ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -A-

Citroen C1 1.2 - Ford Ka+ 1.2

Αντίθετοι ρόλοι         ..:: Παρασκευή, 31 Μαρτίου 2017 ::..

Δυο αυτοκίνητα που «τυπικά» ανήκουν στην ίδια κατηγορία, αυτή των αυτοκινήτων πόλης, μας παραθέτουν διαφορετικές απόψεις επάνω στο ίδιο φλέγον θέμα, έχοντας ισχυρά επιχειρήματα σε κάθε περίπτωση...

Η Ford επιχειρεί να κάνει την κίνηση ματ στα αυτοκίνητα πόλης. Έφτιαξε επί της ουσίας ένα σούπερ μίνι και το προσφέρει στην αγορά με τιμές που αντιστοιχούν στα κλασικά μίνι. Άλυτος γρίφος αυτό για τον ανταγωνισμό, ο οποίος με δυναμικό εκπρόσωπο το C1, έχει το επιχείρημα πως στην πόλη δεν χρειάζεσαι ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Απεναντίας θέλεις ένα «μαμούνι» που να χώνεται παντού και να πηγαίνει αέρα. Η Ford ανταπαντά «ποιος στραβός δεν θέλει το φως του;», δηλαδή αντί να αποκτήσεις ένα λιλιπούτειο όχημα με αστικό χαρακτήρα χωρίς χώρους, παίρνεις το Ka+ και τα έχεις σχεδόν όλα χωρίς να πληρώσεις περισσότερα. Σε επίπεδο εμφάνισης, κανένα από τα δυο δεν θα ερωτευθείς. Ωστόσο, οι Γάλλοι δεδομένα προηγούνται στη φινέτσα, αφού το Ka+, έχοντας το ρόλο του παγκόσμιου αυτοκινήτου, που θα διατίθεται σε πολλά διαφορετικά μέρη του πλανήτη, έχει αναπόφευκτα πιο «συμβατικό» σχήμα, ώστε να γίνεται παντού αποδεκτό.

Εσωτερικά
Η πρακτικότητα του Ka+ τονίζεται από το μεγάλο εσωτερικό ύψος, τις 21 θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα των επιβατών, αλλά και τα 270 λίτρα του χώρου αποσκευών. Τα σκληρά πλαστικά, μέτρια σε ποιότητα και φινίρισμα, αποτελούν τον κανόνα στην πρώτη κατηγορία οπότε δεν διαφέρουν οι δυο μονομάχοι μας, η συναρμογή πάντως και στα δυο αυτοκίνητα είναι καλή. Οι χώροι του Ford φυσιολογικά είναι πιο άνετοι από τους αντίστοιχους του Citroen, μια και έχουμε να κάνουμε συνολικά με ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Από την άλλη, στο C1 η όμορφη και λειτουργική καμπίνα με αύρα παιχνιδιού κερδίζει τον οδηγό, με αρκετές δυνατότητες προσωπικής διαμόρφωσης, αφού πολλά από τα μέρη μπορούν να αντικατασταθούν από άλλα διαφορετικής απόχρωσης, δημιουργώντας ένα νέο σύνολο. Η εργονομία είναι πανεύκολη και οι χώροι μικροαντικειμένων αρκετοί. Εμπρός κάθεσαι με άνεση, ακόμα και αν οι διαστάσεις σου ξεφεύγουν από το λεγόμενο μέσο όρο, αλλά πίσω, όσο πιο μικρόσωμος είσαι τόσο καλύτερα για σένα, ειδάλλως κεφάλι και γόνατα θα στριμωχτούν (απαγορεύονται οι κλειστοφοβικοί). Ο χώρος αποσκευών των 168 λίτρων είναι μικρός, ενώ και το σχήμα του δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό, με σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης μάλιστα.

Το C1 1.2 κοστίζει 11.155 ευρώ και στον βασικό εξοπλισμό διαθέτει 6 αερόσακους, ESP με Hill Assist, κλιματισμό, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ρυθμιζόμενο σε ύψος υποβοηθούμενο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με 2 ηχεία, θύρες AUX και USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, διαιρούμενο πίσω κάθισμα 50:50, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Η τιμή του Ka+ ξεκινάει από 11.202 ευρώ, με εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται ESP, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα, σύστημα SYNC κλπ. Και στα δύο λοιπόν θα βρείτε σχεδόν τα πάντα, παρότι ανήκουν στη μικρότερη κατηγορία αυτοκινήτων από πλευράς τιμής.
Αποδεκτή ποιότητα και για τα δύο, περισσότεροι χώροι στο Ka+, απλούστερη εργονομία στο C1
Κινητήρες-κιβώτια
Κάτω από το καπό του Ford συναντάμε έναν ατμοσφαιρικό αλουμινένιο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2. Στην ισχυρότερη έκδοση (85 ίπποι στις 6.300 σ.α.λ.) διακρίνεται για τα αρκετά πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, αφού δεν παράγει θόρυβο ή κραδασμούς, τουλάχιστον σε χαμηλομεσαίο ρυθμό περιστροφής, εκεί δηλαδή όπου θα δουλεύει υπερωρίες καθημερινά. Τα 11,4 kgm ροπής (αποδίδονται σχετικά ψηλά στις 4.000 σ.α.λ.) περιορίζουν τις δυνατότητες χρήσης εκτός πόλης (επαρχιακός, προσπεράσματα), κάνουν όμως το αυτοκίνητο να ακολουθεί τους αστικούς ρυθμούς κίνησης χωρίς κόπο. Αυτό είναι και το ζητούμενο εδώ. Αν προσπαθήσεις να κινηθείς σβέλτα, απαιτείται να ανεβάσεις στροφές και να καταφύγεις συχνότερα στο 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο για να επιλέξεις τη σωστή σχέση στην προσπάθεια αναζήτησης έλξης. Η κατανάλωση του κυμάνθηκε γύρω από τα 7,2 λίτρα/100 χλμ. Ο πιο σύγχρονος 3κύλινδρος κινητήρας των 1,2 λίτρων του C1 όμως διαθέτει περισσότερο μπρίο για την κίνηση στην πόλη. Αποδίδει 82 ίππους και σχεδόν 12 kgm ροπής. Οι επιδόσεις είναι καλύτερες, η ουσία είναι όμως πως χαίρεσαι να πατάς το γκάζι και να λαμβάνεις μια αμεσότερη απόκριση συγκριτικά με το αντίστοιχο σύνολο του Ka+. Το κιβώτιο 5 σχέσεων (με καλό κούμπωμα στις αλλαγές), διαθέτει επίσης μακριές σχέσεις σε μια προσπάθεια να συγκρατήσει την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Συνολικά δεν ξεπεράσαμε πουθενά τα 7,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σε ό,τι έχει να κάνει με το θόρυβο, το Ford με τον έναν επιπλέον κύλινδρο ακούγεται λιγότερο από τον πιο ζωηρό αλλά και πιο «φωνακλά» κινητήρα του Citroen.

Οδηγώντας
Στην πράξη ό,τι ισχύει για τους κινητήρες, αντανακλάται με παρόμοιο τρόπο και στο δρόμο. Με άλλα λόγια, το Ka+ πατά σαν σούπερ μίνι, είναι πιο άνετο και ώριμο με λιγότερη νευρικότητα. Η ανάρτηση φιλτράρει άκρως ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς ταυτόχρονα να είναι υπέρμετρα ενδοτική. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή για μικρό αυτοκίνητο και αναφερόμαστε ακόμη και στο θόρυβο που προέρχεται από την κύλιση. Στις απότομες μεταφορές βάρους στις στροφές, παρά τις κλίσεις στο αμάξωμα, το νέο μικρό Ford διατηρεί απροβλημάτιστα την πορεία του και αργεί να ανοίξει την επιλεγμένη τροχιά. Ο μικρός κύκλος στροφής (10,7 μ.) το καθιστά ευέλικτο στην πόλη, εκεί δηλαδή όπου θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Πάντως, δεν διαθέτει συνολικά τη σπιρτάδα του Citroen στις κινήσεις του. Το τελευταίο είναι αλήθεια πως αλλάζει ταχύτερα κατεύθυνση, έχει αμεσότερο σύστημα διεύθυνσης, παρουσιάζεται περισσότερο «ζουζούνι» εντός των τειχών για όποιον θέλει να ελιχθεί και να συμμετέχει περισσότερο. Ακούγεται λογικό λόγω τόσο των διαφορετικών διαστάσεων, όσο και της φιλοσοφίας των δυο αυτοκινήτων. Τα φρένα και στα δυο αυτοκίνητα δεν θα σας προβληματίσουν, ειδικά στην αστική χρήση στην οποία θα κληθούν να αποδώσουν το μεγαλύτερο διάστημα.
Άνεση και ήσυχη κύλιση οι προτεραιότητες στο Ford, καλύτερο τιμόνι και πιο δραστήρια συμπεριφορά από το Citroen
Συμπέρασμα
Τα πράγματα είναι περισσότερο ξεκάθαρα από όσο δείχνουν εξ αρχής. Το Ka+ προσφέρει... περισσότερο αυτοκίνητο στα χρήματά του και μπορεί με κάποιους συμβιβασμούς να χρησιμοποιηθεί ως το μοναδικό αυτοκίνητο σε μια νέα οικογένεια με περιορισμένο οικονομικό προϋπολογισμό. Διαθέτει χώρους και κύλιση από τα αυτοκίνητα της κλάσης Β. Δεν διαθέτει όμως τις επιδόσεις, το νεύρο και την ευελιξία του C1, το οποίο θα ευχαριστήσει περισσότερο αυτούς που αναζητούν ένα αμιγώς αστικό, μίνι αυτοκίνητο.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ C1 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Επιδόσεις
- Νεύρο κινητήρα
- Σύστημα διεύθυνσης
- Ευκολία στο παρκάρισμα
ΤΟ KA+ ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρους
- Άνεση
- Οδικά χαρακτηριστικά εκτός πόλης
- Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου

  UP