ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Opel Crossland X 1.6 CDTi - Peugeot 2008 1.6 BlueHDi

Οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος         ..:: Σαββάτο, 25 Νοεμβρίου 2017 ::..

Πρόκειται για την τρανή απόδειξη πως μέσα από τα ίδια υλικά, τα ίδια συστατικά, μπορούν να προκύψουν δυο εντελώς διαφορετικά σε φιλοσοφία μικρά crossover, καλύπτοντας από άκρη σε άκρη το προφίλ των αγοραστών

Μια από τις σημαντικότερες ειδήσεις της δεκαετίας στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι αναμφισβήτητα η εξαγορά της Opel από την PSA. Αυτή συνεργασία σε συνδυασμό με τον οργασμό των τελευταίων χρόνων στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, έφερε αναπόφευκτα στη ζωή τους δυο μονομάχους μας. Για την ακρίβεια γέννησε το Crossland X, γιατί η γαλλική εκδοχή του 2008 προϋπήρχε, δίνοντας το στίγμα. Σχεδιαστικά διαφέρουν αρκετά. Από τη μια ένα ημίψηλο αμάξωμα με έντονα άκρα και χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στη χωροταξική πρόοδο (Opel) και από την άλλη, ένα κομψό συμπαγές βάγκον αμάξωμα χωρίς παράταιρους όγκους (Peugeot).

Εσωτερικά
Η ποιότητα των μαλακών κυρίως υλικών, η μοντέρνα σχεδίαση, η πρακτικότητα και οι χώροι για μικροαντικείμενα, βρίσκονται όντως σε υψηλό επίπεδο στο Crossland, ενώ εδώ θα νιώσεις ακόμη πιο άνετα συγκριτικά με το αντίστοιχο εσωτερικό του 2008. Στους τομείς της άνεσης των επιβατών, αλλά και της συνολικής πρακτικότητας, συμπεριλαμβάνοντας το χώρο αποσκευών των 410 λίτρων, η πλάστιγγα γέρνει προς την πλευρά του γερμανικού αυτοκινήτου, χωρίς αυτό να σημαίνει πως στο Peugeot θα στριμωχτείς, όχι. Απλώς το Crossland X δείχνει πιο ευάερο στο χώρο για τα πόδια των πίσω ενήλικων επιβατών, διαθέτοντας παράλληλα πιο εύκολα προσβάσιμες ανοιχτές θήκες για πάσης φύσεως μικροαντικείμενα. Ποιότητα, έξυπνη σχεδίαση και I-Cockpit συνηγορούν σε ένα φιλόξενο και ξεχωριστό περιβάλλον στο εσωτερικό του 2008. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 360 λίτρα και το απολύτως κανονικό σχήμα του διευκολύνει την πλήρη αξιοποίησή του. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι καλοί, αλλά οι ποτηροθήκες είναι ρηχές. Η ποιότητα κατασκευής δείχνει τη σημασία που δίνουν η Γάλλοι σ' αυτόν τον τομέα εδώ και καιρό και το αυτοκίνητο είναι από τα πιο ποιοτικά της κατηγορίας, όπως και το Crossland X. Έχει μαλακά πλαστικά μπροστά από τον οδηγό, σκληρά στο επάνω μέρος του ταμπλό, και γενικά πρόκειται για ένα προσεγμένο εσωτερικό, στο πλαίσιο πάντα της κατηγορίας.

Το Crossland X 1.6 CDTI ξεκινά από τα 19.900 ευρώ, (επίπεδο εξοπλισμού X-Cite) και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP με hill holder, cruise control, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, σύστημα Infotainment IntelliLink 4.0 με έγχρωμη οθόνη αφής 7'', χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, προβολείς ομίχλης, αυτόματους καθαριστήρες, αυτόματο φωτισμό με αναγνώριση τούνελ, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, ηλεκτρικούς-θερμαινόμενους καθρέφτες, συνδεσιμότητα και online υπηρεσίες Opel OnStar με Wi-Fi Hotspot κλπ. Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση. Η τιμή του 2008 με τον ντίζελ κινητήρα των 120 ίππων ξεκινάει από 21.000 ευρώ (υπάρχει όμως και έκδοση με 100 ίππους, με τιμή χαμηλότερη κατά 500 ευρώ από αυτή του Crossland X, όπως και μία αρκετά φτηνότερη έκδοση με 75 ίππους), με πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, Grip Control, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ.
Ποιοτικά εσωτερικά, με εκείνο του 2008 να επενδύει στη σχεδίαση και εκείνο του Crossland X στους χώρους
Κινητήρες-κιβώτια
Ο κινητήρας πετρελαίου των 1,6 λίτρων του Opel προέρχεται από την οικογένεια της PSA, είναι ίδιος με εκείνον του 2008, αλλά στο Opel αποδίδει 99 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 25,9 kgm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων ενώ οι επιδόσεις που χαρίζει στο μικρό crossover δεν βάζουν (και δεν χρειάζεται να βάλουν) φωτιά στην άσφαλτο. Εδώ μεγαλύτερη σημασία έχει η αξιοποίηση των αποθεμάτων ροπής, τόσο μέσα στην πόλη όσο και έξω από αυτή. Σαφώς και θα ήθελες καλύτερες επιταχύνσεις εν κινήσει, γι' αυτό όμως ευθύνεται η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου, με τον επιλογέα να διαθέτει μεγάλες διαδρομές και μέτρια αίσθηση. Παρ' όλα αυτά ο κινητήρας δεν ακούγεται ιδιαίτερα, τραβάει εκεί που θα τον χρειαστείς και, το κυριότερο, καταναλώνει λίγο, γύρω στα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αρκεί να μην ρίχνεις υπερβολικά τις στροφές περιστροφής του συνόλου, γιατί θα διαπιστώσεις εκεί μια σχετικά ράθυμη διάθεση. Σίγουρα δεν διαθέτει το μπρίο και την όρεξη της ισχυρότερης έκδοσης του πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων που χρησιμοποιεί Peugeot με τα 30,4 kgm στις 1.750 σ.α.λ. Αυτός προσφέρει καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το Opel, ενώ αποδεικνύεται σαφώς πιο ζωντανός (αλλά και λίγο πιο θορυβώδης) από τον αντίπαλό του. Το κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι σωστά κλιμακωμένο και σαφώς καλύτερο στη χρήση από το αντίστοιχο του Crossland X. Η κατανάλωση συγκρατήθηκε μόλις στα 6,8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το Opel ρίχνει το μεγαλύτερο βάρος στην άνεση που παρέχει η ανάρτησή του, αλλά και στα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Είναι εύχρηστο και ευκολοδήγητο, γεγονός που θα εκτιμήσουν οδηγοί και από τα δυο φύλα, αλλά και πιο συντηρητικοί οικογενειάρχες οι οποίοι δεν προβάλλουν οδηγικές απαιτήσεις. Σε συνθήκες πίεσης, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά αυξημένες, με τις αντιδράσεις του αμαξώματος όμως να είναι προοδευτικές. Δεν σε εμπνέει να πας γρήγορα σε μια απαιτητική διαδρομή, ωστόσο, εκεί που θα κληθεί να χρησιμοποιηθεί θα το κάνει με ασφάλεια και κυρίως με εκείνο τον αγχολυτικό τρόπο των νεότερων Opel. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή (όχι όμως από τις καλύτερες της κατηγορίας, καθώς το «διάβασμα» των ανωμαλιών του οδοστρώματος αφήνει κάποια μικρά κενά). Θετικά παρουσιάστηκαν και τα φρένα, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε απόδοση. Το σύστημα διεύθυνσης δείχνει επαρκές, αν και δεν μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού.

Η εικόνα του 2008 στο δρόμο παρουσιάζει εκ διαμέτρου αντίθετα χαρακτηριστικά. Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, χωρίς υπερβολή το Peugeot είναι από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κλάσης, οπότε κερδίζει εύκολα την παρτίδα στο συγκεκριμένο τομέα απέναντι στο Crossland X. Οι τεχνικοί εδώ επέλεξαν μία ρύθμιση στην ανάρτηση που προσφέρει την χρυσή τομή, καλή μεν άνεση για τα οικογενειακά δεδομένα, αλλά και ακριβή συμπεριφορά, που ξεφεύγει από τα στενά «οικογενειακά» πλαίσια και μπορεί να ικανοποιήσει κι έναν πιο απαιτητικό οδηγό. Χάρη και στο μικρό και άμεσο τιμόνι του το 2008 ελέγχεται πολύ εύκολα και η συμπεριφορά του είναι ακριβής και προβλέψιμη, χωρίς μάλιστα το αυξημένο ύψος του να προκαλεί υπερβολικές κλίσεις στις στροφές. Σε δρόμο με συνεχείς στροφές θα ευχαριστηθείς οδήγηση, έχοντας μάλιστα την αυτοπεποίθηση για ό,τι κάνεις. Λες και πρόκειται για το σπορ αδελφάκι του κάπως συντηρητικού και προσανατολισμένου στην άνεση Crossland X. Τα φρένα είναι ικανοποιητικά, ενώ το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control του 2008 προσφέρει 4 διαφορετικές ρυθμίσεις (άσφαλτο, χιόνι, άμμο, λάσπη κλπ.), για να χρησιμοποιηθούν σε διαδρομές "light off road". Αλλά και η ποιότητα κύλισης είναι καλή, παρ' ότι η ανάρτηση έχει σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις και η άνεση είναι μεν ικανοποιητική, αλλά δεν είναι «γαλλική» με την παραδοσιακή έννοια του όρου.
Το Peugeot κερδίζει εύκολα τον δραστήριο οδηγό στο δρόμο, ενώ το Opel ποντάρει στον μη μυημένο που επιδιώκει την άνεση
Συμπέρασμα
Πρόκειται για δυο διαφορετικές εκδοχές επάνω στο ίδιο θέμα. Το Crossland X αποκρυπτογραφεί το προφίλ των πιο συντηρητικών αγοραστών της Opel, αποφεύγει τις οδηγικές ανησυχίες και εστιάζει στην ποιότητα, στην άνεση, στους χώρους και στην πρακτικότητα. Απέναντί του, το 2008 χωρίς να υποχωρεί στα πιο πάνω κεφάλαια, είναι σαφώς πιο ισχυρό και ευχάριστο στην οδήγηση, δίνοντας την αίσθηση πως εδώ επιθυμείς να περάσεις τις περισσότερες ώρες. Ως πιο προσηλωμένοι στα οδικά δρώμενα, επιλέγουμε την πρόταση της Peugeot.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ CROSSLAND X ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Άνεση
- Πρακτικότητα
- Τιμή
ΤΟ 2008 120 CV ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Σύστημα διεύθυνσης
- Κινητήρα-επιδόσεις
- Κιβώτιο

  UP