ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Honda HR-V 1.5 - Toyota C-HR 1.2T

Ιαπωνικές διενέξεις         ..:: Σαββάτο, 28 Οκτωβρίου 2017 ::..

Δύο διαφορετικά crossover ανταλλάσσουν τις απόψεις τους γύρω από το ίδιο θέμα, έχοντας ίδια γεωγραφική προέλευση, δυνατό "brand name", διαφορετική όμως αντίληψη σε πολλά φλέγοντα ζητήματα

Όταν σε λένε Honda ή Toyota, θεωρείται απίθανο να παραμείνεις άπραγος εμπρός στη... λαίλαπα των μικρών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου. Των αυτοκινήτων που τσιμπούν διαρκώς νούμερα ταξινομήσεων στην Ευρώπη, κλείνουν ολοένα τρύπες σε γκάμες εταιρειών αρκετά πλούσιων από προτάσεις. Οι δυο ιαπωνικές φίρμες καταθέτουν τη δική τους κοσμοθεωρία για το πώς μπορούν να ικανοποιήσουν το κοινό που αναζητεί ένα όχημα για όλα.

Εσωτερικά
Η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του αμαξώματος του H-RV, επιτρέπει τη χρησιμοποίηση των γνωστών καθισμάτων "magic seats" της Honda, που εκτός από τη συνηθισμένη αναδίπλωση της πλάτης προσφέρουν και αναδίπλωση της έδρας τους προς τα πάνω, επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Στους χώρους επιβατών το Honda προηγείται κυρίως όταν αναφερόμαστε στο πίσω κάθισμα. Πολύ καλός είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 400 λίτρα (έναντι 377 λίτρων του Toyota) και διαθέτει ένα πρακτικό διπλό πάτωμα (το οποίο όμως οφείλεται στην έλλειψη ρεζέρβας). Σε επίπεδο πρακτικότητας, λοιπόν, το αυτοκίνητο παίρνει σίγουρα καλό βαθμό. Οι χώροι για μικροπράγματα δεν είναι σπουδαίοι, καθώς υπάρχει μεν μια χρήσιμη βαθιά θήκη στην κονσόλα, αλλά οι θήκες στις πόρτες είναι πολύ μικρές. Στην απτή ποιότητα χωρίς να διακρίνεται κάποιο από τα δυο, τον πρώτο λόγο έχει το C-HR το οποίο δείχνει λίγο πιο ποιοτικό από το Honda. Η φουτουριστική σχεδίαση του C-HR πάντως κλέβει την παράσταση ανάμεσα στα δύο, με πρωταγωνιστή τη μεγάλη οθόνη αφής των 8'' στο κέντρο του ταμπλό, η οποία συγκεντρώνει όλες τις επιμέρους λειτουργίες. Εργονομικά σφάλματα δεν συναντήσαμε σε κάποιο από τα δύο, οι λίγοι διακόπτες είναι εύκολα προσβάσιμοι.

Η τιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης του HR-V ξεκινάει από 22.325 ευρώ. Για να την αξιολογήσει κανείς σωστά, πρέπει να συνυπολογίσει ότι συνδυάζεται με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αποφυγής συγκρούσεων στην πόλη με αυτόματο φρενάρισμα (CTBA), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηχοσύστημα με Bluetooth, σύστημα start-stop, τα καθίσματα magic seats κλπ., ενώ χωρίς έξτρα χρέωση προσφέρεται το μεταλλικό χρώμα και 2 χρόνια επέκταση εγγύησης επιπλέον της τριετούς εργοστασιακής. Το C-HR 1.2 ξεκινά από τα 20.520 ευρώ έχοντας επίσης πολύ πλούσιο εξοπλισμό, με 7 αερόσακους, ESP με hill holder, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προσαρμοζόμενο cruise control, ηχοσύστημα με Bluetooth και ζάντες αλουμινίου.
Τακτοποιημένα γιαπωνέζικα εσωτερικά με τυπική ποιότητα πλαστικών, καλή εργονομία και πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρες-κιβώτια
Σαφώς εδώ έχουμε δυο διαφορετικές προσεγγίσεις. Από τη μια η Honda, η οποία θυμήθηκε το ένδοξο παρελθόν της και ψήφισε ατμοσφαιρικά με έναν i-VTEC 1,5 λίτρου και 130 ίππων. Σε μια πρώτη ανάγνωση, θορυβεί αρκετά και δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιο σπορ μοντέλο της φίρμας προκειμένου να το δικαιολογήσουμε. Κατά δεύτερο, στην εποχή των τούρμπο μοιάζει κάπως «κούφιος» σε έλξη σε χαμηλές στροφές, κυρίως μακριά από την ωφέλιμη περιοχή του, η οποία εμφανίζεται ψηλά. Αρωγός του είναι το εξαιρετικό εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, που ενθουσιάζει με την αίσθηση και την ακρίβεια του επιλογέα, όπως περιμέναμε από τη Honda. Η κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. O 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 τούρμπο με 116 ίππους και 18,9 kgm ροπής του Toyota δείχνει πιο ορθολογική λύση εδώ, με λιγότερο θόρυβο και περισσότερη υγεία εκεί όπου την χρειάζεσαι, στις χαμηλομεσαίες δηλαδή στροφές. Ξεχωρίζει για την πολιτισμένη και γραμμική, χωρίς ξεσπάσματα, λειτουργία, χωρίς φυσικά να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Θετικό είναι το πρόσημο τόσο για την αίσθηση και την ακρίβεια του κιβωτίου των 6 ταχυτήτων, όσο και για την κλιμάκωσή του. Η μέση τιμή κατανάλωσης κυμάνθηκε γύρω στα 7,8 λίτρα/100 χλμ. Οι στροφές ανεβαίνουν εύκολα με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας να θυμίζουν ατμοσφαιρικό μεγαλύτερης χωρητικότητας σύνολο. Πάντως η διαφορά ισχύος στην πράξη δεν διακρίνεται σε επίπεδο αίσθησης ανάμεσα στους δυο κινητήρες, λόγω της ύπαρξης του τούρμπο, που προσφέρει καλύτερη ροπή στον κινητήρα της Toyota.

Οδηγώντας
Το HR-V είναι καλά στημένο, έχει καλό κράτημα και δεν υποστρέφει υπερβολικά, έχει προοδευτικές αντιδράσεις και ελέγχεται εύκολα ακόμα και όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν. Βεβαίως τo αυξημένο ύψος του σε σύγκριση με ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ συνεπάγεται και κάποιες κλίσεις στις γρήγορες στροφές, οι οποίες όμως δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν τη συμπεριφορά του. Η κατευθυντικότητα και η απόκριση σε απότομους ελιγμούς δείχνει πιο σβέλτα και σφριγηλή από την αντίστοιχη του C-HR. Μετά από λίγες ώρες όμως, θα ήθελες να βρίσκεσαι στο εσωτερικό του Toyota, που ναι μεν εκτελεί λίγο πιο ράθυμα τις εντολές, αλλά σαφώς πατά πιο άνετα στον ασφαλτοτάπητα, χωρίς να χάνει σε αποτελεσματικότητα ή ασφάλεια. Ποιότητα κύλισης καθώς και ηχομόνωση δείχνουν πάλι το Toyota, σαφώς πιο στοχευμένο και άνετο για τη σύγχρονη οικογένεια ή σε μια πιθανή εκδρομική απόπειρα. Το Honda από την άλλη, έχει πιο ζωντανό μπροστινό σύστημα και υπακούει περισσότερο στις στροφές, στοιχείο όμως που θα ανακαλύψουν και θα εκτιμήσουν ίσως λιγότεροι με δεδομένο το ύφος και τη χρήση του αυτοκινήτου.
">
Πιο άμεσο και ικανό σε απαιτητικές διαδρομές το Honda, περισσότερο άνετο και φιλικό το Toyota
Συμπέρασμα
Το C-HR κερδίζει τελικά την παρτίδα, ως ένας πιο φιλικός εκπρόσωπος της κλάσης, με καλύτερη άνεση και πειστικότερες απαντήσεις στα σημεία, ενώ το Honda υπερέχει σε χώρους, αίσθηση του τιμονιού και δύναμη ψηλά. Ασφαλή, με γεροδεμένη κατασκευή χωρίς τριγμούς και με πολύ καλό εξοπλισμό είναι και τα δύο, αλλά η επιλογή μας πηγαίνει στο Toyota, λόγω και του πιο πολιτισμένου χαρακτήρα του, που ταιριάζει περισσότερο στην κατηγορία, αλλά και της χαμηλότερης τιμής του.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ HR-V ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρους
- Δύναμη ψηλά
- Μπροστινό σύστημα
ΤΟ C-HR ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Άνεση
- Ροπή κινητήρα
- Απτή ποιότητα
- Τιμή αγοράς

  UP