πάτωμα, συγκριτικά πάντα με το μοτέρ του Seat.

Οδηγώντας
Στο δρόμο αρχίζουν να εμφανίζονται πιο καθαρά οι διαφορές των δύο αυτοκινήτων στη φιλοσοφία κατασκευής, στο DNA που υιοθετούν από τις μητρικές εταιρίες αλλά και σε ποιον απευθύνονται τελικά. Πίσω από το βολάν του Ateca θα διακρίνεις ένα από τα πιο σπορτίφ οχήματα ελεύθερου χρόνου στην κατηγορία, κάτι που το καταλαβαίνεις με το «καλημέρα». Πολύ ευχάριστο στο δρόμο, με μια συμπεριφορά που δεν θυσιάζει την ποιότητα κύλισης και την ίδια στιγμή βγάζει στην επιφάνεια κάποια «αθλητικά» χαρακτηριστικά. Σ' αυτό συμβάλουν η πολύ καλή αίσθηση του τιμονιού, των φρένων, αλλά και του επιλογέα του κιβωτίου. Παίρνεις φόρα, σημαδεύεις, πέρασες. Τόσο απλά. Σαν να οδηγείς ένα ψηλότερο Leon με μεγαλύτερους χώρους και πρακτικότητα. Αυτή είναι η αίσθηση που αποκομίζεις και ας διαθέτει λίγο περισσότερο βάρος στον εμπρός άξονα το ντίζελ αναλογικά με την έκδοση βενζίνης. Η υποστροφή, το ανεπαίσθητο δηλαδή άνοιγμα της τροχιάς, θα έρθει προοδευτικά και θα σβήσει εντελώς υποσυνείδητα με τις ενστικτώδεις αντιδράσεις του οδηγού. Γενικώς χαίρεσαι να ανεβάζεις το ρυθμό σου με το Ateca. Απέναντι στο Qashqai δείχνει πιο πρόθυμο να αντιμετωπίσει σε γρήγορο ρυθμό απανωτές στροφές, με μεγαλύτερη πληροφόρηση σε ό,τι κάνει και ένα πλαίσιο ικανό για τέτοια χρήση.

Το Qashqai φυσικά και δεν ξεγράφεται τόσο εύκολα, το αντίθετο θα λέγαμε μάλιστα. Μετά την ανανέωση το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό και στο δρόμο. Η «ψαγμένη» δουλειά στο στήσιμο προσδίδει ένα καλύτερο αποτέλεσμα στην άνεση, στην κύλιση, στην ηχομόνωση, σε σχέση με τον αντίπαλό του. Στην απαιτητική διαδρομή έχει πολύ καλό κράτημα ενώ η συμπεριφορά είναι προοδευτική στην πίεση, χωρίς να αιφνιδιάζει. Προφανώς γέρνει περισσότερο από ένα συμβατικό χαμηλό αυτοκίνητο, χωρίς υπερβολές όμως και χωρίς αυτές οι κλίσεις να προκαλούν έντονη υποστροφή. Ποντάρει περισσότερο στην άνεση, στα πλαίσια της οποίας το τιμόνι του δεν είναι διαβήτης, διεκπεραιώνει όμως αξιοπρεπώς τη διαδικασία. Θετικές εντυπώσεις αφήνουν και τα φρένα του. Μπορεί η ενημέρωση και οι κοφτερές αντιδράσεις να μην είναι προτεραιότητα, αλλά παρουσιάζεται τόσο ολοκληρωμένο και άνετο που στο τέλος είναι σε θέση να σε κερδίσει.
Στο δρόμο το Qashqai σε διατηρεί πιο ξεκούραστο, ενώ το Ateca αποδεικνύεται πιο οδηγοκεντρικό
Συμπέρασμα
Στις μέρες μας, τα αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα προσεγμένα και στην ουσία το παιχνίδι κρίνεται από την αξιολόγηση των εκάστοτε προτεραιοτήτων του κάθε κατασκευαστή. Σε ό,τι αφορά το χρήστη, είναι θέμα αναγκών και προτεραιοτήτων. Όπως συμβαίνει και στην περίπτωσή μας. Το Ateca κερδίζει τις εντυπώσεις με την καλύτερη οδική συμπεριφορά του και τον αισθητά μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (στοιχείο σίγουρα σημαντικό για μία οικογένεια). Το Qashqai όμως εμφανίζει ένα περισσότερο ομοιογενή χαρακτήρα με την υπεροχή του στην άνεση και την ποιότητα και τις πειστικές απαντήσεις σε όλους τους τομείς. Επιπλέον, η πολύχρονη εμπορική του επιτυχία ενδεχομένως να εγγυηθεί στο μέλλον και υψηλότερη τιμή μεταπώλησης.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ QASHQAI ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Εικόνα εσωτερικού
- Συνολική άνεση
- Ηχομόνωση-κύλιση
- Τιμή βασικής έκδοσης
ΤΟ ATECA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Σύστημα διεύθυνσης
- Βασικό εξοπλισμό
- Χωρητικότητα χώρου αποσκευών

  UP